Sivu: 7 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757107 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 3540:sta
  1. #181
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Lasketaanpas vähän. Lähtöarvot on hatusta vedettyjä muttei ihan kaukana todellisuudesta.

    1 000 000 moottoripyörää+venettä, a 100€ tekee 0.1Mrd€ - uusien virkamiesten palkat kuluineen a 100 000/vuosi

    Keskimääräinen ajosuorite henkilöautolla

    20 000km, 7l/100km eli 7*200=1400l/auto/vuosi

    2 000 000 autoa, 1400l per auto, 2 800 000 000l/vuosi

    100 000 000 / 2 800 000 000 = 0.0357€/litra

    Eli bensaveroa tarttisi nostaa se 3.5 eurosenttiä litralta jotta päästäisiin samaan lopputulokseen. Ilman uusien virkamiesten palkkaamista. Mutta tämä ns. porvarihallitus näköjään haluaa palkata vaan lisää virkamiehiä...
    Se ei vaan mee noin, kun tuo on:
    Liian yksinkertaista
    Läpinäkyvää
    Selkeää
    Perusteltavaa
    Lähes ilmaista
    Ymmärrettävää
    Ja mikä pahinta, siitä puuttuu kokonaan työllistävä vaikutus.

    Esitys hylätään äänin 6-0
  2. #182
    Lainaa samu30 kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin. Köyhimmät ajavat saastuttavilla laitteilla. Sinne sitä ensiapua pitäisi saada. Ökyasiakkailla se ei ole niin "tonnin päälle".
    Miten tuo saastuttavuus tähän liittyy? Voihan sitä ajaa julkisilla tai polkupyörällä jos köyhänä haluaa ekoilla.
    Köyhimmätkö ajaa isokoneisilla veekaseilla? Ja rikkaimmat sähköautoilla jonka sähkö on tuotettu hiilivoimalla?
    Uskoisin, että uusi auto kolmen vuoden välein tekee pahemman hiilijalanjäljen kuin 7 kertaa kauemmin ajettu katalysaattoriauto. Liian tiuhasta auton vaihtamisesta pitäisi rangaista, jos halutaan logiikka säilyttää tässä mielettömyydessä.
  3. #183
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Miten tuo saastuttavuus tähän liittyy? Voihan sitä ajaa julkisilla tai polkupyörällä jos köyhänä haluaa ekoilla.
    Köyhimmätkö ajaa isokoneisilla veekaseilla? Ja rikkaimmat sähköautoilla jonka sähkö on tuotettu hiilivoimalla?
    Uskoisin, että uusi auto kolmen vuoden välein tekee pahemman hiilijalanjäljen kuin 7 kertaa kauemmin ajettu katalysaattoriauto. Liian tiuhasta auton vaihtamisesta pitäisi rangaista, jos halutaan logiikka säilyttää tässä mielettömyydessä.
    Täällä maalla, ei nyt ajella millään julkisilla, kun niitä ei ole. Ja polkemisellakin on kyllä km. rajansa.
    Köyhimmät ajaa luullakseni niillä vanhimmilla laitteilla. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, VASTAAVAN kokoisella autolla, uusilla on pienemmät päästöt. Jätetään pois ne Hummerit ja sähköautot!
    Ja kun uusi auto vaihtuu kolmeen vuoteen, ei sen matka käy paaliin. Kyllä sillä ajetaan se 20 vuotta, kuten täällä on tapana.
    NT650
  4. #184
    Ei ole täällä vielä kukaan vissiin kiinnittänyt huomioa liikenteen kokonaisverotukseen.

    Kopioitu hallitusohjelmasta:
    Autoveroa lasketaan pienipäästöisiä autoja suosien hallituskauden aikana niin, että
    verotuottovaikutus on vuoden 2019 tasolla noin 200 milj. euroa. Toimenpide suorite-
    taan useissa osissa markkinahäiriöiden välttämiseksi.
    -200

    Kiristetään ajoneuvoveroa +100

    Asetetaan vuotuinen vero rekisteröidyille veneille ja moottoriajoneuvoille. +50

    Otetaan käyttöön raskaan liikenteen tienkäyttömaksu (Vinjetti). Kustannus kompensoi-
    daan ammattiliikenteelle EU-maksimin mukaisesti.

