Sivu: 26 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1624252627283676 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 3540:sta
  1. #751
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Tottakai. Ei verottaja tiedä onko se murtunut vai ei. Eikä välitä vaikka tietäisikin.
    Eipä auta kuin "romuttaa" tuo laite sitten hyvissä ajoin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #752
    Ei kai auta sitten muu kuin romuttaa pyörä eli "purkaa se osiin todistajien läsnäollessa" ja sitten kun huvittaa, tehdä siitä omavalmiste:

    http://valtioneuvosto.fi/delegate/file/9417

    "— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
    Yksilöllisesti valmistettu L3e-, L4e- ja L5e-luokan ajoneuvo, jonka osista osa on yksilöllisesti
    valmistettuja tai sarjavalmisteisista osista merkittävässä määrin muutettuja ja jonka osista
    enintään 50 prosenttia on peräisin samasta sarjavalmisteisesta ajoneuvomallista, voidaan hyväksyä
    rekisteröintikatsastuksessa haitallisten päästöjen ja melun rajoittamista koskevien vaatimusten
    osalta, jos:
    1) haitallisten päästöjen taso ei ylitä kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tietyistä
    osista ja ominaisuuksista annetun neuvoston ja Euroopan parlamentin direktiivin 97/24/EY 5
    luvun liitteessä II säädettyjä päästövaatimuksia;
    2) A-äänitaso, joka on mitattu käyttäen mainitun direktiivin 9 luvun liitteen III kohdan 2.2
    mukaista mittaustapaa paikallaan olevalle ajoneuvolle, on enintään:
    a) 96 desibeliä, jos moottorin sylinteritilavuus on enintään 80 kuutiosenttimetriä;
    b) 99 desibeliä, jos moottorin sylinteritilavuus on yli 80, mutta enintään 175 kuutiosenttimetriä;
    tai
    c) 103 desibeliä, jos moottorin sylinteritilavuus on yli 175 kuutiosenttimetriä.
    Liikenteen turvallisuusvirasto myöntää yksilöllisesti valmistettujen moottoripyörien valmistenumerot.
    Valmistenumeroita voidaan myöntää kalenterivuodessa enintään 150 kappaletta.
    Ensirekisteröinti on suoritettava viiden vuoden kuluessa valmistenumeron antamisesta. Muussa
    tapauksessa ajoneuvolle on haettava uusi valmistenumero."
  3. #753
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Kai sen saa kilpiin uudelleen, kunhan maksaa verotkin samalla tavalla kuin maahantuodustakin pyörästä. Mutta pitäisiköhän perustaa yhteisyritys vaikka Viroon, pyörät voisi myydä sinne? Suomessahan keräilypyörien ja alemman hintaluokan pyörien arvoksi tulee kutakuinkin nolla tai ehkä romumetallin hinta.

    Jos olisikin vain yksi pyörä niin veron voisi jotenkin sulattaa. Monella harrastajalla on kuitenkin useita silmäteränä pidettyjä aartehia tallissa. Jos niille jokaiselle rapataan muutama satanen veroa joka vuosi niin alkaa tapahtua.

    Pahoin kyllä pelkään että näin käy. Eikös muuten aseille pitäisi laittaa myös vastaava vero, nehän ovat turhakkeita ja mukavasti rekisterissä ja kontrollissa?
    Jos pyörän siirtää esim. viron kilpiin, niin suomen autoveroa ei kanneta uudestaan, vaikka pyörän palautettaisiin myöhemmässä vaiheessa takaisin suomeen.

    Tällainen ohje löytyy trafin sivuilla. Tämän mukaan kilvet voi palauttaa, kun määrätyt kriteerit täyttyvät.
    (Onko vanhaa tietoa?)

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13510..._muutokset.pdf

    Lainaus:
    "Muu erityinen syy, jonka nojalla L-luokan ajoneuvon käyttö on estynyt, voi olla esim. asiak-
    kaan selvitys ajoneuvon pitkäaikaisesta käyttämättömyydestä (lähtökohtaisesti yli vuoden
    käyttämättömyys) ja sen syystä. Riittävä selvitys voi olla esim. se, että ajoneuvoa ei voida
    käyttää ajoneuvon korjausprojektin aikana tai se, että ajoneuvolla ei ole käyttäjää. Poiston
    perusteeksi ei kelpaa moottoripyörien tai muidenkaan L-luokan ajoneuvojen osalta se, että
    käyttäjä ei halua maksaa lyhyeltä käyttämättömyysajalta vakuutusmaksuja. Asiakasta tulee
    kehottaa ottamaan yhteys omaan vakuutusyhtiöönsä seisonta-aikamahdollisuuden selvittämi-
    seksi, jos asiakas ei halua maksaa moottoripyöränsä alle vuoden mittaiselta käyttämättö-
    myysajalta vakuutusmaksuja. Poistettaessa L-luokan ajoneuvoa liikennekäytöstä on sen rekisterikilpi palautettava."
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  4. #754
    taitaa olla vanhaa tietoa, koska:

    "2.2. L-Luokan ajoneuvojen liikennekäytöstäpoisto
    Liikennekäytöstäpoistoa koskevaa ilmoitusta ei voi tehdä L-luokkaan (mopo, moottoripyörä,
    kolmipyörä, kevyt nelipyörä ja nelipyörä) kuuluvasta ajoneuvosta. "

    Em. perustuu juuri vähän aikaa sitten tehtyyn lakimuutokseen, jonka mukaan moottoripyörää ei voi enää laittaa seisontaan pelkällä imoituksella, vaan on tehtävä liikennekäytöstä poisto.
  5. #755
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Jos pyörän siirtää esim. viron kilpiin, niin suomen autoveroa ei kanneta uudestaan, vaikka pyörän palautettaisiin myöhemmässä vaiheessa takaisin suomeen.

    Tällainen ohje löytyy trafin sivuilla. Tämän mukaan kilvet voi palauttaa, kun määrätyt kriteerit täyttyvät.
    (Onko vanhaa tietoa?)

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13510..._muutokset.pdf

    Lainaus:
    "Muu erityinen syy, jonka nojalla L-luokan ajoneuvon käyttö on estynyt, voi olla esim. asiak-
    kaan selvitys ajoneuvon pitkäaikaisesta käyttämättömyydestä (lähtökohtaisesti yli vuoden
    käyttämättömyys) ja sen syystä. Riittävä selvitys voi olla esim. se, että ajoneuvoa ei voida
    käyttää ajoneuvon korjausprojektin aikana tai se, että ajoneuvolla ei ole käyttäjää. Poiston
    perusteeksi ei kelpaa moottoripyörien tai muidenkaan L-luokan ajoneuvojen osalta se, että
    käyttäjä ei halua maksaa lyhyeltä käyttämättömyysajalta vakuutusmaksuja. Asiakasta tulee
    kehottaa ottamaan yhteys omaan vakuutusyhtiöönsä seisonta-aikamahdollisuuden selvittämi-
    seksi, jos asiakas ei halua maksaa moottoripyöränsä alle vuoden mittaiselta käyttämättö-
    myysajalta vakuutusmaksuja. Poistettaessa L-luokan ajoneuvoa liikennekäytöstä on sen rekisterikilpi palautettava."
    Tuo lienee jo vanhentunutta tietoa, liikennekäytöstä poisto on korvannut menettelyn. Jäljelle on jäänyt lopullinen poisto. Ts. romuttaminen.


    Ole tässä suunnitellut pienen ihmisen verokapinaa ja tulos on tällainen:


    Jatkossa en enää osta Suomesta mitään mitä täältä ei ole aivan pakko ostaa. Renkaat tulevat Saksata tai Britanniasta, muut tavarat sieltä mistä halvimmalla saa, Kiinasta, jenkkilästä, Romaniasta, Espanjasta jne. Ja tämä tulee koskemaan kaikkia elämän alueita ei ainoastaan autoilua ja moottoripyöräilyä.

    Viimeaikojen hankintoja ovat olleet puimurin takarengas, 180/55ZR17 hintaan 92,20€ Saksasta suoraan kotiovelle vastaava Suomessa noin 155€. Samaan härvilään Xenon muunnossarja briteistä 24,50 / 65,90. Näitä tulee vuoden mittaan sen verran että kyllä ainakin yhden jopa kahden pyörän verot saa maksuun.

