Sivu: 116 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1666106114115116117118 ViimeinenViimeinen
Tulokset 3451:stä 3480:een 3540:sta
  1. #3451
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Eikai kukaan nyt oikeasti ole moottoripyöräilyä lopettamassa yhden 150e lisämaksun takia?? Periaatesyyt ymmärrän, mutta loppujenlopuksi 150e on aika yhdentekevä summa.

    Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko vero järkevin perustein säädetty, vaiko olisko järkevämpi verottaa kuitenkin polttoainetta , eli se maksaa kuka käyttää?




    Tässä on suurinpiirtein mun harrastuksen (vuosi)kustannukset (vain yhden pyörän osalta siis):

    Pyörä (1.vuos) ---> ~7k e
    Kortin korotus A2->A (1. vuos) ----> ~500e
    7000km, ~6l/100km , ~1,5e/l ---> ~600-650e
    Öljy 4l (6tkm välein) 7/6 x 60e --> ~70e
    Rengaspari alle laitettuna ---> ~300e
    Vakuutukset ----> ~400e
    Muut varaosat ---> ~100e

    Vero .... --->150e

    (vuosittaiset) = 1650e , josta veron osuus 9,1%



    Mites sä ton veron lasket?
    Kyllä siinä pyörässäkin on jo veroa Ja kortin korotuskaan tuskin on alvitonta hommaa.Polltoauneista ja vakuutus verosta puhumattakaan.
  2. #3452
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    No vaikka sinulta. Jos YLE- vero saadaan veks pois poliittisilta päättäjiltä, niin miksi ei esim. mm. polttoaineverotusta saada saada pois poliittisesta päätäntävallasata - niin, se oma etu - kaiketi.
    ei suomessa ole mikää vero pois poliittisilta päättäjiltä... määräshän ne että yleverosta tarvii olla alihankkija prosentit ja six tampereen ohjelmatuotanto ajetaan alas... postille määrättiin alihankinta prosentti six vuokratyövoima ja alihankkijat.... rikotaan aina toimivat systeemit ja mikään ei pelitä

    samalla tavalla käy aikoinaan sille live yhtiölle kun ensix saadaan rahoitus kuntoon sit jaetaan tuotto pois sopiville läheisyhtiöille.... maan tapa nääs toi.....ei ole korvamerkityä rahaa poliitikon käsissä...
    koska ei ole suoraselkäistä poliitikkoa....joskus joku sanoi että suomalainen poliitikko on seteliselkärankainen..
  3. #3453
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Eikai kukaan nyt oikeasti ole moottoripyöräilyä lopettamassa yhden 150e lisämaksun takia?? Periaatesyyt ymmärrän, mutta loppujenlopuksi 150e on aika yhdentekevä summa.

    Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko vero järkevin perustein säädetty, vaiko olisko järkevämpi verottaa kuitenkin polttoainetta , eli se maksaa kuka käyttää?




    Tässä on suurinpiirtein mun harrastuksen (vuosi)kustannukset (vain yhden pyörän osalta siis):

    Pyörä (1.vuos) ---> ~7k e
    Kortin korotus A2->A (1. vuos) ----> ~500e
    7000km, ~6l/100km , ~1,5e/l ---> ~600-650e
    Öljy 4l (6tkm välein) 7/6 x 60e --> ~70e
    Rengaspari alle laitettuna ---> ~300e
    Vakuutukset ----> ~400e
    Muut varaosat ---> ~100e

    Vero .... --->150e

    (vuosittaiset) = 1650e , josta veron osuus 9,1%
    saakos jostain ostetux tarvikkeet ja bensat verottomana... joko suomessa on ns mustanpörssin bensaa...
    tietty firmankortilla...ostaes käy vähennyksiin kulut.....
  4. #3454
    ja viel yks me yksityiset voimme tehdä rahoillamme vaix mitä.... mutta suomen hallituksen pitäsi toimia verorahoilla rehellisesti valtion hyväksi... vaikka jotkut päätökset joitakin ryhmiä vi...aa .....
    koska kaikkia ei voi miellyttää jos oikeasti haluaa toimia tuloksellisesti..........päätösten on oltava kovia
  5. #3455
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    ^bernerillä on "munat"! .
    Berner paukuttaa asiaa eteenpäin, eikä lähdöissään jää lässyttämään politiikan puolivillaisuuksiin ja ympäripyöreyksiin.