    Jatketaan rataveron väliaikaista poistoa ja väylämaksujen puolitusta 1 vuodella.
    -55,3 milj. euroa


    -200
    +100
    +50
    -55
    --------
    -105

    Tuosta on näköjään jätetty pois raskaan liikenteen verotus, joka oli muistaakseni edellisessä versiossa arvioitu -100 arvoiseksi.
    Eli liikenneverotus tekee 200 miljoonaa aiempaa vähemmän rahaa valtiolle!
    Eipä tässä muuta kuin Suomi kuntoon!
    (Kunhan saadaan ihmisille uudet vähäpäästöiset autot ja jatkuva reittiliikenne asumattomille alueille)
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  5. #185
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kunhan saadaan ihmisille uudet vähäpäästöiset autot
    Sitten tulee paniikki, kun polttoaineverotuotot laahaa budjetissa...
  6. #186
    Siis eihän tuossa tienaa kukaan muu kuin tietyin väliajoin uusia autoja hankkivat.Autoja vaihdetaan tiheämmin sen sijaan että ne korjataan,rahat valuvat toisin sanoen saksan/aasian autonvalmistajille.

    Kaikki vähän vanhempia autoja käyttävät ja muutenkin hyötyajoneuvoilla ajavat saavat laskun.
    Pakettiautolla olen kolmen viimeisen vuoden aikana kahdesti saanut lisälaskun kun ajoneuvovero on noussut,ja sama tahti näköjään jatkuu.

    Omalla koslalla on ikää 17 vuotta,maksanut viimeisen kolmen vuoden aikana kaks purkkia öljyä+filtterit,ilmansuodattimen,setin pyyhkijöitä,pa-suodattimen ja kaks kallistuksenvakaajan kumia.
    Itselle tulee kulkupelien johdosta luultavasti 300-400e lisälasku näistä veromuutoksista.
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  7. #187
    Autoveron poisto pudottaa käytettyjenkin autojen hinnat järkevämmälle tasolle. Pienellä rahalla autoa ostavat pystyisivät ostamaan monta vuotta uudemman mallin samalla rahalla.

    Autojen turvalaitteet paranevat jatkuvasti, joten autokannan uusiutuminen vähentäisi loukkaantumisia ja kuolemia. Jostain syystä ei käytännössä koskaan uutisoida eikä keskustella tästä näkökulmasta vanhaan autokantaan.

    Ainoa syy ylläpitää enää autoveroa on se, että sen avulla suojellaan suomalaisia autoliikkeitä, tekemällä auton hakeminen muista EU-muista hankalaksi ja kalliiksi.

    Filosofisesti asiaa katsoen valtiolla ei muutenkaan pitäisi olla mitään asiaa puuttua siihen millaisilla autoilla kansalaiset ajavat, joten autojen verottaminen hinnan, painon, päästöjen, moottorin koon, tehon mukaan on törkeää. On säälittävää millaisilla pienillä kotteroilla valtio ohjaa ihmiset ajamaan. Miten ihmiset voivat sallia tällaisen törkeyden jatkumisen vuosikymmenestä toiseen?
    http://winterride.com
  8. #188
    Autoverosta jos puhutaan niin sehän on saanut aikaan tilanteen että meidän on kannattavampaa ajaa vanhoilla autoilla. Läntisen Euroopan vanhimmilla. Jopa Kreikassa on uudemmat autot keskimäärin.

    Nyt kun tätä epäkohtaa ollaan korjaamassa, niin se on sitten huono juttu?

    Tällä hetkellä pihassa on 13v ja 19v autot. Niiden jälleenmyyntiarvo ei juurikaan muutu jos autovero poistuu tai alenee. Enemmän vaikuttaa onko se kuinka hyvässä kunnossa vaihtohetkellä. Sen sijaan sen uuden tai uudemman arvo laskee euromääräisesti enemmän, jolloin väliraha pienenee. Vanhalla autolla ajavalle siis hyvä juttu, joskus ne on kuitenkin uusittava, ja sen voisi tehdä samalla välirahalla joko aikaisemmin tai parempaan autoon jos autovero poistuu tai pienenee.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  9. #189
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Autoverosta jos puhutaan niin sehän on saanut aikaan tilanteen että meidän on kannattavampaa ajaa vanhoilla autoilla. Läntisen Euroopan vanhimmilla. Jopa Kreikassa on uudemmat autot keskimäärin.