    Suomalainen kauppiashan tässä kärsii mutta mitä väliä sillä on.... valtio saa kuitenkin veronsa moottoripyöristäni. Samoin lopetin moporeissuilla pullakahvien oston, otan vain pelkän kahvin.

    Auto menee liikennekäytöstä poistoon huhtikuun alusta syyskuun loppuun, silläkin yhden mp-veron maksaa. Polttoaineverokertymä taas takuuvarmasti vähenee... Eipä tarvitse auton vakuutuksiakaan maksaa.... ja niistä veroja.

    Lista tulee jatkumaan kunhan sitä mukaa kun keksin uusia säästökohteita jotka kohdentuvat nimenomaan Suomeen.

    Minulla kun ei ole taikaseinää josta voi repiä rahaa hallitusherrojen idioottimaisuuksiin. Tulojen summa on vakio ja tämäkin vero on 100% pois muusta kulutuksesta.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 07.09.2016 klo 12:31.
  6. #756
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    taitaa olla vanhaa tietoa, koska:

    "2.2. L-Luokan ajoneuvojen liikennekäytöstäpoisto
    Liikennekäytöstäpoistoa koskevaa ilmoitusta ei voi tehdä L-luokkaan (mopo, moottoripyörä,
    kolmipyörä, kevyt nelipyörä ja nelipyörä) kuuluvasta ajoneuvosta. "
    Minkä takia pitävät trafilla vanhaa tietoa sivuillaan. Mistä löytyy tuorempaa tietoa!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #757
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Näin Trafi vastasi maastaviennistä esitettyyn tiedusteluun.

    "Kysymys Trafille
    Hei, mm. moottoripyörille on suunnitteilla vuosivero. Olen alan harrastaja ja tallista löytyy useampi pyörä.
    Osoite löytyy tallinnast ja espanjasta. Mitä papereita tulisi täyttää pyörien siirtämiseen muihin eu maihin?

    Trafin vastaus
    Hei, muiden maiden rekisteröintikäytännöistä sinun tulee tiedustella suoraan niinden maiden viranomaisilta, johon olet rekisteröimässä ajoneuvojasi. Kun ajoneuvon on rekisteröity Eu- tai Eta-maahan, tieto rekisteröinnistä tulee Suomeene noin kuukauden kuluttta rekisteönnistä, jolloin ajoneuvolle merkitään ulkomaille poisto."
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  8. #758
    Tuli tuossa myös toinen ajatus mieleen koskien veroa, olisi aika outoa jos tämä vero koskee alan yrityksiä, eli esim. mp. myyntiä, heillä voi kumminkin olla useita vaihtopyöriä varastossa ja verokulut voi olla tosi isoja ja tappaa monta alan yrittäjää. Mikäli vero ei koske alan yrityksiä niin sitten vaan alan liike pystyyn ja pyörät putiikin nimille.
  9. #759
    Lainaa milp kirjoitti Katso viesti
    Tuli tuossa myös toinen ajatus mieleen koskien veroa, olisi aika outoa jos tämä vero koskee alan yrityksiä, eli esim. mp. myyntiä, heillä voi kumminkin olla useita vaihtopyöriä varastossa ja verokulut voi olla tosi isoja ja tappaa monta alan yrittäjää. Mikäli vero ei koske alan yrityksiä niin sitten vaan alan liike pystyyn ja pyörät putiikin nimille.
    Ja oikein jos varman päälle pelataan niin se firmakin vielä Viroon.

    Onkos kukaan muuten vielä selvitellyt mitä tuo Viroon rekisteröiminen vaatii?
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  10. #760
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Näin Trafi vastasi maastaviennistä esitettyyn tiedusteluun.



    Trafin vastaus
    Hei, muiden maiden rekisteröintikäytännöistä sinun tulee tiedustella suoraan niinden maiden viranomaisilta, johon olet rekisteröimässä ajoneuvojasi. Kun ajoneuvon on rekisteröity Eu- tai Eta-maahan, tieto rekisteröinnistä tulee Suomeene noin kuukauden kuluttta rekisteönnistä, jolloin ajoneuvolle merkitään ulkomaille poisto."
    Jos on copy/paste, niin aika paljon kirotusvihreitä on virallisessa vastauksessa...
  11. #761
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos on copy/paste, niin aika paljon kirotusvihreitä on virallisessa vastauksessa...
    Suora lainaus copy/paste viheineen.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #762
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bing kirjoitti Katso viesti
    Ja oikein jos varman päälle pelataan niin se firmakin vielä Viroon.
    Osuuskuntamuotoien yrityksen osuus (osake) pääomaa ei ole ennalta määrätty ja osakkaaksi voi liittyä milloin vain. Osakasta ei myöskän katsota yrittäjäksi jos osakkaita on yli 7 tms.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #763
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos on copy/paste, niin aika paljon kirotusvihreitä on virallisessa vastauksessa...
    Jos en väärin muista / tiedä niin Trafin puhelin ja s-posti vastauspalvelu on ulkoistettu Espanjaan.
  14. #764
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Jos en väärin muista / tiedä niin Trafin puhelin ja s-posti vastauspalvelu on ulkoistettu Espanjaan.
    Ja kirjoitustaito katoaa matkalla Espanjaan? Vai ovat palkanneet senoritoja asiakaspalveluun, vaikka 90 % asiakkaista puhuu vain suomea?

    https://www.youtube.com/watch?v=4VNBu7wpluY

    Kiire on kiire...
  15. #765
    Lainaa Bing kirjoitti Katso viesti
    Ja oikein jos varman päälle pelataan niin se firmakin vielä Viroon.

    Onkos kukaan muuten vielä selvitellyt mitä tuo Viroon rekisteröiminen vaatii?
    osoite ainakin että saa vakuutuksen ja sitä kautta rekisteriin
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  16. #766
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    osoite ainakin että saa vakuutuksen ja sitä kautta rekisteriin
    Saakos tällä

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Viron_e-oleskelulupa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  17. #767
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Jos pyörän siirtää esim. viron kilpiin, niin suomen autoveroa ei kanneta uudestaan, vaikka pyörän palautettaisiin myöhemmässä vaiheessa takaisin suomeen.

    Tällainen ohje löytyy trafin sivuilla. Tämän mukaan kilvet voi palauttaa, kun määrätyt kriteerit täyttyvät.
    (Onko vanhaa tietoa?)

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13510..._muutokset.pdf

    Lainaus:
    "Muu erityinen syy, jonka nojalla L-luokan ajoneuvon käyttö on estynyt, voi olla esim. asiak-
    kaan selvitys ajoneuvon pitkäaikaisesta käyttämättömyydestä (lähtökohtaisesti yli vuoden
    käyttämättömyys) ja sen syystä. Riittävä selvitys voi olla esim. se, että ajoneuvoa ei voida
    käyttää ajoneuvon korjausprojektin aikana tai se, että ajoneuvolla ei ole käyttäjää. Poiston
    perusteeksi ei kelpaa moottoripyörien tai muidenkaan L-luokan ajoneuvojen osalta se, että
    käyttäjä ei halua maksaa lyhyeltä käyttämättömyysajalta vakuutusmaksuja. Asiakasta tulee
    kehottaa ottamaan yhteys omaan vakuutusyhtiöönsä seisonta-aikamahdollisuuden selvittämi-
    seksi, jos asiakas ei halua maksaa moottoripyöränsä alle vuoden mittaiselta käyttämättö-
    myysajalta vakuutusmaksuja. Poistettaessa L-luokan ajoneuvoa liikennekäytöstä on sen rekisterikilpi palautettava."
    siirtää voi tosiaan viron kilpii ja ei tarvitse maksaa veroja uudestaa kerran on maksettu jo suomeen ,mutta täs kohtaa tulee se käpy tullille ok mutta trafi voi katsoa että tarkoituksella kieretään suomen veroa ja tehdä tutkinta pyynnön veron kierosta vai oliko vero petoksesta siis jos ajo neuvolla ajellaan suomessä
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  18. #768
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    en osaa sanoa ,mutta tota ei taida saada kans jollei ole osoitetta virossa ,ja postrestante ei kelpaa .lietuasta saa kuulemma kansalaisuuden kahdesviikos
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  19. #769
    Viihdyttävää arvailua, pohdiskelua - jopa keinottelua. Meillä kaikilla (?) kuitenkin verovaroin kustannettu ja/tai subventoitu päivähoito, pyhäkoulu, perus- ja jatkokoulutus sekä sairausvakuutus, sosiaaliturva, työttömyysturva (tarvittaessa), pieni eläkekertymäkin jne, jne... - oletan.
    Jatketaan samaan molliin, kunnes tuomiopäivä koittaa ja veroperusteet on julkaistu...
    MAD (mean absolute deviation)
  20. #770
    Kannattaa huomioida Tullin määritelmä ennen kun pistää homman vireille. Esim. muuttaa Kööpenhaminaan ja hakee Ruotsin kansalaisuutta......

