Jos olet seurannut mitä tässä vakuutusyhtiö-trafi-liikennekäytöstäpoisto-seisonnassa -tapahtui, niin tiedät että niillä on ollut tietojärjestelmässä ongelmia jonka takia ennen digiuudistusta liikennekäytöstä poistettuja ajoneuvoja onkin trafin mukaan liikennekäytössä yms. paskaa. Koskee kaikkia laitteita. Sinuna ottaisin yhteyttä trafiin ja vakuutusyhtiöön. Ittekin jännitin isäukon auton tilannetta, kun se on ollu kolmisen vuotta poistettuna liikennekäytöstä. Piti hommata pankkitunnukset ukolle että päästiin trafin nettisivuille tunnistuneena kattomaan ettei autoon pamahda maksut päälle.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Juu, olen seurannut ja olen tietoinen.
Juu, olen ollut yhteydessä, eikä sen suhteen ole mitään epäselvyyksiä.
Siitähän tässä juuri oli alunperin kysymys eli JuKoS muistutti niitä, jotka ovat samassa tilanteessa seuraamaan verokysymyksen kehittymistä ja olemaan valmiina tekemään tarvittavat muutokset ettei niistä seisonnassa olevista pyöristä pamahtaisi niitä maksuja yllättäen jos verotus menee niin kuin tässä on uumoiltu.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Liikennekäytöstä poisto tehty.
Säästyneillä rahoilla ostan ebay.co.uk:sta metallisorviin
vaikka teriä.
Veneestä täytyy kuiteskin maksaa.
Tyyniä kelejä toivoen, eikä välttämättä veneilyn takia:
http://tuulivahinko.fi/
Benelli Tornado Tre Novecento 2004
Viime vuonna ennen sitä Liikennepoisto uudistusta pyörän seisonnat tehtiin vakuutusyhtiöiden sisällä eli Trafille ei mennyt mitään tietoa. Sitten kun tuli tuo uudistus reilu vuosi sitten niin keväällä tuli pattitilanne kun porukka yritti netistä laittaa Liikenteeseen pyöriään kun Trafin tiedossa oli, että pyörä ei ole Liikenteestä poistettu. Liikenteestä poisto ja se vanhan mallinen ilmoitus yhtiön sisällä on eriasia...same same but different!Jos olet seurannut mitä tässä vakuutusyhtiö-trafi-liikennekäytöstäpoisto-seisonnassa -tapahtui, niin tiedät että niillä on ollut tietojärjestelmässä ongelmia jonka takia ennen digiuudistusta liikennekäytöstä poistettuja ajoneuvoja onkin trafin mukaan liikennekäytössä yms. paskaa. Koskee kaikkia laitteita. Sinuna ottaisin yhteyttä trafiin ja vakuutusyhtiöön. Ittekin jännitin isäukon auton tilannetta, kun se on ollu kolmisen vuotta poistettuna liikennekäytöstä. Piti hommata pankkitunnukset ukolle että päästiin trafin nettisivuille tunnistuneena kattomaan ettei autoon pamahda maksut päälle.No kun ei oo tehny. Sitähän tässä on sulle yritetty toitottaa. Nuo kolme pyörää jotka ovat seisonnassa ovat Trafin mielestä liikennekäytössä, koko ajan, parhaillaan ja siitä syystä ei käyttöönottoilmoitusta voi tehdä Trafin palvelussa. Ja vakuutusyhtiön sivuilla laitteet on seisonnassa.
Nyt näköjään sama jumppa tuon veron takia tulossa niille joilla on ollut pitkään seisomassa tuollaisilla vakuutuksilla. En tiedä onko muuta keinoa kuin ilmoittaa yhtiöön että ottaa ajoon ja saman tein tekee Liikenteestä poiston. Toki joutuu maksamaan sen 6€ Trafimaksun per pyörä.
