Suomalaisessa markkinakommunismissa veronmaksaja rahoittaa ja kantaa riskit. Näennäisen kilpailun hoitaa kourallinen yrityksiä jotka toimii keskenään kartellissa.
Nyt virkamiehet ja hyvät veljet etsii tieverkon ylläpitoon ratkaisua jolla palattais takaisin vanhoihin hyviin aikoihin.
Eli vanhaan hyvään “sulle-mulle”-aikaan kun asfalttikartelli veti virkamiesten siunauksella liiveihin valtiolta ja kunnilta fyrkkaa niin paljon kuin kehtasi.
Rakennuslehdessä on hieno stoori suomalaisen tienpidon uljaasta lähihistoriasta, kannattaa lukea jos on unohtunut että miten noita baanoja on Suomessa "maan tavan" hengessä tehty: http://www.rakennuslehti.fi/2016/10/...oslaista-1992/
Samat veitikat siellä on edelleen molemmilla puolilla pöytää. Paitsi ne, jotka on ehtineet nauttimaan superkerrytettyä lisäeläkettä.
Libera ajaa liberalismia ja sillä ei ole mitään tekemistä oikeiston ja vielä vähemmän äärioikeiston kanssa.
"Libera on puoluepoliittisesti sitoutumaton ja itsenäinen ajatuspaja, joka tukee ja edistää yksilönvapautta, vapaata yrittäjyyttä, vapaita markkinoita ja vapaata yhteiskuntaa".
Siellä on täti berneri tiivistettynä.
http://yle.fi/uutiset/3-8143018
Kansliapäällikkö Harri Pursiainen pitäisi vaihtaa
Hyvä talo elättää huononkin isännän. Tämä sananparsi ei päde liikenne- ja viestintäministeriöön.
Lyhyen ajan sisällä jo toinen liikenneministeri kurvaa samasta kaarteesta ojaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...58681_uu.shtml
Nunnii.......
Näin se homma etenee.
Tuossa liikennemisnisteriskenessä on muutama mielenkiintoinen näkökohta laajempine taustoineen.
Jos Kyllönen "uhrattiin", niin Bernerhän on jo alkujaankin kehissä "lapionaisena", eli tuo "tulos ja ulos".....
mutta ainoa varma nakki on ulos.
Koko iso härdellihän on sen realiteetin edessä, että perinteisen poliittisen etenemisen tie hoitaa unionin
suuntaan annetut mallioppilaan tavoitteet, on monta kertaluokkaa liian hidas.
Tuosta yhtälöstä puuttuu aika lailla realiteetti.
Pitäisi liian paljon liian lyhyessä ajassa.
Mitä tehdään ?
No.... untuvikon "marketin kassan" uhraaminen ei paljon kepun junaa heilauta, mutta
saadaan tuollakin tavalla "merkatuksi yritys" luvattujen tavoitteiden täyttämisen suuntaan.
"Kä-kä-kä-känaihäv önadör...."
Näi-ikkääst. Pannaan tulemaan...... ja Annehan se siinä
.
Ei omien toimesta "uhrattuna", vaan "ostettuna kätenä" ja aivan saletisti osa "palkasta"
leivottuna.... sanotaanko vaikka eräänlaisiksi optioiksi.
Muut hallituspuolueet opposition vahvistuksella toki vanhoina pelimanneina ovat oikeastaan
pakotettuja ampumaan homman alas (omien pohjustuksella) ...... mutta mikä on edessä?
Kello tikittää.... ja jos(kun) syöttiä ei saatu perkaamatta, karvoineen kaikkineen syötettyä kansalle,
alkaa "pakkoratkaisu olla ovella".
Hyvin mielenkiintoinen mauste tässä häröpallossa on esim. se, että vanhaan kunnon veivaajaan, Ahoon, ollaan
taas "puhaltamassa ilmaa".
Kohta nimittäin "tarvitaan" kaikkien vanhojen sotaratsujen kykyä ja kokemusta politiikan saralta
"pelastamaan maa".... ja siinä samallamyös kepu maailman muutoksen kourista.
Tässä vaan odotellaan "kieli pitkällä" VARSINAISEN SIRKUKSEN ALKAMISTA.
Tähänastiset tohinat ei ole vielä olleet edes kunnollista esileikkiä tulevalle.
Toki toivon olevani tässä enemmän väärässä kuin koskaan missään......
mutta pala palalta alkaa vaan näyttää ilmeisemmältä se "väistämätön".