    Nyt kun tätä epäkohtaa ollaan korjaamassa, niin se on sitten huono juttu?
    Totta kai se on huono juttu. Ei niin väliä sillä, että itsellä voisi olla varaa ostaa parempi auto, mutta kun on olemassa riski, että naapuri ostaa vieläkin paremman.
    Superbike #7
  10. #190
    No nyt ollaan asian ytimessä.

    Jos "köyhä" hyötyy satasen, joka on sille vaikkapa 10%, niin se on huono juttu koska samalla "rikas" hyötyisi tonnin, joka on sille vaikkapa 2%.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #191
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Totta kai se on huono juttu. Ei niin väliä sillä, että itsellä voisi olla varaa ostaa parempi auto, mutta kun on olemassa riski, että naapuri ostaa vieläkin paremman.
    Tuossahan se juurisyy on napakasti todettu.
  12. #192
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun tätä epäkohtaa ollaan korjaamassa, niin se on sitten huono juttu?

    No jos se autoverotuksen epäkohta oikeasti korjattaisiinkin eli vaikka poistettaisiin autovero kokonaan, eikä tehtäisi vain kosmeettista alennusta. Tämän marginaalisen alennuksen seurauksena hinnat eivät taida mainittavasti laskea (on pyöritelty lukuja kuten 1000e tai 1500e) niin uusissa kuin vanhoissakaan autoissa (käytettyjen autojen hintavaikutuksia on vielä ennenaikaista spekuloida), mutta käyttömaksut kasvaa ja tulee uusia veroja mm. mpyörille. Näin toteutettuna tästä taitaa hyötyä vain autokauppa, autonvalmistaja sekä ensimmäistä autoaan ostavat, joilla ei ole tarjota vaihtoautoa. Haittapuolet eli korotetut vuosittaiset omistusverot tuntuvat eniten pieni- ja keskituloisen lompakossa, kuten muutkin hallituksen julkistetut uudistukset. Tällä taas ei ole mitään tekemistä kateuden, vaan ihan esim. toimeentulon ja elämänlaadun kanssa.
  13. #193
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    No jos se autoverotuksen epäkohta oikeasti korjattaisiinkin eli vaikka poistettaisiin autovero kokonaan, eikä tehtäisi vain kosmeettista alennusta. Tämän marginaalisen alennuksen seurauksena hinnat eivät taida mainittavasti laskea (on pyöritelty lukuja kuten 1000e tai 1500e) niin uusissa kuin vanhoissakaan autoissa (käytettyjen autojen hintavaikutuksia on vielä ennenaikaista spekuloida), mutta käyttömaksut kasvaa ja tulee uusia veroja mm. mpyörille. Näin toteutettuna tästä taitaa hyötyä vain autokauppa, autonvalmistaja sekä ensimmäistä autoaan ostavat, joilla ei ole tarjota vaihtoautoa. Haittapuolet eli korotetut vuosittaiset omistusverot tuntuvat eniten pieni- ja keskituloisen lompakossa, kuten muutkin hallituksen julkistetut uudistukset. Tällä taas ei ole mitään tekemistä kateuden, vaan ihan esim. toimeentulon ja elämänlaadun kanssa.
    Autoveron poistolla olis suurin vaikutus käytettyjen auton hintaan, ku sen jälkeen niitäkin sais hakee ihan vapaasti ruotsist / balttiast / saksast.
    Hinta "romahdus" näkyis varsinki käytetyis ja paljon ajetuis isommis premium luokan autoissa, jotka ovat suhteellisen arvokkaita suomessa vielä käytettyinä.
    Niitähän tuodaan nytkin ja on tuotu takavuosina läjäpäin, tullin ihmeeellisistä verotus laskelmista huolimatta...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  14. #194
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Autoveron poistolla olis suurin vaikutus käytettyjen auton hintaan, ku sen jälkeen niitäkin sais hakee ihan vapaasti ruotsist / balttiast / saksast.
    Hinta "romahdus" näkyis varsinki käytetyis ja paljon ajetuis isommis premium luokan autoissa, jotka ovat suhteellisen arvokkaita suomessa vielä käytettyinä.
    Niitähän tuodaan nytkin ja on tuotu takavuosina läjäpäin, tullin ihmeeellisistä verotus laskelmista huolimatta...
    Tuota isoa ja paljon ajettujen tuontia sinällään olen ihmetellyt aina. Saa hinnalla paskan auton jonka kunnossapitoon tarvitaan liki optiomiljonärin tulot.
    Eipä nuo autot nyt sinänsä niin hirveän kalliita täällä ole kun ostaa oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Ite ostin 2010 d4 v70:n viime marraskuussa Joensuusta, kilometrejä oli 68000, huollettu ekasta liisingistä tuli. Suoran kaupan hinta oli 22800e kun nyt vastaava halvin mobile.de:ssä on 19500e tosin piirua heikommalla varustetasolla ja tuohon rahdit, talvikummit, webasto ja muut kivat päälle. Ei saa kovin kannattavaksi ilman verojakaan ellei sitten osaa tingata tässä tapauksessa Italiassa johon siihen kuluu kohtuudella aikaa.
    Mutta toki jos tinkaamatta menee täälläkin kauppaa tekemään vieraan myyjän kanssa niin saahan sitä maksaa vielä jos on ei-myyvä vaihdokki mukana
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  15. #195
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tuota isoa ja paljon ajettujen tuontia sinällään olen ihmetellyt aina. Saa hinnalla paskan auton jonka kunnossapitoon tarvitaan liki optiomiljonärin tulot.
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1424404683525.html

