Sivu: 104 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45494102103104105106114 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3091:stä 3120:een 3540:sta
  1. #3091
    Jaa... Se olis sitten liian kallista enää mennä töihin...
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  2. #3092
    Alun perin Bernerin ja pääministerin Juha Sipilän (kesk) juju oli tiettävästi se, että tieverkkoyhtiö olisi julkisen sektorin velasta riippumaton valtionyhtiö. Tarkoituksena oli näin taikoa osa julkisesta velasta näkymättömiin Kreikan malliin.

    Berner vaatii, että hallituksen eli käytännössä eduskunnan enemmistön on sitouduttava massiiviseen tieverkkouudistukseen muutamassa kuukaudessa. Täysin epärealistinen kuvitelma.

    Kyllä insinööri saa kahden tuuman pultin saa tuumankin mutteriin, kun väkisin hakkaa. Ei siitä silti kestävää liitosta synny.


    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...55857_uu.shtml
  3. #3093
    Kai tohon tieverkon yhtiöittämiseen kuuluu samalainen pykälä alihankinnasta ja vuokra osista kuin on postin ja ylen omistajaohjauksessa...että saadaan tuloja omille läheisyhtiöille.... ja perustoimintaan toimimaton osa....
    esim 33% liikevaihdosta annetaan yksityiselle... eli moottoritiet....kyllä tien hoito on mennyt todella alas tvh:lopettamisen jälkeen.............
  4. #3094
    Lainaa Joyc kirjoitti Katso viesti
    Noin 8000 uutta autoa vuodessa myyvän LänsiAuton toimitusjohtaja Tommi Köninki sanoo Talouselämä-lehdessä: "Viimeisen kuuden vuoden aikana myydyistä noin 600 000 uudesta henkilöautosta on maksettu autoveroa keskimäärin 6 000 euroa. Veroa lienee jäljellä keskimäärin puolet - eli näiden autojen arvo laskisi 3 000 euroa. Siis 1,8 miljardia euroa kuluttajien varallisuudesta lähtisi pois yhdessä yössä".
    Onhan tuollaiset lausunnot aivan täyttä demarimeininkiä. Tuolla logiikalla nostamalla autoveroa 3000% jokainen olisi täällä miljonääri kun kaluston arvo tallissa pomppaa yhdessä yössä. Antti Rinnekin sanoi demarien pj-ehdokasasettelun yhteydessä, että uusia veropohjia pitää ottaa käyttöön, lisätä verotusta sitä kautta mutta se ei kuulemma nostaisi kokonaisveroastetta.
  5. #3095
    Ja lähtee suorana.
    Täti bernerin tarinatuokio
    http://areena.yle.fi/1-3940367
  6. #3096
  7. #3097
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Trafin LIVE-laskuri jumissa...
    http://www.trafi.fi/live-laskuri/
    Nyt se toimii.
    Tein oman laskelman.
    Kustannukset/vuosi / Nykytilanne / Km-perusteisella asiakasmaksulla / Kiinteillä asiakasmaksuilla
    Ajoneuvoveron perusosa 217.54 / 38.94 / 38.94
    Käyttövoimavero 0.00 / 0.00 / 0.00
    Polttoainevero 1669.18 / 1542.33 / 1542.33
    Laskennallinen autovero 41.33 / 0.00 / 0.00
    Asiakasmaksu 0 / 835.48 / 343.19
    Asiakasmaksun arvonlisävero 0 / 200.52 / 82.37
    Yhteensä 1928.06 / 2617.27 / 2006.83


    Joten taas yksi satanen pois lompakosta...

    Tuo on jännä kohta "Laskennallinen autovero".
    Miten ihmeessä miun auton tulevaisuuden ajamiseen vaikuttaa ""Laskennallinen autovero"

    Kun laskuriin muuttaa auton hinnan 1000 eurosta 10 000 euroon, niin ajaminen "halpenee"...

    Tuolta vielä, että mitä tietä ajellaan.
    https://extranet.liikennevirasto.fi/...nfig=tienumero
    Viimeksi muokannut: lario; 19.01.2017 klo 12:37.
  8. #3098
    ^josko tuolla kompensoidaan niiden maksuja, jotka ovat täysiverollisen auton hiljan hankkineet.
    .
  9. #3099
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    ^josko tuolla kompensoidaan niiden maksuja, jotka ovat täysiverollisen auton hiljan hankkineet.
    Melkoinen soppa on, jos joku ulkopuolinen alkaa arpomaan miun auton arvoa...
  10. #3100
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Melkoinen soppa on, jos joku ulkopuolinen alkaa arpomaan miun auton arvoa...
    Tullihan arvoarvioita on tehnyt käytettyjen tuonnissa jo vuositolkulla, ja hyvin ovat osuneet kohdalleen
    .
  11. #3101
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuo on jännä kohta "Laskennallinen autovero".
    Miten ihmeessä miun auton tulevaisuuden ajamiseen vaikuttaa ""Laskennallinen autovero"
    Se on käytännössä se vero jonka olet jo kertaalleen maksanut siitä tötteröstä. Mutta kun se otetaan laskelmissa huomioon, loppusumma saadaan näyttämään paremmalta.
    Haiskahtaa vähän siltä että tuo suunnitelma kusee nilkkaan pahiten niitä jotka ajelee ns tonnin ritsoilla, ja pakko on ajaa että pääsee töihin.
    DIAVELV4
  12. #3102
    Autovero kapitalisoituu auton arvoon, sitä on myös käytetyn auton hinnassa. Kun auton arvo laskee, laskee samalla myös arvoon kapitalisoituneen autoveron osuus. Se on ihan oikeaa rahaa se.
    High Stuck Are Wit To
  13. #3103
    Juu näyttäis siltä että 4500 km ajolla pääsis samaan kun nyt kuluu laskurin mukaan.Jos laittaa kilometrit todellisten mukaan syntyy 1000 euroa korkeampi kulu kiinteällämaksulla kulut nousisi 2000 euroa.
    Eli kustannus neutraalista ei voi puhua. Ei se väliportaan hallinto synny ilmaiseksi.
  14. #3104
    Lainaa cdi1 kirjoitti Katso viesti
    Juu näyttäis siltä että 4500 km ajolla pääsis samaan kun nyt kuluu laskurin mukaan.Jos laittaa kilometrit todellisten mukaan syntyy 1000 euroa korkeampi kulu kiinteällämaksulla kulut nousisi 2000 euroa.
    Eli kustannus neutraalista ei voi puhua. Ei se väliportaan hallinto synny ilmaiseksi.
    Pelkästään autonoilun kustannuksiin +2000€ lisää, halpaa kuiin makkara. Onneksi näyttää sille että osaajille löytyy töitä vaikka Saksasta aika helposti.
  15. #3105
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Pari satkua nousis, mutta toisaalta olen kyllä pari satkua siitä ilosta maksamaan, että hankintabudjetin ulottuville tulee melkonen määrä uusia mielenkiintosia vaihtoehtoja. Ihan tervetullut uudistus olisi tämä.

    Edit. Tosiaan reilut pari tonnia tulis kustannusta kun ajomäärä on n. 25000km/vuosi.
    Superbike #7
  16. #3106
    Bernerin puheen alkupätkän jaksoin katsoa, mutta sitten alkoi tätin naama oksettamaan.

    Mites sitten, kun perheessä on kaksi autoa? Toisella ajetaan 30 tkm vuodessa ja toisella vaikka vain <5 tkm.
    Molemmat välttämättömiä, ehkä ei - ihan sama. Ja päälle moottoripyörä, tai kaksi. Onhan paljon pariskuntia, joilla on kaksi autoa ja molemmilla pyörät.
    Jos omistaa auton ja pyörän, niin pitääkö maksaa molemmista? Jos useamman auton tai pyörän, niin kaikista?
    Ainakaan alussa ei puhunut moottoripyöristä mitään, ehkä pyörät jäävätkin tiemaksun ulkopuolelle?
    Entä piikkipyörät, mopot, mopoautot? Jos jäävät, niin Suomeen mahtaa tulla varsinainen mopoautobuumi - se lienee toivottua

    Mahtaa olla muuten autokauppiailla hauskaa. Kukaan ei osta mitään ennen kuin tilanne varmistuu. Hatuttaa itseäkin, myynnissä olevaa kakkosautoa on ihan turha kaupata nettiautossa nyt olevaan hintaan. 2500 € läks pois, että helähti. Mädäntykööt pihassa perkele.

    Ja eikun paranee http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005051550.html
    Viimeksi muokannut: J@ck; 19.01.2017 klo 13:39.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #3107
    Sen verran näyttäisi kallistuvan, että luovun autoilusta. Pärjääväthän vanhat mummotkin ilman autoa. Miksi ei sitten tervejalkainen mies. Täällä pääsee bussilla 100€/kk.
  18. #3108
    Toinen moottoripyörä muuttui käytännössä arvottomaksi moottoripyöräverospekulaation takia ja toinen erittäin hakalasti myytäväksi. Nyt auto taisi muuttua melko pitkälti arvottomaksi ja ainakin tällä hetkellä, ennen kuin tilanne rauhoittuu, mahdottomaksi myydä.

