Katsoo nyt mikä systeemi tuosta nyt tulee. Jos kaavailtu maksu on luokkaa 5€/kk, niin joku 8kk ajossa ei vielä pitäisi ketään perikatoon ajaa. Nyt kohtahan meinaan tulee tuo rekisteristäpoisto, niin ei tartte maksaa veroja jos ei kerran ajakaan. Tosin ilmoitukset kun on 4€/laaki, niin n. 2kk pitäisi seisottaa jotta veroissa "pääsisi omilleen". Toki katsoo nyt sitten mitä vak.yhtiöt tässä vielä aiheesta keksii![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Tää nyt kuitenkaan tuu voimaan ees ens vuonna, ihmetellään jos/kun ajankohtaista.![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Kyllä noi viiskymppiset vaan kertyy.
Itselle luultavasti tulossa 200e/vuodessa veroa vapaa-ajan kulkineista.Pakussa on vero noussut lähes 140e(490e) kolmen vuoden aikana,taas nousee vuodenvaihteessa sekin vero polttoaineista puhumattakaan.
Katsastin juuri jarrullisen traikun,45e siitä että katsoi käsijarrun ja valojen toimivan.
Trafi kynii 180/90e työpätevyyksien uusimisesta,300e meni siihen viime vuonna.
Näitä sa****** jonninjoutavia maksuja kertyy kokoajan lisää,määriä kasvatetaan.Hyvätuloisestakin duunista jää kuin murut käteen,alkaa käymään ihan mahdottomaksi ylläpitää mitään saatikka harrastaa postimerkkien keräilyä.
Valtion virkojen palkat ja budjetti senkun paisuu,rajojen yli saa kävellä ihan miten vaan vailla mitään seuraamuksia.
Tässä alkaa ihan tosissaan miettimään muuttoa ulkomaille.Oma ammatti on ausseissakin halutuimpien listalla,joten työperäinen viisumi heltiäisi helposti.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
ÖÖÖÖÖÖÖöö...Kun laitat se seisoo, niin ei tarvii palauttaa kilpiä, eikä maksaa sitä veroa, helppoa ja simppeliä.
Mäkin haluaisin kuulla nyt jotain uutta, koska tällä hetkellä sun pitää palauttaa kilvet, no ei sekään iso homma ole, kun vie kilven konttorille, mutta kyllä kun se vero tulee, niin kyllä minä haluan että se vero on poikki sillä ajalla kun en käytä, niin kuin autossa olisi kesäisin, auto seisoo kestä, niin ei veroja/vakuutuksia, pyörä silloin käytössä, sama sitten pyörän kanssa...
Mutta valaise mitä päinvastaisia asioita olisi, tietysti se vero tulee varmasti nousemaan kun huomataan, ettei riitä jos sitä ei kerralla laiteta korkeaksi summaksi
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Veron tarkoituksena on kerätä X määrä rahaa valtion taloutta paikkaamaan. Jos tulee paljon liikennekäytöstä poistoja jne, niin määrä X ei toteudu. Siten veron määrää kasvatetaan. Turha kuvitella että se jää sille tasolle missä se alussa on, varsinkin jos lähdetään liikkeelle jollain pienellä summalla että saadaan yleisön hyväksyntä. Sen jälkeen piikki on auki.
Nythän moottoripyörän saa näppärästi seisontaan ilman mitään lisämaksuja. Jos tämän tilalle tulee veron mukana liikennekäytöstä poisto, joka maksaa, niin onhan se selkeä huononnus. Poistuuko seisonta sitten kokonaan kuten autojen tapauksessa kävi, miksi moottoripyörillä olisi joku erioikeus seisontaan, kun verokin pitää maksaa kuten autoilla? Ei varmaan onnistu liikennekäyttöön ottokaan spontaanisti vakuutusyhtiöön soittamalla kuin nyt seisonnan tapauksessa. Pitää asioida Trafin kanssa. Aivan hanurista.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Jos ollenkaan ymmärsin tuolta lukemaani http://www.trafi.fi/tieliikenne/reki...nekayttoonotto, niin kyllä spontaanius pitäisi toimia, "Ilmoitus liikennekäyttöönotosta tulee tehdä ennen ajoneuvon käyttöönottoa samana päivänä, jolloin ajoneuvo otetaan käyttöön. "
Sähköisesti kotisohvaltakin pitäisi onnistua. Tiedä sitten jos muuttavat käytäntöä moottoripyörien kohdalla?
-00 Yamaha FZS 600
-93 Honda VT600 Shadow
Kyllä jos se vaikka on 50€/per vuosi/per pyörä, niin kyllä varmasti tulee nousemaan...
