Meillä vastaa yrityksen johtaja yhteiskäytössä olevista autoista.
Autoja on yli 70 kipaletta. Ajopäiväkirjojen ja ajonvarauslistojen mukaan sitten kohdistetaan mahdollisia sakkoja, mutta sakko osoitetaan aina ensimmäiseksi johtajalle.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Minulla ollut 9 vuotta työnantajan puolesta "huoltoauto".
Ensimmäisen sakon kun sain sillä,työnantaja kysyi ....oletko ajellut...,heh.
Sen jälkeen puolen tusinaa sakkoa on tullut suoraan kotiin.
Sinällänsä kätevää...,eihän sillä kukaan muu ajakaan...,on ikään kuin henkilökohtainen tuo huoltoauto.
Ajopäiväkirjaa ei tarvitse täyttää,koska seurantalaite tallentaa ajetut kilometrit jonka perusteella maksetaan kalusto yhtiölle vuokraa kuukausittain.
Ja mitä siihen seurantalaitteen "häirintään tulee".,voinee huijaaminen olla melko vaikeaa,koska näkeehän kyseisen laitteen "palvelun tarjoaja "jos kyseinen laite on häiriö tilassa.
Ja on toteen näytetty sekin ,että aika nopeasti sinuun otetaan yhteyttä jos epäillään että seurantalaitteessa on jotain vikaa.
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Leimautumisella mitään väliä kun rahaa tulee. Vähän väistelee mätiä kananmunia jos joutuu torilla kävelemään, mutta ei tarvi kävellä, kun voi ajaa valtion piikkiin taksilla.
Täälläkin näkee tätä asennetta 10 000€ mopo, vakuutukset 1000€ joten mitä väliä 150€ maksulla. Ei minunkaan talous luultavasti tähän summaan kaadu, mutta onhan se aivan saakelin väärin verottaa omistamista.
Itse luovuin jo kalliimmasta isosta pyörästä, kun lapsia alkoi siunaantua. Olen pitänyt kuitenkin 400cc enduron (arvo myydessä varmaan 2500€) sekä vanhan kelkan (suostuisikohan joku maksamaan 1500€) ihan vain varalla että lasten kasvaessa voi ehkä käydä vähän päristelemässä. Noiden arvo on niin pieni, että ei kannata myydä, koska vastaavia laitteita ei sitten edes tuohon hintaan tule hankittua - jos myöhemmin alkaa tehdä mieli.
Suunniteltu vero estää tehokkaasti tällaisen yhden päivän/viikonlopun ajelun - koska ajopäivälle tulee hintaa aivan tolkuttomasti.
Itsellä on vielä tilanne että kesässä saattaa tulla 1-3kpl viikonlopun reissua Venäjälle. Viime kesänä maksoin rekisteröintimaksun, sekä vakuutuksen viikon ajalta. Tulevaisuudessa pitäisi siis maksaa vielä päälle 150€, vaikka käyttäisin pyörää vain yhden viikonlopun ajan. Rajan yli ei pääse, koska maksamaton vero näkyy tietenkin rajalla. Venäjä taas keksi että et saa viedä kahta omistuksessasi olevaa ajoneuvoa samaan aikaan Venäjälle, tai maksat toisesta tullin - jonka takaisin periminen on kankeaa ja vaikeaa. Kolahtaa tuo vero meikäläiseen aika kovasti.
Vero on kohtuuton siinäkin mielessä että samaan aikaan on nostettu vakuutusmaksuja, päivähoitomaksuja, pistetään tekemään 24h vuodessa lisää töitä, nostetaan kiinteistöveroja, jne...
Vero on kohtuuton myös siinä että en voi omalla käyttäytymiselläni määritellä veron määrää vaan se paukahtaa täysmääräisenä jos pyörän ottaa lyhyeksikin ajaksi käyttöön.
Valtio puhui säästämisestä ja ymmärrän mainiosti että esim. päivähoitomaksuissa valtion/kuntien osuutta pienennetään, jolloin isompi osuus napsahtaa palkansaajan maksettavaksi. Mutta uusien verojen kerääminen ei ole säästöä. Säästöä on leikata kuluja - mutta sitä päättäjät ei näytä tekevän. Hassataan kymmeniä miljoonia ihan tuosta vaan - ja yritetään kerätä ne sitten toista kautta.
Vaikea päättäjiä vastaan on taistella, mutta tarpeeksi kovalla lehtikirjoittelulla, lobbaamisella ja jopa foorumilla purnaamisella saadaan osoitettua että vero on kohtuuton. Ainakin tällä koko veron maksuun lankeamisella jos päivänkin ajat.
Vai pitäisikö vain imeä peukkua hiljaa ja kaivaa lompakkoa syvemmältä? Ehkä helpompaa...
