Minulla taas liikenne + kasko täysillä bonuksilla vajaan 1000 € vuodessa, ensi vuonna varmaan enemmän.. Voit halutessasi laskea paljonko vakuutukset maksaisivat pienemmillä bonareilla. Että tälleen.
Olet oikeassa siinä, että yleistin likaa. Ajattellin lähinnä pyöriä joissa on liikenne + iso kasko. Ja tarkemmin vielä niitä teho-painosuhteeltaan epäedullisia ajokkeja. Myös omaa asuinpaikkaa, eli pk-seutua.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kuinkas se menikään????
http://magneettimedia.com/britannian...nnatysnopeasti
Tääkin menee niihin vaihteluväleihin..... eikö?
Vai pitäiskö toimia kuten vastavaäittäjät ja lyödä rumpua että tulee jääkausi.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Se 150€ per pyörä pitää säästää nimenomaan valtion saamista verotuloista, muuten ne voittavat aina. Pelkkänä alvina siis noin 750€ normaaliostoksista.. Bensassa jos on 3/4 veroa, litrahinnalla 1,50 pitää pihdata 112,50 litraa, eli 6l/100km kulutuksella n. 1875km jätetään ajamatta. Mutta sillä aikaa saa juoda vain virolaista viinaa...![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
eli loma reissut vaan muihin maihin niin menee tuplasti rahat muille kuin tämän maan ministereiden pelinappuloiksi... ne vois muuten leikata menoja kylmästi ja hoitaa asiat kuntoon... mutta pitä äänestäjiä niin tyhminä eteivät tajua maan parasta....... pelkäävät omaa uudelleen valinta.......
pitää ajaa ilman kilpeä ja aina pakoon jos näkee kytät. tuleepahan taas jännitystä katuajoon.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
et sitte tajua lappu tulee kun liikut ilan säteilyä... no asioitasi
ja on muute viel 150niin pieni summa ettei kannnata isosti kikkailla menee vaan omaa energiaa,,, mut sit 10v päästä.... kun se kehittyy niin kuin autojen maksut.... voi olla iso summa....
vaikka 72 ja 74 vuosien välis moottoripyörien vero tuplasi hinnat.... joten tää on pientä viel
Tosissasiko pistät magneettimedialinkkejä
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Magneettimedia
http://www.thegwpf.com/its-official-...-temperatures/
Tuossahan se originaali on. En ole perehtynyt luotettavuuteen.
Jos ajaa navigaattori tai kännykkä auki, lähtee molemmista seurattavaa dataa. Tällä hetkellä ei laki anna myöten viranomaisille käyttää tuota tietoa rikosta vastaan kuin hätätapauksessa. Seurantaan tuota kännykän signaalia jo käytetään, mutta todisteena sitä ei voida käyttää.
Rikesakkojen muuttaminen hallinnollisiksi maksuksi juontaa taas nykyiseen 3 sakkoa vuoteen ja kortti pois järjestelmän vakaavaan puutteeseen. Kortin lähdön jälkeen kansalainen on hetken ei maksava asiakas, kunnes saa taas kortin takaisin. Hallinnollinen maksu mahdollistasi GPS seuratun asiakkaan ylinopeuksia ja sallisi tämän kaahata niin paljon lieviä ylinopeuksia kuin perse kestää, operaattori huolehtisi siitä laskun muodossa.
Eiköhän Berner ministerikautensa jälkeen löydy jonkun tälläisen operaattorin palkkalistoilta tai jopa johdosta.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Jos nyt hiuksia aletaan halkoa niin normaalissa navissa ei ole lähetintä, se on pelkkä vastaanotin.
Niissä paikantimissa jotka lähettävät paikkatietoa on matkapuhelintekniikkaan pohjautuva moduuli joka hoitaa tiedonsiirron matkapuhelinverkkoihin.
Mutta yhtä kaikki, melkoisia kauhuskenaarioita on edessä. Muutenkin jo nyt ollaan siinä tilanteessa että jos haet netistä tietoja arkaluonteisista aiheista niin karhukopla saattaa tulla ovesta sisään ja hakuhistoriaa käytetään todisteena rikoksen suunnittelusta.
Kiihdyttäminenkin lienee tarkkaan ottaen rikollista. Silloinhan selvästikin yritetään saavuttaa ylinopeus ja rikoksen yrittäminenkin on rangaistava teko.
Orwell oli oppipoika.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jep, ehkä monikin ajattelee että gps navi "kysyy" satelliitilta että missä sitä ollaan, mutta todellisuudessa satelliitti vaan lähettää kellosignaalia minkä mikä tahansa navigaattori voi tai voi olla ottamatta vastaan ja laskee ko. satelliitin perusteella sijainnin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Asialla YLE
Veneilijöiden etujärjestön mukaan hallituksen kaavailema uusi vero voi johtaa suurimpien ja kalliimpien veneiden rekisteröimiseen ulkomaille. Verolle on tarkoitus panna myös moottoripyörät.