    Näitä, joita eduskuntaan uudelleenvalinta murehduttaa, Bernerin toiminta tietysti vituttaa. Nythän yksi henkilö yrittää saada isoja muutoksia aikaan, ja eduskunnan poliittisten broilereidenkin oma pakko jossain vaiheessa ottaa tähän asiaan kantaa.

    Berner, lisää painetta vaan koneistolle!
    .
  6. #3456
    No toki noista muistakin hankinnoista (pyörä, kortti) on verot maksettu, mutta miten se tähän liittyy? Onko se 150e lisämaksu nyt juuri se kamelinselän katkaiseva kynnyskysymys moottoripyöräilyharrastuksessa???
    Ei ainakaan minulle.

    Jos on useampi pyörä, niin tottakai tuo on ikävä juttu. Se kolmas ja neljäs pyörä vaan tuskin ihan hirveän tuottava noin alan näkökulmasta. Monesti nuo on jotain harrastepyöriä, joille tehdään rassailut itse ja osat tilataan ulkomailta. Kilometrejä saattaa tulla tuhat tai pari, jotka ovat vaan pois muilla pyörillä ajosta. Ei hirveesti alaa lohduta?

    Kuten sanoin, niin onhan tuo epäreilusti suunniteltu, mutta tuskin se 150e se ongelma on, kuten tässä nyt on annettu ymmärtää?

    Polttoaineeseen vaan veroa. Kaikkein helpoin, ei vaadi yhtään ylimääräistä, kallista byrokratiaa.
    Jostain sitä rahaa nyt täytyy vaan saada ja jossain muodossa se tulee.
  7. #3457
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Eikai kukaan nyt oikeasti ole moottoripyöräilyä lopettamassa yhden 150e lisämaksun takia??
    Tässä on suurinpiirtein mun harrastuksen (vuosi)kustannukset (vain yhden pyörän osalta siis):
    Pyörä (1.vuos) ---> ~7k e
    Kortin korotus A2->A (1. vuos) ----> ~500e
    7000km, ~6l/100km , ~1,5e/l ---> ~600-650e
    Öljy 4l (6tkm välein) 7/6 x 60e --> ~70e
    Rengaspari alle laitettuna ---> ~300e
    Vakuutukset ----> ~400e
    Muut varaosat ---> ~100e

    Vero .... --->150e

    (vuosittaiset) = 1650e , josta veron osuus 9,1%
    Tässä on suurinpiirtein mun harrastuksen (vuosi)kustannukset (vain neljän pyörän osalta siis(parista mp:stä on kilvet poistettu, joten niistä ei kaiketi veroa tule)):
    Pyörät (4kpl ) ---> ~5400 e
    3000km, ~4l/100km , ~1,4e/l ---> ~168e
    Öljy 2,2l (12tkm välein) 3/12 x 12e --> ~3e
    Rengaspari alle laitettuna ---> ~70e
    Vakuutukset ----> ~120e
    Muut varaosat ---> ~40e

    Vero .... --->600e

    (vuosittaiset) = 401e , josta veron osuus ~150%
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #3458
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    No toki noista muistakin hankinnoista (pyörä, kortti) on verot maksettu, mutta miten se tähän liittyy? Onko se 150e lisämaksu nyt juuri se kamelinselän katkaiseva kynnyskysymys moottoripyöräilyharrastuksessa???
    Ei ainakaan minulle.
    Pelkkä lisäverolla uhkailu on saanut yli 10% porukasta heittämään pyyhkeen kehään.
    Tolla sun logiikalla kaikkeen voitaisiin laittaa 80% veroo lisää, "koska sillä ei oo nalle wahlroosille mitään merkitystä"
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  9. #3459
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Eikai kukaan nyt oikeasti ole moottoripyöräilyä lopettamassa yhden 150e lisämaksun takia?? Periaatesyyt ymmärrän, mutta loppujenlopuksi 150e on aika yhdentekevä summa.

    Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko vero järkevin perustein säädetty, vaiko olisko järkevämpi verottaa kuitenkin polttoainetta , eli se maksaa kuka käyttää?




    Tässä on suurinpiirtein mun harrastuksen (vuosi)kustannukset (vain yhden pyörän osalta siis):

    Pyörä (1.vuos) ---> ~7k e
    Kortin korotus A2->A (1. vuos) ----> ~500e
    7000km, ~6l/100km , ~1,5e/l ---> ~600-650e
    Öljy 4l (6tkm välein) 7/6 x 60e --> ~70e
    Rengaspari alle laitettuna ---> ~300e
    Vakuutukset ----> ~400e
    Muut varaosat ---> ~100e

    Vero .... --->150e

    (vuosittaiset) = 1650e , josta veron osuus 9,1%
    Ehkä se on yhdentekevä summa sinulle mutta ei ehkä monelle muulle. Toki ei välttämättä suhteessa muihin kuluihin sinun tapauksessa ole paljoa mutta kyllä se 150€ on edelleen 150€.
    En kyllä itekkään ole ajoa lopettamassa jos nyt tuo maksu on tullakseen mutta ei se tuollaisenaan ole mitenkään järkevä eikä kohtuullinen ja siinä monella nousee päiväkohtainen maksu aivan järjetömäksi verrattuna vaikka auton käyttömaksuun.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  10. #3460
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kuten sanoin, niin onhan tuo epäreilusti suunniteltu, mutta tuskin se 150e se ongelma on, kuten tässä nyt on annettu ymmärtää?
    Missä niin on annettu ymmärtää? Suurin epäkohta on nimenomaan se, että se peritään koko vuodelta vaikka ajaisi pari viikkoa. Kerrottuna pyörien lukumäärällä. Ja se, että se tuottaa kokonaisuutena todennäköisesti tappiota. Ja jos joku luulee että se on ensi vuonnakin vain 150e niin jatkakoon vaan unelmassaan elämistä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #3461
    Vasemmistoliiton kansanedustaja Hanna Sarkkinen on tavoittanut verotuksen oikeudenmukaisuuden kristallinkovan ytimen:

    https://www.uusisuomi.fi/raha/213365...inta-halpenisi
    High Stuck Are Wit To
  12. #3462
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Vasemmistoliiton kansanedustaja Hanna Sarkkinen on tavoittanut verotuksen oikeudenmukaisuuden kristallinkovan ytimen:

    https://www.uusisuomi.fi/raha/213365...inta-halpenisi


    Vielä tuosta 150 euron verosta... viime kesän polttoainekulut pyörällä oli noin 150 euroa eli veron suuruuden ja maksamisen mielekkyyden voi suhteuttaa vaikka tuohon.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  13. #3463
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    No toki noista muistakin hankinnoista (pyörä, kortti) on verot maksettu, mutta miten se tähän liittyy? Onko se 150e lisämaksu nyt juuri se kamelinselän katkaiseva kynnyskysymys moottoripyöräilyharrastuksessa???
    Ei ainakaan minulle.
    Sinäsinäsinä. Ota pää pois siitä omasta reiästä ja katso ympärillesi. Tämä vero on Suomen kansantaloutta huonontava-asia. Ei siinä mitään muuta. Suomen ongelma on -5000 miljoonaa vuodessa ja tällä MP-kulttuurin rapauttamisella ja alasajolla lasketaan saavutettavan jotain 20-30 miljoonaa. Koskettaa helvetisti niitä harrasteajajia jotka ajaa pari kertaa suviviikonloppuna. Niitä jotka ajaa koko kesän tuo ei kosketa mitenkään, kun he laittaa auton seisontaan ja hupskeikkaa kun taas menikin verotulo miinukselle.

