^Ryssät onnistuu kyllä ryssimään oikeestaan kaiken, mutta tuota kommunismia kokeiltiin kyllä aika monessa muussakin maassa kuin neukkulassa, eikä se toiminut missään. Kiina on ainoa "kommunistinen valtio" joka pärjää hyvin, mutta sielläkin touhu näyttää minusta enemmän markkinataloudelta.
ooookei...![]()
Honda Magna 750C -99
Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
Niin täysin samaa mieltä kanssasi!! Kyllä tämä meikäläisten kyttäily- ja kyräilykulttuuri on niin p...eestä, niin p...eestä! Tyyliin: "V...u tää on mun paikka, tähän et tunge". Mutta kestettävä vain on, vielä muutama vuosi. En todellakaan kannata mitään ääliömäistä ylinopeusrevittelyä muun liikenteen seassa, mutta meillä liikennekulttuuri (ja -politiikka) alkaa ahdistavasti muistuttaa natsi-itävaltaa.
FJR -04 -> FJR -13
A-AL-B-BIH-CH-CZ-D-DK-EST-F-FIN-FL-GB-H-HR-I-IRL-L-LT-LV-MC-MK-MNE-N-NL-PL-RKS-RSM-S-SK-SRB-T-UA-VN
OT.
Ja taas, teinipojat kusivat oikein huolella kaikkien motoristien muroihin https://www.uusisuomi.fi/autot/20301...liisia-karkuun. Tällaiset uutiset eivät ainakaan lisää sympatiapisteitä motoristeille esim. tässä verotusasiassa.
Nyt ois laatukirjallisuutta kärkkäisellä tarjouksessa. Jännästi pisti vielä toi kuvanlatauspalvelu ton kuvan vasemmalle kallelleen![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Laatu...? Mistäs sellaisia laseja saa ostaa, nähdäkseen laatua? Sama on tapaus - Vanhanen. Kanava menee justiinsa vaihtoon kun ao. pelle ilmaantuu ruutuun.
<p>.</p>
Ei tällainen vuotuinen vero niin ottaisi koteloon jos pyörien (ja autojen) hinnat olisi linjassa muun Euroopan kanssa mutta kun kaverini Lennart Tukholmasta saa saman pyörän € 5000,- halvemmalla kuin minä täällä niin nostaahan tällainen verenpainetta kellä vaan.
Sen kokemuksen ja eri yhteyksissä tapahtuneiden keskustelujen tuloksena olen tästä täysin eri mieltä. Kaikki negatiivinen uutisointi motristeista, onko edes muunlaista, vaikutaa selkeästi siihen käsitykseen joka ns. normaalikansalaisilla on ko. ryhmästä. Monikaan heistä ei osaa erottaa keulivaa teinikotarikuskia tai reikäpäistä bombersia rauhallisesti ajelevasta bemaripapasta. Kaikki ovat samaa, puolirikollista, joukkoa.
Jonkinlaisena, entisenä, media-alan puoliammattilaisena ja sanomalehtityössäkin mukana olleena ymmärrän mikä voima tämäntapaisella uutisoinnilla on, eikä se ole ns. normaalimotoristin kannalta hyvä asia. Me nimittäin maksamme laskun näiden koheltajien tekosista, muodossa tai toisessa. Näkemykseni on että yleinen mielipide, seurattuna eri sanomalehtien kommenttipalstoilta, vaikuttaa antavan vankkumattoman tukensa motoristin ankaraan verottamiseen pyöränsä omistamisesta. Eivätkä uutiskynnyksen, joka on aika matala, ylittävät kohellustarinat paranna tilannetta.
Viimeksi muokannut: Patukka; 06.09.2016 klo 10:21.
Tämäkin on vain mutua. Kuten omanikin. Tuskin ainakaan Soini tarkoitti juppiskoottereilla noita vehkeitä, jotka pitkin peltoja menevät rekkari taitettuna/taittuneena/katkenneena. Mopopoikiahan ne olivat. Alaikäisiä lapsettaa monesti enemmän kuin yli-ikäisiä.
Enpä lähtisi vetämään johtopäätöksiä. Ammattivalittajat ovat aktiivisimpia kommentoijia.
Viimeksi muokannut: Suiza1400; 06.09.2016 klo 10:35.
Näinhän se homma pitkälti toimii..... ja tuohon kun vielä lisää sen, että
"SUOMI" on.... edelleen, vaikka PK-seutu on miinoitettu hyvinkin rankasti "junan tuomilla".....
ihan muuta kuin mitä täällä esim. 50/60-luvun aikana syntynyt ja täällä "alueellisen identiteettinsä" kasvattanut
ajattelee. Ihan sama, kuinka suuri osuus kansasta tänne on pakkautunut, menee 3-4 sukupolvea kunnes
"meil ennen koton Karjalas" ajattelu ja käytännön tason siteet ovat kadonneet merkittävissä määrin.
Jossain kohti väen sijoittumisen tasapainon kautta, identiteettien ja käyttäytymis/mielipidemallien muutoksessa
tulee se kulminaatiopiste......
Siihen saakka SUOMI on vitun kaukana Kehä III:n takana, vaikka tänne olisi millasta tunkua ja
meno on kuin "Persialaisella torilla".
Monelta "nopeelta" tämä on unohtunut vuosien varrella... ja unohtuu edelleen.... erilaisin, merkittävin
seurauksin.
Tämä näkyy sitten kivasti vaikka "äänestyskäyttäytymisiä" ihmetellessä jne..
Yhtään liioittelematta voi heittää, että ainakin puolet äänestäjistä "käyttäytyy" (äänestää)
omassa asiassaan kuten kusisi allensa.
