Tokitoki, mutta veroistahan tässä ei ole kyse vaan tuen tarvitsemisesta (eikä liioin kateudesta..pois se minusta).
Tuolla logiikalla voisi ehkä sanoa, että kotihoidontuki, asumistuki, vapautus päivähoitomaksuista yms kuuluu myös kaikille. Ehkä ajattelen jotenkin ihmeen kierosti kun ajattelen, että tukia ei pidä/tarvitse myöntää tahoille, jotka eivät niitä tarvitse. Jo ilman tuota järkyttävää tukiviidakkoa saattaisimme saada jotain enemmän aikaiseksi vaikkapa teknillisessä tutkimuksessa (jep, tukihan se tutkimustukikin on, mutta ehkä tarpeellinen)
joo, hywää ötyä.
T7
Unohdit tästä hienosta elämänkertomuksesta sen hetken, missä haukuit internetissä kuollutta bomberia, pojat kävi kotipihan edessä polttamassa vähän kumia ja juoksit takapihalle karkuun. Ja se saksan reissu missä kävit maailman parhaalla mopolla, eli tietty VFR:llä ajamassa autobahnilla reilusti yli kahtasataa.![]()
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Juu,
Jotain tuollaista. Tietty, lakejahan voi aina muuttaa, ettei se siitä jää kiinni, noin teoriassa.
Itse olen miettinyt tuota lapsilisää hieman kuin aikasiirteisenä käänteisenä verona. Kassaan maksellaan, kun mukulat ei pasko vaippoihin, ja kotiinviemisiä tulee, kun on pieni paskamoottori tekaistu. Lapsettomilla jää musta pekka käteen, vähän kuin koko ikänsä eläkkeitä maksaneilla, jotka keksivät kuolla eläkkeensä kynnyksellä (huom. joissain maissa tuo eläke kuuluu tällöin leskelle. Suomessa valtio pöllii rahat)
Jos noi nyt jollain tuloverukkeella poistettaisiin, niin se olisi veroprogression korotus, vähän samalla tavalla kuin tapahtui tuossa päivähoitomaksujen tulorajojen kanssa. Niiden kohdalla oli kuntien pakko vähän pakitella takas, kun pari kohtuu normituloista työssäkäyvää alkaa olla ihmeissään maksujen ja talolainojen kanssa vs. se pariskunta, joka ei käy duunissa.
Jos tuo lapsilisä haluttaisiin poistaa, niin jaetaan tuo lapsilisäkustannus koko veroja maksavalla väestöllä, ja vähennetään vuosiverotusta sen verran kaikilta ja sitten lisät pois.
Sitten voi jokainen lainailla ja säästellä omat lapsilisänsä verottajan kynsistä säästyneillä rahoilla.
Ois tästä vaikka mitä ja muuta, mut ei nyt jaksa....
P.S. Tänne pitäis saada politiikkatriidi. Moderointisääntönä viidakon lait.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jep, mutta tosi vaikeeta tehdä asioita jos ajattelee vain, että joku siivelläeläjä sattaa siitä hyötyä. Aina sossupummeja on ollut ja aina tulee olemaan. En kuitenkaan usko, että duunarit vs, sossupummit menee ihan fiftyfifty.
Mutta oot oikeassa. Eihän tämä politikointi tänne kuulu. Muttakun niinkuin ollaan huomattu tämä MP vero herättää tunteita. Ja talvi. Nyt vaan kun 35 vuotta on painanut duunia; välillä kolmea duunia samaan aikaan, saanut muksut kasvatettua ja kestänyt kaiken vain, jotta saa joskus ihan itselleen ostettua prätkän niin kyllähän tämä mp-vero vituttaa![]()
T7
Totta todistat. Mitenkä muuten loppu maapallo yleensä pystyy lisääntymään, kun käsittääkseni lapsilisä on suht' harvinainen ilmiö muissa maissa. Suomessa kun tuo lapsilisä tuntuu olevan nussimisen edellytys tietyissä piireissä.
Lähes koko muu maapallo pärjää ilman lapsilisiä, ja täälä maapallon ääressä lisääntymiseenkin tarvitaan tukia.
Täämaaonihanvituillaan.
.
Et ole ainoa jolla on kyseinen tilanne, toiset vaan eivät näe nenäänsä pidemmälle. Jos mulla ei ole sellasta ei semmosta voi olla olemassakaan.
Mulla on 3-pyörää seisonnassa joita ei voi ottaa käyttöön Trafin nettipalvelussa ja joiden kohdalla voi käydä toteen tuo mainitsemasi tilanne.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Minä nyt kauhiasti ihmettelen tätä suunnatonta porua, joka on noussut 150€ maksusta. Luulisin että työssä käyvä motoristi ei mene siitä konkurssiin. En minäkään olisi tätä maksua halunnut, mutta maksettava se on. Sen verran kuitenkin tykkään mopolla ajelusta.