    Ennenkun kuvittelee koivuhalon tekevän hyvää persereiässä, kannattaa tutkia vähän tarkemmin miten paksu ja oksainen se halko on. Mieluummin antaa koivun kasvaa metsässä ja myy sen koivun sitten hyvällä hintaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #3464
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Sinäsinäsinä. Ota pää pois siitä omasta reiästä ja katso ympärillesi. Tämä vero on Suomen kansantaloutta huonontava-asia. Ei siinä mitään muuta. Suomen ongelma on -5000 miljoonaa vuodessa ja tällä MP-kulttuurin rapauttamisella ja alasajolla lasketaan saavutettavan jotain 20-30 miljoonaa. Koskettaa helvetisti niitä harrasteajajia jotka ajaa pari kertaa suviviikonloppuna. Niitä jotka ajaa koko kesän tuo ei kosketa mitenkään, kun he laittaa auton seisontaan ja hupskeikkaa kun taas menikin verotulo miinukselle.

    Ennenkun kuvittelee koivuhalon tekevän hyvää persereiässä, kannattaa tutkia vähän tarkemmin miten paksu ja oksainen se halko on. Mieluummin antaa koivun kasvaa metsässä ja myy sen koivun sitten hyvällä hintaa.
    Aika rumasti sanottu

    Mäkine on aivan oikeassa siinä, ettei ole kynnyskysymys hänelle, koska se on subjektiivinen näkemys. Väärässä silloin, jos ulottaa näkemyksensä muihin tai käyttää sitä uuden veron perusteluna.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #3465
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Aika rumasti sanottu
    Joo, alko vituttaa. Sori vaan kaikille, mä oon ihan mukava.

    Tänää ekakertaa aamu+iltapvruuhkassa gehä yggösel ja tuli pari mp-ajatusta sinä mieleen. Paskavettä kyntäessäni 30km/h satasen alueella. En valita, mitä nyt yskin vaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #3466
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mitäs sitten, ku kohta hiipuu valtion sakko tulot?
    ja Palsternakalt loppuu hommat

    ylinopeudet kuriin, automaattinen jarrutusjarjestelma ehka pakolliseksi
    Viimeksi muokannut: pupu; 30.01.2017 klo 20:50.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #3467
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Mitäs sitten, ku kohta hiipuu valtion sakko tulot?
    ja Palsternakalt loppuu hommat

    ylinopeudet kuriin, automaattinen jarrutusjarjestelma ehka pakolliseksi
    Mitenkähän ambulanssien ja poliisien tavoitettavuus hälytystilanteessa pysyy enään tavoiteaikojen rajoissa? Tuossa kun mainittiin kaikissa autoissa!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  18. #3468
    ^ No tuo ei tule kyllä Saksassa menemään läpi ihan heti. Saahan sitä raportteja tehdä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #3469
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    ^ No tuo ei tule kyllä Saksassa menemään läpi ihan heti. Saahan sitä raportteja tehdä.
    Ja eiköhän tuo ole testerillä poistettavissa? Koska noista aikaisemmin mainitsemistani autoista se on kuitenkin poistettava, niin silloin sen pystyy poistamaan muistakin... eli testerien myynti lisääntyy, varsinkin jos sen toiminta tarkistetaan katsastuksessa.......... Ja Kiinan pojat tekee taas rahaa..........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  20. #3470
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Berner paukuttaa asiaa eteenpäin, eikä lähdöissään jää lässyttämään politiikan puolivillaisuuksiin ja ympäripyöreyksiin.

    Näitä, joita eduskuntaan uudelleenvalinta murehduttaa, Bernerin toiminta tietysti vituttaa. Nythän yksi henkilö yrittää saada isoja muutoksia aikaan, ja eduskunnan poliittisten broilereidenkin oma pakko jossain vaiheessa ottaa tähän asiaan kantaa.

    Berner, lisää painetta vaan koneistolle!




    Pitäisi perehtyä tienhoidon historiaan, ennen kuin markkinahuumassaan pilataan loputkin teiden hoidosta.

