KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Tulevaisuudessa sitten joutuu ajelemaan moposkootterilla näköjään. Itse en maksa 600 € millekään tieyhtiölle. Tämän lisäksi toki ajoneuvoveroa väh. 250 € ja bensan hinta tippuu 5 senttiä.
Vaan jos sitä juppikootteria (tm) aletaan verottaa, koska sen omistaja on todennäköisesti hyvätuloinen, niin sehän on ihan ok, eikös juu?
Se on ylellisyysvero tuo autoverokin. Joutaisi historiaan, samoin kuin ajoneuvovero. Bensavero joutaisi säilyä.
Vaan eipä tuo autovero mihinkään häviä. Tämä on Bernerin kioskin ihan ikioma esitys, Orpon kioskilla (ja parilla muullakin kioskilla) on tähän esitykseen vielä haiseva vastalauseensa esitettävänään.
High Stuck Are Wit To
Varmaan peruskäyttiksien kohdalla ei maksaisi vaivaa mutta jos tyyliin uusi M5, 911 jne olisi nyt viime vuonna hankittuna niin veisin maasta pois Ruotsiin, Viroon tai Saksaan, hakisi jäljellä olevan autoveron palautusta ja myisi siellä. Sitten odottelee uudet verolait voimaan ja saa ostettua uuden tilalle ja jäisi vielä taskun pohjallekin jotain. Etenkin kalliimpien vehkeiden ostoa kannattaa nyt rauhassa lykkäillä.
Sama homma mp-kaupassakin. Miksi tehdä nyt tilausta pyörästä josta maksaisit autoveron ja vielä epämääräisen mp-veron kun loppuvuonna tai ensivuonna sen saisi autoverottomana.
Nyt kun Ministeri Berner tuollaisen esityksen tekee, on se valtiolle pikaisen toiminnan paikka koska jokainen fiksu kansalainen laittaa hankinnat nyt jäihin kunnes lopullinen päätös tulee. Samalla jokainen odoteltu kuukausi on pois valtion autovero ja alv-tuloista, joten valtiokin haluaa päätöksen pian ja alv-kassavirran juoksemaan.
Mielenkiintoisia aikoja.
Viimeksi muokannut: Turder; 18.01.2017 klo 16:06.
Nyt olisi mielenkiintoista kuulla valtiovarainministeriön kommentit tähän asiaan. Jos huomenna tiedotustilaisuudessa ei Orpo ja Berner ole yhdessä esittelemässä tätä suunnitelmaa, niin se vaikuttaa Bernerin ääliömäiseltä sooloilulta. Finavia sotku on pientä tämän rinnalla.
Anteeksi maalaisuuteni, mutta joku tässä yhtälössä mättää. Lakanatehtailija Bernerin mukaan autoilun veroja poistetaan 1,6 miljardia euroa, joka siis nykyisen systeemin mukaan on pois valtion kassasta. Ehdotuksen mukaan autoilijoilta kerätään vastaava summa erilaisia käyttöön perustuvia maksuja, joilla on tarkoitus saada tiet oikein priimakuntoon??? Tämä onkin se, mikä mättää: liikenteen kustannuksilla on peitetty tähän asti yhteiskunnan muuta infrastruktuuria, koulutusta, sairaanhoitoa yms. Jos näihin tarkoitettujen varojen määrä vähenee, niin valtion täytyy jostain saada se erotus kassaansa. Eli joko leikataan lisää ja kurjistetaan yhteiskuntaa entisestään ja lisätään sitä eriarvoisuutta tai sitten nostetaan veroja. Miten se Berneri voi pienissä aivoissaan edes kuvitella (kyllä hän voi), että lisäämällä erilaisten yksityisten toimijoiden määrää ja välikäsiä, kustannukset alenisivat? Yksityisen yrityksen tehtävä on tuottaa omistajalleen voittoa ja olisi perin huonoa yritystoimintaa, jos ei pyrittäisi saamaan ”palveluista” mahdollisimman suuri hyöty. No tämähän se on Sipilä-Bernerin tarkoituskin. Ajetaan köyhät ja keskiluokka sellaiseen ahdinkoon, että voidaan osoittaa loppusijoituspaikaksi se 1x2 metrin tontti, no lokero ja tuhkapurkkikin riittää. V***u kun pistää vihaksi katsoa Sipilän tekohurskasta naamaa, joka julistaa jumalan oikealta puolelta eriarvoisuuden poistamisen ilosanomaa.![]()
Eläkkeellä Espanjaan...