Ensin tuli meillä jytky....
Sitten tehtiin Trumppi "greitiksi"..... Amerikalle näyttää väistämättä tapahtuvan jotain ihan muuta.....
Mitäs sitten....
"Let`s make kepu great again".
Siihen näyttäisi nyt pala palalta rakentuvan lähes "väistämättömästi" mahdollisuudet......
Niin hullulta ja perverssiltä kuin se äkkiseltään saattaa tuntuakin.
.....Let`s Be Careful Out There!
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Hyvä Bone. Tämä lienee olevan yksi huikeimmista keskusteluista, mitä tällä foorumilla on kuunaan nähty.
<p>.</p>
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Anne tädin potku talviuntaan nukkuvan orvon autoverokarhun nivusiin täyttää metsästysrikoksen tunnusmerkit.
Ei sen nyt niin vaikeeta oo sanoo että nyt keskivertoauton ostavat maksavat ostohetkellä 5000€ autoveroa ja 200€/v käyttömaksua ja tulevat ostajat 0€ autoveroa ja 700€/v käyttömaksua.
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Oisko mahollista että tekis oman ketjun liikenneverkkoyhtiöstä?? Ei oo mp verosta ollu juttua enää pitkään aikaan tällä palstalla.
Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
Avasit TODELLISTA ongelmaa tuossa..... tietäen tai tietämättäsi..... en tiedä,
mutta se ongelma on ja piilee hieman laajemmassa kuvassa, jossa sellaisenaan on aivan paskan hailee
vaikka juuri nuo esittelemäsi luvut ja suhteet.
Edelleen.... juuri näin ja tällaisiin taululle nostettuihin detskuihin äänestäjien halutaankin polttavan
kaikki paukkunsa.
En nyt kehu (tai moiti) mitään puoluetta tai ketään poliitikkoa.
Se, mikä ihan jokaista, hieman ja edes hetkittäin täyspäistä tallaajaa nykyisin pitäisi pelottaa tosissaan,
on yleinen ja liian kauan jatkunut kyvyttömyys tehdä poliittisesti ne "itsemurharatkaisut" joilla
voisi edes rehdisti toivoa jotain merkittävää suunnanmuutosta tapahtuvaksi.
Kepu on nyt pop ja keskiössä varsin mielenkiintoisella.... kombinaatiolla.
Jos avataan tuvan ovi, astutaan portaille ja katsellaan hieman ympärilleen...
Mistä ollaan tulossa... muistellaan koko maata ja Urbanon aikaa.
Mietitään mitä sen jälkeen on yhteiskuntarakenteissa tapahtunut.
Missä ollaan nyt...... ja mietitään edes hieman KEPUN tilannetta.... edelleen jatkuvaa muutosta.... tulevaa.
Aika mieto ilmaus sanoa, että nyt on hieman haastetta kepulla(kin).
Kabinettien perillä ja maailmalla hieman happea ottamassa on heidän "lihakirveensä", vanha armoitettu eliitti.
Nuorisojaosto on laitettu "first we take Manh... eiku Mansester... then we take Ber.. eiku Bemböle",
jota myös maisemissa "Hölmöläksi" kutsutaan.
Eli "Hölmölästä" noin kuvainnollisesti on aina kysymys, kun hiemankaan urbaani ihminen antaa
propsinsa kepulle.... vaaleissa.
Ai kui?
Katselee vaikka viimeisten viikkojen ilotulituksia.
Etulinjan hommiin laitettu,nostettu ja ostettu "businessiipi" myllyttää menemään taktiikalla, jossa
ainoa havaittava kuvio on yli puoluerajojenkin...taloudellisen ja poliittisen eliitin liiton pönkittäminen ja jatkuvuus.
Nuoriso-osasto jatkaa pää märkänä Bembölen valloitusta..... mutta mietitäänpä millä argumenteilla mennään.
..... ja sitten: Mistä alkujaan ollaan tulossa? Takamailta.
Kukas ne hoitaa?
Soten osalta nähtiin jo ihan siisti vääntö.
Jotenkin koko kakun kruunasi tuossa juuri yhtenä iltana ajankohtaisohjemassa nähty, suvereeni setti.
