02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei kai auta sitten muu kuin romuttaa pyörä eli "purkaa se osiin todistajien läsnäollessa" ja sitten kun huvittaa, tehdä siitä omavalmiste:
http://valtioneuvosto.fi/delegate/file/9417
"— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
Yksilöllisesti valmistettu L3e-, L4e- ja L5e-luokan ajoneuvo, jonka osista osa on yksilöllisesti
valmistettuja tai sarjavalmisteisista osista merkittävässä määrin muutettuja ja jonka osista
enintään 50 prosenttia on peräisin samasta sarjavalmisteisesta ajoneuvomallista, voidaan hyväksyä
rekisteröintikatsastuksessa haitallisten päästöjen ja melun rajoittamista koskevien vaatimusten
osalta, jos:
1) haitallisten päästöjen taso ei ylitä kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tietyistä
osista ja ominaisuuksista annetun neuvoston ja Euroopan parlamentin direktiivin 97/24/EY 5
luvun liitteessä II säädettyjä päästövaatimuksia;
2) A-äänitaso, joka on mitattu käyttäen mainitun direktiivin 9 luvun liitteen III kohdan 2.2
mukaista mittaustapaa paikallaan olevalle ajoneuvolle, on enintään:
a) 96 desibeliä, jos moottorin sylinteritilavuus on enintään 80 kuutiosenttimetriä;
b) 99 desibeliä, jos moottorin sylinteritilavuus on yli 80, mutta enintään 175 kuutiosenttimetriä;
tai
c) 103 desibeliä, jos moottorin sylinteritilavuus on yli 175 kuutiosenttimetriä.
Liikenteen turvallisuusvirasto myöntää yksilöllisesti valmistettujen moottoripyörien valmistenumerot.
Valmistenumeroita voidaan myöntää kalenterivuodessa enintään 150 kappaletta.
Ensirekisteröinti on suoritettava viiden vuoden kuluessa valmistenumeron antamisesta. Muussa
tapauksessa ajoneuvolle on haettava uusi valmistenumero."
Jos pyörän siirtää esim. viron kilpiin, niin suomen autoveroa ei kanneta uudestaan, vaikka pyörän palautettaisiin myöhemmässä vaiheessa takaisin suomeen.
Tällainen ohje löytyy trafin sivuilla. Tämän mukaan kilvet voi palauttaa, kun määrätyt kriteerit täyttyvät.
(Onko vanhaa tietoa?)
http://www.trafi.fi/filebank/a/13510..._muutokset.pdf
Lainaus:
"Muu erityinen syy, jonka nojalla L-luokan ajoneuvon käyttö on estynyt, voi olla esim. asiak-
kaan selvitys ajoneuvon pitkäaikaisesta käyttämättömyydestä (lähtökohtaisesti yli vuoden
käyttämättömyys) ja sen syystä. Riittävä selvitys voi olla esim. se, että ajoneuvoa ei voida
käyttää ajoneuvon korjausprojektin aikana tai se, että ajoneuvolla ei ole käyttäjää. Poiston
perusteeksi ei kelpaa moottoripyörien tai muidenkaan L-luokan ajoneuvojen osalta se, että
käyttäjä ei halua maksaa lyhyeltä käyttämättömyysajalta vakuutusmaksuja. Asiakasta tulee
kehottaa ottamaan yhteys omaan vakuutusyhtiöönsä seisonta-aikamahdollisuuden selvittämi-
seksi, jos asiakas ei halua maksaa moottoripyöränsä alle vuoden mittaiselta käyttämättö-
myysajalta vakuutusmaksuja. Poistettaessa L-luokan ajoneuvoa liikennekäytöstä on sen rekisterikilpi palautettava."
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
taitaa olla vanhaa tietoa, koska:
"2.2. L-Luokan ajoneuvojen liikennekäytöstäpoisto
Liikennekäytöstäpoistoa koskevaa ilmoitusta ei voi tehdä L-luokkaan (mopo, moottoripyörä,
kolmipyörä, kevyt nelipyörä ja nelipyörä) kuuluvasta ajoneuvosta. "
Em. perustuu juuri vähän aikaa sitten tehtyyn lakimuutokseen, jonka mukaan moottoripyörää ei voi enää laittaa seisontaan pelkällä imoituksella, vaan on tehtävä liikennekäytöstä poisto.
Tuo lienee jo vanhentunutta tietoa, liikennekäytöstä poisto on korvannut menettelyn. Jäljelle on jäänyt lopullinen poisto. Ts. romuttaminen.