"vuosimaksu olisi toiminnan alkuvaiheessa keskimäärin 539 euroa. Maksu porrastettaisiin auton hiilidioksidipäästöjen perusteella." Eli maksaisin kahdesta autosta tienkäyttömaksut+ajoneuvoverot. Lisäksi moottoripyöristä kateusverot. Miksi yksi ryhmä pääsee tuosta tienkäyttömaksusta kuin koira veräjästä eli me motoristit?!
se on sit huomisesta käytetyt autot hinnaltaan puolet tän päiväsestä....
onnex omasta saa autoveron palautusta kun myy pois suomesta,,,, eli takasin saksaan autokaupoille...
johan se 3kk ehti ollakkin..........
YLE: Autoliitto kummastelee: Verot kuuluvat valtiolle, tuloja ei voi siirtää yrityksille
Kunnon puhallus. Helppoahan sitä on laskea, mitä on ensin korotettu melkein saman verran. Tähän sitten päälle tuo keskimäärin 539 e/v, jota sitten sopivasti korotellaan ja vielä saadaan operaattoreiden katteet päälle, kun verkkoyhtiö lakkaa myymästä oikeuksia suoraan.Liikenne- ja viestintäministeriö esittää selvityksessä, että polttoaineveroa laskettaisiin noin 200 miljoonan euron verran. Polttoaineverotus kiristyi vuoden vaihteessa.– Kolme viikkoa sitten sitä nostettiin sadalla miljoonalla eurolla, Nieminen muistuttaa.
...
Tuoreessa selvityksessä ajoneuvoveron perusveroa puolestaan esitetään alennettavan yli 540 miljoonalla eurolla.
– Vuoden 2013 jälkeen sitä on nostettu 420 miljoonaa euroa, Nieminen huomauttaa.
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
Olihan siellä maininta nollasummapelistä... Ainakin aluksi. Silti jää kuva, että jotenkin samasta rahasta revitään enempi, mikä sinänsä toimia tehostamalla on mahdollista. Ei tosin aukea, että miten valtion verotulojen käyttö tehostuu muun toiminnan osalta tässä uudistuksessa. Väyläyhtiön rahankäytöstä voi tietty esittää uusia visioita, koska uusi malli.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ongelma nykyisessä verotuksessa on että sähköautot ovat tulleet/tulossa.Liikennepolttoaine on vahvasti verotettua suomessa.Kun nämä autot sitten tankataan töpselistä samalla sähköllä millä lämmitetään torppaa niin verotuksellisesti tuo on ongelma.Sähkö kun on vahvasti tuettu ja matalasti verotettua.Vaihtoehtona on jokin todella iso päiväkohtainen vero mikä kattaa polttoaineveron katoamisen hävikin,toinen vaihtoehto on seuranta jolloin vero on km perustainen kuten se on tällä hetkellä(polttoaineveron johdosta).Paskaa yhtä kaikki.
Mitään laskuja asiasta ole,mutta veikkaisin sähköautoilun olevan tasan/lähes yhtä kallista kuin polttoaineautoilu mikäli sähköä verotettaisiin yhtä rankasti kuin polttoaineita.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Vai että ei vero kelvannut motoristeille. Mätkitään sitten veron tilalle vielä suurempi tieverkon asiakasmaksu!
Ja jos ei ihmiset muuten suostu sateliittipaikannukseen, niin annetaan sitten asiakasmaksusta hyvitystä niille, jotka seurantaan suostuvat.
Polttoaineen hintaa taidetaan tosiaan alentaa kolmisen prosenttia.
Mietin koko ajan, kuinka käy motoristille, joka ajaa pari kertaa viikossa ympäri vuoden...
Polttoaineen hinnalla ei mitään merkitystä vähäisen kulutuksen/ajomäärän vuoksi ja viikko-, kuukausi- tai vuosikohtainen maksu tulisi maksettavaksi koko vuodelta.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Mielestäni sähköä verotetaan aika lailla, itse maksan yösähköstä 52% veroa,päiväsähköstä veron osuus toki pienempi.
Tuulisähköä mielestäni tuetaan liikaa,että oikein puistattaa.
Se vääristää kilpailua.
P.s.Jos lataat sähköautoa,muista käyttää ydinsähköä..,silloin saastutat
ainoastaan sitä maata missä uraani louhittu.
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Ville Niinistö on varmaan lukenut sen MMAF:n lausunnon. Sille voisi siitä hyvästä myöntää customin stongan päätyhapsuilla.
Mikäli autotovero todellakin haudataan, se vero ilmeisesti haudataan myös moottoripyöristä.
Mitenkäs käy niille pyörille/ostajille, jotka ovat ostaneet pyöränsä osarilla/rahoituksella? Pyörän arvosta katoaa reilu siivu hetkessä yhdellä päätösellä, mutta osarisopimus on tehty ns. täyden veron pyörästä.
Tuleeko tuossa ostajalle kynsille lujasti, vai huomioiko osarisopimus tämmöiset veromuutos- tilaneet jotenkin?
.
Noin 8000 uutta autoa vuodessa myyvän LänsiAuton toimitusjohtaja Tommi Köninki sanoo Talouselämä-lehdessä: "Viimeisen kuuden vuoden aikana myydyistä noin 600 000 uudesta henkilöautosta on maksettu autoveroa keskimäärin 6 000 euroa. Veroa lienee jäljellä keskimäärin puolet - eli näiden autojen arvo laskisi 3 000 euroa. Siis 1,8 miljardia euroa kuluttajien varallisuudesta lähtisi pois yhdessä yössä".
Ok, tämäkin on vain yksi mielipide tässä sopassa, mutta tuskin täysin vailla perusteita. Aika kovaa natsimeininkiä valtiolta, jos tähän ryhtyy. Tämän hallituksen toimet: liikennekaari, mp- ja venevero..., aiheuttaa jo nyt korvaamatonta vahinkoa ja tulojen menetyksiä valtion talouteen, vaikka vielä ei ole mitään päätetykkään. Automyynnin pysähdyttyä verotulojen menetys on tosiasia, vaikka mitään esitystä ei ole edes virallisesti annetukaan saati päätetty. Eikö tuota Berneriä saada valtakunnan oikeuteen yhteiskunnan tuhoamisesta?
Henkilökohtaisenti laitoin itse kaikki Vallila konsernin tuotteet boikottiin (Berner on kyseisen konsernin toimitusjohtaja ja omistaja). Toivoisin samaa ryhtiliikettä kaikille muillekin, jotka ovat huolissaan omaisuuden menettämisestä.
Tämän hallituksen toimet aiheuttavat vain suunnatonta henkistä pahoinvointia epäoikeudenmukaisuudellaan.
Eläkkeellä Espanjaan...
Niin,jos se vero nyt oikeesti putoo niin häviäjä on käteisellä ostaja,siis ennen veropäätöstä.
Jos vaihdossa menee auto tai motskari niin välirahahan se on joka ratkaisee.
Joten siinä mielessä ei liene odotettavissa isoja muutoksia oli kauppa tehty sitten ennen tai
jälkeen veromuutoksen.
Tai voihan ne verottomat hinnat nousta.
Kauppa on kyntänyt niin auto- kuin rätkä puolella jo vuosia.
Jos kauppaan tulee pientäkin piristystä veron poistumisen ansiosta, niin ihan varmasti maahantuojat ja kauppiaat tarkastaa kateprosentit uudestaan.
Kaikki ei mene Saksaan tai ruåtsiin ostamaan sitä halvempaa uutta autoa, koska on vaihdokki ja rahoitus.
Toyota Auris 1.2 T Active Multidrive S 21890€ vero 3720,02€ verollinen hinta 25 610,02€
Tuskin Auris maksaa veronpoiston jälkeen 21890€...
Autovero olisi pitänyt poistaa jo aikaa sitten. Ihan sama jos laastarin repäisy kirpaisee hetkellisesti, kun haitat poistuu jatkossa.
Nyt se vero ei vaan ole poistumassa, vaan muutetaan nimeä ja hajotetaan osiin hämäyksen vuoksi, niin kansalainen maksaa entistä enemmän.
Luottamus on vähän ku neitsyys, ei kai noiden juttuja usko kukaan aikuisten oikeasti?
kyl se vuoden pari ikänen ainaki sen veron verran putoaa sen yön aikana...
monessa autossa sen huomaa varmaan silloin noi 40 autot paranee suomessakin saa vero osuudella jonkun verran varusteita....moottorinkin
varmaanki pari vuotiaat kärsii eniten ja alle 10 auton omistajat vähiten.......
Olikos tämä jo täällä?:
http://m.iltalehti.fi/autot/201701182200055578_au.shtml
R1200GSA -09
No, nyt kieltämättä näyttäisi siltä että Berner on saanut niskalenkin muusta hallituksesta tällä esityksellään. Nyt on joko pikaisesti tyrmättävä tämä ehdotus muiden ministereiden toimesta, tai sitten ihan oikeasti laitettava hommat Bernerin liikenneverkkoyhtiön tiimoilta käyntiin. En oikein jaksaisi uskoa Bernerin tehneen tätä(kään) hommaa ilman Sipilän hyväksyntää, eli lienee homma menossa siihen suuntaan että päättäjät viisaudessaan laittavat liikenneverkkoyhtiön tulille ilman sen kummempia miettimisiä, jotta saadaan autokauppa pidettyä käynnissä ja kaikki muutenkin rullaamaan kivasti.
Jotenkin tässä vähän haisee tuokin, että sattui olemaan juuri Yle joka paperit sai haltuunsa. Yle kun on kunnostautunut jo aiemmin Bernerin mustan laatikon ihan rehellisessä mainostamisessa, niin eipä ihmetytä että nytkin on luottotoimittajat laitettu asialle. Nyt sai Berner esikuntineen päivän aikaa haistella reaktioita, ilman että asettivat itseään mitenkään epämieluisaan paikkaan. Jos olisi polttopullot alkaneet lentämään, olisivat huomiseen tiedotustilaisuuteen saaneet vielä käyttöön suunnitelma B:n.
Ihan oikeasti aika kieroja nämä ihmiset jotka pyyteettömästi ovat laittamassa Suomea kuntoon. Tai sitten mun pitää mennä laittamaan vielä pari kerrosta foliota stetsoniin...
1835
Odotan mielenkiinnolla mitä huomenna tuutista tulee. Minulle sopii vallan mainiosti, että maksan kaikkia kuluja ajettujen kilometrien mukaan.
Autovero ja ajoneuvovero kuin poistuisi voisin jopa uudistaa kalustoa!
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
En pidättäisi hengitystäni
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/...autovero-60367
Jos nyt kävisi niin että prätkistä lähtisi autovero pois, niin kai niihinkin saadaan sitten se käyttöön perustuva väylämaksu? Ja sen päälle vielä kateusveroa se 150e/vuosi.
Hyviä hommia![]()
DIAVELV4