    Mitään ei ole vielä päätetty, mutta omien omistusteni arvo on pudonnut jo tuhansia euroja ja realisointi muuttunut mahdottomaksi tai ainakin erittäin vaikeaksi. No, onneksi en sentään ole MP- tai autokauppias, mahtaa kauppa käydä.

    Ymmärrän, että pitää uudistua ja muuttua, mutta tässä nyt sohlataan sellainen kaaos markkinoille, ettei menetettyjä verotuloja kurota kiinni ihan hetkessä oli lopulliset päätökset sitten mitä tahansa.
    http://no-zen.weebly.com/
  19. #3109
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tossa laskin, että käyttöauton arvosta veron osuus on jotain 2500-3000€ välimaastosta. Uudemmassa autossa tuo on prosenttuaalisesti sama, mutta euromääräisesti isompi. Euromääräinen väliraha auton vaihdossa siis voisi teoriassa jopa pienentyä, mutta käytännössä pysynee samassa kuin nykyisin.

    Minkälaisilla autoilla/ajomäärillä saatte noita yli 1000€ eroja käyttökustannuksissa uuden ja vanhan systeemin välillä aikaiseksi?
    Superbike #7
  20. #3110
    Aina silloin, kun puhutaan että:

    - "Yhtiöitetään..."
    - "Kustannukset halpenee..."
    - "Uudistetaan...."

    Saa se peräkylän satunnainenkin Corolla vm-93, ohjastaja, siitä kuulustä Pihtiputaan mummosta puhumattakaan, AINA kaivaa niitä viimoisiakin ropoja taskuistaan ja yhä vain syvemmältä.

    Tämä päivän muotia on uudistaa AIVAN KAIKKI, oli siihen sitten mitään tarvetta tai ei. Uusiksi vain kaikki!

    Eihän Berneri mikään tyhmä ole, ei. Nimittäin silloin kun tarkoitus on vähentää autoilua, kuten tässäkin tapauksessa, koska tieverkko rapistuu vauhdilla, on nykysellään surkea tai sitä ei kohta enää ole, niin paras ja oivallinen keinohan onkin laittaa autoilun kustannukset korkealle, niin jää ne Pihtiputaan ja peräkylien ropposet pellolleen. Suotta tukkona muutenkaan ovat tuolla !

    Porkkanoita jaetaan niille hyväosaisille, joilla on tuohta laittaa uusiin sportti- ja Premium-class-vaunuihin, mutta kun net ovat aiiiikas harvassa. UUDEN Testarossan kun saa 100.000 e edullisemmin - JEES!

    Ei puutu kun se "tasavero" enää koko potista. Eli sovittakoon, että jokainen suomen kansalainen alkaa maksamaan esim alkuunsa 2100 euroa joka kuussa, oli tulot sitten mitä tahansa- OK?

    Suoraa ja häikäilemätöntä tulonsiirtoa köyhiltä varakkaille, - tosin täytyis heidänkin, (päättäjien), yrittää muistaa, että olisiko helpompaa kuitenkin ottaa sieltä, missä sitä ylimääräistä on, vai ammutaanko se viimeinenkin lehmä?


    Ja tulisikos tämä "edullisempi" ja UUSI vaihtoehtoinen "liikenneyhtiön" tarjoama palvelu koskemaan myös pärriä, niin tottakai se tulee. Ensin "vain" autoja koskevana, mutta viivellä tiätty kaikkia tienkäyttäjiä....

    Huippujännää seurata, mikä tulee tämän uuden "liikenneyhtiön" nimeksi, ja kuinka paljon mm Berner, & kumppanit tulevat ostamaan sen osakkeita? Vai olisikos osakekirjat ja nimi jo painettukkin?

    Voisin jatkaa tiätty itä-ja pohjoissuomalaistenkin puolesta sen verran, että mitäs tuonne laidoille ovat päättäneet syntyä, missä kaikki palvelut, jo toiminnot ovat kaukana, tai oikemmin, nekin jo lakanneet!
    Kerätään vain ne sähkölangatkin sieltä pois romumetalliksi, kun puhelinlangat vietiinki jo.

    Niin, eikä siellä mitään talviaurauksia muutenkaan tarvihe tehhä, kun asfaltitikin on jo viety. Saahan sitä netissä kahtoa mitä kaikkia palveluja muille ja muissa maissa voisi olla tarjolla!

    Kyllä se yksi tie muutenkin riittää Helsingistä Rovaniemelle. Ei sitä kumminkaan kukaan enää ylemmäs aio, paitti jos Kittilän Leville laskettelemaan. Mutta muut tiet joutaa kesannolle. Paitti mitä nyt jos joku moto tarvii puuta ajjaa, ni sehän sit ajjaa, mut sekin o talavella helpompaa, ko pääsee soitten ylitte, että heilahtaa....

    Olis tässä paljo muutakin vielä EU:sta, miten kalliikse se tul, vaan väkisin vietiin, ja koko hallituksesta...
    Mihi piti rahat ja varanto lähettää, Kreikat, Irlannit, yms. ja miten monet tukipaketit ja ei loppua näy! Sipilälle annettiin nyt omat miljardit, joita voi rauhassa heitellä sinne- ja tänne, jne.

    Mutta häätyy muistaa, että onneksi Herran kädessä ollaan, ja ainahan huonomminkin voisi olla, jos Herramme tahtoisi......häätyy mennä pakkaamaan, ei Trafin sivut kiinnosta niin paljoa, saati tuleva hulluus!

    "Isä Meidän joka olet taivaissa," ...että häytys hallitustakin kaikesta huolimatta muistaa, ainakin kerran päivässä......
  21. #3111
    Autoveron poistolla olisi ainakin seuraavat vaikutukset:
    - halvemmat hinnat uusissa
    - pienemmät välirahat vaihtaessa
    - pienemmät vakuutusmaksut
    - pienemmät rahoituskulut
    - helpotusta kilvettömien vakuuttamisen dilemmaan jne.
  22. #3112
    Taitaa pitää perustaa firma joka myy opetuspalvelua, kuitata rahat firman tilille ja ruveta suunnittelemaan veroja aktiivisesti. Pitää lisätä siihen sitten vielä se ALV. Ei kannata tällä tavalla pitkät työmatkat näillä palkoilla palkallisena työntekijänä.

    MB CLK430, 98 - 200-1600€ lisää
    MB C180K, 04 - -20!-1900rapiat€ lisää

    Nämä 40000 kilsan ajosuoritteella per auto.
    Viimeksi muokannut: TimoV; 19.01.2017 klo 15:07.
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  23. #3113
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Nyt se toimii.
    Tein oman laskelman.
    Kustannukset/vuosi / Nykytilanne / Km-perusteisella asiakasmaksulla / Kiinteillä
    Yhteensä 1928.06 / 2617.27 / 2006.83[/B]

    Joten taas yksi satanen pois lompakosta...
    vähän erinäköinen laskelma kuin iltalehen esimerkit, tosin hyvin linjassa omani kanssa.

    http://m.iltalehti.fi/autot/201701192200056224_au.shtml

    eli vaihtoehtoja on se että
    a) tuo aikamaksu poistuu ja toi km-malli jää ainoaksi - > hinnat hyppää.

    b) TM artikkeli tiesi kertoa että yhtiö keräisi saman minkä valtio on sijoittanu tiestöön (vajaa pari mrd /8mrd veroina kerätystä) - mutta silti hinnat pysyisi samana. Kysymys kuuluu että mitä sille 6+mrd tapahtuu? osinkoina Bernerille? Ja siten kun ruvetaan kunnostaan teitä nii sitten hinnat pomppaa oletettavasti.


    ja tulihan se pihvi sieltä : http://yle.fi/uutiset/3-9411960?origin=rss
    "– Saadakseen halvemman vaihtoehdon tietyissä tapauksissa pitää suostua seurantalaitteeseen, vahvisti Berner torstaina pidetyssä tiedotustilaisuudessa."
    Ja halvin on vain maksujen määrittely kysymys.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #3114
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tossa laskin, että käyttöauton arvosta veron osuus on jotain 2500-3000€ välimaastosta. Uudemmassa autossa tuo on prosenttuaalisesti sama, mutta euromääräisesti isompi. Euromääräinen väliraha auton vaihdossa siis voisi teoriassa jopa pienentyä, mutta käytännössä pysynee samassa kuin nykyisin.

