Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner vakuuttaa, että autoilun kustannukset kevenevät ensi vuonna, kun osa veroeuroista vaihtuu väylien käyttömaksuiksi.
Tuosta saisi hauskan sloganin Tee-Paitaan...
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/be...nevat/SaRQ5EvS
Onkohan Sipilän panneri valmis laittamaan nimen paperiinm jossa mainitaan että maksut pienenee ja myös jonkinlainen aikajana.
Aikoinaan kun liityttiin EU:in oli myynivalttina että ruoan hinta alenee...............no mikä on tilanne nyt?Jos muistan uutisista oikein oltiin lähellä kärkeä,mutta kalleudessa
Aika poliittinen puhuja
Reunaehtoina oli ettei liikenneyrittäjien kustannukset nouse eikä yksityisautoilun verot. Samaten tavoitteena oli ettei yksityisautoilijan maksut nouse.
Eli reunaehto on melko ehdoton asia joka pitää toteutua, tavoitteen kanssa on hieman toisin. Ja nyt jos suuri osa nykyisistä veroista muuttuu LiVe Oy:n maksuiksi, niin kyllä, verot melkoisella varmuudella pienenee, eikös. Vaan jos tuo LiVe Oy:n maksu onkin 150% nykyisestä veron määrästä, niin se on vaan voi voi, tuota tavoitetta ei nyt tällä kertaa saavutettu![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Hah. Lasketaas.
Perustetaan yhtiö joka lainaa rahat ja lunastaa tiestön valtiolta. Sanotaan vaikka 20 mrd (mukava summa, onhan se kymmenkunta prosenttia budjetista, mutta äkkiä se hassataan). Valtio saisi lainaa lähes nollakorolla, mut firmat on eri juttu, sanotaan vaikka 4%. Ja kun firmasta on kysymys, sijoitetulle pääomalle halutaan tuottoa, Vattenfall halusi sähköverkolle 16%, lasketaan nyt sitten vaikka 15% mukaan. Nää tekee yhteensä 19%, mikä 20 miljardista on 3,8 miljardia. Tämän lisäksi valtio tahtonee vuosittain saman verran hynää liikenteestä kuin tähänkin asti, eli 8 mrd miinus liikenteeseen käytetty 2 mrd, tekee 6 mrd. Tästä tulee jo yhteensä noin 10 miljardia vuosittain.
No sitten tuo yhtiö myisi rahastusoikeuksia operaattoreille. He tahtovat tietenkin katteen ja perivät alvin asiakkailtaan. Jotta tuo 10 miljardia saataisiin kasaan nettona, pitää alveineen laskuttaa 12,4 mrd. No sitten vielä operaattorin katteet, sanotaan vaikka vaatimattomat 25% laskutushinnasta, päästään 16,5 miljardiin.
Tämäkin luku on optimistinen kun tästä puuttuu tuon livetysfirman omat kulut. Niitähän riittää kun luvassa on hyväpalkkaisia saattohoitopaikkoja Arkadianmäen korkeakoulusta valmistuneille poliitikoille.
Niettä liikenteeltä peritään noin tuplat nykyiseen verrattuna, mut kustannukset kevenee ???
SF 1098S
MTS V4S Sport
Annehan lupaa että tuo mökkimatkailu on jatkossa entistä edullisempaa, miksi siis huoli? Vai odotatko mökkien ale-myyntikampanjaa jonkun uuden kustannus-/maksumallin ansiosta? Taitaa (kiinteistö) omaisuuden hinnat kivuta pilviin jatkossa koska käytön edullisuus...
Eihän tuo mökkiteiden käyttö ole ollut ilmaista koskaan, mullakin <2 km yksityisteiden käytöstä maksut n 300 e luokkaa vuodessa, pikkurahoja tuon harrastuksen kokonaiskustannuksiin nähden. Ja venekin (riittävän tehokas = verotettava) pitää olla laiturissa, koska muksut tahtoo viis kertaa kesässä jätskille (ja faija kaks kertaa bisselle)...
Alkaa haiskahtaa muuten hieman siltä, että liiketalouden mallit kuten segmentointi ja palvelumaksujen kohdentaminen niitä hyödyntävien kontolle on tulossa myös valtiontalouden hallinnointiin - ei välttämättä paha ajatus, mutta kieli keskellä suuta on edettävä. Jos yksikään noista suurista "talousmomenteista" (So & Te, Koulutus & Sivistys, Viestintä & Liikenne + pari muuta) onnistutaan yksityistämään ilman takuuta luonnollisesta kilpailusta myös jatkossa, mennään syvälle suohon...