Joo, kyllä saa seisontaa niillä vakuutusyhtiöllä missä onnistuu, mutta Pohjola ei(sekin valinta kysymys), niin ainoa millä saat vakuutuksen poikki on liikenteestä poisto, eli kilvet konttorille ja kyllä se maksoi, tulee maksaa myös kun laitan takasin, voisin kuvitella että se normaali seisonta poistuu pyöristä ja tilalle tulee saman tyylinen kuin autoissa, eli sähköisesti onnistuu poisto ja laitto(ikivää kyllä mutta se maksaa jotain euroja), vakuutusmaksut katkeaa ja verot, tietysti voi sitä kaskoa pitää jos varastetaan seisonnan aikana tai ilkivaltaa tulee...
Ja minusta tuo on hyvä juttu, sitten kun se vero maksu on käytössä..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tällä hetkellä mp:n kohdalla, homma hoituu sillä et otan puhelimen käteen ja soitan v-yhtiöni, niin mp on liikenteessä/seisonassa. Maksaa puhelun hinnan, jatkossa on sitten netti ja 4€ muutos, kuten autoilla nykyään.
Eli mikä/mitä menee paremmaks?
Ainoastaan mopon kohdalla tilanne kohentuu.
Nythän on mopo pitäny poistaa rekisterist, viedä kilpi konttorille sekä olla joku syy, et saa seisontaan. Ja syyksi ei ole kelvannu, ettei sillä ajeta...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Tuskin muuttavat, sillä tuo systeemi on jo autojen kanssa toimivana olemassa, niin miksi muuttaa ja luoda tuosta muutoksesta lisää turhia kustannuksia?
Poistohan menee tuolla sähköisellä ilmoituksella s.e. käyttää saa ko. ilmoituspäivän loppuun saakka ja käyttöönotto vastaavasti tulee voimaan ko. ilmoituspäivän alusta saakka. Ja käyttönottoilmoitus tosiaan pitää olla tehty etukäteen ennen kuin vermeellä ajetaan, mutta poistetaessa saa tosiaan ajella tuon vuorokauden loppuun saakka![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kyllä, kyllä, kyllä
Otetaan vielä kerran....Eli 1.5 vuotta sitten ei saanut Pohjolassa pyörää seisontaa, vaikka syy oli työtön ja kone palasina lattialla kun ei ole rahaa korjata sitä..
Ei onnistunut, kun joku on saanut kauniin idean että pyörillä pitää olla ympärivuoden pakollinen liikennelaki, eli en halua maksaa n.900€ vuodessa siitä kun pyörä ei liiku ja kun ei ole rahaa.
Niin yksinkertainen homma maksaa 9€, poistaa rekisteristä, niin ettei tarvi kumminkaan katsastaa kun hakee kilvet, niin vain silloin se pakollinen liikennevakuutus poistuu ja sitten kun haluan kilven takasin, niin maksan 9€ ja odotan 2vko, niin saan saman kilven takasin...
Eli se on hyvä juttu, että tuo että saat rekisteristä poistettua sen, maksat sen mitä se maksaa, niin vakuutukset+verot lakkaa, tietysti se ketä haluaa maksaa vakuutukset+veroa sen 6-7kk kun pyörä ei ole käytössä. Tuo mikä on autossa, rekisteristä poisto juttu, on hyvä, vakuutukset katkeaa (se pakollinen liikennevakuutus)+verot, niin simppeliä..
Sori jos teksti on sekaava, toivottavasti nyt on parempi sisältö, vaikka saataa olla vieläkin, sekavaa..
Sitä minä juuri selitän, että hyvä juttu kun tulee pyöriin tuo auton tyylinen rekisteristä poisto..
Koska lähe nyt palauttaa kilpiä konttorille, syy, en halua maksaa veroja, (jos talvi saatuu olemaan pitkä)..
Niin se on hyvä että helpotetaan sitä...
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tässäpä ne olennaisimmat jo tulivatkin.
Se mikä nyt onnistuu puhelinsoitolla ilman mitään lisämaksuja, ei jatkossa menekään enää näin, vaan pitää tehdä maksullinen liikennekäytöstä poistamisilmoitus. Ja sitten uusi maksullinen ilmoitus, kun tahtoo ajelemaan. Tämän tulevat tekemään tietysti jokseenkin kaikki motskarinomistajat talvikaudelle, ja kas: TraFi:n kassaan kilahtaa vuosittain pari miltsiä lisää. Se että ilmoituksen voi tehdä pankkitunnuksilla kotisohvalta on sangen laiha lohtu.
Kun verovelvollisuus kytkeytyy liikennekäyttöilmoitukseen, kytkeytyy siihen kohta myös vakuutusmaksun maksuvelvollisuus.
Veron tuotto-odotus on lehdissä mainittu olevan 50 miltsiä. Se tietysti räknätään niin, että pyörät ovat liikennekäytössä keskimäärin öpaut neljä kuukautta ja tavoiteltu verokertymä kerätään sen mukaan. Jos sattuu ajamaan vaikkapa kuusi kuukautta, maksaa sitten vastaavasti enemmän.