    Tietysti eri asia, jos laittaa 25 donaa liki museoikäiseen autoon...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  16. #196
    Keskihintaluokka
    Kun nostetaan hintaryhmä 5 000-7 500 euron haarukkaan, alkaa todella tapahtua. Suomessa myynnissä olevien autojen kokoluokka ei juuri muutu, mutta rahalla saa nyt pari vuotta uudemman auton – yleisin vuosimalli on 2007.

    Keskimääräiset ajokilometrit putoavat hiukan 100 000 kilometrin yläpuolelle, vaikka muutamassa pienemmässä autossa ajomäärä onkin jopa alle 80 000 km.

    Saksalainen asiakas saa puolestaan viisi vuotta uudemman auton, keskimäärin vuosimallia 2012. Mukana on Skoda Citigo, Seat Mii sekä esimerkiksi Dacia Sandero, mutta yhteistä niille on että Top10:n vanhimmat autot ovat vuosimallia 2011. Siis kolme vuotta uudempia kuin saman luokan kallein suomalaisauto.

    Yhdelläkään Top 10:n saksalaisautolla ei ole ajettu yli 43 000 kilometriä, eli eniten ajetullakin on ajettu puolet vähemmän kuin Suomessa kaupan olevalla laitteella.
    Tässä näkyy autoveron vaikutus muutaman tuhannen euron hintaluokassa. Meitä suomalaisia kusetetaan valtion puolelta aivan täysillä.
    http://winterride.com
  17. #197
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tuota isoa ja paljon ajettujen tuontia sinällään olen ihmetellyt aina. Saa hinnalla paskan auton jonka kunnossapitoon tarvitaan liki optiomiljonärin tulot.
    Eipä nuo autot nyt sinänsä niin hirveän kalliita täällä ole kun ostaa oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Ite ostin 2010 d4 v70:n viime marraskuussa Joensuusta, kilometrejä oli 68000, huollettu ekasta liisingistä tuli. Suoran kaupan hinta oli 22800e kun nyt vastaava halvin mobile.de:ssä on 19500e tosin piirua heikommalla varustetasolla ja tuohon rahdit, talvikummit, webasto ja muut kivat päälle. Ei saa kovin kannattavaksi ilman verojakaan ellei sitten osaa tingata tässä tapauksessa Italiassa johon siihen kuluu kohtuudella aikaa.
    Mutta toki jos tinkaamatta menee täälläkin kauppaa tekemään vieraan myyjän kanssa niin saahan sitä maksaa vielä jos on ei-myyvä vaihdokki mukana
    Välillä vaan sattuu tuuri kohdalle ja kaupat onnistuu hyvään hintaan. Yksittäisen tuuritapauksen perusteella ei tosin kannata vetää kovin pitkälle meneviä päätöksiä yleisestä hintatasosta.
    Superbike #7
  18. #198
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ite ostin 2010 d4 v70:n viime marraskuussa Joensuusta, kilometrejä oli 68000, huollettu ekasta liisingistä tuli. Suoran kaupan hinta oli 22800e kun nyt vastaava halvin mobile.de:ssä on 19500e tosin piirua heikommalla varustetasolla ja tuohon rahdit, talvikummit, webasto ja muut kivat päälle. Ei saa kovin kannattavaksi ilman verojakaan ellei sitten osaa tingata tässä tapauksessa Italiassa johon siihen kuluu kohtuudella aikaa.