Paitsi että joo!Paitsi että ei. If:n minimimaksu valuutukselle on 25€ vuodessa ajoit tai et. Jos ajat, niin tuo 25€ vähennetään vakuutusmaksusta.Juuri perjantaina vaihdoin vanhan Zetorin ympärivuotisen vakuutuksen kk hinnoiteltuun ja laitoin Zetorin Trafista seisomaan= 0€ vakuutusmaksut hamaan tulevaisuuteen....25€ menee kerran "panttina" kun ekan kerran kyseisen vehkeen Liikenteestä poistat. Jos otat ajoon se hyvitetään maksuissa ja kun poistat uudelleen ei mene enää 25€ maksua. Tuolla yhdellä 25€ maksulla voi pitää hamaan tappiin vaikkei ottaisikaan ikinä ajoon. Se ei mene vuosittain...
Honda CBR 954RR -02
Toki minullakin jotain pientä kiinteää omaisuutta on tähän ikään kertynyt. Kuitenkin, jos minulla olisi runsaasti rahaa pankkitilillä, tai realisoisin jotain, niin käteisellä rahalla kultaa on vapaasti ostettavissa.
Tieto kaupasta jää ostajan ja myyjän väliseksi - kukaan ulkopuolinen ei myöskään saa tietää, mihin kulta päätyy. Toki kullan myynnistä pitäisi ilmoittaa verottajalle ja maksaa mahdollisesta myyntivoitosta veroa, vaan liekö kukaan niin über-rehellinen. Mutta jos vain ostaa kultaa, niin ei ole olemassa mitään ilmoitusvelvollisuutta.
Kyllä kulta käypää valuuttaa on ja voisin hyvinkin vaihtaa asuntomme kultaan - sikäli jos olisin asuntoa myymässä ja kulta olisi markkinahintaista. 999.9 kultakilon arvo on tällä hetkellä 35 ke luokkaa.
Ei tuo tallelokerohomma ihan mielikuvitusta ole.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Laittakaa ihmeessä jokainen moottoripyörän omistusveroa kritisoiva pyörän omistaja sähköpostilla palautetta Perussuomalaisten puoluejohdolle. Mielipiteenhän ei tarvi olla pitkä eikä kieliopillisesti hieno, vaan riittää, kun mielipide tulee esille. Johan siellä jotain miettivät tuhansien postien jälkeen, miten käy kannatukselle jatkossa, kun ovat yhdessä valtapuolueiden kanssa puuhamassa veroa veron päälle. Pääosa motoristeistahan voidaan katsoa kuuluvan heitä äänestäneisiin pieni-ja keskituloisiin, vaikka jokainen on tietenkin äänestänyt miten on tai ei ollenkaan. Itse olen laittanut postia pariinkin kertaan postia näille alla oleville ja vastauksiakin saanut. Yrittävät mm. pestä käsiään, että eivät ole olleet mp-veroa puuhaamassa, kuulemma kannattavat vain "ökyveneiden" ja vesiskootterien veroa.
riikka.poutsalo@perussuomalaiset.fi
ossi.sandvik@perussuomalaiset.fi
matti.putkonen@perussuomalaiset.fi
timo.soini@eduskunta.fi
jussi.niinisto@eduskunta.fi
Viimeksi muokannut: Jonee; 18.12.2016 klo 19:33.
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
Itseasiassa Trafin sivuilla on nappi aktiivisena josta voi klikata 6e maksulla pyörät pois liikennekäytöstä, mutta en ole sitä käytännössä kokeillut.
Olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan ettei vakuutusyhtiöön tarvitse olla yhteydessä muuten kuin jos haluaa yrittää selvitä ilman tuota Trafin kuutta euroa. Ja tämä siis mun tapauksessa muilla voi olla erilainen tilanne.
Omalla kohdalla tuo ei ole ajankohtainen, koska vakuutusmaksut ei juokse, mutta jos verosysteemit muuttuu niin sitten taas aktivoidutaan asian tiimoilta.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Käytännössä ongelma koskee vain niitä jotka ei ole ottaneet tänä vuonna ajoon ja seisontaanlaitto ilmoitettu yhtiön kautta. Ongelmana on, että kun teet Liikenteestä poiston niin tulee ilmoitus, että kyseinen ajoneuvo on jo ajossa. Näin kävi itsellänikin...Laittelen yksityisviestiä vielä teikäläiselle...
