R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Nythän ei pidä unohtaa sitä, että vaikka meillä onkin (vielä) suhteellisen vanha autokanta, asiaan
ajetaan "korjausta montaa kaistaa pitkin", eri tiedossa ja jo käytössäkin olevin "ohjaavin" keinoin.
Lakeja ja säännöstöähän rakennetaan "tulevaisuutta silmällä pitäen".
Eli "pistokkeettomienkin" määrä alkaa väistämättä vähenemään marginaaliin.
Kun tässä nyt on "päivän teemana"vanhat sananparret, otetaan tähän sopivasti yhden, meillä jo
vanhan ja tutun "vähemmistöryhmän" toimintamalli...... kun "ajavat pihaan".
Hajaannutaan heti ympäriinsä ja tutkitaan kaikki mahdollinen, mistä saisi jotain irti.
Eli "luodaan siis olosuhteet" sille, että tulos olisi mahdollisimman hyvä.
"Olosuhteiden luominen"
Se on rahanteossa(kin) jotenkin vähän ymmärretty asia.....
vaikka "naisen kanssa" sitten taas ehdottomasti tarvitaan viiniä, kynttilöitä.... musiikkia.... jne![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Onko tuossa sitten sen rakennuksen ja rakennelman ero, näistä jälkimmäinen ei tartte rak.lupaa koska se on rakennus- ei rakennelmalupa
Mutta tuo eristäminen siis johtaa kohta siihen että siinä on mahd. asunto ja asuntojen lkm. puolestaan on mm. kaavoituksella määrätty montako niitä saa ko. kiinteistöllä olla. Eli kysymys itse asiassa on melkolailla jopa suurempi kuin vain se ettei saa eristää - jona se tietty kansalaiselle näkyy, kansalaiselle jolla ei olisi tarkoituskaan ruveta siellä mitään pakolaisten maahanmuuttokeskusta pitämään vaan ajattelee jotta olisi autolla tallissaan lämpösemmät oltavat
Vaan samanlaisia erikoisuuksia sitä on meidänkin kunnalla. Esim. lasia ei lasketa seinäksi. Näin ollen esim. katoksen saa vaikka lasittaa umpeen, mutta se on silti yhä vain katos. Tai jos puhutaan tontin rajan läheisyydestä, niin terasille saa rakentaa lasiseinät ja -katon vaikka rajaan kiinni, mutta ei seiniä esim. puusta![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Talouselämä kertoo tänään, että uutena yrittäjänä on markkinoille tulossa Veneviroon.fi, joka tarjoaa mahdollisuutta rekisteröidä veneen Suomen sijasta Viroon. Palvelu myös järjestää myös veneiden talvisäilytyksen Virossa.
Kyllä markkinatalous hoitaa
http://www.talouselama.fi/uutiset/ve...viroon-6612152
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Miule tulee 5x6 puuvarasto kaupungin omakotitalolähiöön omalle tontille ilman eristeitä, viemäriä tai sähköä.
Pelkät luvat 556€ ja siihen päälle kaksi (maksullista) katselmusta.
Ensin halutaan nähdä perustakatselmus, jotta voi virkamies todeta, että pytinki tulee piirustusten mukaiseen paikkaan tontilla.
Sitten tietenkin lopputarkastus, jotta virkamies voi todeta, että pytinki on piirustusten mukainen.
Työlle pitää olla nimetty ennen aloittamista vastaava rakennusmestari tai joku vastuullinen hekilö valvomaan rakentamista.
Joten mitä sillä kunnallisverolla saa...![]()
"Auton liikkuessa syntyy dataa, josta on autoilijalle hyötyä. Kysyimme autoilijoilta millaisia tarpeita heillä on ja päädyttiin, että ajoneuvossa täytyy olla päätelaite, jolla voidaan välittää kuljettajalle tietoa. Esimerkiksi siitä, millaisia onnettomuuksia hän kohtaa tai onko toimimattomia liikennevaloja tai tietyömaita. Näitä tunnuttiin arvostavan, kertoo liiketoiminnan kehitysvastaava Jouni Sintonen Soneralta."
Tässä yritetään myydä ideaa lisäarvosta autoilijalle. Itse olen käyttänyt pitkään kännykässä softaa nimeltään "waze", joka on ensinnäkin globaali toimija eli softa toimii myös ulkomailla ja sillä on vapaaehtoiseperiaatteella hankittuja loppukäyttäjiä. Onnettomuuksien ja tietyömaiden lisäksi saa varoitukset kameratolpista ja sinivuokkojen tutkista. Nämä lisäarvoa tuottavat informaatiopalvelut ovat jostain syystä jääneet Soneran omissa tutkimuksissa huomioimatta![]()
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Mikähän pykälä estää sen moottoripyörän uudelleen rekisteröinnin? Pitäähän siinä joku lakipykälä olla takana, sillä onhan ne tyyppikatsastettu, autovero ym. toimet tehty. Luulisi että kun katsastaa ja maksaa kilvet niin sen pyörän saa rekisteriin, jos jotain lakipykälää ei löydy sitä estämään.![]()
Meinasin, että tekis samaa pyörien kanssa, mutta tuo ei ole business, eikä mulla ole aikaa tuollaisen toiminnan rakentamiseen vain rakkaudesta lajiin.
Mutta jos joku haluaa perustaa Viroon firman, jolle pyöränsä myy, niin jeesaan kyllä.
EDIT: kannattaa sitten huomata, että Virossa pyörät katsastetaan, joten tartteis olla putkissä E-merkit ym.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mithän hyötyä noistakin on???
Millaisia onnettomuuksia hän kohtaa??? - Ei kait se nyt mikää kristallipallo ole joka kertoo milloin kuljettaja joutuu onnettomuuteen? Eikäs se edes kerkiä kertomaan jos juuri edellä on sattunut onnettomuus, kun ei ole vielä apuakaan hälytetty..... Ei lisäarvoa, eli ei jatkoon!
Toimimattomia liikennevaloja??? No kyllä sen huomaa jos jostain on lamppu pimeenä..... Ja mitähän joku Lapin erämassa ajava tekee tuollaisella tiedolla??? Tai muiis pikku kaupungeissa? Ei lisäarvoa, ei jatkoon!
Tietyömaita? No kyllä ne matkan varrella näkee, ja ei tuo purkki tiedä mihin olen matkalla! Eli helpompi katsoa ne valmiiksi netistä ennen pisempää matkaa joloin reitin voi suunnitella sen perusteella jo mieluisimman mukaan....... Ei taaskaan jatkoon!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Tässä trafin sivuilta:
Kun romudirektiivin soveltamisalaan kuulumaton ajoneuvo, kuten kuorma- ja linja-auto, mopo, moottoripyörä, mönkijä, traktori, työkone tai moottorikelkka, toimitetaan Suomen Autokierrätyksen vastaanottopisteeseen, hoitaa vastaanottopiste lopullisen rekisteristä poiston. Jos ajoneuvo romutetaan muulla tavalla kuin Suomen Autokierrätyksen vastaanottopisteessä, voi ajoneuvon omistaja lähettää Trafin kirjaamoon luotettavan kirjallisen selvityksen ajoneuvon tuhoutumisesta tai romuttamisesta. Selvitykseen tulee omistajan allekirjoituksen lisäksi kahden todistajan allekirjoitukset ja nimenselvennykset sekä osoitteet ja syntymäajat. Selvityksen liitteenä on oltava tuhoamisesta vastanneen tahon todistus tai muu vastaava selvitys, josta ajoneuvon romuttuminen selviää. Luotettavan selvityksen perusteella Trafi voi poistaa romudirektiivin soveltamisalaan kuulumattoman ajoneuvon lopullisesti ajoneuvoliikennerekisteristä.
Tässä on takana tuo romutuspalkkio ja se, että rekisteristä poistettu ajoneuvo kierrätetään eikä jää jonnekkin ladon taa. Sen sijaan liikennkäytöstä poiston tai liikennekäyttöön oton voi tehdä vaikka joka päivä .
FJR -17
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Navigaattorissa on kiertotieominaisuus, joskin sitä tulee käytettyä tällaisessa tilanteessa vasta, jos sattuu paikalle ja tie on poikki, tai kuulee ongelmista radion tiedotuksista.
Kuvitellaan, että järjestelmä toimii tuolta osin kuin unelma. Paljonko tästä valmiudesta ollaan vuosittain valmiita maksamaan?
Taitaa tulla kokonaissummaltaan halvemmaksi kökkiä autossa ne kerrat, kun jumiin jää.
Mielenkiintoista olisi, kuinka vehje opastaisi esimerkiksi kehä ykkösen tämän hetken ruuhkissa
Jos se pystyis avamaan tietä kuin Mooses Punaista merta, niin sitten ihan toinen juttu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Laitetaas tänne vähän mitä tuossa eilen lähettelin vähän useammankin eri puolueen edustajille, joten tuo puolue on korvattu Xxxxx tyyliin! Tuossa on ainakin khtuullisen omakohtaisesti kirjoitettu mitä ja miten paljon tulee negatiivinen vaikutus olemaan! Tiedä sitten vaivautuuko kukaan edes lukemaan......
Tervehdys arvoisat Xxxxxxxxx:n edustajat!
Toivottavasti jaksatte lukea viestini loppuun asti.
SMOTO (Suomen Motoristit ry) teki meidän motoristien keskuudessa kyselyä veron vaikutuksista ja sen haittavaikutuksista ja tuli siihen tulokseen, että vaikutus on niin työllisyyteen kuin muuhunkin negatiivinen!
Itse ainakin käytän mieluummin moottoripyörää kaikkeen tarvittavaan liikkumiseen koskien työ-, kuin kauppamatkojakin, koska se on ensinnäkin ympäristöystävällisempi ja kuluttaa myös vähemmän polttoainetta kuin henkilöauto, jota tässä maassa on talvella kuitenkin pakko käyttää. Omalla kohdallani ”Huviajeluksi” voidaan laskea kesäisin parissa kokoontumisajossa käynti, jossa tapaa tuttuja ja kavereita, toisaalta joku voisi kutsua sitä myös kotimaan matkailuksikin!