Pöytään oli kepun jakkaraan ruuvattu kiinni "eteläiseltä Pohjanmaalta" sutki, punakka ja pönäkkä kaveri,
jonka ainoa järjellinen anti tilaisuudessa oli laukaista seuraava: "Meillä keskustapuolueessa",
meistä jokaisella on oikeus yrittää missäpäin tahansa maata mitä tahansa.
Kaikki vielä loppuun asti pimpatulla tyylillä.... "olen antanut itseäni viisaampien kertoa.... itseäni viisäämpien....
itseäni viisaampien..... itseäni viisaampien... itseäni..... JESS!!!!!
Aivan briljanttia kokonaispakettia... ja näin kuntavaalien alla vielä erityisesti, ollaan nyt vetämässä
kohti seuraavia, varsinaisia vaaleja.
Mikään muu joukkio ei pelaa tällä ketkellä edes samassa sarjassa, lähellekään.
No, mikä on ongelma.... edelleen?
"Pelastaja" pelastaa meidät ainoastaan mahdollisuudelta tehdä edes viimehetkillä jotain järkevää ja täysin
välttämätöntä syöksykierteemme oikaisemiseksi.
Kepun krampinomainen, perinteinen missio pitää koko vitun laaja territorio tasavertaisena ja asuttuna
on aivan mielipuolinen visio.... ja varsinkin taloudellisessa mielessä.
Mitään realistista mahdollisuutta... nyt tai tulevaisuudessa... tuohon ei taloudellisesti ole olemassa. PISTE!
Joka puoluetta koskee omissa jutuissaan itse asiassa samantapainen perusongelma.
Kukaan ei mahda sille mitään, mistään vakuutteluista riippumatta, että AINOA TAPA ONNISTUA edes
jollain tapaa jotain pelastamaan, on tehdä "kaikki yhes koos" POLIITTINEN ITSEMURHA!!!!!
"Defenssimekanismit" on yksilön ja lajin jatkuvuuden kannalta väistämättömiä.... poliitikoillakin.
Tässä se "tuhon yhtälön ydin" piileekin.
Ilman mitään "uhrauksia" ei ole tiukassa paikassa mahdollista taata ja turvata yhteisön/yhteiskunnan etua,
hoitaa se homma josta perimmältään on kyse.
Helposti unohtuu se, että "omienkin etujen" ajaminen tarkoittaa tiukimmillaan sitä, että on tosiaan
tehtävä ne asiat jotka LUOVAT MAHDOLLISUUDET ja puitteet ylipäänsä edes..... ajaa omia etuja.
Jos kaikki se häviää, mitä jokainen on jakamassa..... kellekään ei ole mitään mistään otettavaa/jaettavaa.
Ei ole kovin vaikea juttu.... vaikka onkin.
Toisaalta..... jos kaikki tekevät yhdessä sen ainoan mahdollisen.... niin hetken päästä
"elämä jatkuu" kaikilla vanhaan malliin..... ja erityisesti politiikan/poliitikkojen mahdollisuuksien osalta. Minkään muun jatkuminen
ennallaan ei vaan ole millään konstilla mahdollista.
Poliittisen itsemurhan jälkeinen "henkiin herääminen" on itse asiassa väistämätön seuraus.
Jos ei ihan jokaisen yksilön osalta, niin sirkus kuitenkin jatkuu jos vaan on jäljellä teltta missä heittää settiä.
Kaikesta muusta "veivaaminen" on ihan jonnin joutavaa nypläämistä joka vaan vie merkityksellisiä asioita
ojasta allikkoon edeleen kiihtyvällä vauhdilla.
Eduskunta, hallitus ja virkamiehistö hoitaa maamme asiat laajemmassa kuvassa kuten Merimiesunioni hoiti aikanaan
skönäreiden asiat...... Viedään perusedellytykset siltä, että on enää mitään mitä hoitaa.... mistä jakaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Siinä se. Harvalla noista, tuskin edes itselläni vastaavassa asemassa, on kanttia tehdä tilanteen oikeasti vaatimat toimenpiteet, sillä silloin katkeaa se oma oksa. Valitanhan minäkin noista veroista ihan p...sti, kun ne ottaa omalle kohdalle osuessa aivoon ihan tosissaan.
Muistanette poliitikon, joka sen oman oksan sahaamisen jossain mittakaavassa teki: Viinanen (+Aho). Tosin Aho on kumma ongenkoho, kelluu vaan kenenkään huomaamatta, kunnes laine nostattaa sen näkyville.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Asiat joka tapauksessa hoituu, tai on hoitumatta vain ja ainoastaan politiikan kautta ja sen säännöillä.
