Ja se ankeus leviää kyllä koko eläkeporukalle kun imf sanoo että se velka oli siinä, konkurssi ,siihen on vielä n 80MRd aikaa. Valtion velka nyt n 100MRD ja eläkevarat jotka on velan takuuna n 180MRD Saas nähdä löytyykö talkoo työläisiä vaipanvaihtoon.
Eihän ne rahat riitä nytkään valtiolla n(100000h) on vuosikeskipalkka n 50 000e/vuosi +sos n 50% =75000E/vuosi Eli kulut n 7,5MRD/v
Työikäisiä on n 2,5 milj joista 0,5 milj on rivistä poissa Ja kun yksityisellä puolella vuosikeskipalkka on n 40 000 e Eli valtionveroa menee tuosta summasta n 3000e päästään siihen että saamme kasaan n 6MRD
Tilanne on kestämätön Ja asialle ei tehdä mitään. Kun vienti sakkaa sitä lisäarvoa ei tule ulkoapäin jja kun täällä pesemme toistemme paitoja valtio kerää siitä verot pois ja lopputulema on että meiltä loppuu raha. Ja sitä täytyy lainata näin olemme saaneet deflatorisen kehityksen joka ruokkii itse itseään.Kierteen katkaiseminen vaatisi niin rajuja toimia että en sitä usko tapahtuvan vaan imf tulee sanelemaan mihin rahaa käytetään ja mihin ei.
Toivon että olen väärässä ,ja viisaammat varmaan pystyy sanomaan mikä meni ajattelussa vikaan?
Lainaus lakiluonnoksesta:
Kuinkakohan paljon lain suunnittelu on jo tähän mennessä maksanut...Uuden veron käyttöönotto edellyttää Liikenteen turvallisuusviraston tietojärjestelmiin kertaluontei-
sia muutoksia, joista aiheutuviksi kustannuksiksi arvioidaan 250 000 – 300 000 euroa. Kertaluon-
teista lisätyötä aiheutuu myös asiakkaiden opastamisesta sekä ohjeistuksen ja lomakkeiden laatimi-
sesta, joka vaatisi ensimmäisenä vuonna arviolta yhden henkilötyövuoden.
Liikenteen turvallisuusvirasto on valtion vuoden 2017 talousarvioesityksen yhteydessä saanut lisä-
rahoitusta vuodelle 2017 veneveron ja moottoriajoneuvojen veron kustannuksia varten miljoona
euroa. Tästä pääosa kuluu tietojärjestelmätyöhön. Moottoriajoneuvojen veron vuotuisten kantokus-
tannusten arvioidaan olevan joitakin satoja tuhansia euroja.
Ahvenanmaan valtionvirastolle verosta aiheutuvien kustannusten arvioidaan jäävän vähäiseksi.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Edit: kaivoinpa vielä tarkat luvut 30.9.2015 tilanteesta.
Kaikkiaan moottoripyöriä ja mopoja 223 907kpl.
Näistä yli 125cc yhteensä 189 145kpl.
Tähän voi sitten mielessään laskea paljonko on uusia pyöriä myyty sen jälkeen. Vuonna 2015 myynti/rekisteröinti oli 3 192kpl ja 2016 mennyt kai huonommin. Mutta jos arvioi että 3 000kpl olisi vuonna 2016 myyty/rekisteröity niin silloin tuo verollepantava moottoripyörien lukumäärä olisi n. 192 000kpl.
Viimeksi muokannut: Turder; 02.01.2017 klo 15:48.
Siinä VM:n lakiluonnoksessa lukee, että useamman kuin yhden pyörän omistajia on n. 31000.
On mullakin kaksi mopoa, toisesta vaan puuttuu pari osaa.
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Se on niin tässä tämä koko homma. Muistelen erästä keskustelua erään olevinaan arvostetun Tj:n kanssa, siis parikytä vuotta sitten. Joo totesi, nättä kyllä se nuoriso sitten aikanaan hoitaa hommat. Ja mitä senkin kakaroista tuli, mie kyll tiijän, ilman isin pikku mania, ei mitään. Tässä on nyt vain semmoinen homma, että rikkaat on rikkaita, maata vie eteenpäin kova keskiluokka, ja köyhät on köyhiä. Keskiluokalla on monta keinoa käyttää ja näyttää turhautuminen järjestelmään. Sitä sopii virkamiespoolin miettiä. Ennen kesää, ja hetkeä kun moni on taas liikenteessä...