Etujärjestöt muistuttavat, että myös oheisvaikutukset esimerkiksi työllisyyteen ja matkailuun ovat suuret. Ruotsissa venevero lopetettiin aikoinaan kokonaan, koska järjestelmän ylläpito maksoi enemmän kuin mitä vero tuotti.
http://yle.fi/uutiset/3-9371126
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Äh. No tässä:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...19bn-2030.html
Mutta tosiaan, mvlehti ja magneettimedia on täyttä paskaa, vaikka olisi lähteetkin mainittu.
Jos laskee.
Mikäli auto on katveessa, niin signaali vaihtelee ja auto GPS:n mukaan yön aikanakin voi seikkailla useita kilometrejä edestakaisin.
Eikä liene kuin napin painallus, kun tuo GPS häirintä asetetaan taas päälle. Maailmanpoliittinen uhkatila, niin paikannus tehdään epätarkaksi osumatarkkuutta huonontaen.
Mikäli taas käytetään GSM tukiasemia, niin se on ainakin vielä hyvin epätarkka. Vaatii myös jatkuvan datayhteyden, joka lienee kaikkialla lähes mahdoton.
Paljon on vielä parannettavaa, että systeemi edes välttävästi toimisi.
BMW R 35
BMW R 1100RS
No hei, perneri on jättäny seurannan puoliväliin. Seurantapalikkaan pitäis sisällyttää rfid-lukulaite ja kaikille siru p€rseeseen. Tällöin tiedetään koko ajan kuka ajaa, missä ja mitä. Rfid-lukulaite joka istuimeen ja maksu jokaiselta henkilökohtaisena.
Aatelkaas mitä liiketoimintamahdollisuuksia tää avaisi (harvoille ja valituille) yrityksille. Ajokorttiakaan ei tarvittaisi, toki ajoa ei kannattaisi estää vaan laskuttaa. Olis parempi sakkokertymä.
Kyllä tätä systeemiä tultais muualta ihailemaan ja kadehtimaan meitä onnekkaita. Poliitikot vois tehdä siitä vientituotteen. Asiakkaita riittäis, gaddafi, ceaucescu, hussein, kim il sung ja mitä näitä nyt olikaan. Poliitikkomme haluavat kai leimautua tähän sakkiin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Justjust, kuinka kuuntelinkaan mökkinaapurin mammaa tapaninpäivänä kun selitti ettei anna kenenkään lapsensa käydä lääkärissä kun siellä laitetaan niitä seurantajuttuja ihmisiin jolla voidaan kaikkien tekemisiä seurata, kuunnella ja videoida. Erityisesti rokotukset on pahoja. Luulin että oli tullut hulluksi missionimpossiblemaratonilla mutta olikin aikaansa edellä
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Jo useampi vuosi sitten yritykseemme tuli kysely firman autojen käyttäjistä. En muista tuliko Trafista, vai poliisilta.. Käyttäjät pitää nimetä ja / tai yrityksessä tulee olla "autovastaava", joka tietää kuka, missä, milloin ja millä autolla on liikkunut. Työsuhdeautoissa pitää muistaakseni nykyään käyttäjän olla haltijana. Tiedä sitten sanktioista, jos kehotuksista viis veisaa..?
Ei mene sakot ja rikemaksut mihinkään verovähennyksiin, kuten ei pysäköintivirhemaksutkaan.
Esim. Belgiassa tolppakameran sakot tulee suoraan omistajalle / haltijalle, kertoi Belgiassa asuva siskoni mies. On siis osoitettava kuski, tai maksat itse. Kertomassaan tapauksessa tuosta sattui olemaan jopa hyötyä. Just ajokortin saanut poikansa oli lainannut isän autoa ja olikohan se reippaasti päin punaisia... Kortti olisi lähtenyt saman tien, koska kyseessä oli uusi kuljettaja. Isä otti syyn niskoilleen ja poika sai pitää korttinsa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Niin lapset? Eikö teissä nimenomaan ollu potkua hoitamaan tällaiset verokysymykset, jne? Eikö teidän pitänyt näyttää fossiileille, mistä kana pissii? Seuraamme mielenkiinnolla...
... jotain piti muistaa
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Ei taida laista löytyä tuolaista pykälää, mutta sillä kait yrittävät paimentaa yrityksiä, kun niiden autoilla ajavat pääsevät helpommin luistamaan noista tolppakamerakuvista! Saattavat soittaa TJ:lle ja kysyä kuka ajoi, mutta jos ei tietoa, harvemmin alkavat selvittää jos kyseessä on yhtäänkään muutaman hengen kokoa isompi yritys!
Silloin on helpompi selvittä jos/kun autossa on joku haltijana eli onko kyseessä omistaja vai haltija joka on ajanut! Kuten rahoitusyhtiön autoissa, ekana onko haltija ja toisena onko joku puoliso tms. ajanut autolla!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Eihän sitä nyt hullukaan yritys toimi siten että autolla ei ole nimettyä käyttäjää (siis haltijana) ellei kyseessä ole huoltoauto tms. josta täytyy sitten pitää kuljettajakohtaista ajopäiväkirjaa. Juurikin siitä syystä että saadaan todennettua sakot ja muut rikkeet sekä oudot polttoaineiden/tavaroiden katoamiset oikeille henkilöille. Ja ainakin meillä on käytössä noissa sähköiset ajopäiväkirjat
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä