Sillä aikaa ruåtsissa.
Asuntojen hinnoissa huima loikka – Ruotsissa pohditaan uusia sääntöjä.
pitkä matalien korkojen aika lisää riskiä sille, että matalat korot eivät näy investointien lisääntymisenä vaan hinnannousuina.
Ruotsin hallitus pohtii parhaillaan, pitäisikö ruotsalaiset velvoittaa lyhentämään asuntolainojaan. Nyt moni ruotsalainen maksaa asuntolainastaan pelkkiä korkoja. Lisäksi Ruotsiin on pohdittu sääntöä, että lainaa saisi vain 85 prosenttia asunnon arvosta.
http://www.taloussanomat.fi/asuminen...pos=luetuimmat
Entäs jos ei ajattelisikaan tuota työmatkaan km, vaan tuntipohjaisena. Meinaan tunnin pintaan tuossa aikaa palaa suuntaansa kun pk-seudullakin työmatkaansa pörrää, varsinkin julkisilla jos kulkee - eikä matka km kovin hääppöinen ole. Mutta kun ajetaan tunti vaikka Tre-väylää, ollaankin jo aika kaukana, vaikka työmatkaan kuluu ihan tasan sama aika![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
No joo vähän niinkun tätä hain takaa mutta ilmaisin vähän epäselvästi asian.
Eli PK-seudulta tosiaan tunti suuntaansa jotain ulosmenotietä; 51, 1, 120, 3, 45, E75, E18- nuihin kun piirtää kuvitteellisen kaaren mihkä ehtii tunnissa, niin sieltä löytyy jo kivasti paljon pienemmällä rahalla paljon enemmän. Itselle juurikin se tunti on sellainen häilyvä raja mitä viitsii suuntaansa ajella töihin päivittäin.
Amerikkaa
Mahtaakohan tuo autoveron alennus vaikuttaa moottoripyörän autoveron osuuteen? En jaksa kahlata koko ketjua läpi...
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ei alene. (Olipa vittu melkoinen yllätys)
Veroalennus ei koske moottoripyöriä, koska niiltä puuttuvat päästötiedot.
http://www.taloussanomat.fi/autot/20...t/20158000/304
Mielelläänhän nekin ottaisi vapaana, mutta kun täytyy epätoivoisesti yrittää vielä elättää alaikäisiä lapsia ja hankkia edes vähän bensarahaa.
Jos nuo Stnan tunarit päättäjät ymmärtäisivät, että rankaisuverotuksen sijasta kannustusverotus toisi paljon enemmän rahaa valtion kassaan. Kilpailukykykin nousisi kummasti. Tällä rankaisumentaliteetillä vain ulkoistetaan kaikki työt "halvempiin" maihin tai otetaan Suomeen halvempien maiden työvoimaa.
Onko muuten kukaan huomannut kuinka paljon IT-alan työpaikoista on mennyt ulkomaille tai kuinka paljon ulkomaista työvoimaa on IT-alan töissä Suomessa? Taitaa olla rakennusalan jälkeen heti seuraavana.
Kuinka hyvin siinäkin on pidetty kotimaisen työvoiman puolta - ei pätkääkään.
Ihmettelen, ettei EU:kaan ole tehnyt mitään sen eteen, että suuri osa koko EU:ssa olevista IT-alan toimijoista on EU:n ulkopuolisia ja siten niiden keräämät voitot menevät EU:n ulkopuolelle eikä rahaa siten jää EU-maihin, vaan ne laivataan muualle. Melkoista siirtomaapolitiikkaa niiltä valtioilta!
Jos tuollainen meno saa jatkua vielä muutamia vuosia, EU:sta tulee surkeakuntoisten kehitysmaiden yhteenliittymä.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Kyllä sitä kiimaa on edelleen ilmassa, mökäputket ja katsastukset, seuraavan kerran tapetilla 2017...
http://yle.fi/uutiset/poliisi_jopa_y...tkilla/8098508
MViktor
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
ajetaanko kaikki kilvettömillä? Loppuu se hallituksen vittuilu kun kaikki ruuvataan kilvet irti. Juuri ja juuri riitti rahat pyörään ja kamppeisiin ja nyt siitä tulee taas kalliimpaa. Nostakaa ny 98n bensaveroakin. Vittu
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Joo, tuossa jutussa on näin
Mistä helvetistä ne oikeasti olettaa tämän, miksi suomalaiset insinöörit, kaiken maailman päättäjät, virkamiehet oikein olettaa. Perkele kerran vuodessa noin 15min kun vaihdan vakio äänenvaimentimen kiinni, niin se oli siinä, leimalle. Ihmetyttää kun se muka vaikeuttaa sitä hommaa, onhan myös autopuolella näitä ennen katsastusta viritysten purkua ja siellä se on helpompi kyllä laittaa paperille ne kun purkaa kerran vuodessa.– Katsastustoiminta johtaisi siihen, että pyörät olisivat edes joskus kunnossa ja moottoripyöräilijät saisivat käsityksen siitä, mikä on hyväksyttävä melutaso, Otto Lahti sanoo.
Kyllä minä myös ymmärrän että se "kilpa" putki pitää olla laillinen ja pitäisi katsastaa, mutta tuo vuosittainen valvonta katsastus ei muuta sitä asiaa kyllä millään tavalla....
Joo, nyt kun tuo autovero tekee noin 150 miljoonan loven, niin se tulee ajoneuvoveroon ja moottorivene/joku muu moottorikäyttöinen laite, en ole varma mitä siinä luki, niin se 100miljoonnaa otetaan siitä ajoneuvoverosta ja 50miljoonaa toisesta...