    No vaikka nyrkkisäännöt huonoja ovatkin, niin nyrkkisääntönä sanoisin että Saabit ja Volvot kannattaa hakea Ruotsista. On valikoimaa ja varustetasoa. Saksasta sitten sikäläisiä merkkejä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #199
    Lainaa Etotak kirjoitti Katso viesti
    Autoveron poisto pudottaa käytettyjenkin autojen hinnat järkevämmälle tasolle. Pienellä rahalla autoa ostavat pystyisivät ostamaan monta vuotta uudemman mallin samalla rahalla.
    Ja paskat! Tuo muutos, varsinkin jos se toteutetaan esim. 5% vuosiportain, ei tule tuntumaan käytetyissä ei päässä ei perseessä! Autokauppias vaan tinkaa sen sun käytettys hyvityshinnan alemmas "kun on tämä veromuutos" = kusee sua linssiin minkä kerkiää. Edes tuo -20% alennus kertalaakista ei ole kuin 1.000€ luokkaa bränikässä autossa = summa jonka on voinut tinkaista helposti jo käteisalennuksenakin tai lisävarustepakettina

    Tuo veroale saa vaan autokaupan nyt todelliseen jumiin, kukaan ei enää osta uutta autoa kun odotetaan tuota veromuutosta tapahtuvaksi kuin kuuta nousevaa. Ja kun se lopulta toteutuu, niin seuraavana on pettymys jotta tässäkös se muka oli, v...t mun rahat riitä uuteen autoon vieläkään
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #200
    Autoveron alennus on kirjattu siten, että nykyisen vuotuisen n. 1000milj sijasta hallituskauden lopussa vuotuinen tuotto olisi n. 800milj €. Jos esimerkiksi autojen myynti sakkaa n. 20%, niin veroa ei tarvitse laskea ollenkaan hallitusohjelmaan kirjatun tavoitteen saavuttamiseksi.
  21. #201
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Ja paskat! Tuo muutos, varsinkin jos se toteutetaan esim. 5% vuosiportain, ei tule tuntumaan käytetyissä ei päässä ei perseessä! Autokauppias vaan tinkaa sen sun käytettys hyvityshinnan alemmas "kun on tämä veromuutos" = kusee sua linssiin minkä kerkiää. Edes tuo -20% alennus kertalaakista ei ole kuin 1.000€ luokkaa bränikässä autossa = summa jonka on voinut tinkaista helposti jo käteisalennuksenakin tai lisävarustepakettina
    Juuri noin.
    Automyyjä ei anna enää alennusta tai edes sitä lippistä, "kun se autovero pieneni ja katteet kutistuu"
    Vaihdokki hinnoitellaan ihan alakanttiin, "kun se autovero tästä vielä pienenee ensi vuonna, niin se on otettava huomioon vaihdokin hinnoittelussa"

    Autokauppa on kyntänyt pitkään todella syvällä ja jos joku pieni hinnanalennus valtion toimesta on tulossa, niin lasipalatsien neukkareissa on mietitty, miten siitä siivusta saisi vähän isomman osan jäämään kaupan kassaan.

    Ainahan maahantuoja voi nostaa verottomia hintoja ja näin tulee suomessa tapahtumaan.
    Sitten kun autovero on kokonaan poistunut ja tuonti onnistuu ilman venkoilua ja säätöä, niin sitten suomalainen lasipalatsi on kusessa, kun ruåtsin ja Viron kauppian myy sitä uutta verotonta Daewoo 308 golffia kolme tonnia halvemmalla kuin suomalainen maahantuoja vastaavaa verotonta...

    Lainaus toiselta nettisivulta (05/2015)
    Audi julkaisi vihdoinkin hinnat uudelle Q7-mallilleen.
    Hämmästyin verottomista hinnoista:
    - 3.0 TFSI : 75.330e
    - 3.0 TDI : 72.500e

    Saksassa autojen hinnat ovat:
    - 3.0 TFSI : 62.900e
    - 3.0 TDI : 60.900e
  22. #202
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Lainaus toiselta nettisivulta (05/2015)
    Audi julkaisi vihdoinkin hinnat uudelle Q7-mallilleen.
    Hämmästyin verottomista hinnoista:
    - 3.0 TFSI : 75.330e
    - 3.0 TDI : 72.500e

    Saksassa autojen hinnat ovat:
    - 3.0 TFSI : 62.900e
    - 3.0 TDI : 60.900e
    Näinhän se menee, kun maahantuojat itse pääsee sanelemaan sekä verottoman, että verollisen ovh:n. CIF -hinta pitäisi olla julkista tietoa. Maahantuoja tyytyväinen, kun saa katteet paikalleen, verottaja tyytyväinen kun saa verot myös maahantuojan katteista. Vain yksi osapuoli on tyytymätön.
    Ja autokapassa alkaa saada alennusta (muutakin kuin niitä lippiksiä ja kylmää kahvia) vasta kun kilpailu Euroopan kanssa todella vapautuu.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  23. #203
    tarviskos meidän kokoontuu ja ilmasta mielipiteemme jossain muualla jos vaikka virkamiehet heräisi ,esim ranska kun kielsivät splitaamisen niin tuhannet ellei jopa kymmenet tuhannet moottoripyörät ajoivat kaistalla ,tulos koko pariisi sekaisin ,tais olla laki yhden päivän voimassa .kyllähän meitä motoristeja on aikas paljon että saatais jonkinmoine mielen ilmaisu aikaiseksi .meillä täällä suomessa on jännä tapa mutista kotona ja kirota miks ne noin tekee ,mutta mitään ei tehdä sen eteen ,nyt joukollo voima kehiin ,euroopalaiseen tapaan niin loppuu toi valtion rahastus
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  24. #204
    Ei tarvitse kokoontua mihinkään. Tehdään vaan vuodenvaihteessa liikennekäytöstä poisto ja jäädään odottamaan kenen kantti pettää ensin.
  25. #205
    Voiko moottoripyörälle tehdä nykyään liikennekäytöstä poiston? ennen ei ainkaan voinut?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  26. #206
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Voiko moottoripyörälle tehdä nykyään liikennekäytöstä poiston? ennen ei ainkaan voinut?
    http://www.smoto.fi/?p=2717
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #207
    Tattis! Tämä on hyvä tieto. Samoin artikkelissa mainittu rekisteröintitodistus-info, että sitä ei tarvi kotimaassa enää pitää mukana. Aina se on kuitenkin "väärän" takin taskussa.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  28. #208
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eipä nuo autot nyt sinänsä niin hirveän kalliita täällä ole kun ostaa oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Ite ostin 2010 d4 v70:n viime marraskuussa Joensuusta, kilometrejä oli 68000, huollettu ekasta liisingistä tuli. Suoran kaupan hinta oli 22800e kun nyt vastaava halvin mobile.de:ssä on 19500e tosin piirua heikommalla varustetasolla ja tuohon rahdit, talvikummit, webasto ja muut kivat päälle. Ei saa kovin kannattavaksi ilman verojakaan ellei sitten osaa tingata tässä tapauksessa Italiassa johon siihen kuluu kohtuudella aikaa.
    Ruotsissa ton ikäisten Diesel V70:n Volvojen hinta pyynnöt pyörii siin 14-16 000 euros.
    Mut tuleehan siihen päälle jokunen satku haku- & rekisteröinti kustannuksia...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  29. #209
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ruotsissa ton ikäisten Diesel V70:n Volvojen hinta pyynnöt pyörii siin 14-16 000 euros.
    Mut tuleehan siihen päälle jokunen satku haku- & rekisteröinti kustannuksia...
    Oliskin tuolloin ollut tuolla tasolla. Ruottista olis saanut halvalla kineticciä ja 2.0 dieselillä manuaalilla muttei parempia/isompia
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  30.  
  31. #210
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tää maa on siinä jamassa, että vähän sieltä ja täältä on pakko säästää ja aika monesta paikasta pitää kiristää jos meinataan, ettei olla samassa jamassa kuin Kreikka muutaman vuoden päästä. Silti porukka jaksaa itkeä jostain huvilaitteen ylimääräisestä verosta tai sakkojen kiristyksestä. Noista sakot nyt saattaa aiheuttaa merkittävän loven kukkaroon, toisin kuin n. 100€ luokkaa oleva vero, mutta sakkojen kohdalla on kyllä itse päättänyt käyttää maksullista lisänopeutta. Jatkossa tuon maksullisen lisänopeuden tuntihinta on vaan pikkasen kovempi ja siten kannattavuus pienempi. Eiköhän nuo ole ne about fiksuimmat paikat kiristää. Vai olisko toi 50miljoonaa pitäny ottaa suoraan palkasta?
    Ja tulee olemaan vielä huonommassa jamassa jos valtio ihan ihkaoikeasti meinaa ajaa tuon 4,5 tai 6 miljardin euron leikkauslistansa läpitte. Tästä löytyy esimerkkejä ihan vaikka Irlannista tai Espanjasta, että noi leikkauslistat vaan syventää ahdinkoa koska kellään ei ole varaa investoida ja ostovoima peruspulliaisilla heikentyy. Valtiontaloudessa kun kyse ei oo siitä paljonko saadaan omia kuluja pienennettyä, koska samalla AINA tippuu myös kulutus.