    1.1.3
    Henkilön vakinainen asuinpaikka

    Henkilön vakinaisella asuinpaikalla tarkoitetaan paikkaa, jossa hän asuu henkilökohtaisten,
    ammatillisten ja muiden siteidensä mukaan arvioituna vähintään 185 päivää kalenterivuodessa.

    Jos henkilö oleskelee kahdessa tai useammassa valtiossa sijaitsevissa paikoissa, hänen vakinaisena
    asuinpaikkanaan on pidettävä sitä paikkaa, jonne hän palaa henkilökohtaisten syiden vuoksi
    säännöllisesti. Henkilökohtaisia syitä arvioitaessa voidaan ottaa huomioon myös työskentelyn luonne ja
    pysyvyys muussa maassa sekä muut erityiset olosuhteet. Paluuta toiseen valtioon ei edellytetä, jos
    henkilö oleskelee Suomessa määräaikaisen tehtävän suorittamiseksi. Tulli voi määräämilläänehdoilla
    antaa enintään yhdeksi vuodeksi kerrallaan päätöksen siitä, missä valtiossa henkilön asuinpaikan on
    esitettyjen selvitysten mukaan katsottava sijaitsevan.

    Henkilön vakinaisen asuinpaikan ei katsota muuttuvan, jos hän oleskelee Suomessa tai muussa maassa
    yliopistossa tai muussa oppilaitoksessa opiskelua varten.
  21. #771

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Soini on paska ja sipilästä ei tarvitse edes mainita. Näin terveiset nimim.

    Edit:
    Huh... pahimman vitutuksen laskiessa kävin poistaan mersun (dieseli) liikenteestä ja teen pari isompaa tilausta töihin ulkomailta. Johan helpotti. Kehut annetaan aina omalla nimellä. Tuossa on jo seuraavat 10v kompensoitu omalta osalta etiä päin, mitä nyt näin äkkiä keksii.

    -mikko koirikivi
  22. #772
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    siirtää voi tosiaan viron kilpii ja ei tarvitse maksaa veroja uudestaa kerran on maksettu jo suomeen ,mutta täs kohtaa tulee se käpy tullille ok mutta trafi voi katsoa että tarkoituksella kieretään suomen veroa ja tehdä tutkinta pyynnön veron kierosta vai oliko vero petoksesta siis jos ajo neuvolla ajellaan suomessä
    Trafilta kun aikoinaan kyselin tästä samasta asiasta, jo verotetusta auton siirtämisestä viron kilpiin.

    Suurin seuraamus autoveron maksulle, korotettuna ainakin poistuu.

    Jos pyörä suurimman osan fyysisesti virossa, niin ei pitäis olla ongelmia.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  23. #773
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Osuuskuntamuotoien yrityksen osuus (osake) pääomaa ei ole ennalta määrätty ja osakkaaksi voi liittyä milloin vain. Osakasta ei myöskän katsota yrittäjäksi jos osakkaita on yli 7 tms.
    Eli kerhot voisi muodostaa osuuskuntia tms, joiden nimissä pyörät on? Mahdollisuus vakuutussäästöihin?
  24. #774
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin, tuskimpa tuosta miksikään ideaksi on tai ratkaisuksi. Luulenpa että veroa tulee ja suurin osa kaivaa kuvetta kuten tähänkin asti.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #775
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Niin, tuskimpa tuosta miksikään ideaksi on tai ratkaisuksi. Luulenpa että veroa tulee ja suurin osa kaivaa kuvetta kuten tähänkin asti.
    Erona MP:n ja auton välillä näyttäisi olevan se, että riittää kun omistaa MP:n. Autosta veroa ei tarvitse maksaa, jos se ei ole liikenteessä.