Ja sen takia että se n.21 000€ maksava 111kg/km päästöinen auto maksaa vuodessa noin 160€ vähemmän, oliko se 4 vuodessa saat sen n.760€ pienemmällä summalla..
Vittu jes tässä on kyllä päättäjille
Kun ei kyllä kiinnostaisi maksaa kovempaa ajoneuvoveroa saatika tuosta pyörästä jotain "käyttöveroa" ja mitenhän sekin menee, kun on kilvet palautettu
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g /km. Myöskään moottoripyöriä veronalennus ei koske, koska niiltä puuttuvat päästötiedot.
Aika erikoista ettei moottoripyörien päästötietoja ole saatavilla. Mitä varten euro3 päästönormit on sitten olemassa moottoripyörille?
^ Eikös nuo euro3-6 -luokitukset ota kantaa vain siihen, että mitä pakokaasut saavat sisältää... Eli siinä mitataan häkää, typen oksideja ja pienhiukkasia, kun taas näissä verokikkailuissa kiinnostaa vain co2-päästön määrä jota tuo luokitus ei kerro tai edes rajoita.
Periaatteessa kyllä. Uusi tyyppihyväksyntäasetus EU 168/2013 (24 artikla) tuo muutoksen tähänkin. CO2-arvolle ei säädetä raja-arvoja, mutta tieto on silti ilmoitettava hyväksyntäasiakirjoissa (mm. CoC:lla). Asetus tulee voimaan 1.1.2016 (pl. joitakin asioita koskevat siirtymäsäännökset). Uusia tyyppihyväksyntöjä asetuksen mukaisesti on saanut myöntää jo 2013 alkaen.
Toisin sanoen SSS-pataljoonan lörpötys siitä, että moottoripyörien CO2-päästötietoa ei ole saatavilla, on niin sanottua paskapuhetta. Kuten näköjään aika moni muukin SSS-miesten suusta ulos pääsevä tauhka.
High Stuck Are Wit To
Tuo mielikuvitus aiheuttaa kaikenlaista. Olin lenkillä, ja tuli mieleeni tämä vero/katsastusjupakka.
Näin silmissäni, kuin sarjakuvalehdestä repäistynä. Ennen vappua, katsastajan edustalla, kilometrien pituinen jono, ja joka ainoalla asemalla.
Ekana ovat vaunuilijat, sitten mökää pitävät liivikuskit (sori), sitten mönkkäreillä, ruohonleikkureilla ym. jutaajat. Viimeisimpänä, eikä vähäisempinä muskeliveneiden omistajat, ja harmaalla Fergulla soutuvenettä vetävät.
Koska soutuveneiden katsastuksessa tsekataan, onko pohjatulppa kiinni, pelastuslautat kunnossa ja hätäpoistumistiet vapaana.
Hymyilin itsekseni, onneksi kukaan ei nähnyt![]()
NT650
Tässä maassa on menossa kaikki verolla, mikä on "vapaata toimintaa", myös että jonkun pitää tarkistaa että on se turvallista, myös niin että siinä on monta eritahoa mukana....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tilannehan on se, ettei harmaalla Fergulla tai ylipäätään yhtään millään vedetä yleisellä tiellä yhtään mitään ilman liikennelupaa. Luvan saamiseksi on tietysti maksettava Fergun hintaa suuremmat suojelurahat:
http://yle.fi/uutiset/traktori_ei_ky...elupaa/7331864
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Niin, siis toisessa paikassa mainitsin tästä, ei kun näistä, piiloveroista.
<p>.</p>
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
^^Tuosta uutisesta:
Liikennelupaa ei tarvita edelleenkään oman tavaran, omien maataloustuotteiden kuten perunan, viljan tai puun kuljettamiseen. Sitä ei myöskään tarvita silloin, kun viljelijä kuljettaa omia tuotteitaan myytäväksi.
Lupa tarvitaan aina, kun kuljetus on kaupallista toimintaa. Toisin sanoen aina silloin, kun kuljetetaan jonkun muun omistuksessa olevaa tavaraa ja kuljetuksesta pyydetään maksu.
Tuota liikennelupa säännöstä voi sitten taas melko helposti yrittää kierrellä. Esimerkiksi venemyyjä voi yhä edelleen toimittaa veneet kotiinkuljetuksena ilman liikennelupaa. Kauppa pitää vaan tehdä liikkeestä poiketen siinä kotipihalla. Esim. vene käydään valitsemassa liikkeessä ja pyydetään sitten ns. kotinäyttöä. Yrittäjä sitten kuljettaa "oman" veneensä ostajan pihalle, jossa kaupat tehdään. Tällöin kuljetuksen hinnan täytyy tietysti sisältyä tuotteen hintaan, eikä sitä saa olla millään tavalla eriytetty/mainittu.
Vastaavaa voi pyörittää monella muullakin uudella tavaralla, käytettyä kuljetettaessa tilanne tietysti muuttuu hieman hankalemmaksi.
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Ei hyvää päivää että ne keksi täällä kaikkea....Veroa, veron päälle ja vielä kun alennetaan sakotuksen km/h
http://www.talouselama.fi/uutiset/na...rahaa/a2312883
No nää tuplana menevät sakot, no joo....
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/8225...tkossa-tuplana
Nyt kyllä hallitus toi paskaa ja paljon![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää