ei suomessa ole mikää vero pois poliittisilta päättäjiltä... määräshän ne että yleverosta tarvii olla alihankkija prosentit ja six tampereen ohjelmatuotanto ajetaan alas... postille määrättiin alihankinta prosentti six vuokratyövoima ja alihankkijat.... rikotaan aina toimivat systeemit ja mikään ei pelitä
samalla tavalla käy aikoinaan sille live yhtiölle kun ensix saadaan rahoitus kuntoon sit jaetaan tuotto pois sopiville läheisyhtiöille.... maan tapa nääs toi.....ei ole korvamerkityä rahaa poliitikon käsissä...
koska ei ole suoraselkäistä poliitikkoa....joskus joku sanoi että suomalainen poliitikko on seteliselkärankainen..
ja viel yks me yksityiset voimme tehdä rahoillamme vaix mitä.... mutta suomen hallituksen pitäsi toimia verorahoilla rehellisesti valtion hyväksi... vaikka jotkut päätökset joitakin ryhmiä vi...aa .....
koska kaikkia ei voi miellyttää jos oikeasti haluaa toimia tuloksellisesti..........päätösten on oltava kovia
Berner paukuttaa asiaa eteenpäin, eikä lähdöissään jää lässyttämään politiikan puolivillaisuuksiin ja ympäripyöreyksiin.
Näitä, joita eduskuntaan uudelleenvalinta murehduttaa, Bernerin toiminta tietysti vituttaa. Nythän yksi henkilö yrittää saada isoja muutoksia aikaan, ja eduskunnan poliittisten broilereidenkin oma pakko jossain vaiheessa ottaa tähän asiaan kantaa.
Berner, lisää painetta vaan koneistolle!
.
No toki noista muistakin hankinnoista (pyörä, kortti) on verot maksettu, mutta miten se tähän liittyy? Onko se 150e lisämaksu nyt juuri se kamelinselän katkaiseva kynnyskysymys moottoripyöräilyharrastuksessa???
Ei ainakaan minulle.
Jos on useampi pyörä, niin tottakai tuo on ikävä juttu. Se kolmas ja neljäs pyörä vaan tuskin ihan hirveän tuottava noin alan näkökulmasta. Monesti nuo on jotain harrastepyöriä, joille tehdään rassailut itse ja osat tilataan ulkomailta. Kilometrejä saattaa tulla tuhat tai pari, jotka ovat vaan pois muilla pyörillä ajosta. Ei hirveesti alaa lohduta?
Kuten sanoin, niin onhan tuo epäreilusti suunniteltu, mutta tuskin se 150e se ongelma on, kuten tässä nyt on annettu ymmärtää?
Polttoaineeseen vaan veroa. Kaikkein helpoin, ei vaadi yhtään ylimääräistä, kallista byrokratiaa.
Jostain sitä rahaa nyt täytyy vaan saada ja jossain muodossa se tulee.
Tässä on suurinpiirtein mun harrastuksen (vuosi)kustannukset (vain neljän pyörän osalta siis(parista mp:stä on kilvet poistettu, joten niistä ei kaiketi veroa tule)):
Pyörät (4kpl ) ---> ~5400 e
3000km, ~4l/100km , ~1,4e/l ---> ~168e
Öljy 2,2l (12tkm välein) 3/12 x 12e --> ~3e
Rengaspari alle laitettuna ---> ~70e
Vakuutukset ----> ~120e
Muut varaosat ---> ~40e
Vero .... --->600e
(vuosittaiset) = 401e , josta veron osuus ~150%
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Ehkä se on yhdentekevä summa sinulle mutta ei ehkä monelle muulle. Toki ei välttämättä suhteessa muihin kuluihin sinun tapauksessa ole paljoa mutta kyllä se 150€ on edelleen 150€.
En kyllä itekkään ole ajoa lopettamassa jos nyt tuo maksu on tullakseen mutta ei se tuollaisenaan ole mitenkään järkevä eikä kohtuullinen ja siinä monella nousee päiväkohtainen maksu aivan järjetömäksi verrattuna vaikka auton käyttömaksuun.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Missä niin on annettu ymmärtää? Suurin epäkohta on nimenomaan se, että se peritään koko vuodelta vaikka ajaisi pari viikkoa. Kerrottuna pyörien lukumäärällä. Ja se, että se tuottaa kokonaisuutena todennäköisesti tappiota. Ja jos joku luulee että se on ensi vuonnakin vain 150e niin jatkakoon vaan unelmassaan elämistä.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Vasemmistoliiton kansanedustaja Hanna Sarkkinen on tavoittanut verotuksen oikeudenmukaisuuden kristallinkovan ytimen:
https://www.uusisuomi.fi/raha/213365...inta-halpenisi
High Stuck Are Wit To
Sinäsinäsinä. Ota pää pois siitä omasta reiästä ja katso ympärillesi. Tämä vero on Suomen kansantaloutta huonontava-asia. Ei siinä mitään muuta. Suomen ongelma on -5000 miljoonaa vuodessa ja tällä MP-kulttuurin rapauttamisella ja alasajolla lasketaan saavutettavan jotain 20-30 miljoonaa. Koskettaa helvetisti niitä harrasteajajia jotka ajaa pari kertaa suviviikonloppuna. Niitä jotka ajaa koko kesän tuo ei kosketa mitenkään, kun he laittaa auton seisontaan ja hupskeikkaa kun taas menikin verotulo miinukselle.
Ennenkun kuvittelee koivuhalon tekevän hyvää persereiässä, kannattaa tutkia vähän tarkemmin miten paksu ja oksainen se halko on. Mieluummin antaa koivun kasvaa metsässä ja myy sen koivun sitten hyvällä hintaa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitäs sitten, ku kohta hiipuu valtion sakko tulot?
ja Palsternakalt loppuu hommat
ylinopeudet kuriin, automaattinen jarrutusjarjestelma ehka pakolliseksi
Viimeksi muokannut: pupu; 30.01.2017 klo 20:50.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
^ No tuo ei tule kyllä Saksassa menemään läpi ihan heti. Saahan sitä raportteja tehdä.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Ja eiköhän tuo ole testerillä poistettavissa? Koska noista aikaisemmin mainitsemistani autoista se on kuitenkin poistettava, niin silloin sen pystyy poistamaan muistakin... eli testerien myynti lisääntyy, varsinkin jos sen toiminta tarkistetaan katsastuksessa.......... Ja Kiinan pojat tekee taas rahaa..........
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Pitäisi perehtyä tienhoidon historiaan, ennen kuin markkinahuumassaan pilataan loputkin teiden hoidosta.
Ennen oli TVH ja sitten TVL. Valtion laitos rakensi ja hoiti tiet kokonaisvaltaisesti. Laitoksella oli autot ja kaikki pelit ja vehkeet hyvään teiden ylläpitoon, sekä hyvin ammattitaitoinen henkilöstö, suunnittelusta lapiomiehiin. Varat tähän toimintaan valtiovalta myönsi verovaroin kerätystä valtion budjetista. Ainoa voitto olivat hyvät tiet, eikä muuta tarvittukaan.
Sitten iski yhtiöittämis- ja markkinavoimabuumi. TVL yhtiöitettiin, oma kalusto hävitettiin ja ammattitaitoinen henkilökunta potkittiin maantielle. Hommat alettiin teettää eri yrityksillä. On kuitenkin niin, että yksikään yritys ei voi toimia, ellei se saa voittoa. Valtio myönsi budjetista yhä rahat tien pitoon, mutta siitä alkoikin mennä iso osa yritysten voittoihin ja tienpito alkoi huonontua. Tiet rappeutuivat.
Nyt viedään hommaa vielä pidemmälle antamalla verotusoikeus yksityisille yrityksille. Tästä eivät tiet paranisi.
Kirjoitti Juhani Lehvonen Aamulehdessä, ja totta joka sana.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ja sitten joku huomasi ettei tuollaiseen leikkiin riitä rahat ja velaksikin voi pelleillä vaan tiettyyn pisteeseen asti. Mikseivät älynneet vaan pysyä tuossa huippu mallissa ja nostaneet hieman verotusta. Sillähän olisi ollut nätti paikata noita menoja johon ei velkavarat riitä... Ja ainahan rikkaammiltakin olisi voinut siirtää ylimääräinen omaisuus yhteiseen pottiin.
Supermoto
Joo, Bernerin esityksessä maksu oli enemmänkin vero, mistä ne "hiljaisiksi ostetut" proffatkin muuten kritiikkiä lausunnoissaan esittivät. Sen sijaan mcmiehen mallissa maksu olisi oikeastikin maksu...
Tuohon yllä olevaan noin niinku muuten kommenttina, että ratkaisuhan on loppujen lopuksi ihan helppo nakki - TVH takaisin ja sille budjetista riittävän iso kasa rahaa!![]()
High Stuck Are Wit To
kannatan ja raha pois turhuudesta,,,, jos joku haluaa elättää vaikka näitä uusiosuomalaisia voi ottaa ne kotiinsa
ja kustantaa,,, mut ei pakollisista veroista... kyllä tänne saa tulla vaikka mistä kun tulee omillaan toimeen
tai hommaa elättäjän...........vähän kuin postimyynti vaimot nilsiän öljymiehelle
Oon vissiin viettänyt vähän eri huumorintajun omaavan thh/l:n pomon alueella nuoruuttani, lähinaapurikunnassa valitettiin tien kunnosta ja saatiin joku kansanedustajapoppookin ajelemaan bussilla ko. 45 kilometrin pätkä, bussista meni tuulilasikin ja lopputuloksena oli kansanedustajien yhteislausuma että ei tuolla tiellä kukaan uskalla kahdeksaakymppiä ajaa. No humoristi pomo laittoi tien molempiin päihin kuudenkympin laput.
Toisena spektaakkelina pikesi tien omalle kesämökilleen
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Huumorintajun määrästä ja laadusta propsit.
Tarinasta kuitenkin aukeaa "asioiden hoidon" perushölmöily ihan kaikessa karuudessaan.
Ihan sama vaikka tarina olisi faktisesti vaan hyvä läppä.
Mitenkäs nuo luokitukset/nopeudet teillä lähtökohtaisesti määräytyvät?
"Tilapäiset", eri syistä toteutetut "alennetut nopeudet" ovat sitten taas toinen asia.
"Pomolle" löytyy toimintaaansa suht selkeät raamit ja vastuut.
Niin huvittavalta kuin se kuulostaakin.... tuo vastuu.
Pointti???
Tämähän se taas: Vaikka asia olisi kuinka hyvä, niin se vaan menee vanhan rummunlyöjän hokemalla.
"It ain`t whay you do... It`s how you do"
Arvovaltaisella orkesterilla höysetty exkursiohan tuossa luovutti kuin "kultaisin tammenlehvin"
varustetun vittuiluluvan.... pyynnön ja kehoituksen.... tiepomolle.
Oli niinku kaikki maailman ammukset lippaassa.... mutta tungettiin kaikki omaan suuhun ja
annettiin laukaisin tiepomon käteen
Mut vakavasti... ihan tähän nykyaikaan ja aiheisiinkin liittyen.
Ei kenellekään voi, ei vaan voi olla epäselvää se ainoa tapa ja mahdollisuus, miten "pakolliset hommat"
voidaan hoitaa. Kuten ei voi sekään olla epäselvää, että muutoin toimittaessa jossain ei vielä
katsota että oltais riittävän syvällä suossa..... ja pisteitä + prosentteja (kirsikoita)
voi vielä surutta nyppiä hupenevasta kakusta.
Tämähän käy hyvin.... silloin kun on saatu "oma leipomo" pystyyn ihan muualle.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mä en oikein pääse kiinni tuohon ajatukseen, että miten useammalla pyörällä ajava ei lohduta alaa, tai miksi pitäisi lohduttaa? Sama se vaikka fillari olisi vanhempi ja sitä ropaillaan itse, samalla tavalla sitä varmaan osia menee siihenkin ja osat pitää jostain ostaa, eikö? Eli osiin käytetty rahamäärä on aika lailla sama kuin yhdenkin pyörän tapauksessa, mutta osat vaan ostetaan useampaan pyörään, eikö?
Moni yhdenkään mopon omistajista ei huollata mopoaan liikkeessä, vaan ropaa itse. Eli useamman mopon omistamisesta ei voitane vetää yhtäsuuruusmerkkejä alan lohduttamattomuuteen. Ja en oikein hiffaa että miksi yksityisessä omistuksessa olevien ajoneuvojen pitäisi olla tuottavia yhtään kenenkään tai minkään näkökulmasta, mun mielestä riittää että ne tarjoavat omistajalle sen mitä omistaja niiltä haluaa.
Lisäpisteet myös tuosta analogiasta "harrastus on jo valmiiksi kallis -> ei haittaa vaikka siitä tehdään vielä kalliimpi".
Tai vedettäiskö ässä hihasta ja autoilijoiden ja mopoilijoiden kuppaamisen sijaan keskityttäisiin vähentämään valtion menoja? Vaikutus valtiontalouteen voisi olla merkittävästi positiivisempi, toki suojatyöpaikkoja menisi.Kuten sanoin, niin onhan tuo epäreilusti suunniteltu, mutta tuskin se 150e se ongelma on, kuten tässä nyt on annettu ymmärtää?
Polttoaineeseen vaan veroa. Kaikkein helpoin, ei vaadi yhtään ylimääräistä, kallista byrokratiaa.
Jostain sitä rahaa nyt täytyy vaan saada ja jossain muodossa se tulee.
1835
Kansanedustajien kanssa pitkin talvea käymiemme keskustelujen nojalla voimme arvioida, että absurdin tilanteen takana on poliittinen nappikauppa. Poliitikot eivät tarkastele moottoripyörien vuosiveroa järkiargumenttien pohjalta hallitusohjelman laatimisessa tapahtuneena vahinkona. Sen sijaan veron kohtalo ratkeaa nappien lukumäärään perustuvalla kaavalla. Yhden tai kahden hallituspuolueen painostaminen verosta luopumiseen luo heille oikeuden vaatia jonkin verosta luopumista vaatineelle puolueelle tärkeän napin poistamista hallituksen agendalta.
Kaiken lisäksi vastakkain laitetaan yhteiskunnalliselta merkitykseltään ja sisällöllisesti täysin eri paria olevia asioita. Moottoripyörien vuosiveronapista pitkin hampain luopuva puolue vaatisi vastavuoroon toista puoluetta luopumaan vaikkapa sille tärkeästä alue- tai sosiaalipoliittisesta napista.
Järkevää päätöksentekoa odottava kansalainen ei voi hyväksyä tällaista menettelyä yhteisistä tärkeistä asioista päättämisessä. Valtiota ja isänmaata vahingoittavia päätöksiä ei voida tehdä nokittamalla vastakkain eriparisia poliittisia nappeja. Päätösten tulee perustua puhtaasti oikein tai väärin toimimisen puntarointiin. Poliittinen peli ei saa johtaa vääriin päätöksiin!
http://www.smoto.fi/?p=4438
Postia koko poppoolle taas laitettu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.