Ole tässä suunnitellut pienen ihmisen verokapinaa ja tulos on tällainen:
Jatkossa en enää osta Suomesta mitään mitä täältä ei ole aivan pakko ostaa. Renkaat tulevat Saksata tai Britanniasta, muut tavarat sieltä mistä halvimmalla saa, Kiinasta, jenkkilästä, Romaniasta, Espanjasta jne. Ja tämä tulee koskemaan kaikkia elämän alueita ei ainoastaan autoilua ja moottoripyöräilyä.
Viimeaikojen hankintoja ovat olleet puimurin takarengas, 180/55ZR17 hintaan 92,20€ Saksasta suoraan kotiovelle vastaava Suomessa noin 155€. Samaan härvilään Xenon muunnossarja briteistä 24,50 / 65,90. Näitä tulee vuoden mittaan sen verran että kyllä ainakin yhden jopa kahden pyörän verot saa maksuun.
Suomalainen kauppiashan tässä kärsii mutta mitä väliä sillä on.... valtio saa kuitenkin veronsa moottoripyöristäni. Samoin lopetin moporeissuilla pullakahvien oston, otan vain pelkän kahvin.
Auto menee liikennekäytöstä poistoon huhtikuun alusta syyskuun loppuun, silläkin yhden mp-veron maksaa. Polttoaineverokertymä taas takuuvarmasti vähenee... Eipä tarvitse auton vakuutuksiakaan maksaa.... ja niistä veroja.
Lista tulee jatkumaan kunhan sitä mukaa kun keksin uusia säästökohteita jotka kohdentuvat nimenomaan Suomeen.
Minulla kun ei ole taikaseinää josta voi repiä rahaa hallitusherrojen idioottimaisuuksiin. Tulojen summa on vakio ja tämäkin vero on 100% pois muusta kulutuksesta.
Viimeksi muokannut: Patukka; 07.09.2016 klo 12:31.
Näin Trafi vastasi maastaviennistä esitettyyn tiedusteluun.
"Kysymys Trafille
Hei, mm. moottoripyörille on suunnitteilla vuosivero. Olen alan harrastaja ja tallista löytyy useampi pyörä.
Osoite löytyy tallinnast ja espanjasta. Mitä papereita tulisi täyttää pyörien siirtämiseen muihin eu maihin?
Trafin vastaus
Hei, muiden maiden rekisteröintikäytännöistä sinun tulee tiedustella suoraan niinden maiden viranomaisilta, johon olet rekisteröimässä ajoneuvojasi. Kun ajoneuvon on rekisteröity Eu- tai Eta-maahan, tieto rekisteröinnistä tulee Suomeene noin kuukauden kuluttta rekisteönnistä, jolloin ajoneuvolle merkitään ulkomaille poisto."
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Tuli tuossa myös toinen ajatus mieleen koskien veroa, olisi aika outoa jos tämä vero koskee alan yrityksiä, eli esim. mp. myyntiä, heillä voi kumminkin olla useita vaihtopyöriä varastossa ja verokulut voi olla tosi isoja ja tappaa monta alan yrittäjää. Mikäli vero ei koske alan yrityksiä niin sitten vaan alan liike pystyyn ja pyörät putiikin nimille.
Ja kirjoitustaito katoaa matkalla Espanjaan? Vai ovat palkanneet senoritoja asiakaspalveluun, vaikka 90 % asiakkaista puhuu vain suomea?
https://www.youtube.com/watch?v=4VNBu7wpluY
Kiire on kiire...
Saakos tällä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viron_e-oleskelulupa
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
siirtää voi tosiaan viron kilpii ja ei tarvitse maksaa veroja uudestaa kerran on maksettu jo suomeen ,mutta täs kohtaa tulee se käpy tullille ok mutta trafi voi katsoa että tarkoituksella kieretään suomen veroa ja tehdä tutkinta pyynnön veron kierosta vai oliko vero petoksesta siis jos ajo neuvolla ajellaan suomessä![]()
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Viihdyttävää arvailua, pohdiskelua - jopa keinottelua. Meillä kaikilla (?) kuitenkin verovaroin kustannettu ja/tai subventoitu päivähoito, pyhäkoulu, perus- ja jatkokoulutus sekä sairausvakuutus, sosiaaliturva, työttömyysturva (tarvittaessa), pieni eläkekertymäkin jne, jne... - oletan.
Jatketaan samaan molliin, kunnes tuomiopäivä koittaa ja veroperusteet on julkaistu...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Kannattaa huomioida Tullin määritelmä ennen kun pistää homman vireille. Esim. muuttaa Kööpenhaminaan ja hakee Ruotsin kansalaisuutta......
1.1.3
Henkilön vakinainen asuinpaikka
Henkilön vakinaisella asuinpaikalla tarkoitetaan paikkaa, jossa hän asuu henkilökohtaisten,
ammatillisten ja muiden siteidensä mukaan arvioituna vähintään 185 päivää kalenterivuodessa.
Jos henkilö oleskelee kahdessa tai useammassa valtiossa sijaitsevissa paikoissa, hänen vakinaisena
asuinpaikkanaan on pidettävä sitä paikkaa, jonne hän palaa henkilökohtaisten syiden vuoksi
säännöllisesti. Henkilökohtaisia syitä arvioitaessa voidaan ottaa huomioon myös työskentelyn luonne ja
pysyvyys muussa maassa sekä muut erityiset olosuhteet. Paluuta toiseen valtioon ei edellytetä, jos
henkilö oleskelee Suomessa määräaikaisen tehtävän suorittamiseksi. Tulli voi määräämilläänehdoilla
antaa enintään yhdeksi vuodeksi kerrallaan päätöksen siitä, missä valtiossa henkilön asuinpaikan on
esitettyjen selvitysten mukaan katsottava sijaitsevan.
Henkilön vakinaisen asuinpaikan ei katsota muuttuvan, jos hän oleskelee Suomessa tai muussa maassa
yliopistossa tai muussa oppilaitoksessa opiskelua varten.
Soini on paska ja sipilästä ei tarvitse edes mainita. Näin terveiset nimim.
Edit:
Huh... pahimman vitutuksen laskiessa kävin poistaan mersun (dieseli) liikenteestä ja teen pari isompaa tilausta töihin ulkomailta. Johan helpotti. Kehut annetaan aina omalla nimellä. Tuossa on jo seuraavat 10v kompensoitu omalta osalta etiä päin, mitä nyt näin äkkiä keksii.
-mikko koirikivi
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Niin, tuskimpa tuosta miksikään ideaksi on tai ratkaisuksi. Luulenpa että veroa tulee ja suurin osa kaivaa kuvetta kuten tähänkin asti.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos tarkoitus on kerätä 50 miljoonaa verona, niin tuo summa tullaan keräämään tavalla tai toisella. Vuosittaisen 150 veron euron sijaan vaihtoehtona esimerkiksi euron per päivä jonka pyörä liikennekäytössä, joka tekisi toukokuusta syyskuulle ajavalla sitten 150,-... tai jos laitetaankin kaksi euroa... siis tavalla tai toisella arvelen tuon rahan lähtevän motoristin kukkarosta![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
päivähoito - Ei ole
pyhäkoulu - Ei ole
perus- ja jatkokoulutus - No ei ole
sairausvakuutus - Ei tätäkään
sosiaaliturva - Nöyp
työttömyysturva (tarvittaessa) - Jää nähtäväksi
pieni eläkekertymäkin - Nähtäväksi jää tämäkin, pieni se kertymä ainakin on
Niin, mutta en kyllä maksele enää verojakaan Suomeen. Enkä ihan mielelläni maksa siitä pyörästäkään jos ei ihan täysin pakko ole. Alkaa tulla sille max neljän viikon ajelulle hintaa jos tuosta vielä joku parisatanen pitää valtiolle maksella ihan vaan koska omistan pyörän.
Ymmärtänette että tuo Viron rekisteröinti tosiaankin alkaa kiinnostaa.....![]()
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Eihän tässä pokkuroida yleisesti verotusta vastaan vaan sen perusteita. Säästöjen sijaan korotuksia. Muunmaalaiset ennen suomalaisia. Subjektiivinen päivähoito-oikeus myös vähemmistöillä, joilla ei ikinä mitään työllistymisen mahdollisuutta ja lisääntyvät kuin kanit. Ja kaikki yksinhuoltajia kuinkas muuten. Viikonloppuisän tyhjä kämppä alivuokrataan heimoveljelle ym. ym. Lääkkeiden korvausosuuden poistuvat ja pienevät. Julkisen puolen hammaslääkärijonot on puolitoista vuotta. Jne.
Tilasin lauttalipun Saksaan 30.9 lähtevällä laivalla. Täyttelin juuri tullin lomakkeen "Ilmoitus ajoneuvon maastaviennistä ja vientipalautushakemus". Vien sinne BMW S1000XR:n, jonka ostin 23.4.2016 ja veroa meni n. 6000 Eur. Kai siitä jotain saa takaisin. Tarkoitus on pysyä omistajana, mutta laittaa saksalaisen työkaverin haltijaksi ja vakuutus hänen nimiinsä. Saa nähdä miten onnistuu. Kalliimmaksi tämä minulle tulee, mutta Soini ja Sipilä ei näitä kateusveroja saa. Osan lopuista pyöristä yritän myydä, mutta H2:n, Superduken, HD:n ja Gessun pidän. Ehkä siirrän paperit Ruotsiin lopulta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500