    Minkälaisilla autoilla/ajomäärillä saatte noita yli 1000€ eroja käyttökustannuksissa uuden ja vanhan systeemin välillä aikaiseksi?
    Kun ajaa joku 50-60 tkm niin tuollaisiin pääsee.
  25. #3115
    Anne oli ihana, kaikki voittaa... -verotkin muuttuu saataviksi, eiku maksuiksi, vai mitessenyoli...
    Ihan kohtapuoliin ajetaan uudella kalustolla eikä tule ku kavereita ja puolituttuja vastaan, tiestö ja väylät on priimakunnossa, ei kotteroita jumittamassa liikennevirtaa, ei huolen häivää... Anne lupasi tulevaisuudessa olevan sellaisiakin liikkumistapoja mistä ei vielä tiedetä: "väylänkäyttöä mikä ei tapahdu maalla, merellä eikä ilmassa"! Teleporttaustako tarjoaa (kuituverkon välityksellä?), paljonkohan k.o. matkantekotekniikan palvelumaksu?? -Ei voi olla paljoa, koska kustannustehokkuus ja investoinnit tulee verobud´jetin ulkopuolelta, palveluntarjoajilta...

    Ihan hieno visio, "pari pientä" valuvirhettä vielä, mut eihän toi ollut ku selvitys eli keskustelun avaus.
    Hyvä valmistelu ja riittävät ylimeno-/siirtymäajat niin toimii.
    MAD (mean absolute deviation)
  26. #3116
    Minulla dieselpakussa kustannukset nousisi n. 700€/v. Kilometripohjainen hinnoittelu ei ole vielä vertailukelpoinen ennenkuin järjestelmän aiheuttamat kustannukset autoilijalle on lisätty laskuriin.
  27. #3117
    Lainaa TimoV kirjoitti Katso viesti
    Taitaa pitää perustaa firma joka myy opetuspalvelua, kuitata rahat firman tilille ja ruveta suunnittelemaan veroja aktiivisesti. Pitää lisätä siihen sitten vielä se ALV. Ei kannata tällä tavalla pitkät työmatkat näillä palkoilla palkallisena työntekijänä.
    Siinähän oli, että palveluihin voi osallistua muutkin yksityiset toimijat. Perustaa kyttäysfirman, joka kyttää, että on muilla autoilla maksut hoidettuna. Ajaa sitten liikennevirran mukana ja joku scanneri tutkii kilpiä tai gps-jammereita ja siitä vertailee dataa maksurekisteriä vastaan. Varmaan alan yritys saisi siihen jonkun oikeuden. Samalla hoituisi sitten firman piikkiin oikeat työmatkat ja muut ajot kun olisi aina scannerit päällä auton liikkuessa.

  28. #3118
    Ja muistutukseksi että se joka autoverosta päättää, eli valtionvarainministeriö, ei ole suunnitellut autoverosta luopumista.

    Orpo painottaa, että VM:ssä autoveron poisto tai polttoaineveron keventäminen ei ole valmistelussa.

    "En näe tässä selvityksessä sitä logiikkaa, mistä rahaa tulisi lisää tähän järjestelmään", Orpo sanoo.

    Mun veikkaus on että molemmat esitykset toteutetaan eli väylämaksut ilman mitään kompensaatiota autoveroon koska tyhmä kansa on tähänkin asti maksunsa maksanut niin miksi se ei jatkossa maksaisi.

    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/or...seksi/HEf7CC5W
  29. #3119
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Anne lupasi tulevaisuudessa olevan sellaisiakin liikkumistapoja mistä ei vielä tiedetä: "väylänkäyttöä mikä ei tapahdu maalla, merellä eikä ilmassa"! Teleporttaustako tarjoaa (kuituverkon välityksellä?), paljonkohan k.o. matkantekotekniikan palvelumaksu?? -Ei voi olla paljoa, koska kustannustehokkuus ja investoinnit tulee verobud´jetin ulkopuolelta, palveluntarjoajilta...
    .
    sitähän tässä on jo vuosia yritetty ajaa kuin käärmettä pulloon - tuo on sitä liikenteen todellista digitalisaatiota!
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  30.  
  31. #3120
    Repikää tästä huumoria:"Liikenneverkkoyhtiön hinnoittelu kohdistuisi lähtökohtaisesti kaikkiin samalla tavoin. Liikenneverkkoyhtiön hinnoittelun piirissä olisivat henkilöautot, pakettiautot ja linja-autot käyttötarkoituksestaan
    riippumatta. Maksut koskisivat myös esimerkiksi julkisen liikenteen kulkuneuvojaja takseja. Mopot, mopoautot, mönkijät ja traktorit ehdotetaan jätettäväksi maksujen ulkopuolelle, mutta moottoripyöriltä maksuja perittäisiin."
    150+??? euroa.
    Eläkkeellä Espanjaan...
Sivu: 104 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45494102103104105106114 ... ViimeinenViimeinen