Tämän muun tunteita kuohuttavan keskustelun yhteiskunnasta, verotuksesta, lapsilisistä ja muun yhteiskunta-kritiikin olisi voinut käydä jo ehdotetusti politiikkasäikeessä.
En aina ymmärrä käydyn keskustelun sävyjä, viittauksia etnisiin tai muihin ryhmiin enkä myöskään henkilöön kohdistuvaa hattuilua. Olen itsekin tällä sivustolla syyllistynyt henkilökohtaisiin hattuiluihin kun oikein hatuttaa.
Ei asioista tarvitse olla samaa mieltä mutta toisten kohteleminen kunnioittavasti ei liene mahdotonta niin halutessa.
Honda CB 1300S 2008
Ex Suzuki GSX 1100E 1982
Ex Suzuki GSX 1400 K3
Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
Ex Yamaha R5 350 1973
Mistä sä tiedät, että se on 150e ja jos se on 150e/MP niin mun tapauksessa se olisikin sitten jo 900e, mut joo ei sekään vielä mua konkurssiin vedä.
Ni kai se on sitten vaan pidettävä mölyt mahassa niin sunkaan ei tartte sitten niin kauheasti ihmetellä pitkin öitä ja saat taas nukutuksi.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Ei kyse ole 150,-€. Vaan periaatteesta. Joskus se kamelin selkä katkeaa...
Ja on kysymys siitä, että moraali on kadonnut päättäjiltä. Vaitetään ja valehdellaan musta valkoiseksi.
esim. auton vuotuinen verotus. Mulla on 1000,- arvoinen mopoauton kokoinen kulkuneuvo työkäyttöön. Vuotuinen vero oli v. 2010 100,-€ vuodessa. Nyt melkein 300,-. Vaikka kuinka polkisin niin se ei kuluta ja siten saastuta enempää kuin tyhjäkäynnillä. Naapurilla on yli 100.000,- hybridimaasturi joka painaa yli 2500kg.
Sen vuotuinen vero on n. 100,-/vuosi. Kun se polkaisee pedaalin pohjaan niin sähkö loppuu 20km jälkeen ja varpuset putoaa sen jälkeen puusta kun massaa viedään. Varmasti kuluttaa ja saastuttaa enemmän kuin mun kotelo .- tai mun kaikki moottoripyörät yhteensä.... mutta tämähän on reilua ja ympäristöä suojelevaa ympäristöpolitiikkaa....
Fireball
Juurikin. Rahalla mitattavilla jutuilla on aina kaksi puolta: hinta, joka egejä, ja arvo, joka on aivan muuta. Tää 150 egee,tai jotain sinne päin, ei hintana ole oikeestaan mitään, mutta arvona se on paljon ja tuossa on se pointti. Kaavaillun veron vähättelijät eivät ymmärrä yhtään mitään hintakeskustelusta ja arvokeskustelusta, kun tuskin tajuavat niiden eroa, vaikka toisaalta kulkevat käsi kädessä...
<p>.</p>
Mun mielestä tämän verohomman suhteen ollaan sellaisessa pisteessä, että niillä on jo leikattu ostovoimaa ihan tarpeeksi. Sen takia jatkossa pitäisikin kategorisesti vastustaa ihan kaikkia uusia veroja sekä vanhojen korotuksia.
Yksikään talous ei ole elpynyt yksityistä kysyntää supistamalla.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Aika hyvin, nimenomaan tuosta on kyse. Raha on "vain" euroissa ja niitä saadaan lisää tekemällä duunia, mutta nuo arvot on ihmisten mielissä ja niiden muuttaminen taasen on todella pitkässä puussa. Saati niitä omia arvoja kun joku toinen tölväisee liikaa, niin...
Katsotaan vain niin tästä mopoverosta ei lopulta kertynytkään sitä määrää mitä valtio kaavaili ja 2018 onkin odotettavissa pienoiset korotukset, olisiko joku 100% sellanen "sopiva" nosto. Niinhän sitä kävi noiden vähäpäästöisten autojenkin kanssa, juuri kuten tuolla edelle joku taisi jo mainitakin. Parissa vuodessa ajoneuvovero on noussut sievoiset 200% vaikka siellä bensakrematorio-päässä korotus on jäänyt luokkaan 20%. Puhutaan siis ihan eri dekadista ja silti poliitikoilla on pokkaa väittää kuinka tuo verotus nimenomaan tukee vähäpäästöistä. Ja pas...n marjat sanon minä!![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kyllä ifin liikennevakuutuksen maksun saa katkaistua Trafin liikenteenteestä poistolla.