Politiikka on loppupeleissä myös joka tapauksessa (erillisiä, isompia ja pienempiä peippailuja lukuun ottamatta)
ASIOIDEN HOITOA/RATKAISEMISTA YHDESSÄ...... perimmältään JAKAMISTA.
Nyt ollaan oikeasti siinä jamassa, että "kevyet kesäleikit nokitteluineen" tuhraavat viimeisetkin "jaettavat".... KAIKILTA!
Tuo "Aho-ilmiö" toimii suuremmassakin mittakaavassa.... koska maailmakin toimii (pyörii) näin.
Asia on äärimmäisen yksinkertainen ja kyseenalaistamaton kun ollaan "totuuden edessä".
Nyt ei "pelastus" enää löydy oikealta, vasemmalta tai keskeltä...... se löytyy vain kaikki yhdessä.
Sen rytinän jälkeen jää sitten vielä "jotain jaettavaa", jonka kanssa sitten alkaa toki taas "vanha leikki".....
ja kas kummaa..... pääosin ihan samoilla leikkijöillä..
Se on ihan sama kuvio kun sellaisesssa hommassa, että työmiehellä alkaa varpaista kuolio etenemään.
Siinä sitten isännät vehtaa, mitä tehdään, koska ja miten..... mutta äkkiä on käsillä se kohta jolloin
ainoa vaihtoehto turvata työn jatkuvuus (henki), on vaan ottaa saha käteen ja antaa sen laulaa......
kaikki kinaajat "käsi kahvassa". Muutoin se kaveri kuolee, eikä kellekään ole edes yksijalkaista
työmiestä piiskattavaksi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Samaa mieltä deflatorinen kehityts etenee nopeammin kun hienosäädöllä saaadaan säästöjä aikaan. Lopputulema on konkurssi ja ohjaukseen joutuminen. Mutta tääkin asia ilmeisesti konkretisoituu ens kesän aikana.......elämme mielenkiintoisia aikoja.
Mihin valuuttaan säästöt nyt kannattais vaihtaa?
Niin kehitys on mielenkiintoinen. Taitaa aika moni ajatella tällähetkellä samoin.
https://sijoitakultaan.fi/sijoita-ku...-hinta-kaavio/
tossa oli noita jotka olivat olleet bernerin suunnittelu porukassa... onkos jt-con sama tervonen joka puhelee myös smoton asioita....330 tonnia turhasta......... tolle porukalle ja tietty ministeri palkka päälle....
Suurimmat palkkiot saivat kuitenkin eri alojen asiantuntijoina ja konsultteina toimineet yhtiöt. Asianajotoimisto Bird & Bird laskutti 29 990 euroa, Strafica Oy 29 735 euroa, Gaia Consulting Oy 29 700 euroa, Vision Alliance Partners Oy myös 29 700 euroa, Demos ry 29 000 euroa, NAG Oy 29 000 euroa – toisella momentilla myös 3 600,00 – sekä PricewaterhouseCoopers kahdessa osassa ensin 24 000 euroa ja lisäksi 12 000 euroa.
JT-Con on laskuttanut kolmesti 9 000 euroa eli yhteensä 27 000 euroa. Ihmisten aliarvioimiseksi summat muodostuvat viimeistään siinä kohdassa, kun Transport Systems Catapult Services on laskuttanut sekä 22 496,25 ja 7 498,75 eli yhteensä 29 995 euroa.
Miksi suuri osa yrityksistä on nimittäin veloittanut summan, joka on juuri ja juuri alle 30 000 euron määrän?
Se on Julkisten hankintojen kansallinen kynnysarvo vuonna 2016, kansallinen kynnysarvo tavara- ja palveluhankinnoille, käyttöoikeussopimuksille ja suunnittelukilpailuille on 30 000 euroa. Julkisella hankinnalla tarkoitetaan hankintalaissa kaikkia julkiyhteisön tekemiä hankintoja oman organisaationsa ulkopuolelta, ja annetun summan ylittävät hankinnat tulisi kilpailuttaa.
http://www.paivanlehti.fi/taas-epail...-samat-summat/
onkohan sipilän hallitus epärehellisin kansalaisten verorahojen käyttäjä suomen 100v historiassa??
Ainakin se on jäänyt kusettamisesta useimmin kiinni. Bernerin tämänpäiväinen kärkihanke on laittaa yksityisteiden käyttö lähtökohtaisesti luvanvaraseksi ja (ehkä) maksulliseksi muille kuin tien osakkaille. https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/213...-maksulliseksi
Mitäs tuosta. Normaalia ja laillista toimintaa maailman kolmanneksi vähiten korruptoituneessa maassa joka on elintasossa maailman huippua.
Mielestäni voitaisiin lopettaa turha itkeminen liiallisista veroista ja osallistua jokainen enemmänkin talkoisiin, varsinkin PK-yritykset ja niiden keskituloiset työntekijät. Ei pitäisi tuntua pahalta koska hommat hoidetaan kuitenki hienosti lain puitteissa ja tuo kulupuoli on hyvin lapasessa, eli niille rahoille saadaan myös vastinetta.
Supermoto
Asia ei välttämättä ole käytännön tasolla ihan yksioikoinen/mustavalkoinen tuossa hankintapuolella.
Vaikka "koko hankeen" arvo onkin suurempi, mitä se kaikkinensa tarkoittaa jos kaikki niputetaan ja
hallinnoidaan hankinta yhtenä kokonaisuutena.....
Ei välttämättä ole läheskään TOIMIVIN / TARKOITUKSENMUKASIN ratkaisu..... EIKÄ EDES HALVIN.
On helvetin helppo aina huutaa "konnat kiinni" tuolla tarjoamallasi lähestymiskulmalla......
vaikka homma (kokonaisuus) olisi niin hyvin ja kustannustehokkaasti purkissa kuin mahdollista.
Toki..... voi se olla muutakin, mutta asia ei noilla mainitsemillasi "kriteereillä" ole mitenkään
arvotettavissa.
"Kilpailutuksen" kaikkivoipaan tehokkuuteen ja tuloksellisuuteen kompastutaan ja pahasti....
monessa paikkaa niin julkisella kuin myös privaattipuolella, kun hommasta katoaa
suhteellisuudentaju.
Siinä kohtaa "säästämisen logiikka" ja käytettävät keinot potkivat toisiaan munille ja pahasti.
Monissa puitteissa alkava pakollinen, "liiallinen nysvääminen" tuottaa sen lopputuleman, että
aikaa menee kolminkertaisesti asioiden hoitoon.... ja kokonaiskustannukset kaksinkertaistuvat.
Eikä nyt puhuta Länsimetrosta...... vaan varsin pienistäkin "kokonaisuuksista", jotka rakentuvat
käytännössä vaikka ihan 10-25k€:n osioista.
Hoida homma yhtenä pumpsina, niin kertoimet on äkkiä nuo 3 ja 2...... mutta säästöä tulee.
Hieno logiikka ja toteutus.
Ihan vaan tiedoksi, että tuolla kylällä pyörii kohtalainen määrä "päälliköitä", omasta mielestään
isojakin..... mutta sisäisten säännöstöjen ikeessä aletaan pakosta nysväämään kuponkia sinne, toista tonne ja
kolmatta ties mihin..... kun hankinnan arvo puhkoo tonnin.... kyyllä.... tonnin.
Halvaksi tulee.... on tehokasta ja..... VOI VITTU SENTÄÄN.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sehän on hieno asia jos maksua vastaan saisi ajella
yksityistiellä.heh
Eikös vielä nykyjäänkin voida moottorikäyttöisen ajoneuvon käyttö kieltää " ulkopuolisilta" yksityistiellä.
Tämä toki edellyttää ettei 10 vuoteen ole saatu valtiolta tai kunnalta avustuksia tienhoitoon.
Jotenkin näin ainakin 15 vuotta sitten...
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Tässä vielä yks eriarvoisuus MP-verosta. Näitä alkaa oleen niin paljon, että kyllä tuo MP-verokin alkaa olla laillisesti mahdoton toteuttaa. Se ei vaan voi mennä läpi...
http://www.motouutiset.fi/fi/moottor....htm?ref=front
T7
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201...59958_ul.shtml
"Itävallan liikenneministeri Jörg Leichtfried sanoi keskiviikkona suunnittelevansa muiden maiden kanssa valitusta asiassa, joka hänen mukaansa rikkoo EU:n tasapuolisen kohtelun periaatetta."
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Kalliit verhot kaverilla...![]()
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)