    Jopa IMF, joka on pitkän aikaa rummuttanut vyönkiristysten perään, totesi sen olevan ns. Kreikan tie. Kansainväliset talousoppineet on melko pitkälti kaikki sitä mieltä, että leikkaamalla ja kiristämällä saadaan vain supistettua omia sisämarkkinoita ja kaivettua kuoppaa syvemmäksi. Huomioitavaa on, että Suomessa tätä politiikkaa puoltaa siitä itse hyötyvät, esimerkiksi vaikka Nalle ja meidän miljonääriklubi-SSS.

    Fakta on se, että meidän infra tarttee investointeja, koska se ei tuu kestämään pitkään. Noi on asioita, joita siis vain tekohengitetään ja lykätään, kun samalla viivyttely vaan kasvattaa korjauksen hintalappua. Jos nykyisellään lainarahaa saa miinukorolla, eli siis ihka oikeaa ilmaista rahaa, niin miksi helvetissä sen ottoa pitäisi pelätä? Tyhmäähän se olisi jättää ottamatta. Lisäksi Suomessa valtionlaina per capita suhteutettuna BKT:hen on todella pieni. Taisi olla jopa maailman viiden tai kymmenen pienimmän maan joukossa.

    Mun mielestä on sinänsä ihan oikeudenmukaista, ettei millään laitteella ole verovapautta jos kaikilla ei ole. Onhan se sinänsä oikeus ja kohtuus, ja jos ihan järjellä ajattelee, on suurin osa moottoripyöristä ihan pelkkää viihdekäyttöä, mahdollisesti yhdistettynä vaikka työmatkaan. Eli sinänsä, jos tuo verotettava summa pysyy järjellisenä, niin onhan tämä hyvä uudistus. Yleisesti pärrääjät ovat paremmassa osassa olevia ihmisiä, koska persaukisella ei tähän oikein ole varaa.
    <p><a href="https://soundcloud.com/mr-badger-1/sets/the-best-of-mr-badger-the-ultimate-collectors-digitally-remastered-reissue-anniversary-edition&quot;&gt;"> Tsekkaa meikäläisen musiikkia!</a></p>
Sivu: 7 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757107 ... ViimeinenViimeinen