jos tämä on edes sinnepäin niin kohta liikutaan vain kävellen, juoksemiselle tulee varmasti vero,liiallisten hiilidioksidipitoisuuksien takia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016...29007_uu.shtml
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016...29125_uu.shtml
Onhan joukossa näköjään muutama tolkun mieskin, mutta tuskin vastustus enää mitään asiaan auttaa..
ja sitte puuhailevat kuitenkin jotain tällasta...
http://www.iltalehti.fi/autot/201611100123945_au.shtml
ketä koskettaa henkilökohtaisesti ,käsi ylös...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Siinähän se tulikin. Vihreiden äänestäminen on nykyajan anekauppaa. Väitettä tukee myös se, että kannatus on suurinta Helsingissä, missä jengi on eniten irtaallaan luonnosta.Vihreitä arvoja kannatetaan laajasti, ainakin periaatteessa. Niiden kannattamisella saa hyvän ihmisen leiman, tutkimuspäällikkö, yhteiskuntatieteiden tohtori Juho Rahkonen Taloustutkimuksesta arvioi.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No ei kosketa, tai tavallaanhan asia koskettaa jokaista mutta veroetu näkyy tuntuvasti hinnan kanssa käsi kädessä. Kyllä jokainen leasing-yhtiö tätä samaa asiaa pohtii, mutta etu on marginaalinen alle sadan tonnin autoissa, saati keskihintaisessa 35-40k€.
Eikä Suomi tästä omaehtoisesti luovu, EU on jo vuosia pakottanut/vaatinut Suomea poistamaan syrjivän verokohtelun kansalaisiltaa. Eli ulkomaisen auton liisaamisen tai vuokraamisen.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Poliittinen päätös tarkoittaa ettei kukaan (päätöksen tekijöistä) ota vastuuta mistään. Yleensähän (arkielämässä) päätöksentekoon liittyy valtuudet ja myös vastuu päätöksen mahdollisista johdannaisuuksista ja/tai seuraamuksista. Poliitikot on siinä mielessä niljakasta jengiä, että ne kyllä käyttää "kansan antamia valtuuksia" tehdä päätöksiä, mutta eivät sitten vastaa seurauksista jos/kun homma menee reisille tai kusee...
Veronmaksajat ja kansa sitten kantaa sen "vastuun", eli yleensä maksaa viulut, meni syteen tai saveen...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Pistä sitten infoa miten kävi. Tuo vientipalautus on hauska kun tullin mielestä se on peilikuva maahantuontiverotuksesta, mutta vientipalautusta ei makseta yli 10v vanhasta ajoneuvosta. Täten Tullin mielestä yli 10v vanhassa ei ole enää autoveroa mitä maksaa, mutta Tullin mielestä sitä on maksettava jos kysessä on maahantuontiverotus![]()
Jos ja kun on kyseessä poliittinen kysymys.....vaikeaksi asian tekee se,että jos ajoneuvovero sivuutettaisiin,niin oppositiossa asiasta riemuttaisiin varsinkin demareissa....,elikkä jos avoneuvovero ei toteutuisikaan niin se olisi Soinin Joutsenlaulu,elikkä on pitkälti siintä kiinni kuinka Juha on lojaali hallitus kumppania kohtaan.p.s.moni on varmaan sitä mieltä että että Soinin katu uskottavuus on jo aikaa sitten menetetty.t.Kimmo V
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä olen luullut, että poliittinen päätös ei tarkoita, että saa 50.000 motoristia kihisemään raivosta, vaan sitä että saa 3 miljoonaa erittäin vahingoniloista potentiaalista äänestäjää.
Ei paskempi diili, jos olisin Soinin byyssissa.
Vahingonilo on varmasti kateuden jälkeen erittäin hyvää kauppatavaraa.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Jos tää nyt menee tämmöisenään lävitse, niin Imatralle pitää kehitellä jokin banderolli tyyliin:
Haistakaa Vittu, Sipilä, Soini & Orpo!
Täällä ne vaan juppiskoottereilla kilpailoo.
Imatran moottorikerhon kanssa kun sopii etukäteen, niin ei järkkäritkään aja pois. Sitten vain sopivasti kameran tielle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
http://harrijaskari.puheenvuoro.uusisuomi.fi
Täällä pistetään painetta Persuille. Jännittävää, Smoton kyselyn motoristiprofiili on lähes yksi yhteen keskiverto persuäänestäjän kanssa. Kuinka komiasti herra ulkoministeri voikaan kusta omiin muroihinsa.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Jaskari on tolkun mies.
Tämä ”huvivero” on kirjattu hallitusohjelmaa ja siitä on pelisääntöjen mukaan pakko pitää kiinni. Ainut poikkeus on se, että me kaikki hallituspuolueet yhdessä päätämme, että populismivimmassa mentiin nyt lian pitkälle. Samaa populismia esiintyy huikeissa sakkomaksuissa.Asia on juuri näin kuin Jaskari kirjoittaa. Toivottavasti järki voittaa lopulta.Maailmassa on varmasti paljon suurempiakin asioita kuin tällaisesta yksittäisestä asiasta valittaminen. Politiikka on kuitenkin myös uskottavuuskysymys. Kohtahan meille lapsuuden kotimurretta lainatakseni ”nauravat naurismaan aidatkin”. Kateus vie ”tuhkatkin pesästä” ja asettaa kyseenalaiseksi kaikki muutkin poliittiset päätökset.
High Stuck Are Wit To
Onkohan tuon verohomman kanssa ajateltu lainkaan sitä, että voi tehdä hallaa näiden uusien ratahankkeiden kannattavuudelle? Jos mopoilijat lyö hanskat tiskiin veron takia, niin radat menettävät paljon tuloja.
Edittiä: jos ajattelee siltä kantilta, että Alastarossakin 60% ajoharjottelijoista on motoristeja. Ratayrittäjän mukaan.
Eihän tuon verohomman kanssa mitään ole oikeasti ajateltu, halutaan vaan verottaa hupilaitteita verottamisen ilosta.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Jos jaksaa lukea melko pitkän artikkelin taloustieteestä, tekoälystä ja niiden yhteydestä suomalaiseen vallankäyttöön niin tähän kannattaa tutustua: http://www.hs.fi/sunnuntai/a1479447060290
Ei liity suoranaisesti ketjussa käsiteltyyn aiheeseen - kuten ei moni muukaan kirjoitus - mutta saattaa avata käsitystä siitä kuinka poliitikkojen päätöksentekoon vaikutetaan. Minusta artikkeli on varsin valaiseva.
Internetistä luvatta lainattu.
Teemu S. Lindfors MMAF
Suomen Tuusula kiittää ja kumartaa.
Tästä verosta on aika monenlaista tarinaa liikkeellä. Varmuudella ei kuitenkaan tiedetä kuin seuraavaa:
- Veroa valmistellaan Valtiovarainministeriössä hallituksen toimeksiannosta
- Tavoitteena on kerätä moottoripyöriltä ja veneiltä yhteensä 50 miljoonaa euroa
Mitään muuta ei virallisten lähteiden perusteella tiedetä.
Meikä on käynyt ministeriössä valmistelevan virkamiehen juttusilla. Siitä keskustelusta voi päätellä lisäksi seuraavaa:
- Moottoripyörien osuus tuosta 50 M€ potista on noin 30 M€
- Liikennekäytöstä poistaminen ei katkaise veroa
- Veroa ei kuitenkaan tarvitse maksaa, jos pyörällä ei 12 kuukauden jakson aikana ajeta yhtenäkään päivänä
Näistä ei siis ole mitään mustaa valkoisella, ainoastaan keskustelua on käyty.
MMAF:n paperissa esitin erilaisia arvioita siitä, mitä todennäköisesti tapahtuisi, jos veroa ryhdyttäisiin keräämään. Vaihtoehtoisia malleja olisivat käytännössä päivävero ja vuosivero. Lopputulos olisi arvioni mukaan molemmissa malleissa aika huono. Vuosiveromallissa se olisi erityisen huono sellaisille henkilöille, jotka omistavat useita moottoripyöriä, joilla ajetaan vuosittain vain hyvin vähän. Tällainen vero käytännössä pakottaisi valitsemaan, millä pyörällä minäkin vuonna ajetaan ja loput olisivat koko vuoden poissa käytöstä. Jos käyttö joka tapauksessa olisi vain muutaman päivän vuodessa, ei niistä muutamasta päivästä tee mieli maksaa kovin paljoa. Vai kuinka moni lähtisi veteraaniralliin, jos viikonlopun reissu maksaisi nykyisen päälle 150 euroa lisää veroa?
Mun arvioni mukaan tällaisia kokoelmiin kuuluvia pyöriä, joiden luonteenomainen käyttö on vain muutamia päiviä vuodessa, ovat käytännössä kaikki veteraani-ikäiset pyörät. Siis museopyörät ja muut vähintään 30 vuotta vanhat pyörät - ymmärtääkseni on ihan tavallista, että kokoelmassa on esimerkiksi 4 museopyörää ja toiset 4 muuten vain vanhaa pyörää. Kirjoitin MMAF:n muistiossa, että tällaiset pyörät olisi luontevaa vapauttaa verovelvollisuudesta, koska ne olisivat niitä, jotka muuten olisivat poissa liikennekäytöstä koko verojakson ajan, eivätkä siten kuitenkaan kartuttaisi verottajan kirstua.
Toisaalta tästä seuraa, että veropohja eli maksajien määrä käy niin vähiin, että vero alkaa ylipäätään näyttää entistä huonommalta idealta. Yksi arvaus muiden joukossa onkin se, että veroa valmistellaan siltä pohjalta, jossa aivan kaikki museopyöriä myöten ovat lähtökohtaisesti veron piirissä. Tällöin kuitenkin todennäköisesti aliarvioidaan reippaasti se, kuinka moni pyörä olisi sitten koko vuoden seisonnassa ja verokertymä jää vastaavasti paljon tavoiteltua pienemmäksi.
Ollaan rupateltu aiheesta puheenjohtaja Leo Belikin kanssa muutamaan otteeseen - siis siihen aikaan kun tämä ei vielä ollut jäänyt eläkkeelle... :P. Tietoja on päivitetty puolin ja toisin ja pidetty itsemme kartalla aiheesta.
Hallituksen esitystä ei vielä ole olemassa, joten muodollisesti mitään lausuttavaa ei myöskään ole. Tässä vaiheessa ei siis kannata erota kerhosta, pidätellä hengitystään, varautua heinäsirkkojen tuloon, viedä kalustoaan Kuusakoskelle eikä tehdä mitään muutakaan peruuttamatonta. ;) Malttia tarvitaan nyt.
Veroa yleisesti koskevia tutkielmia on nyt julkaistu kaksi, SMOTO:n perusteellinen selvitys veron taloudellisista vaikutuksista sekä mun juttu, jossa näkökulma on aika erilainen kuin SMOTO:n jutussa, mutta johtopäätös sama. Lisäksi kauppiaat tekevät omaa vahvaa jalkatyötään ymmärtääkseni "Ranttilaisten" johdolla. Yleisemmälle kannanotolle ei varmaan ole enempää tarvetta, eikä sellainen kaiketi VMPK:n tontille kuuluisikaan.
Tuo yllä mainittu ongelma, jonka vuosivero aiheuttaisi kokoelmiin kuuluvien pyörien omistajille (joko maksat suhteettoman paljon, tai sitten et aja ollenkaan), sen sijaan voisi olla lisärummuttamisen arvoinen asia. Mutta se on klubin asia se. MMAF:n paprussa siitä joka tapauksessa on jo tarinaa.
Jos uusi puheenjohtaja sattuisi kaipaamaan asiassa juttukumppania tai haluaa muuten vain rupatella, niin mullekin saa soittaa.
Teemu