Ei pidä unohtaa että onhan meillä jo olemassa toimiva sähköinen ajopiirturi, johon kuski tyrkkää sen korttinsa = jokainen km tiedetään kuka sillä autolla ajaa. Joten en todellakaan pitäisi minään yllärinä että moiseen henkilöautojen seurantalaitteeseen tulisi vastaava kortinlukija tms. ratkaisu ja näin mahd. rangaistusmaksu menisi suoraan kortin haltijalle, ei ajoneuvon haltijalle ja vot! moinen perustuslaillinenkin pointti tuli kerralla ratkaistuksi
Samaten kun sitten tulee niitä rikkomuksia liikaa ja otetaan korttia pois, niin se on se seurantalaitteen kortti joka lähtee myös ja jos nuo seurantalaitteet paritetaan auton elektroniikkaan, niin siinäpähän sitten yrität ajella kortittomana. Vrt. myöskin jo olemassa olevat alkolukot, joissa tuo paritus auton tekniikkaan on tehty ja autohan ei liiku jos ei saa raitista hönkäystä tuohon lukkoon![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Huolestuttavinta tässä kaikessa on se, että tarkoitus ei ole parantaa liikenneturvallisuutta vaan kerätä lisää rahaa.
Tällä vaalikaudella on yhtiöitetty jo metsät ja vedet ja kohta tieverkko. Vähän aikaa eletään hiljaiseloa ja samalla pohjustetaan bisneksiä, joilla näiden yhtiöittämisten lobbaajat saavat hyödynnettyä kansallisomaisuuttamme. Kohta huomataan että kansallispuistoon ei ole mitään asiaa ilman maksua ja maksut perii tietenkin kohta yhtiö, joka koplaa verot siten että Suomeen ei jää senttiäkään. Suomalaiset "päättäjät" kohauttelevat olkapäitään, koska eivät muka mahda lailliselle toiminnalle mitään.
IHAN EKAKSI pitäisi estää tämä verokikkailu, jossa konserni antaa sisäistä lainaa ulkomailta ja Suomessa toimiva tytäryhtiö maksaa suurta korkoa tytäryhtiölleen ja saa vähentää korkomenot verotuksessa. Käytännössä Suomeen ei siis makseta veroja juuri mitään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jos ei pistetä loppua tälle touhulle, niin kohta ollaan kaikki pelkkiä torppareita omassa maassamme. Ja kun tulevaisuudessa katsotaan kirjanpitoa, niin huomataan, että kaikki annettiin käytännössä ilmaiseksi.
Milloinkahan saadaan trump Suomeenkin. Sitä ei poliitikot suostu ymmärtämään miksi se voitti. Sitä ei voittanut siksi mikä se on vaan siksi mitä se ei ole. Se ei ole poliitikko ja se voitti sen takia.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
ehkäpä kannatais jokun julkistaa myös aikaisempien päättäjien tekemiä lahjoituksia ulkolaisille sijoittajille...
on jatkunu aika kauan toi valtion omistamien yhtiöiden antaminen pois.....
no jokainen suomalaine halua olla pieni kokomuslainen ... eikä osallistua töihin vaan istua kehityspalaverissä
ja antaa kintaita vaativat työt pois.....
kuntien ja valtion yrityksissä on aina kaikki samalla paikkakunnalla sukua keskenään....
eivät voi käskeä toistensa tehdä töitä..... ettei tule joulupöydässä nenästä vääntöä...
six tarvii aina kun oikeesti jotain tehdä ottaa alihankkija tekemään ,,, vaikka olis ollu itellä väki ja paremmat
vehkeet........ esim tvh+posti...... ja laatu vaan huononee.......
annettiin myös joku talvivaara yksityiselle pelurille 1€ ja nyt sit saadaan paikata tuhoja....
eikös kokoomus kepu ja sdp ole ollet aina vallan kahvassa... sit tyhmät äänesti sinne soinin.... joka huijasi aika isoa porukka
puheillaan...... tarkoituksena vaan omat edut...... vaikka ei varmaan kukaan poliittisesta eliitistä myönnä sumessa mitään huonosti olevan..... jäähän ihmisille vielä palkasta kokonaisverotuksen jälkeen 35-40%
No ei kuullu olla haltijana, haltijahan maksaa vakutukset, verot ym maksut autosta, ei sen auton käyttäjä.
Ois siinä Rekkapenalla ihmettelemistä, ku joutuis työkalunsa haltijana maksaa rekan vakutus ja verolaskut, tai Sami myyntitykki työsuhde Skodansa laskut...
Yritykses tulee joko olla autovastaava, tai sitten yrityksen autolle/autoille pitää olla nimetty käyttövastaava.
trafi kayttovastaavat
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Harkinnassa myös tuo liikennkäytöstä poisto esim. toukokuulle asti, vaikuttaisikohan?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...6.html?ref=rss
Minua ihmetyttää, miksi ylipäätänsä pitää talvisin pyörän liikennekäytössä, jos sitä ei kerran käytä silloin.
Samantien vain Trafin sivuille ja varmuudeksi poisto jo tämän vuoden puolella. Maksaa 6€, mutta tuskin se talous siihen kaatuu.
Itselläni ainakin on sellainen liikennevakuutus, jossa maksut katkeaa heti seuraavasta päivästä. Vähän ajavalle kaikkein edullisin vakuutus pitkässä juoksussa.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Numeroissa mitattuna pelkästään kesäkuun ja syyskuun välissä verotettavissa olevasta kannasta hävisi peräti 26727 moottoripyörää.
Erityisen mielenkiintoiseksi asian tekee se, että hallituksen mp-veroesityksen tulopuoli on laskettu viime kesäkuun lukujen mukaan, eikä näin huomioi sen jälkeen rekisteristä poistettujen pyörien määrää.
Kun vielä ne perinteiset motoristit, joita ei kiinnosta tai eivät muuten vaan välitä, saataisiin tajuamaan, että se liikennekäöytöstä poisto kannattaa tehdä.
Se porukka ei valitettavasti luo ORGia tai muutenkaan ole kiinnostunut aiheesta.
Ei ole toimittajallakaan termit selvillä. Kirjoittaa liikennepoistosta ja rekisteristä poistosta samana asiana. Tuskin niitä varsinaisia (lopullisia) rekisteristä poistoja on yhtään enempää kuin aiemminkaan..
"Jos moottoripyöränsä poistaa rekisteristä vielä tämän vuoden puolella, mahdolliset tulevat verot voi varmuudella välttää."
Ei voi välttää välttää, jos pyörän ottaa liikenteeseen ensi vuoden aikana vaikka vaan yhdeksi päiväksi. Tarkennettuna lain voimaantulon jälkeen - ilmeisesti..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Korsi kannettu kekoon ja 6:lla eurolla ilmaistu mielipidettä.
Vähän on kyllä synkkää, että siitäkin joutuu jo maksamaan.....
100.000 äänestäjää tekee sitten 600k€.
...nykyään lienee laitonta mainita mihin tuon rahan voisi käyttää.
Sprint RS
ex.VFR750F (lunastettu)
No, lopetin arpomisen ja Roksu poistettu liikenteestä toistaiseksi. Tosiaan vituttaa että tuollekkin lafkalle piti tuo 6 euroa suorittaa. Säästynee vakuutusmaksuissa keväällä?
Rekisteristä poisto lopettaa myös vakuutuksen ja kun pyörää otetaan käyttöön, voi olla ettei saa enää samaa "vakuutustuotetta" käyttöönsä. Esimerkiksi IF oli keksinyt moottorikelkoille kausihinnoittelun. Vanha, vuosihinnoiteltu olisi pysynyt edelleen niillä, ketkä sen oli joskus ottaneet, mutta sitä ei myyty uusina vakuutuksina.
Kun kelkan otin sitten myöhemmin ajoon, ei valittavana ollut kuin kausihinnoiteltu vaihtoehto. No, tietenkään en konttorilla tarkistanut koko asiaa, vaan sanoin vain että "laittakaa ifille". Pidin kelkkaa huhtikuun käytössä (ajoin viikon) ja lasku oli lähemmäs 120€.
Kannattaa huomioida, jos on tällä hetkellä joku hyvä vakuutustuote käytössä, ettei sitä ehkä ole enää ensi kesänä.
Olisko tässä lopullinen totuus?
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...t_ajan_tasalle
Viimeksi muokannut: J@ck; 29.12.2016 klo 21:45.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005025306.html
Hyvin oli huomioitu, tuostakin luvusta puuttui kuulema loka-joulukuun poistot.
Omani poistin liikenteestä jo syyskuun lopulla.
Mitenköhän on jatkossa jos vaikka myy mopon, tuskin saa palautuksia verosta senttiäkään jos vero pitänee maksaa seisotuksistakin huolimatta. Maksaako uus omistaja veron samasta pyörästä samalta vuodelta sitten myös?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Onhan tämä jo pari kertaa käsitelty, mutta...
Nykytiedon valossa vero on verovuoden mittainen. Verovuosi alkaa 01.05
Tieliikennekäytöstä poisto ennen 01.05.2017 tarkoitataa sitä, että verolappua ei tule, kuin vasta sitten, kun rätkä laitetaan takaisin tieliikennekäyttöön.
Ei hyvityksiä, ei palutuksia, jos rätkä on päivänkin tieliikennekäytössä verovuoden aikana, niin koko vero täytyy maksaa.
Jos ostat verovuoden aikana rätkän, joka on tieliikennekäytössä, niin siitä on vero maksettu (ellei aiempin verovelvollinen ole jättänyt tahallaan veroja maksamatta).
Joten, yksi rätkä, yksi vero, yksi verovuosi.