Olisiko keväällä odotettavissa alennusmyyntejä kun myyntivarastoista aletaan tyhjentää rekisterissä olevaa ja siten veronalaista kalustoa? Varsinkin ilman vaihdokkia liikkeellä olevilla voisi olla tilaisuus tehdä hyvät kaupat
Lueskelin eilen Eduskunnan sivuilta tuota yli 1000 sivuista budjettiesitystä ensi vuodelle ja siellä oli taulukko, jossa mainittiin uusien moottoripyörien myynnistä saadun ajoneuvoverona vuonna 2015 (tilinpäätös) 11 miljoonaa, tämän vuoden arvio 15 milj. ja ensi vuoden ennuste 12 miljoonaa. Jos tämän vuoden myynti oli noin 3000 uutta pyörää, niin budjetissa oli huomioitu jo myynnin putoaminen 2400 pyörään. Veikkaan, että pudotus on arvioitu alakanttiin ja taisi tuon taulukon alla olla myös maininta siitä, että arvio on epävarma ja tulevat (muut) verot voivat vaikuttaa myynnin määrään ja sitä kautta kerättävään ajoneuvoveroon.
Edit: Voi olla, että muistin tänä vuonna myytyjen pyörien määrän väärin, mutta joka tapauksessa kerättävän ajoneuvoveron määrän odotetaan putoavan 3 miljoonaa euroa ensi vuonna eli pyörien myynnin vähenevän 20%.
Naapuri ilmoitti kuittaavansa tulevan MP-veron eroamalla kirkosta ennen vuoden vaihdetta. Harmittaa kun itse erosin jo vuosia sitten![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Motouutisissa haastattelussa (21.11.) MP-veroa vastustavan adressin alullepanija. Jutussa mainittu, että MP-vero olisi Eduskunnan käsittelyssä 2017 viikolla 9.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Tuota. Miksi luulet että että mun laskelmat perustuu olettamuksiin? Aina kannattaa yrittää liikkua faktapohjalla. Näissä autonhinta-asioissa se on vielä varsin helppoa, sen kuin kurkkaa vaikka myyjän sivuille: http://www.vaunulapremium.com/ferrari/
Nykyään kun hiukka jaksaa asiaan perehtyä ja maalaisjärkeä käyttää, ei tarvitse itse kirjoitella perättömiä puolitotuuksia asioihin. Siinä Google on hyvä työkalu.
Olisiko TÄSSÄ tuo MP- ja veneveron alkuunpanija. Homma vain jalostunut muutamassa vuodessa koskemaan hiukan vähävaraisempienkin ajoneuvoja ja samalla on unohtunut "ajoneuvo- ja bensiiniveron korotusten torppaus".
Ökypaateille venevero
18.7.2011 12:26 Jussi Niinistö
Ylen ruotsinkielinen uutistoimitus teki jutun veneverosta ja minuakin haastateltiin. Juttu löytyy tästä linkistä.
Sanottakoon heti kärkeen, ettei kyseessä ole Perussuomalaisten puolueen mielipide, vaan omani. Venevero ei ollut eduskuntavaaliohjelmassamme. Eikä kyse ole myöskään soutuveneluokan verotuksesta, kuten eräätkin kansalaiset ymmärsivät, kun taannoin aihetta käsittelin blogissani otsikolla Uivat huvilat verolle.
Mielestäni huviveneilyyn tarkoitetuista isommista moottoriveneistä voisi aivan hyvin alkaa keräämään valtion kassaan veneveroa. Sillä voitaisiin torpata hallitusohjelmassa suunnitellut ajoneuvoveron ja bensiiniveron korotukset.
Tämä on mielestäni oikeudenmukaisuuskysymys: verot on asetettava maksukyvyn mukaan. Jos jollakulla on varaa maksaa huviveneestä jopa satoja tuhansia euroja, ei siinä ajoneuvoveron tapaan porrastetun veneveron luulisi juuri kirpaisevan.
Autoilun jo nyt kireää verotusta ei ole syytä enää kiristää. Suomen kaltaisessa pitkien etäisyyksien maassa oma auto on monelle kansalaiselle yksinkertaisesti välttämättömyys. Sen sijaan kuinka monelle iso moottorivene on – ammattikalastajat ja sen sellaiset pois lukien – todella välttämätön?