Mut hei, itse aiheeseen. Käytiin muksujen kaa laskettelemassa 5h tänään (1 aikuinen + 2 x lapsi): kustannukset n.200 € joten se siitä vuosittaisesta MP-käyttöverosta => kaikki on suhteellista mutta kannattaa valittaa ja kapinoida!
Olisko niin että hallitus haluaa kaiken vapaa-ajan toimeliaisuuden loppuvan tässä maassa?! Pysytään kotona, mennä bussilla tai kävellen töihin - ja kuollaan kun tullaan eläkeikään...
Vähän sellainen maku jää joidenkin täällä kommentoineiden lausunnoista. No, elämä on - ja inetrnet vertaistuki vasta onkin...
Ja kaikki tämä ylläkirjoitettu ihan yleisesti, kaikille meille tasapuolisuuden vuoksi (ei siis kohdistettu nimim: Patukkaan). Ja sen verran seliseliä minultakin: okei, raitis ilma ja 3 lasia punkkua saunan päälle saa tunne-elämän näppäimistön herkäksi...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Perus internet motoristihommia
Jalkatappisarja lentokonealumiinista maksaa 500e plus toimituskulut on ihan
järkevää rahankäyttöä mutta 150e/vuosi vero oli sitten järkevää tai ei saa aikuisen
heittämään itkupotkuraivarit ja väsäämään myynti-ilmoitusta nettimotoon.
1300cc Suzuki
Niin, jos joku idiootti on valmis maksamaan jalkatappisarjasta 500 euroa niin mikä siinä, hän tekee sen vapaaehtoisesti. Jos valtiovalta päättää että mopon omistamisesta pitää maksaa 150 euroa niin siinä ei ole mitään vapaaehtoista vaan vahvemman oikeus. Joten vertaus ei ole relevantti.
Niin "halpenee" auton kustannukset, sen päivän mä haluan nähdä. Nytkin kun autoveroa aletaan keventää, niin pyöriin tuli "pakkovero". Tässäkin voi jo päätellä, että jos prätkäverolla ei saada tarpeeksi kerättyä, niin se tulee nousemaan. Tuossa auto seurantalaite hommassa nään, että se ajoneuvoveron, nimike vain muuttuu, tai sitten se km-verotus on jo laskettu niin korkeaksi, että voitaisiin poistaa ajoneuvovero, mutta tuo kun tulee, niin ei mee kauan kun pyörissäkin on tuo laite.
Tätäkään mä en ymmärrä, verotus ja harrastus on minusta aika eri asia.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Mikään ei ota enemmän päähän kuin tämäntapaiset uutiset joissa moottoripyöräilijöistä tehdään rikollisen synonyymi. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...49971_uu.shtml. Suurelle yleisölle ne antavat mitä suurimman oikeutuksen tehdä tavallisten motoristien elämästä, mm. verottamalla, mahdollisimman vaikeaa.
Ihan aikuisten oikeasti kertokaa nyt vanhalle miehelle joka ei itse ymmärrä noita Bernerin lausuntoja lukemalla että jos: autoilijoiden kulut eivät nouse, valtio saa edelleen tuloja autoilijoiden verotuksesta, sijoittajat saavat tuottoa, uuden liikenneverkkofirman ihmiset saavat palkkansa ja teihin sekä väylästöön investoidaan enemmän kuin nyt.
Miten helvetissä tämä yhtälö voi toimia...![]()
Suzuki GSF1250SA Bandit
eipä tuo järjestelmä lisää rahaa tyhjästä luo. Tehokkuutta yleensä on enemmän ykstyispuolella kuin julkisella.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
ei sen kuulukka toimia,,,poliitikkojen puheet ja toimet on veronmaksajille sama,,, kuin joulupukki lapsille,,,,
ei likikään tottä.... kyllä sen suomen viimisestä 25v historiasta huomaa sokeakin......
olis kiva tietää kuinka iso on kansanedustajien avustus joukko.. olen sitä mieltä että jos valittu edustaja ei kykene ite tekee hommiaan ... maksaa avustajan palkan ite....kyl vähenis ja säästöä tulis...ja valikoitus pikkasen siel oleva väkin aikaa myöten.....
mutta ei tavisten mielipiteel ole suomessa väliä... mutta onnex täältä pääsee pois....
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
oot varmaan oikeas soinin keikahtamista on jo ympäri maailmaa politiikan tutkijat ennustaneet.......
olis varmaan onni meille mopoilijoille.......... mut kyllä soinia silti ymmärtää onhan hän viiminen vennamon veikon
opetuslapsi.........ja tietää ettei valta ole ikuista..... takarivistä on helppo räksyttää....
pikkasen kuin jääkiekossa parhaat ja tietävimmät aina katsomossa.........ikinä ei maila kädessä
Tuli muuten vielä mieleeni että noita paketteja Bernerin mukaan jatkossa voivat myydä automaahantuojat, vakuutusyhtiöt tai rengasliikkeet... Ihan noin omasta yrityskokemuksestani on jäänyt sellainen mielikuva että siitä myynnistä pitäisi jonkinverran jäädä katettakin. Ei homma kauaa pyöri jos kallispalkkaiset myyntimiehet selittävät tiskin takana vanhalle mummolle tunninkin verran eri pakettien etuja: "Tässä saat 100 kilometriä moottoritietä sekä lisäksi 20 paikallisbussilippua eikä siinä vielä kaikki...."
Suzuki GSF1250SA Bandit
Pitäiskö modejen vähän tätä ketjua tarkastella, ettei lipsahda esim. laittoman uhkauksen puolelle. Purnata saa, mutta kovempi kielenkäyttö tekee vain hallaa asioille ja niiden ajamiselle.
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
Tosiaan joidenkin kommentit tuntuvat olevan lähes pelkästään nousuhumalaisen 15-vuotiaan tasoisia. Toivottavasti oikeassa elämässä ulosanti on vähän hedelmällisempää. Ihan työkavereita ja perhettä ajatellen.
Perussuomalaisten kansanedustaja ja liikennevaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen on valmis muutoksiin, kertoo Kokoomusta lähellä oleva Verkkouutiset.
Jalonen toteaa VU:lle, että ”tällä hetkellä on paljon väärää tietoa liikkeellä liikenneverkon rahoitusmalleista, jotka ovat vielä selvitettävinä”.
Ilimankos se Berneri kertoo, että autoilun kustannukset kevenee.
Sillä on vuan väärää tietoa liikenneverkon rahoitusmalleista
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005034766.html
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Veroprofessori: Uusi venevero muistuttaa 1700-luvun ylellisyysveroa – "Pelkkää puuhastelua"
Harmi kun meidän päättäjät menee usein 180 astetta toiseen suuntaan, kun asioista enemmän tietävät.
Toki jokainen "dosentti" kertoo asian, joka on lähtöisin omista arvoista, mutta keskiarvona voisi vetää, että juurikaan ei MP-vero kannatusta saa viisaampien parissa.
Jees kyllä se EU nyt on kaveri, kun tiukka paikka tulee eteen. Jos eroaisimme EU:sta, poliitikot saisivat harrastella vaikka minkälaisia veroja ja maksuja kenenkään jarruttelematta. Eli kyllä se EU jotain hyvääkin aiheuttaa (ajattelee talolainanmaksaja, jonka vanhemmat maksoivat 12% korkoa, kun itsellä on korko lähes 0).
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
Hiljalleen alkavat nämä Sipilän touhut samaan absurdeja piirteitä.
Helsingin Sanomat kertoo, että pääministeri Juha Sipilän koollekutsumassa puoluejohtajien palaverissa tiistaina joulunalusviikolla mietittiin Puolustusvoimien tulevia suurhankintoja: hävittäjiä ja laivoja.
Palaverin agendana oli saavuttaa yhteisymmärrys hankintojen välttämättömyydestä ja niiden rahoituksesta.
Hävittäjähankinnan uumoillaan Helsingin Sanomien mukaan maksavan 7-10 miljardia euroa ilman elinkaarikustannuksia. Laivojen hintalappu olisi 1,2 miljardia euroa. Merialuksia on kaavailtu hankittavaksi neljä ja niiden rahoitus alkaa HS:n mukaan 2019.
Periaatepäätökset hankinnoista on tarkoitus tehdä puolustuspoliittisessa selonteossa, joka on määrä antaa eduskunnalle helmikuun alussa. Lopullinen hankinta jää seuraavan hallituksen kontolle.
Rahoituksesta päätetään ensi kevään julkisen talouden suunnitelmasta. HS kertoo, että yhtenä vaihtoehtona on väläytelty uutta puolustusveroa satavuotisen Suomen itsenäisyyden nimissä.
Viimeksi muokannut: J@ck; 09.01.2017 klo 19:01.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.