On paljon asioita jotka ns. ”katkaisee kamelin selän” ja ainakin omalla kohdallani se tulee olemaan tuo riistovero!
Jos minulta nyt sitten viedään mahdollisuus harrastukseen sen turhalla ja ylisuurella verottamisella, niin ainakin itse lopetan veron tullessa kokonaan moottoripyöräilyn.
Tähän päivään asti olen pyrkinyt ostotottumuksillani ostamaan mahdollisimman paljon kotimaista niin ruokakaupassa kuin muutenkin jos ja kun se on ollut vaan mahdollista, mutta äkkiä se ostotottumus kääntyy tulevaisuudessa siihen halvimpaan mahdolliseen mikä pääsääntöisesti ainakin ruokakaupassa merkitsee ulkomailla valmistettuja tuotteita jotka olen pääsääntöisesti tähän asti jättänyt kaupan hyllylle! Enkä ole ainut ajatukseni kanssa mitä olen keskustellut kavereideni kanssa esim. keskustelupalstoilla jne.
No samaan asiaan liittyen sitten kyllä suunnittelin ulkomaan reissua esim. Latviaan josta samalla reissulla voisi tuoda vaikka 400 pulloa viinaa omaan käyttöön. Tämän hetkisen tiedon mukaan siellä maksaa 40% vodka 4,5 € joka tekisi tuolla määrällä vain 1800 € kun vastaava määrä Alkossa maksaa Dry Vodkana 5880€. Ja omaan käyttöön kun saa tuoda, Kiitos EU:n.
Siitä voi laskea paljonko valtio tulee kohdallani häviämään verotuloja ruoka ja muiden ostosten lisäksi, ja kun on halvempi ruoka myös ALV kertymä on valtiolle pienempi! Niin ja rahoitushan tulee tietysti tuohon ”hakureissuun” pyörän pois myynnistä, joko suomeen tai ulkomaille!
No kun muita harrastuksia ei ole, niin saattaahan tuossa noita juodessa alkoholistiksi tulla, mutta täytyyhän ihmisellä joku ”harrastus” olla, jos se ei ole mieluisa, niin olkoon sitten epäterveellinen.
Toivottavasti olette yhdessä tuumin kyseistä veroa vastaan!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Siinä on taas toimittajalla tullut painovirhe ja se oikeampi lause on muotoa:
"Auton liikkuessa syntyy dataa, josta on kaupallista hyötyä."
sillä firmathan tuota pulikalla kerättyä dataa hyödyntävät eri tarkoituksiinsa. Ja jos itsellä ei ole sille käyttöä, niin myyvät tiedot kovalla rahalla jollekin jolla on![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Yli 2700 viestiä langassa ja alkaa asiayhteys löytymään - siihen perimmäiseen tarkoitukseen...
Kunhan vielä päättävät millä keinoin suhmuroivat nuo muut kulkuväyliä kuluttavat mutta 1.-kierroksella verojen ulkopuolelle jäävät laitteet maksuvelvollisiksi. Onhan tässä toki aikaa (tasan vuosi ennenkuin Liikenneverkko Oy) ja tilaa inovaatioille...
Mites se nyt meni, se vanha ideologia - valtio on kansaa varten - ei kansa valtiota (tai valtion varoilla kehitettyä, mutta yksityistettyä bisnestä) varten...![]()
Kehitys kehittyy. Mutta kiire laittaa Kansan asiat kuntoon ennen seuraavia eduskuntavaaleja![]()
MAD (mean absolute deviation)
Samoja palveluita on tosiaan jo tarjolla ilman mitään kylkiäisenä tulevaa valvontahärdelliä.
Operaattoreillehan tuollainen jokaisessa autossa oleva pakollinen datankeräyslaite avaa toki markkinoita ihan eri tavalla, joten luonnollisesti yrittävät lobata valvontasysteemin käyttöönottoa parhaansa mukaan.
Ehkä joskus 10v kuluttua mietitään tiekohtaisia kiihdytys-, hidastus-, ylinopeus-, liikkumis- ja parkkeerausveroja maksellessa, että miten ennen oli kaikki paremmin, kun maksettiin vaan vuosittaista omistus- tai käyttömaksua.
Tai ainakin ne miettivät jotka eivät ole jo kuolleet vitutukseen tai ymmärtäneet muuttaa maasta.
Se kiire on tullut siitä kun jo kerran on pahemmin joku homma ryssitty ns. "munille" niin ei ole enään aikaa, jos/kun sattuu tulevaan tehtävästä ero....... Mitäs kaikkea se Bernerin haaskalintu on jo kerinnyt möhlimäänkään ja koplaamaan? Samoin Sipilä jne.....
Välillä tuntuu siltä, että tietyt ministerit on oteetu tarkoituksella, jotta saadaan virkamiesten ja muiden (ollila etc.) ajamat hankkeet runnottua läpi vaikka väkisin... uhrataan muutama ministeri siihen ja sitten kun homma meni ihan vituiks niin selitetllään että se oli ensimmäisellä kaudella jne......![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!