Onhan se outoa, että maakunnassa vanhalla autollaan töihin köröttelevä suomalainen maksaa ajoneuvoveroa, mutta Suomenlahdella muskeliveneellä huvikseen pöristelevä ei. Kateusvero tai mikä vaan, mutta veneverolla on perusteensa. – Polttoaineveroa valtiolle toki molemmat maksavat jo nyt, niin autoilijat kuin veneilijät, se on huomattava.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Ihmeemmin en ole ulkomailta alkoa kuskannut, mutta..
Reilu viikko sitten kuittasin nuo tulevat vene- ja mp-verot Sari Bernerin tukussa Travemündessä. Valtiolta jäi saamatta reilut 800 € verotulot. No, nyt on juomaa varmaan pariksi vuodeksi - kunhan vaan malttaisi pysytellä kohtuudessa.
Jotain verot kuittaavaa tulen keksimään jatkossa joka vuosi - ja se jotain on muutakin kuin alkoa. Bemu menee ensi vuonna huoltoon ulkomaan reissulla ja samalla vaihtuu varmaan renkaatkin. Sillain vaan ikävää, että tällainen toiminta tappaa laajetessaan kotimaan yrityksiä aika tehokkaasti. Vaan sitä Suomi saa, mitä tilaa.. https://youtu.be/Npjw567Fqek
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nyt vasta ehdin tämän ketjun viimeisiin päiviin....No v-ddu sanos Andy, täällähän koitetaan painostamalla rajoittaa ilmaisunvapautta ihan aidossa kepu-hengessä! Kyllä musta on sentään hyvä kun kansalaisten luku- ja kirjoitustaito nykyään rajoittuu lähinnä lyhyiden some-viestinpätkien tavaamiseen niin onhan kiva että siellä joukossa on joitakin pätkiä mitä saa ihan ajatuksen kanssa tavata. Ja ah sitä oivalluksen iloa kun ajatus aukeaa - ja saa myös repeillä ihan säännöllisesti kun näitä tutkailee.![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Persut ne ovat tämän veron takana, edes kepu ei petä näin pahasti. Vaikea valita ketä äänestää ensi kerralla.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
onkohan tuo kertavero vai voiko sen rokottaa useampaan otteeseen vuodessa? eli kohdistuuko itse pyörään vaiko omistajuuteen?
eli jos kauppias maksaa veron kun pyörän on varastossa, niin riittääkö se? vai tuleeko sitten asiakkaan ja tulevan pyörän omistajan maksaa vero, kun on hankkinut ko tuotteen talliinsa ja ottanut käyttöön?
jos se noin menisi niin, sitten voisi vaikka kolmeen kertaan verottaa samaa pyörää vuodessa ja juha tienaa lisää.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Ahvenanmaalaiset ovat uhanneet nostaa perämoottoriveneiden rekisterirajan 115heppaan ja sisämoottoriveneiden tehon 400heppaan. Taitaa lestadiolais Sipilän s-posti kirjoittelu käydä kuumana!
Tällä tempulla Åålanti torppaa veneiden verottamisen kokonaan.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/mp...iltalehti:d2b9
Harvinaisen huonoo verosuunnitteluu, ellei sitten ole itseistarkoitus niistää kaikki roposet.
Suomea kun on vuosikymmenien aikana sosialisoitu, kunnan ja valtion palveluksessa olleiden palkoista ei ole rahastoitu eläkkeitä ( kun vasta viime vuosina), vaan eläkkeet on maksettu suoraan kunnan ja valtion vuosittaisista budjeteista. Suuret ikäluokat kun siirtyvät eläkkeelle, niin muodostuu systeemi ongelma. Kusetusta on vaikeampi siirtää seuraavan sukupolven maksettavaksi.
Koska olen ansainnut ja maksanut eläkkeeni yksityisellä puolella, niin voin nostaa eläkkeeni siinä maassa missä haluan. Valtion ja kunnan eläke verotetaan aina suomessa....eli, palvelun saaminen muualla eläkkeellä ollessa, voi olla vaikeampaa.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Harva eu maa on suuremmilta kolhuilta säästynyt finassikriisin tiimoilta....Saksa tietysti porskuttaa ....,Ruotsillakaan ei heikosti mene....taitaa BKT:n kasvu olla tasaisen tappavaa 3% tahtia..