Siteeraisin tähän Irwin Goodmania, mutta koska se on sopimatonta, tyydyn siteeraamaan Urho K. Kekkosta: saatanan tunarit!![]()
High Stuck Are Wit To
Sori OT
Eli sekin vakuutusvirkailia selitti ihan omia sitten....IF ja joku en muista enään, sanoi ettei saa laittaa suoraan seisontaa, että pitää olla hetki käytössä. No kyllä suomalaista lammasta taas kusetettiin
No pitää kattoa joskus jos sitä siirtää, tää on hyvä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Vaikkei saisikaan heti seisontaan niin vaihtaa talveksi yhtiöön jossa on talvikauden maksut olemattomat ja kesäksi takasi halvempaan enneku kalliit kuukaudet alkaa
Esim juuri ifin tapauksessa vuodenaikahinnoittelullavaimikälie. Popilla ei ole seisonta mahdollisuutta, poistettava rekisteristä. Pitääkö nykyään pyörät rekisteröintikatsastaa jos kilvet palauttaa?
Kawasaki ER-5 -97
Kiitos tästä tiedosta, mutta olkoon tuo mitä on...Ei ole kuin 100€ vuodessa tuo kasko tuossa.
Tuota olen myös tuota selvittänyt, siis pitääkö rekisterointkatsastaa jos kilvet palauttaa, niin katsastusasemalla sanottu, että jos et nyt 5-10 vuotta seisota, niin ei tarvii, mutta mä aijon ottaa sen käytöön kun tuo seisonta juttu tulee voimaa..Ja jatkan sitten siinä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sitä en toki tiedä että ovatko keksineet jotain mystisiä rajoituksia tuohon seisonnan aloittamiseen, mutta vakuutusehdoissa en muista nähneeni kuin sen, että maksuhyvitystä saa vasta yli 30pv yhtäjaksoisesta seisonnasta. Mutta sikäli tuntuu hullulta, että jos vakuutusta ei voisi laittaa suoraan seisontaan, niin vuodessa olisi aika vähän kuukausia jolloin siihen yhtiöön vaihto olisi järkevää.![]()
Ite oon ollu aina sen verran persaukinen,että oon ostanu sellaisen pyörän mihin on ollut varaa. Ei sitte tartte surkutella noitte kaskojen kans. Jos ostaa velaksi, niin hyväksyy myyjän vaatimukset vakuutusten suhteen.Itellä ajokausi vakuutus hinta 148€/v ei muuta. Oliko se vero 50€ vuodessa ei paha.
Viimeksi muokannut: malliti; 10.09.2015 klo 00:49.
Veron määrää emme vielä tiedä.
Minua alkaa ahdistamaan se 50€/pyörä kun tallissa on niitä kuusi.
Siihen rannalla olevat veneet ja pihassa olevat autot, mönkijät ja mopot.
Joku sanoo, että jos on varaa ostaa, niin on myös varaa omistaa.
Voi olla niinkin, mutta jossain vaiheessa siitä omistamisesta (ei käytöstä) tulee vaan liian kallista.
Mulla oli vakuutus pohjolassa, kunnes keväällä alkoi tuntua ettei huvita ajella. Vaihdoin lähitapiolaan jossa seisonta siis on mahdollinen ja pyörä suoraan siihen, hinta taisi olla 13e vuodessa. Kesällä heräsi innostus päästä ajelemaan ja vaihdoin pop vakuutukseen kun se oli halvin. Ei ole ainakaan tähän päivään mennessä lähitapiolasta laskutettu muuta kuin tuo 13e.
Et sinäkään yhtäaikaa kuudella moottoripyörällä ja tusinalla veneitä, autoja, mönkijöitä ja mopoja ajele. Liikennekäytöstä poistoon vaan ylimääräiset vehkeet.
Jos ne kaikki ovat nuorison käytössä, niin isäpaappa voisi opettaa heillekin elämän realiteettejä ja laittaa mukulat vaikka kesätöihin tai jalkapatikkaan.
Isänmaamme taloudellinen jama nyt vaan on sellainen, että maksumiehiä tarvitaan näistäkin kansallistalkoista selvitäksemme.
Kyse onkin siitä, että miten pitkälle on järkevää verottaa omistamista. Jos verottaminen vielä tästä kovenee, niin voi sanoa, että valtio on tavaroiden osaomistaja.
Varsinkin sellaista omistamista minkä veroilta välttyy kikkailemalla.
Minua mietityttää se, että valtion laskutikkumies on tehnyt yksinkertaisen laskelman.
X määrä pyöriä kertaa veron määrä on yhtä kuin kokonaiskertymä.
Sitten kun se X pienenee puolella, niin ne loput maksaa kaksinkertaisen summan, koska se verokertymä ei saa muuttua, ainakaan paljoa.