Juuri perjantaina vaihdoin vanhan Zetorin ympärivuotisen vakuutuksen kk hinnoiteltuun ja laitoin Zetorin Trafista seisomaan= 0€ vakuutusmaksut hamaan tulevaisuuteen..... Ympärivuotisen vakuutuksen pyörälle voi myös tehdä Trafin liikenteestä poiston, mutta IF:n vakuutusmaksut juoksee silti...
Ei kiinnosta pätkääkään
Jälkiviisasteluhan on aina helwetin hienoa. En huomannut vaaliohjelmassa sitä pienellä präntättyä mopoveroa.
Onko itselläsi tapana äänestää puoluetta, jolla on mahdollisimman paskat tavoitteet? Näinhän varmistuisi hyvä lopputulos, koska takki kääntyy. Oma käsityksesi persujen läpileikkauksesta henkilöityy näemmä Hakkaraiseen ja Halmeeseen. Sinänsä yllättävää, koska ajatuksesi vaikuttaa muuten fiksuilta. Jokaisessa puolueessa on hyviä tyyppejä. Esim. Kokoomuksesta äänestäisin Rydmania. Luuletko, että olen tyytyväinen Soinin aikaansaannoksiin?
Viimeksi muokannut: Suiza1400; 18.12.2016 klo 09:59.
No miten sen nyt haluaakaan tulkita. Tuo on vain vanhakantainen nimitys tuotteelle. Voihan sitä kutsua seisonnaksi jos haluaa. Ifin sivulta: "Moottoripyörille annetaan seisonta-ajallisesta tuotteesta maksuhyvitystä, kun liikennekäytöstä poistosta on tehty rekisteri-ilmoitus."
Liikennekäyttöön oton voi myöskin tehdä Ifin kautta, he välittävät tiedon trafille.
Viimeksi muokannut: Suiza1400; 18.12.2016 klo 11:01.
Minulla lasku tekisi veneveron kanssa noin 1600 Eur. Olen nyt ottanut kaikki pois liikenteestä ja irtisanonut liikennevakuutukset. Osassa liikennevakuutuksia juoksee joku perusmaksu vaikka ovat seisonta-ajallisia ja ilmoittaa seisonnasta vakuutusyhtiölle. Varminta on siis irtisanoa vakuutus. Kasko täytyy pitää voimassa kun pyörä on osamaksulla ostettu. Muista pyöristä irtisanoin myös palo- ja varkausvakuutuksetkin. Tammikuussa vakuutussäännöt muuttuvat jotenkin ja periaatteessa pitäisi kaikkiin ajoneuvoihin olla mahdollisuus saada sama bonus 1.1.2017 alkaen otettuihin vakuutuksiin. Siis on parempikin irtisanoa vakuutukset ja ottaa uusi sitten kun alkaa ajamaan Saapa nähdä miten maksut muuttuvat. Nythän moni pyörä laitetaan pois liikenteestä ja yhtiöiden tulot laskevat. Periaatteessa korotuksia ei saisi tulla, koska pitäisihän korvauksienkin vähetä samassa suhteessa. Muistaakseni yhtiöt ovat joka vuosi lähinnä nostaneet maksuja. Nyt on mielenkiintoista seurata miten yhtiöt vastaavat kilpailuun ja tarjoavat uusia hinnoittelumalleja. Tai pitävät kartellia.
Veneestä menee minun laskun mukaan 244 Eur. Viime kesänä se ei ehtinyt veteen, mutta ensi kesänä täytyy laittaa ja hommata venepaikka kun maksukin menee. Jää aikaakin kun moottoripyöräily jää pakosta vähemmälle. Tuo venevero ei jostain syystä harmita niin paljon. Sehän on vapaa-aikaa eikä pakollinen kulkuväline. Ajan työreissuja mp:llä (vaikka km-korvaus on paljon pienempi kuin autolla ja kulut suuremmat), koska kesäisin tiet on täynnä asuntovaunuja ym. tientukkeita ja pyörällä pääsee ohi.
Laitoin persuille viestiä. Heidän syytä tämä on ja syytetään nyt kaikki kunnolla niin ehkä vielä tajuavat. MP-näyttelyyn en siis mene ja jos olisi ollut matka maksettu niin olisin sen sijaan mennyt Tallinnan risteilylle.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ja minä ihmettelen sitä, että kuinka helvetin tyhmä pitää olla ettei tajua että tänä vero ei hyödytä ketään! Onko se nyt saakeli niin vaikea ymmärtää???