    Ennen oli TVH ja sitten TVL. Valtion laitos rakensi ja hoiti tiet kokonaisvaltaisesti. Laitoksella oli autot ja kaikki pelit ja vehkeet hyvään teiden ylläpitoon, sekä hyvin ammattitaitoinen henkilöstö, suunnittelusta lapiomiehiin. Varat tähän toimintaan valtiovalta myönsi verovaroin kerätystä valtion budjetista. Ainoa voitto olivat hyvät tiet, eikä muuta tarvittukaan.

    Sitten iski yhtiöittämis- ja markkinavoimabuumi. TVL yhtiöitettiin, oma kalusto hävitettiin ja ammattitaitoinen henkilökunta potkittiin maantielle. Hommat alettiin teettää eri yrityksillä. On kuitenkin niin, että yksikään yritys ei voi toimia, ellei se saa voittoa. Valtio myönsi budjetista yhä rahat tien pitoon, mutta siitä alkoikin mennä iso osa yritysten voittoihin ja tienpito alkoi huonontua. Tiet rappeutuivat.

    Nyt viedään hommaa vielä pidemmälle antamalla verotusoikeus yksityisille yrityksille. Tästä eivät tiet paranisi.

    Kirjoitti Juhani Lehvonen Aamulehdessä, ja totta joka sana.
  21. #3471
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi perehtyä tienhoidon historiaan, ennen kuin markkinahuumassaan pilataan loputkin teiden hoidosta.

    Ennen oli TVH ja sitten TVL. Valtion laitos rakensi ja hoiti tiet kokonaisvaltaisesti. Laitoksella oli autot ja kaikki pelit ja vehkeet hyvään teiden ylläpitoon, sekä hyvin ammattitaitoinen henkilöstö, suunnittelusta lapiomiehiin. Varat tähän toimintaan valtiovalta myönsi verovaroin kerätystä valtion budjetista. Ainoa voitto olivat hyvät tiet, eikä muuta tarvittukaan.

    Sitten iski yhtiöittämis- ja markkinavoimabuumi. TVL yhtiöitettiin, oma kalusto hävitettiin ja ammattitaitoinen henkilökunta potkittiin maantielle. Hommat alettiin teettää eri yrityksillä. On kuitenkin niin, että yksikään yritys ei voi toimia, ellei se saa voittoa. Valtio myönsi budjetista yhä rahat tien pitoon, mutta siitä alkoikin mennä iso osa yritysten voittoihin ja tienpito alkoi huonontua. Tiet rappeutuivat.

    Nyt viedään hommaa vielä pidemmälle antamalla verotusoikeus yksityisille yrityksille. Tästä eivät tiet paranisi.

    Kirjoitti Juhani Lehvonen Aamulehdessä, ja totta joka sana.
    Mutsi oli 45 vuotta tvh:lla ja tvl:lla ja sivusta kun asiaa seurasi, niin se meni prikulleen juuri noin. Jäi eläkkeelle just kun destia astu kuvioon.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  22. #3472
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi perehtyä tienhoidon historiaan, ennen kuin markkinahuumassaan pilataan loputkin teiden hoidosta.

    Ennen oli TVH ja sitten TVL. Valtion laitos rakensi ja hoiti tiet kokonaisvaltaisesti. Laitoksella oli autot ja kaikki pelit ja vehkeet hyvään teiden ylläpitoon, sekä hyvin ammattitaitoinen henkilöstö, suunnittelusta lapiomiehiin. Varat tähän toimintaan valtiovalta myönsi verovaroin kerätystä valtion budjetista. Ainoa voitto olivat hyvät tiet, eikä muuta tarvittukaan.
    Ja sitten joku huomasi ettei tuollaiseen leikkiin riitä rahat ja velaksikin voi pelleillä vaan tiettyyn pisteeseen asti. Mikseivät älynneet vaan pysyä tuossa huippu mallissa ja nostaneet hieman verotusta. Sillähän olisi ollut nätti paikata noita menoja johon ei velkavarat riitä... Ja ainahan rikkaammiltakin olisi voinut siirtää ylimääräinen omaisuus yhteiseen pottiin.
    Supermoto
  23. #3473
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Vasemmistoliiton kansanedustaja Hanna Sarkkinen on tavoittanut verotuksen oikeudenmukaisuuden kristallinkovan ytimen:

    https://www.uusisuomi.fi/raha/213365...inta-halpenisi
    Erittäin hyvä huomio Hannalta. Tasa-arvon nimissä myös käsipyyhkeet ja liukuvoiteet voisi vapauttaa matalamman verotuksen piiriin. Helposti palaa poitsuilla tonneja elämän aikana siihen ihanuuteen.
    Supermoto
  24. #3474
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi perehtyä tienhoidon historiaan, ennen kuin markkinahuumassaan pilataan loputkin teiden hoidosta.