Lasketaanko ALUKSI vaikka "valkokaulusköyhällistö" ja urbaanit kepun äänestäjät.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Oma ystäväpiiri lähes kokonaan lapsellisesti käyttäytyvää hyväntuulista porukkaa, olen etuoikeutettu.
Selvästi ystäväpiirikin pitää saattaa verolle, summa jonkuntyyppisena kombinaationa kotoa poistumisten ja fb ystävämäärän suhteen.
Testi
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...9.html?ref=rss
Eli tehojen mukaan näyttäisi tuo vero tulevan. Pitänee kuristaa oma pyörä 25kw?
Viimeksi muokannut: kava; 06.09.2016 klo 13:02.
Onnistuisiko tilanne, että power commanderiin ajaisi 25kw softan, joka olisi kytkimellä mahdollista vaihtaa full limittiin. Tällöinhän verot menisivät 25kw ja vakuutusmaksut halpenisi,sitten kapinalliset voisivat napsauttaa tarvittaessa kytkintä
Kytkin ei tarvitsisi olla mekaaninen, koska vahingon sattuessa voisivat vedota tuollaiseen kytkimeen ja evätä vakuutusmaksut/vaatia veroja. Mieluiten bluetooth yksikkö powercommanderiin ja kännykkä softalla voisi lähettää salasana stringin power commanderille, jolloin tehot aktivoituisivat. Kun pyörän sammuttaa niin pc olisi taas 25kw moodissa.
Ei tästä verosta saa järkevää millään tavalla. Mikäli vero tulee kuutioiden mukaan niin custom miehet eivät ole tyytyväisiä ja mikäli tehojen mukaan niin tulee kaiken maailman kuristuksia. Ainoa ketkä tilanteesta hyötyvät ovat suojatyöpaikka virkamiehet trafilla, jotka saavat lisää paperin pyöritystä.
Viimeksi muokannut: kava; 06.09.2016 klo 13:34.
Eihän tuosta saakaan järkevää millään tavalla. Ei se ole tarkoituskaan. Tarkoitus on kerätä verotuloja keinolla millä hyvänsä. Nyt kokeillaan saako verot kerättyä näin ilman suurempaa mukisemista.
Tuohon kartan vaihtoon liittyen niin hankalaa on. Käytännössä euro1 luokan pyörään voisi onnistua, sillä muihin tarvitsee kalliit päästötodistukset hankkia muualta. Tässä hieman tietoa tuosta tehon rajoittamisesta.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...aminen2013.pdf
"Se on kuitenkin tiedossa, että toteutuessaan vero olisi todennäköisesti vuotuinen kertavero, eikä verotettavaa ajoneuvoa olisi näin ollen mahdollista saada väliaikaisesti pois rekisteristä.
Rahassa tämä tarkoittaisi sitä, ettei L-luokkaa koskevia vuosiveroja voi saada liikennekäytöstä poiston avulla takaisin kuten esimerkiksi harrasteautojen kohdalla toistaiseksi on."
Jos joku tulkitsee tämän jotenkin muuten kuin kateellisuusverona niin selittäkööt perusteet myös minulle.
Mikäli tuo tehonrajoitus onnistuu kartan vaihdolla niin vaihdan myös oman busan -02 malliin ja ohjelmoin pyörän omaan ecuun toiseksi kartaksi vaikka 25kW kartan. Kartan vaihto vaikka arduino+bluetooth yhdistelmällä.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Eipä ole juurikaan tällä kaudella kotimaassa kurvailtu......
ja tästä eteenpäin ei sitten senkään vertaa.
Näin se homma etenee.... muualle.... muttei lopu.
tossa sitä ihtiään sinne missä sitä niin kovasti tilaillaan.
Se on sitten jossain joillain päättäjillä tässä asiassa "pää vetävän kädessä".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Onko moottoripyörän poistaminen rekisteristä enää mitenkään mahdollista, paitsi lopullisella romutuksella?
Ei nappaa maksaa 3 pyörästä suunniteltuja veroja, voisivat olla vaikka muutaman vuoden kaikki poissa käytöstä. Pitääkö pyörät ilmoittaa varastetuiksi vai auttaako edes sekään...
Eli kun pihalla makaa yksi rullaava runko ja varastossa on koneen osia x-määrä, niin saan tästäkin laitoksesta maksaa "satasia", koska se on ainoastaan liikenteestä poistettu. No, pitänee poistaa rekisteristä ja heivata kaatikselle koko metallikasa.
Toinen "ajopyörä" kaupan myös, ei taida mennä kaupaksi kyllä sekään.
Tuli parin vuoden harrastamiseta aika kova lasku![]()
http://no-zen.weebly.com/
Minulla kun Bemua ei ole, eikä tule - eikä sen vuoksi, että olisi jotain antipatioita baijerilaisia kohtaan, niin huoltokursseja en tarvitse.
Mutta jos menet - niin viitsitkö mainita/kysyä, miksi hän puolustaa tätä täysin älytöntä asiaa!
Muoks. Lisäys: Minulla nyt on sikäli hyvä tilanne, että uudempaa venettä olen mökille katsomassa niin vaihdossa saa VFR1200F:stä edes jotain - ja tietysti nykyisestä veneestä. Tosin joutunee sitä veneveroa maksamaan.
Ja halpeneehan nuo pikkuiset skuutterit joilla voi Lahen ympäristössä kurvailla, täytyy tosin koettaa siihenkin keksiä jotain kiertoa.
Todella asiallista, jos kansalaistottelemattomuus tästä nyt lisääntyy...toivottavasti.
Viimeksi muokannut: M58; 06.09.2016 klo 14:18.
<p>.</p>