Veroja kannattaa kerätä sellaisesta mikä on ihmisille pakko, kuten autoilu, ruoka, palkka ja muut hyödykkeet. Näistä ihmiset maksaa veron, tai itkee ja maksaa. Sitten on tämä mp-vero minkä voi rinnastaa aivan suoraan vaikka lasketteluveroon. Laskettelureissuun voinee laittaa sen tonnin, ja kun hinta onkin 1150 niin alkaa pää pyörimään etsien muitakin vaihtoehtoja. Tonnilla ajaa sen kymppitonnin vuodessa, joten useimmilla tuo ero on vielä kaksiertaa isompi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ja mulle annetaan hyvitystä vaikken ole tehnyt rekisteri-ilmoitusta vaan laittanut pyörän seisomaan. Aivan kuten # JuKoS viestissään muistutti
"Muistutuksena
Ne joilla on pyörä seisonta-ajalla eikä aio ottaa sitä käyttöön niin käykää tekemässä trafin sivuilla ajoneuvon liikennekäytöstä poisto.
Vakuutusyhtiön seisonta aika ilmoitus ei poista ajoneuvoa liikennekäytöstä eikä verovelvollisuutta. "
Käyttöönotto pitää tehdä nimenomaan vakuutusyhtiön kautta, Trafi ei sitä tee. Ja tämä on Trafilta saatu tieto.
Hesarissa artikkeli siitä kun Oikeuskanslerilla pitää kovasti kiirettä. Nykyinen hallitus tuppaa sitä tahtia ja sellaisella aikataululla lakiesitystä oikeuskanslerin tarkistettavaksi, että oikeuskanslerin virastossa ei meinata pysyä tahdissa mukana. Lakiesityksissä on tuon jutun mukaan kovasti korjattavaa ja viilattavaa, ettei tehdä lainvastaisia lakeja.
Olisiko Oikeuskansleri nyt sellainen viranomainen, joka pystyisi suitsimaan hallitusta tämän MP-veron suhteen perusteluina esim. että
- lakiesitys kevyiden moottoriajoneuvojen verotuksesta on nimeltään harhaanjohtava, koska suunniteltu verotus kohdistuisi nimenomaan vain yli 125cc moottoripyöriin ja muut ajoneuvot (mopot, mopoautot, moottorikelkat ym.) ollaan jättämässä verotuksen ulkopuolelle
- lakiesitys vain yhteen ajoneuvoryhmään (moottoripyörät) kohdistuessaan on syrjivä ehkä jopa (perustus)lain vastainen
- mitä täällä nyt onkaan tullut esille...
Onko tietoa onko esim. SMOTO ollut yhteydessä Oikeuskanslerinvirastoon, jossa käsittääkseni laki pystytään torppaamaan jo ennen eduskunnan käsittelyä?
Edit: Luin Iltalehden jutun aiheesta hiukan liian nopsasti ja nyt kun avasin tuon Hesarin jutun, niin eihän siellä mitään torppausoikeutta olekaan. Oikeuskansleri vain neuvoo...
Joka tapauksessa olisi mielenkiintoista kuulla Oikeuskanslerin kanta tähän veroasiaan!
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Hallituksessa ei ole ainuttakaan oikeustieteellisen tutkinnon - joilla lainsäädäntötyö on edes teoriassa hallinnassa - suorittanutta henkilöä. Lisäksi avainminsterien Soinin, Sipilän, Orpon ja erityisesti oikeus- ja työministeri Lindströmin oikeustieteellinen osaaminen on heikkoa. Tämä on tuullut ilmi useiden oikeustieteen profesorien lausunnoista.
Joten, minkä muunlaista tulosta lakien valmistelussa voi odottaa tältä päättömien kanojen laumalta jonka kukko, Sipilä, kuvittelee että valtakuntaa voi johtaa kuin yritystä.
Viimeksi muokannut: Patukka; 18.12.2016 klo 12:09.
Onnistuu perintöveron välttäminen muualle muuttamattakin.. Ostaa kultaa vaikka täältä http://www.tavex.fi/ ja hommaa tallelokeron, johon myös perillisillä on käyttöoikeus + avain (tai kenelle sitten omaisuuttaan haluaakaan jättää). Kun kuolla kupsahtaa, niin perilliset hakee kullat holvista ja tekee niillä mitä parhaaksi näkee. Helppoa kuin heinän teko, eikä verottajalla ole käytännössä mitään mahdollisuuksia selvittää asiaa..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No kun ei oo tehny. Sitähän tässä on sulle yritetty toitottaa. Nuo kolme pyörää jotka ovat seisonnassa ovat Trafin mielestä liikennekäytössä, koko ajan, parhaillaan ja siitä syystä ei käyttöönottoilmoitusta voi tehdä Trafin palvelussa. Ja vakuutusyhtiön sivuilla laitteet on seisonnassa.
Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 18.12.2016 klo 12:21.