    Ennen oli TVH ja sitten TVL. Valtion laitos rakensi ja hoiti tiet kokonaisvaltaisesti. Laitoksella oli autot ja kaikki pelit ja vehkeet hyvään teiden ylläpitoon, sekä hyvin ammattitaitoinen henkilöstö, suunnittelusta lapiomiehiin. Varat tähän toimintaan valtiovalta myönsi verovaroin kerätystä valtion budjetista. Ainoa voitto olivat hyvät tiet, eikä muuta tarvittukaan.

    Sitten iski yhtiöittämis- ja markkinavoimabuumi. TVL yhtiöitettiin, oma kalusto hävitettiin ja ammattitaitoinen henkilökunta potkittiin maantielle. Hommat alettiin teettää eri yrityksillä. On kuitenkin niin, että yksikään yritys ei voi toimia, ellei se saa voittoa. Valtio myönsi budjetista yhä rahat tien pitoon, mutta siitä alkoikin mennä iso osa yritysten voittoihin ja tienpito alkoi huonontua. Tiet rappeutuivat.

    Nyt viedään hommaa vielä pidemmälle antamalla verotusoikeus yksityisille yrityksille. Tästä eivät tiet paranisi.
    Joo, Bernerin esityksessä maksu oli enemmänkin vero, mistä ne "hiljaisiksi ostetut" proffatkin muuten kritiikkiä lausunnoissaan esittivät. Sen sijaan mcmiehen mallissa maksu olisi oikeastikin maksu...

    Tuohon yllä olevaan noin niinku muuten kommenttina, että ratkaisuhan on loppujen lopuksi ihan helppo nakki - TVH takaisin ja sille budjetista riittävän iso kasa rahaa!
    High Stuck Are Wit To
  25. #3475
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Joo, Bernerin esityksessä maksu oli enemmänkin vero, mistä ne "hiljaisiksi ostetut" proffatkin muuten kritiikkiä lausunnoissaan esittivät. Sen sijaan mcmiehen mallissa maksu olisi oikeastikin maksu...

    Tuohon yllä olevaan noin niinku muuten kommenttina, että ratkaisuhan on loppujen lopuksi ihan helppo nakki - TVH takaisin ja sille budjetista riittävän iso kasa rahaa!

    kannatan ja raha pois turhuudesta,,,, jos joku haluaa elättää vaikka näitä uusiosuomalaisia voi ottaa ne kotiinsa
    ja kustantaa,,, mut ei pakollisista veroista... kyllä tänne saa tulla vaikka mistä kun tulee omillaan toimeen
    tai hommaa elättäjän...........vähän kuin postimyynti vaimot nilsiän öljymiehelle
  26. #3476
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi perehtyä tienhoidon historiaan, ennen kuin markkinahuumassaan pilataan loputkin teiden hoidosta.

    Ennen oli TVH ja sitten TVL. Valtion laitos rakensi ja hoiti tiet kokonaisvaltaisesti. Laitoksella oli autot ja kaikki pelit ja vehkeet hyvään teiden ylläpitoon, sekä hyvin ammattitaitoinen henkilöstö, suunnittelusta lapiomiehiin. Varat tähän toimintaan valtiovalta myönsi verovaroin kerätystä valtion budjetista. Ainoa voitto olivat hyvät tiet, eikä muuta tarvittukaan.

    Sitten iski yhtiöittämis- ja markkinavoimabuumi. TVL yhtiöitettiin, oma kalusto hävitettiin ja ammattitaitoinen henkilökunta potkittiin maantielle. Hommat alettiin teettää eri yrityksillä. On kuitenkin niin, että yksikään yritys ei voi toimia, ellei se saa voittoa. Valtio myönsi budjetista yhä rahat tien pitoon, mutta siitä alkoikin mennä iso osa yritysten voittoihin ja tienpito alkoi huonontua. Tiet rappeutuivat.

    Nyt viedään hommaa vielä pidemmälle antamalla verotusoikeus yksityisille yrityksille. Tästä eivät tiet paranisi.

    Kirjoitti Juhani Lehvonen Aamulehdessä, ja totta joka sana.
    Oon vissiin viettänyt vähän eri huumorintajun omaavan thh/l:n pomon alueella nuoruuttani, lähinaapurikunnassa valitettiin tien kunnosta ja saatiin joku kansanedustajapoppookin ajelemaan bussilla ko. 45 kilometrin pätkä, bussista meni tuulilasikin ja lopputuloksena oli kansanedustajien yhteislausuma että ei tuolla tiellä kukaan uskalla kahdeksaakymppiä ajaa. No humoristi pomo laittoi tien molempiin päihin kuudenkympin laput.

    Toisena spektaakkelina pikesi tien omalle kesämökilleen
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  27. #3477
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Oon vissiin viettänyt vähän eri huumorintajun omaavan thh/l:n pomon alueella nuoruuttani, lähinaapurikunnassa valitettiin tien kunnosta ja saatiin joku kansanedustajapoppookin ajelemaan bussilla ko. 45 kilometrin pätkä, bussista meni tuulilasikin ja lopputuloksena oli kansanedustajien yhteislausuma että ei tuolla tiellä kukaan uskalla kahdeksaakymppiä ajaa. No humoristi pomo laittoi tien molempiin päihin kuudenkympin laput.
    Huumorintajun määrästä ja laadusta propsit.

    Tarinasta kuitenkin aukeaa "asioiden hoidon" perushölmöily ihan kaikessa karuudessaan.
    Ihan sama vaikka tarina olisi faktisesti vaan hyvä läppä.

    Mitenkäs nuo luokitukset/nopeudet teillä lähtökohtaisesti määräytyvät?
    "Tilapäiset", eri syistä toteutetut "alennetut nopeudet" ovat sitten taas toinen asia.

    "Pomolle" löytyy toimintaaansa suht selkeät raamit ja vastuut.
    Niin huvittavalta kuin se kuulostaakin.... tuo vastuu.

    Pointti???

    Tämähän se taas: Vaikka asia olisi kuinka hyvä, niin se vaan menee vanhan rummunlyöjän hokemalla.
    "It ain`t whay you do... It`s how you do"

    Arvovaltaisella orkesterilla höysetty exkursiohan tuossa luovutti kuin "kultaisin tammenlehvin"
    varustetun vittuiluluvan.... pyynnön ja kehoituksen.... tiepomolle.

    Oli niinku kaikki maailman ammukset lippaassa.... mutta tungettiin kaikki omaan suuhun ja
    annettiin laukaisin tiepomon käteen

    Mut vakavasti... ihan tähän nykyaikaan ja aiheisiinkin liittyen.

    Ei kenellekään voi, ei vaan voi olla epäselvää se ainoa tapa ja mahdollisuus, miten "pakolliset hommat"
    voidaan hoitaa. Kuten ei voi sekään olla epäselvää, että muutoin toimittaessa jossain ei vielä
    katsota että oltais riittävän syvällä suossa..... ja pisteitä + prosentteja (kirsikoita)
    voi vielä surutta nyppiä hupenevasta kakusta.

    Tämähän käy hyvin.... silloin kun on saatu "oma leipomo" pystyyn ihan muualle.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #3478
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    No toki noista muistakin hankinnoista (pyörä, kortti) on verot maksettu, mutta miten se tähän liittyy? Onko se 150e lisämaksu nyt juuri se kamelinselän katkaiseva kynnyskysymys moottoripyöräilyharrastuksessa???
    Ei ainakaan minulle.

    Jos on useampi pyörä, niin tottakai tuo on ikävä juttu. Se kolmas ja neljäs pyörä vaan tuskin ihan hirveän tuottava noin alan näkökulmasta. Monesti nuo on jotain harrastepyöriä, joille tehdään rassailut itse ja osat tilataan ulkomailta. Kilometrejä saattaa tulla tuhat tai pari, jotka ovat vaan pois muilla pyörillä ajosta. Ei hirveesti alaa lohduta?
    Mä en oikein pääse kiinni tuohon ajatukseen, että miten useammalla pyörällä ajava ei lohduta alaa, tai miksi pitäisi lohduttaa? Sama se vaikka fillari olisi vanhempi ja sitä ropaillaan itse, samalla tavalla sitä varmaan osia menee siihenkin ja osat pitää jostain ostaa, eikö? Eli osiin käytetty rahamäärä on aika lailla sama kuin yhdenkin pyörän tapauksessa, mutta osat vaan ostetaan useampaan pyörään, eikö?

    Moni yhdenkään mopon omistajista ei huollata mopoaan liikkeessä, vaan ropaa itse. Eli useamman mopon omistamisesta ei voitane vetää yhtäsuuruusmerkkejä alan lohduttamattomuuteen. Ja en oikein hiffaa että miksi yksityisessä omistuksessa olevien ajoneuvojen pitäisi olla tuottavia yhtään kenenkään tai minkään näkökulmasta, mun mielestä riittää että ne tarjoavat omistajalle sen mitä omistaja niiltä haluaa.

    Lisäpisteet myös tuosta analogiasta "harrastus on jo valmiiksi kallis -> ei haittaa vaikka siitä tehdään vielä kalliimpi".

    Kuten sanoin, niin onhan tuo epäreilusti suunniteltu, mutta tuskin se 150e se ongelma on, kuten tässä nyt on annettu ymmärtää?

    Polttoaineeseen vaan veroa. Kaikkein helpoin, ei vaadi yhtään ylimääräistä, kallista byrokratiaa.
    Jostain sitä rahaa nyt täytyy vaan saada ja jossain muodossa se tulee.
    Tai vedettäiskö ässä hihasta ja autoilijoiden ja mopoilijoiden kuppaamisen sijaan keskityttäisiin vähentämään valtion menoja? Vaikutus valtiontalouteen voisi olla merkittävästi positiivisempi, toki suojatyöpaikkoja menisi.
    1835
  29. #3479
    Kansanedustajien kanssa pitkin talvea käymiemme keskustelujen nojalla voimme arvioida, että absurdin tilanteen takana on poliittinen nappikauppa. Poliitikot eivät tarkastele moottoripyörien vuosiveroa järkiargumenttien pohjalta hallitusohjelman laatimisessa tapahtuneena vahinkona. Sen sijaan veron kohtalo ratkeaa nappien lukumäärään perustuvalla kaavalla. Yhden tai kahden hallituspuolueen painostaminen verosta luopumiseen luo heille oikeuden vaatia jonkin verosta luopumista vaatineelle puolueelle tärkeän napin poistamista hallituksen agendalta.

    Kaiken lisäksi vastakkain laitetaan yhteiskunnalliselta merkitykseltään ja sisällöllisesti täysin eri paria olevia asioita. Moottoripyörien vuosiveronapista pitkin hampain luopuva puolue vaatisi vastavuoroon toista puoluetta luopumaan vaikkapa sille tärkeästä alue- tai sosiaalipoliittisesta napista.

    Järkevää päätöksentekoa odottava kansalainen ei voi hyväksyä tällaista menettelyä yhteisistä tärkeistä asioista päättämisessä. Valtiota ja isänmaata vahingoittavia päätöksiä ei voida tehdä nokittamalla vastakkain eriparisia poliittisia nappeja. Päätösten tulee perustua puhtaasti oikein tai väärin toimimisen puntarointiin. Poliittinen peli ei saa johtaa vääriin päätöksiin!


    http://www.smoto.fi/?p=4438
  30.  
  31. #3480
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Postia koko poppoolle taas laitettu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 116 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1666106114115116117118 ViimeinenViimeinen