Sivu: 98 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 488896979899100108 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2911:stä 2940:een 3540:sta
    Lainaa martec kirjoitti Katso viesti
    Ei pitäisi olla ihan ylitsepääsemätöntä käsittää, että veroa joka ei tuota mitään, ei myöskään tarvitse korvata millään,
    HEP! HEP! ja HEP!

Ehkä noi ison kirstun vartijat laskee asiat juuri tolleen, kun suunta ei ota muuttuakseen.

Lyöhän budjettiin tulo (vero) joka ei toteudu (tuota budjetoitua määrää), niin mitä tapahtuu... ja mikä on seuraavana
    edessä???

Ei pelkästään jäänyt "tuotto" saamatta, vaan pamahti katettaavaa alijäämää.... ja kädessä (edessä)
    on tuon lisäksi edelleen se kuluvan vuoden "tuottotavoite".

Ehkä tuo "korvaaminen" ei muutenkaan ole ihan oikea termi ko yhteydessä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Persunuoren blogi
    [I]
    täytyy nostaa nuorelle Naiselle hattua ,että on näin asiallisen tekstin kirjoittanut ja vielä lähettänyt sen oikeaan paikkaan..

noita vastineita kun luki niin melkein tunsi myötähäpeää kun oikeat moottoripyöräkerhon miehet itkevät kuinka kalliiksi seetien vaihto ja lyijyn korvaavien lisäaineiden käyttökin on jo tullut kun hallitus päätti poistaa lyijylliset polttoaineet...

koskas se taas olikaan -91??
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Myös sillä että Viro nostaa alkoholiveroaan +65% heinäkuussa lienee oma osansa asiassa
    2016
    Olut
    Viro 8,30 Suomi 32,05
    Jos Viro nostaa alkoholiveroa +65%, niin se on korotuksen jälkeen 13,7...

Väkevät.
    Viro 21,72 Suomi 45,55
    Jos Viro nostaa alkoholiveroa +65%, niin se on korotuksen jälkeen 35,8...

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/T...holijuomavero/
    Trafin tilastojen mukaan moottoripyöriä poistettiin liikennekäytöstä viime syksyn aikana noin 51 000 kappaletta. Koko viime vuonna liikennekäytöstä poistettiin runsaat 81 000 moottoripyörää, kun vuonna 2015 luku oli reilut 6 000.

http://yle.fi/uutiset/3-9390159
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    täytyy nostaa nuorelle Naiselle hattua ,että on näin asiallisen tekstin kirjoittanut ja vielä lähettänyt sen oikeaan paikkaan..

noita vastineita kun luki niin melkein tunsi myötähäpeää kun oikeat moottoripyöräkerhon miehet itkevät kuinka kalliiksi seetien vaihto ja lyijyn korvaavien lisäaineiden käyttökin on jo tullut kun hallitus päätti poistaa lyijylliset polttoaineet...

koskas se taas olikaan -91??
    Hiukan tuli sama mieleen...ja joku emeriitusprofessori selvitti kaikki muutkin verotettavat kohteet samalla kerralla...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Olisko jotain opittu noista ajoista?
    https://www.youtube.com/watch?v=YUP65rfTjvs
    on tainnu vexi salmella olla noita irwin sanoja tehdessä suomen poliittinen tietämys hyvällä tollalla..
    Trafin tilastojen mukaan moottoripyöriä poistettiin liikennekäytöstä viime syksyn aikana noin 51 000 kappaletta. Koko viime vuonna liikennekäytöstä poistettiin runsaat 81 000 moottoripyörää, kun vuonna 2015 luku oli reilut 6 000.

Samasta artikkelista:

"– Syy-yhteyttä veron ja poistojen välille on tosi hankala tässä vaiheessa vetää."

Ai on vai?
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    2016
    Olut
    Viro 8,30 Suomi 32,05
    Jos Viro nostaa alkoholiveroa +65%, niin se on korotuksen jälkeen 13,7...

Väkevät.
    Viro 21,72 Suomi 45,55
    Jos Viro nostaa alkoholiveroa +65%, niin se on korotuksen jälkeen 35,8...
    Ei sunkaan se Viron vanha hinta ihan 100% veroa ole??

MUOKS: Sori...noi olikin 100% alkoholin vero-osuuksia...mitä ei kyllä ihan heti olis hiffannu. Siis minä..
    Vaikka siinä se linkki olikin...
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Samasta artikkelista:

"– Syy-yhteyttä veron ja poistojen välille on tosi hankala tässä vaiheessa vetää."