Ruotsin menestystä avittaa tietysti oma valuutta....,joka devalvoitui aika voimakkaasti siinä 2008 kieppeillä...,elikkä viennissä ei tullut sellaista romahdusta kuin esim.Suomessa.Lisäksi Ruotsissa on onnistuttu uudistamaan työmarkkinoita....joustoja,paikallista sopimista yms.Suomessakin on ilmiselvästi tahtotilaa samanlaisiin uudistuksiin.....,tosin vaarana piilee...akt pysäyttää kumipyörät pyörimästä....ahtaajat menevät lakkoon yms.,koska eihän saavutettuja etuja voi heikentää.Ai niin melkein unohtui Venäjän pakotteet ovat Suomeen iskeneet voimakkaammin kuin muihin maihin keskimäärin....huoltosuhteessakaan ei ole kehumista ...
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Sepä taitaa loppupelissä olla valtiolla ihan muut tarkoitusperät näissä omistajuuteen perustuvissa veroissa. Miten moottoripyöräily näkyy mediassa ja valtion silmissä? Kaahailuna (joka ei edes jää kameraan), vaaratilanteina, onnettomuuksina, vammautumisina, kuolemina jne.
Että tuskinpa valtio panisi erityisen pahakseen, jos vaikka koko moottoripyörillä ajelu loppuisi Suomenmaassa. Sama koskee yksityisautoiluakin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Uskoisin, että se on juurikin näin..
Moottoripyöräly näkyy valtiovallan silmissä ainoastaan negatiivisessa valossa.
Vaikka useissa lööpeissä nämä kaaharit lopulta mainitaan olevan kortittomia, varastetulla pyörällä ajavia ja huumehörhöjä, niin ne ovat kuitenkin päättäjien ajatuksissa moottoripyöräilijöitä.
Homma saadaan pois päiväjärjestyksestä kuristamalla moottoripyöräily minimiin. Eipä ole sen jälkeen enää varastettavia pyöriäkään ja sekin ongelma poistuu.
Toinen juttu on sitten se, että monet yhdistävät moottoripyöräilyn järjestäyneeseen rikollisuuteen. Antaa varmaan sekin jonkin kimmokkeen päättäjille tehdä ratkaisuja.
BMW R 35
BMW R 1100RS
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin kauan kuin asumme jossakin valtiossa, se "valtio" päättää hyvin pitkälle miten ollaan ja eletään, mitä saa tehdä ja mitä ei .Muuten seuraa anarkia kuten Mad Maxissa jossa vahvin ja röyhkein pahis ottaa aina homman haltuun. Valtioissa (demokraattisissa) päätöksiä tekevät kansan vaaleilla valitsemat henkilöt.
Kyllä se valtion pitkän tähtäimen visio on karsia kovalla kädellä yksityisomisteisia moottoriajoneuvoja. Niistä ei ole valtiolle mitään muuta kuin riesaa. Autot tukkivat kaupunkien keskustat, Varaavat valtavan määrän kallista tonttimaata pysäköintiin, ruuhkia, saasteita, onnettomuuksia, 200 kuolemaa joka vuosi jne.
Yskityisomisteiset moottoriajoneuvot mahdollistavat asumisen "landella" johon rakennettava harvaan ja tehottomasti käytetty infra, jonka ylläpitö kallista.
Polttoaineen hinnan korotus (jota usein esitetään vaihtoehdoksi) ei vaikuta näihin mitenkään tai korkeintaan ihmiset vähentävät ajojaan, mutta ne ajoneuvot lojuvat edelleen niillä kallilla parkkipaikoilla tai katujen varsilla. Kun hankkimisesta ja omistamisesta tehdään tarpeeksi kallista, ihmiset lopulta alkavat pakon edessä miettimään muita "parempia" vaihtoehtoja, kuten kaasvukeskukseen muuttoa ja siellä jukisilla tai fillarilla kulkemista.
Valtio yksinkertaisesti haluaa yksityisautot ja -moottoripyörät pois kaduilta pärisemästä ja suunnittelee tilalle julkisia kulkuneuvoja, yhteisomistusautoja, vuokrausta, takseja jne.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21