Honda CBR 954RR -02
If ei siis suostu tekemään rekisteri-ilmoituksia näistä vanhanmallisista vakuutuksista? Saako tuosta seisonta-ajallisesta vakuutuksesta jotain muuta rahallista säästöä kuin maksulliset rekisteri-ilmoitukset? Anteeksi nyt tyhmyyteni, mutta vakuutusmyyjä nimenomaan sanoi toissasyksynä, että seisonta-ajalliset korvataan tällä liikennekäytöstäpoistokikkailulla. Ja toinen vaihtoehto oli vuodenaikahinnoittelu. Joka taas on kalliimpi jos aloittaa ajelut vasta toukokuussa.
Uhrasin 6e ja kokeilin laittaa yhden seisomassa olevista pyöristä Trafin kautta liikennekäytöstä poistetuksi.
Homma toimi niin kuin sen kaiketi oli tarkoituskin toimia ja nyt tuo pyörä on merkitty liikenteestä poistetuksi siellä Trafin nettipalvelussa eikä mitään ilmoituksia vielä ole tullut etteikö se sittenkään olisi onnistunut.
Vielä 2 pyörää vakuutusyhtiön mukaan seisomassa mutta Trafin mukaan liikennekäytössä.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Pitäisiköhän lähettää vihreille viestiä ja vedota vijerkestävyyden puolesta verottamaan omistamisen sijaan käyttöä ja kannustaa verolla vähäpäästöisempiin mopoihin. Lisäksi verokanta laajemmaksi eli mukaan mopot, mopoautot ja kevatitkin. Vero porrastetusti massan mukaan, kuten päästötiedottomilla henkilöautoillakin.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Ei liity veroon, mutta käytyyn keskusteluun liikennekäytöstä poistosta:
Mulla on ollut OP:ssa ympärivuotinen vakuutus kahdella pyörällä ja olen tehnyt Trafin sivuilla liikenteestä poistoja/käyttöönottoja useita kertoja kauden mittaan. Kaikki on hyvitetty poiston kestosta riippumatta seuraavassa laskussa tai palautuksena. Liikennevakuutus katkeaa kokonaan ja täyskasko muuttuu peruskaskoksi, eli minimissään palo- ja varkausvakuutus on voimassa. Huomattava säästö vuoden mittaan ja on vaivatonta. Nyt talvella molemmat pois liikenteestä ja keväällä ilman maksua ajoon.
Joissain yhtiöissä vaaditaan 30pv poisto, jotta saa hyvitystä. Kannattaa huomata.
Ei ole ihan noin yksinkertainen homma. ALV:a kerättiin 2015 n. 15 miljardia, jos yleinen ALV laskettaisiin 24%:stä kymmeneen niin mistä ottaisit nuo puuttuvat miljardit? Jos yritys myy tavaraa toiseen EU-maahan yli 35.000€/vuosi niin yrityksen pitää ilmottautua kohdemaan ALV-rekisteriin ja maksaa ALV:t sinne myynneistään.
Minulla 3 pyörää ifissä seisonta vakuutuksessa. Ifin "omat sivut" kautta suorittanut liikenteestä poistot. Vastaavat tiedot tarkistin Trafin sivuilta. Molemmissa mopot liikenteestä poistettuna.
Onko mahdollisesti niin, että vuosivakuutuksen kohdalla, ei tieto siirrykään Trafille, koska vakuutus on voimassa. Trafin sivujen kautta liikenteestä poiston voi suorittaa, mutta vuosivakuutuksen voimassaole sen kun jatkuu.
Tästä seuraa mielenkiintoinen spekulaatio...Tällaisella pyörällä voi ajaa ulkomailla ja esim. orgin ratapäivillä veroja maksamatta??
Vuosaaresta on lyhyt matka satamaan......
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Eli noin päin systeemit ymmärtää ihan oikein, mutta liikenteeseen ottoa ei ymmärtäisi. Olisi Trafin mukaan ajossa ja vakuutusyhtiön mukaan seisomassa. Välitilassa. Tässä menee jo itsekin sekaisin!Uhrasin 6e ja kokeilin laittaa yhden seisomassa olevista pyöristä Trafin kautta liikennekäytöstä poistetuksi.
Homma toimi niin kuin sen kaiketi oli tarkoituskin toimia ja nyt tuo pyörä on merkitty liikenteestä poistetuksi siellä Trafin nettipalvelussa eikä mitään ilmoituksia vielä ole tullut etteikö se sittenkään olisi onnistunut.
Vielä 2 pyörää vakuutusyhtiön mukaan seisomassa mutta Trafin mukaan liikennekäytössä.
Seisonta-ajallinen on edelleen seisonta-ajallinen, mutta kun ennen meni tieto pelkästään yhtiölle, niin nykyään se tieto pyörähtää myös Trafille. Noissa jotka seisseet jo pidempään, täytyy tehdä Liikenteestä poisto vielä, että Trafikin ymmärtää, ettei ajeta, kuten Elämäntapamotoristi teki. Tuota ilmoitusta ei tarvitsisi tehdä ellei tuota verohommaa tulisi.If ei siis suostu tekemään rekisteri-ilmoituksia näistä vanhanmallisista vakuutuksista? Saako tuosta seisonta-ajallisesta vakuutuksesta jotain muuta rahallista säästöä kuin maksulliset rekisteri-ilmoitukset? Anteeksi nyt tyhmyyteni, mutta vakuutusmyyjä nimenomaan sanoi toissasyksynä, että seisonta-ajalliset korvataan tällä liikennekäytöstäpoistokikkailulla. Ja toinen vaihtoehto oli vuodenaikahinnoittelu. Joka taas on kalliimpi jos aloittaa ajelut vasta toukokuussa.
Seisonta-ajallisesta saa palautuksia niistä päivistä kun ei aja eikä ole 30pv sääntöä eli voit ajaa vaikka viikonloppuisin ja arjeksi poistaa liikenteestä ja tulee palautuksia joka päivästä. Vuodenaikahinnoitellunkin voit poistaa liikenteestä, mutta vakuutusmaksuihin ei vaikuta. Ihan oikein olet ymmärtänyt.
Honda CBR 954RR -02
Mielenkiintoinen pointti sinällään!Tästä seuraa mielenkiintoinen spekulaatio...Tällaisella pyörällä voi ajaa ulkomailla ja esim. orgin ratapäivillä veroja maksamatta??Liikennepoistetulla kun ei saa ajaa, niin vahingon sattuessa voi tullakin sitten "pikkaisen" ongelmia.
Honda CBR 954RR -02
Mitenköhän tuo muuten oikeasti menee.. Just käväisin Wunderlichin sivuilla, ajatuksena tilata taakse pitempi huggeri. Kyllä siellä samat 19% alv-hinnat on kaikille. Kuvittelisin tuon kokoisen, tunnetun firman myyvän kevyesti Suomeen tuolla 35 ke:llä vuodessa. Vai onko niin, että saksalainen firma maksaakin Suomeen vain tuon 19 % mukaisen alvin?
Miten vaan, mutta korkea alv on osasyyllinen ulkomaisen nettikaupan kasvuun. Jos kotimaasta saisi tavaraa samaan hintaan kuin ulkomailta, niin tuskinpa tilaisin mitään ainakaan toisesta EU-maasta. Jos kotimainen myynti kasvaisi, niin eikö pienemmälläkin alvilla päästäisi tarvittaviin miljardeihin?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tutkimisen arvoinen juttu, ei taida vastusta vaan löytyä helpolla. Liikennepoiston luulisi koskevan vain Suomen kamaraa, ei kai trafilla ole ulkomailla vaikutusta. Ulkomaiden viranomaisilla tuskin on käytössä trafin tietoja ?Vakuutusyhtiöstä riippuen tulkinnat varmaan vaihtelevat, miksi sitten liikennevakuutusta perittäisiin, jos sille ei ole katetta.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
"Seisonta-ajallisesta saa palautuksia niistä päivistä kun ei aja eikä ole 30pv sääntöä eli voit ajaa vaikka viikonloppuisin ja arjeksi poistaa liikenteestä ja tulee palautuksia joka päivästä. Vuodenaikahinnoitellunkin voit poistaa liikenteestä, mutta vakuutusmaksuihin ei vaikuta. Ihan oikein olet ymmärtänyt"
Tuo lainaus ei pidä paikkaansa. Kuten yllä kirjoitin, niin OP:ssa vuodenaikahinnoitellusta saa hyvityksen aina kun on pois liikenteestä.
Viimeksi muokannut: hidas57; 18.12.2016 klo 16:08.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Joo eihän se vero oo kun 150€rkkiä mut annas olla mitä se mahtaa olla seuraavana vuonna, eihän sen auton postimerkkiverokaan pitäny olla kun vuoden, kattellaan sano Sipiläiset.......![]()
Mopo se olla täytyy vaarillakin
Sipilä lupasi myös, ettei kenenkään veroaste nouse!
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Kaikki ketkä puhutte seisonta-ajallisesta vakuutuksesta, Trafista ja kuka ilmoittaa mihinkin, niin kannattaa tarkastaa mitä on tekemässä.
Parista vakuutusyhtiöstä on sanottu, että vaikka vakuutus olisi sellainen, missä on ajopäivähyvitys, niin sitä ei ilmoiteta vakuutusyhtiöön, vaan Trafin kautta liikenteestä poistolla.
Vakuutusyhtiö ottaa ilmoituksia vastaan, mutta perii niistä oman taksan.
Jotta homma ei olisi ihan selkeä, niin jollain vakuutusyhtiöillä on oikeasti ympärivuotinen vakuutus, mikä ei katkea edes liikenteestä poistolla.
Vakuutuksia on monenlaisia ja asiakas on valinnut itselleen sopivan...
Joten, itse olen siinä luulossa ja saanut siihen vahvistusta parista vakuutusyhtiöstä, että vain ja ainaoastaan liikennekäytöstä poisto katkaisen vakuutuksen ja se pitää tehdä Trafin sivuilla tai sitten oman vakuutusyhtön kautta heidän omilla taksoilla.
Toki vakuutusyhtiöiden pakka on edelleen aika sekaisin ja voin myös olla jonkun vakuutusyhtiön kohdalla väärässä.
Esimerkkinä Pohjantähti
[I]Jos ajoneuvosi on väliaikaisesti pois liikennekäytöstä, tee liikennekäytöstäpoisto ajoneuvorekisteriin. Voit tehdä ilmoituksen käymällä henkilökohtaisesti Pohjantähden konttorilla, kirjautumalla Oma Pohjantähteen (Muut palvelut -sivu) tai Trafi.fi-sivustolla:
Liikennekäytöstäpoisto
Liikennekäyttöönotto
Liikennekäystöstäpoiston tekeminen sähköisesti Trafi.fi-sivustolla on edullisempaa kuin henkilöpalvelussa:
Liikennekäytöstäpoisto sähköisesti 6 €
Liikennekäytöstäpoisto konttorilla 20 €
Liikennekäyttöönotto sähköisesti/konttorilla 0 €
Ilmoituksesi perusteella sekä ajoneuvovero että liikennevakuutusmaksu muutetaan perittäväksi vain auton todelliselta käyttöajalta.
Poisto on voimassa toistaiseksi, joten autolla ei saa ajaa enää poistopäivän jälkeen. Voit ottaa auton takaisin käyttöön, kun olet tehnyt ajoneuvorekisteriin ilmoituksen liikennekäyttöönotosta. Liikennekäyttöönotto edellyttää, että ajoneuvon määräaikaiskatsastus on voimassa.
Viimeksi muokannut: lario; 18.12.2016 klo 16:13.
Alkaa olla vähän painavempaa puhetta jo lehdissä, ja kohtuullisen arvostetulta taholta!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005011621.html
Olis Sipilän ainakin jo YLE-kohun aikaan pitänyt osata vetää oikeat johtopäätökset ja erota, mutta nyt näyttää siltä, että koko hallituksen olisi syytä lähteä!
Toivottavasti älyävät ennen veron lopullista käsittelyä poistua takavasemmalle!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Lario on täysin oikeassa. Vain ja ainostaan Liikenteestä poisto joko Trafin tai vakuutusyhtiön sivujen kautta toimii nykyään.
Niissä yhtiöissä missä hyvityksiä ei tule täytyy kirjallisesti irtisanoa vakuutus, jos haluaa maksujen katkeavan. Huono puoli on se, että myös kasko katkeaa ja vähän kömpelömpi kuin automaattinen maksujen katkeaminen Liikenteestä poistolla.
Asiaa sivuten en jaksa ymmärtää miksei pärrissä voisi verokin katketa kuten autoissa.
Honda CBR 954RR -02