    Liekö tämä SMOTO:n lausunnon taustalla, kun puhuvat MP:stä tasaveroisena liikennevälineenä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #776
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Erona MP:n ja auton välillä näyttäisi olevan se, että riittää kun omistaa MP:n. Autosta veroa ei tarvitse maksaa, jos se ei ole liikenteessä.

    Liekö tämä SMOTO:n lausunnon taustalla, kun puhuvat MP:stä tasaveroisena liikennevälineenä.
    Kyllä siitä tasveroisen saa, kun määrätään autoilijoillekin veron perusteeksi pelkkä omistus.
    Saattaisi tulla kyllä astetta suurempi älämölö.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  27. #777
    Jos tarkoitus on kerätä 50 miljoonaa verona, niin tuo summa tullaan keräämään tavalla tai toisella. Vuosittaisen 150 veron euron sijaan vaihtoehtona esimerkiksi euron per päivä jonka pyörä liikennekäytössä, joka tekisi toukokuusta syyskuulle ajavalla sitten 150,-... tai jos laitetaankin kaksi euroa... siis tavalla tai toisella arvelen tuon rahan lähtevän motoristin kukkarosta
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  28. #778
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Viihdyttävää arvailua, pohdiskelua - jopa keinottelua. Meillä kaikilla kuitenkin verovaroin kustannettu ja/tai subventoitu....
    päivähoito - Ei ole
    pyhäkoulu - Ei ole
    perus- ja jatkokoulutus - No ei ole
    sairausvakuutus - Ei tätäkään
    sosiaaliturva - Nöyp
    työttömyysturva (tarvittaessa) - Jää nähtäväksi
    pieni eläkekertymäkin - Nähtäväksi jää tämäkin, pieni se kertymä ainakin on

    Niin, mutta en kyllä maksele enää verojakaan Suomeen. Enkä ihan mielelläni maksa siitä pyörästäkään jos ei ihan täysin pakko ole. Alkaa tulla sille max neljän viikon ajelulle hintaa jos tuosta vielä joku parisatanen pitää valtiolle maksella ihan vaan koska omistan pyörän.

    Ymmärtänette että tuo Viron rekisteröinti tosiaankin alkaa kiinnostaa.....
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  29. #779
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Viihdyttävää arvailua, pohdiskelua - jopa keinottelua. Meillä kaikilla (?) kuitenkin verovaroin kustannettu ja/tai subventoitu päivähoito, pyhäkoulu, perus- ja jatkokoulutus sekä sairausvakuutus, sosiaaliturva, työttömyysturva (tarvittaessa), pieni eläkekertymäkin jne, jne... - oletan.
    Jatketaan samaan molliin, kunnes tuomiopäivä koittaa ja veroperusteet on julkaistu...
    Eihän tässä pokkuroida yleisesti verotusta vastaan vaan sen perusteita. Säästöjen sijaan korotuksia. Muunmaalaiset ennen suomalaisia. Subjektiivinen päivähoito-oikeus myös vähemmistöillä, joilla ei ikinä mitään työllistymisen mahdollisuutta ja lisääntyvät kuin kanit. Ja kaikki yksinhuoltajia kuinkas muuten. Viikonloppuisän tyhjä kämppä alivuokrataan heimoveljelle ym. ym. Lääkkeiden korvausosuuden poistuvat ja pienevät. Julkisen puolen hammaslääkärijonot on puolitoista vuotta. Jne.
  30.  
  31. #780
    Tilasin lauttalipun Saksaan 30.9 lähtevällä laivalla. Täyttelin juuri tullin lomakkeen "Ilmoitus ajoneuvon maastaviennistä ja vientipalautushakemus". Vien sinne BMW S1000XR:n, jonka ostin 23.4.2016 ja veroa meni n. 6000 Eur. Kai siitä jotain saa takaisin. Tarkoitus on pysyä omistajana, mutta laittaa saksalaisen työkaverin haltijaksi ja vakuutus hänen nimiinsä. Saa nähdä miten onnistuu. Kalliimmaksi tämä minulle tulee, mutta Soini ja Sipilä ei näitä kateusveroja saa. Osan lopuista pyöristä yritän myydä, mutta H2:n, Superduken, HD:n ja Gessun pidän. Ehkä siirrän paperit Ruotsiin lopulta.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Sivu: 26 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1624252627283676 ... ViimeinenViimeinen