Ai on vai?
    Samaa poliitista jargonia kuten aina ollut muissakin vastaavissa tilanteissa....... yritetään pitää se naama pokerilla, vaikka on paskat jo housussa........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Trafin tilastojen mukaan moottoripyöriä poistettiin liikennekäytöstä viime syksyn aikana noin 51 000 kappaletta. Koko viime vuonna liikennekäytöstä poistettiin runsaat 81 000 moottoripyörää, kun vuonna 2015 luku oli reilut 6 000.]
    Vaikuttaakohan tuohon se, että mp:n liikennekäytöstä poisto tuli mahdolliseksi marraskuun alussa 2015. En tiedä miten huomioitu 2015 tammikuu-lokakuu.
    Viimeksi muokannut: Tinde; 11.01.2017 klo 07:23.
    FJR -17
    Kolme syytä, miksi uusi vero on niin vaikea pala motoristeille

Moottoripyöräharrastajia kismittää muun muassa se, että suunniteltu vero kohtelee epätasa-arvoisesti eri harrastajaryhmiä.

http://yle.fi/uutiset/3-9394073

"Vero kohtelee kaltoin useamman pyörän omistajia"
    Valtiovarainministeriön Markus Teräväinen ei näe tässä suhteessa ongelmaa.
    – Niinhän se on autoillakin. Jos ihminen omistaa monia autoja, niin vero pitää maksaa kaikista niistä, jotka ovat käytössä, Teräväinen huomauttaa.

Mutta kun autoista ei tarvii jokaisesta maksaa koko vuoden veroa, mutta rätkistä pitää.
    Jos siinä ei näe ongelmaa, niin pitäskö hommata silmälasit....
    http://yle.fi/uutiset/3-9394073

"Vero kohtelee kaltoin useamman pyörän omistajia"
    Valtiovarainministeriön Markus Teräväinen ei näe tässä suhteessa ongelmaa.
    – Niinhän se on autoillakin. Jos ihminen omistaa monia autoja, niin vero pitää maksaa kaikista niistä, jotka ovat käytössä, Teräväinen huomauttaa.

Mutta kun autoista ei tarvii jokaisesta maksaa koko vuoden veroa, mutta rätkistä pitää.
    Jos siinä ei näe ongelmaa, niin pitäskö hommata silmälasit....
    Mistä noita pässejä ja apinoita oikein sikiää tuonne virkamiestasolle????? Eikö ne edes itse huomaa antavansa aivan päättömiä kommentteja? Jotenkin tuntuu siltä, että tuolla tasolla pitäis olla jotain muutakin koulua käyty kuin apukoulua, mutta näköjään olen täysin väärässä!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Mistä noita pässejä ja apinoita oikein sikiää tuonne virkamiestasolle????? Eikö ne edes itse huomaa antavansa aivan päättömiä kommentteja? Jotenkin tuntuu siltä, että tuolla tasolla pitäis olla jotain muutakin koulua käyty kuin apukoulua, mutta näköjään olen täysin väärässä!

siinä on se että suomessa sinne valitaan sopivia.... ei koskaan päteviä.... koska pätevät ei alistuis typeriin puuhasteluihin.....

Toivottavasti porukalla on nyt malttia ja ennen kaikkea kanttia myös pitää nuo 86000 prätkää liikennekäytöstä poistettuina toistaiseksi. 86000 x 150 = 12,9 miljoonaa.
    <p>.</p>
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti porukalla on nyt malttia ja ennen kaikkea kanttia myös pitää nuo 86000 prätkää liikennekäytöstä poistettuina toistaiseksi. 86000 x 150 = 12,9 miljoonaa.
    Lopputulema alun turbulenssin jälkeen ei toki ole noin ruusuinen, eikä siihen kukaan edes hetkittäin
    selväjärkinen tuudittaudu.

"Tästä se kuitenkin lähtee"

Ai mikä?

No se, miten tuo "sinapin syöttö kissalle" toimii.

Kun periaate on äkätty, homma nousee ihan eri tavalla ja puitteissa siivilleen jos vaan halutaan.....
    ja alkaa myös vaikuttaa ihan eri mittaluokassa..... siellä "härskimmässäkin päässä".

Miten se meni....

"PERKELE! Leipää nekin syö ja rautaa tottelee".
    Kansalaisella ja kuluttajalla on kädessään nuo kaksi edellä mainittua.
    Kolikko "nyrkkiin puristuneessa" kädessä on se rauta.... ja myös sen toisen leipä.

Eihän ollu kuitenkaan kovin vaikea juttu.... eihän?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Persunuoren blogi

Minä olen yrittänyt tehdä. Olen seurannut aktiivisesti moottoripyörän ajoneuvoveron lakimuutoksen etenemistä. Olen seurannut keskusteluja, olen seurannut tehtyjä tutkimuksia, olen lähettänyt sähköpostia kansanedustajille, jutellut kansanedustajien avustajien kanssa ja neuvonut kymmeniä muita ihmisiä myös laittamaan sähköpostia kansanedustajille.

http://suvikarhu.puheenvuoro.uusisuo...n-ajoneuvovero

Kiitos linkistä. Mukava huomata, ettei tullut vaaleissa äänestettyä ainakaan aivan järjetöntä tapausta Ikävä kyllä ei ainakaan vielä päässyt vaikuttamaan.
    Laitoinpahan lausunnon kanssa valtiovarainministeriöön. Toivottavasti hukkuvat lausuntoihin siellä...

http://suvikarhu.fi/mp-vero
    "Joukkovoima on paras voima. Nyt ei ole aika lyödä hanskoja tiskiin. Me voimme vielä vaikuttaa! Me voimme estää tämän, asiallisilla, hyvillä ja tutkituilla perusteluilla. Yhdessä! Siksi haluan antaa teille jokaiselle käyttööni lausuntoni, jonka olen 9.1. lähettänyt valtiovarainministeriöön. Voit käyttää lausuntoni juuri sellaisenaan, tietenkin kannattaa muokata omat nimitiedot, mutta voit muokata myös muita kohtia, voit lisätä siihen jotain uutta tai poistaa siitä joitain kohtia. Mutta lähetä se ehdottomasti heille 16.1.2017 mennessä: valtiovarainministerio(at)vm.fi "
    Suzuki GSX 1400 -02
    Kawasaki VN1500 Classic -96
    Yamaha FZS 600 -03
    Honda CBR 600F -90
    Hmm.. Ai että olisi ehkä ollut jonkinlaista lobbausta tässä mustan laatikon ajatuksessa taustalla
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005039193.html
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Onko nyt vero tienattu? Pyörän seisontaan laitto toi tänään176 e palautuksen maksettuun liikennevakuutukseen.

Kyllä tuo summa jää kokonaan omaan taskuun jos vero tulee. Mielenkiinnolla seuraan kasvaako porukka niin suureksi että sillä on jotain merkitystä.
    toivottavsti kaatuu vero... mut toinen vaihtoehto on että jäljelle jäävät maksaa tuplat.... siten se summa nousee nopeammin... kun se kuiteski suomessa nousee ... ei ole autoistakaan kerätty koskaan vähentynyt .. vaikka on maksuille uusia nimiä keksitty......
    kyllä tämän maan johtoon tarvii saada joku järki.... virkamiehet vaihtamalla ... pelkät ministerit vaihtamalla
    ei toteudu...........
    Tää toinen vaihtoehto, vuotunen vero nousee ja nousee. Aivan vissi, että käytöstä poistot vähenee ja vähenee, jäljelle jäävät tosiharrastajat toki. Mutta sitten se skenaario toteutuu, jota SMOTOKIN on ollut laskemassa ja perustelemassa. Nettoverotulo valtion kassaan on täysin taatusti negatiivinen tämän pisteveron vaikutuksesta hiukankaan pidemmällä aikajanalla. Onko todella niin, että tätä typeryyttä on pakko ajaa kuin kalkkarokäärmettä pyssyn piippuun, arvon päättäjät. Kun kuitenkin joku lukee näitä. Sentään sata sivua asiaa!
    <p>.</p>
    Myykää Sipilän lapsille helvetin äkkiä prätkäputiikki
    Lainaa jowareo kirjoitti Katso viesti
    En oo aiemmin laittanu viestejä pelkän komppauksen takia, mutta tää oli kyllä sen arvoinen

Pelkkä valitus on harvemmin rakentavaa/kehittävää, nyt on esitetty toimiva vaihtoehto.
    Persunuoren blogi

Minä olen yrittänyt tehdä. Olen seurannut aktiivisesti moottoripyörän ajoneuvoveron lakimuutoksen etenemistä. Olen seurannut keskusteluja, olen seurannut tehtyjä tutkimuksia, olen lähettänyt sähköpostia kansanedustajille, jutellut kansanedustajien avustajien kanssa ja neuvonut kymmeniä muita ihmisiä myös laittamaan sähköpostia kansanedustajille.

http://suvikarhu.puheenvuoro.uusisuo...n-ajoneuvovero
    Itse lähetin juuri tuon saman lausunnon valtionvarainministeriöön, tosin oman nimen ja päivän siihen vaihoin. Jos edes jotain vaikutusta olis. Kannattaa muittenkin ladata toi lausunto ja lähettää sinne!
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
    Oiskos se tässä melko selkeästi sanottuna
    https://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...52230_uu.shtml
    Hyvä että alkaa pyöräkauppiaatkin protestoimaan Teräväisen ääliön lausuntoja!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Lainaa jowareo kirjoitti Katso viesti
    toi on kautta aikojen paras vinkki koko mp alan elpymiselle..... viikos löytyis vaikka miljardi tuki rahaa alalle
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    toi on kautta aikojen paras vinkki koko mp alan elpymiselle..... viikos löytyis vaikka miljardi tuki rahaa alalle
    Ja vois olla, että uusien verotus pienenisi................
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Täältä myös lähti säpo vm:lle
    Herra Relander veistelee uudessa MP- Motorradissa:
    Koska meillä on nyt asioista päättämässä ihmisiä jotka ovat lukeneet enemmän Raamattua kuin oikeuskirjallisuutta, voin vain todeta: Isä, anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä tekevät (Luukkaan evankeliumi 23:34)
    KTM 1290 Super Adventure S
  30.  
    Mites tuo vero käyttäytyy lyhytaikaisissa omistuksissa? Jos sama pyörä myydään vaikka kolmesti kesän aikana, niin kerääkö valtio kolmet verot samasta moposta?

Sanotaan vaikka, että huomaan edullisen vehkeen ja ostan sen itselleni ja myyn kaverille samalla viikolla. Joutunen vissii maksamaan sen 150€ siitä ilosta, että välitin vehkeen eteenpäin?
Sivu: 98 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 488896979899100108 ... ViimeinenViimeinen