<p>.</p>
Entä jos kaikki maksaisivat sen MP veron käteisellä. Kirjattuun vakuutettuun kuoreen rahat jonka Trafin henkilökunta joutuu hakemaan itse postista. Maksaa vähän enemmän, mutta mitä sitte.
Jos käy yli 100 000 kertaa postissa niin luulis alkavan vituttaa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
4.1 Käteismaksu
Lainsäädännössä ei ole säännöstä, joka pakottaisi aina hyväksymään maksun käteisellä rahalla. Jos kuluttajalle tarjotaan mahdollisuus maksaa peruspankkipalveluiden tilinkäyttövälineellä, eli jokaisen saatavilla olevalla pankkitiliin liittyvällä maksukortilla, tätä voidaan useimmiten pitää riittävänä vaihtoehtona käteisrahamaksulle. Komission suosituksen (2010/191/EU) mukaan käteinen tulisi hyväksyä maksuvälineenä. Suosituksen mukaan käteisen vastaanottamisesta voi kieltäytyä perustellusta syystä esimerkiksi, jos elinkeinonharjoittajalla ei ole vaihtorahaa.
Käteismaksua pidetään edelleen perusmaksutapana. Jos myymäläkaupassa maksamiseen ei kelpaa käteinen raha tai pankkikortti, siitä on sen vuoksi kerrottava erikseen jo markkinointivaiheessa.
Korttimaksamisen yleistyminen on nostanut esiin kysymyksiä mm. myyjän velvollisuudesta vastaanottaa seteleitä ja kolikoita. Maksun vastaanottajalle voi olla kohtuutonta vastaanottaa joko suurta määrää kolikoita tai erityisen suurta seteliä. Ns. Euroasetuksen perusteella samassa maksussa ei tarvitse hyväksyä enempää kuin 50 metallirahaa (EY 974/98 11 artikla). Jos maksun saaja hyväksyy käteismaksun, mutta asettaa rajoituksia hyväksymilleen käteisvälineille, rajoituksista tulee ilmoittaa selkeästi ennen kaupan tekemistä. Kuluttaja-asiamies on suosittanut, että jos liike esimerkiksi kieltäytyy vastaanottamasta 1 ja 2 sentin kolikoita, siitä ilmoitetaan selkeästi jo liikkeen ulko-ovella. Kuitenkin komission suosituksen mukaan 1 ja 2 sentin kolikotkin olisi hyväksyttävä maksuvälineeksi.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Lisää tuolla!
http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julka...n-ja-laskutus/
Ja seuraavalla perusteella voi sanoa, että ei ole pankkitiliä:
Talletuspankki voi kieltäytyä perusmaksutilin avaamisesta ja perusmaksutiliin liittyvien maksupalveluiden tarjoamisesta rahanpesun ja terrorismin torjumisesta annettujen lakien perusteella.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
EU on määräämässä saunojen maksimilämpötilaksi 60 astetta. Uusi direktiivi tekee perinteisistä puulämmitteisistä kiukaista laittomia
oikeestiko noi kerätyt verorahat menee tämmösiä asioita puuhavien tyyppejen palkkoihin.....
EU-direktiivin mukaan saunanlauteet sai vastedes rakentaa vain kaakelista tai teräksestä. Puuta ei nähty riittävän hygieeniseksi. Kuva: Laukkanen Kati
Suomalainen tietokonehakkeri on onnistunut murtautumaan muutamiin keskeisiin Euroopan Unionin tietojärjestelmiin ja löytänyt niistä suomalaisia kohauttavaa tietoa. Vuoden kuluessa EU aikoo antaa direktiivin saunojen rakenteista ja lämpötiloista. Direktiiviä perustellaan Suomessa käyvien matkailijoiden turvallisuudella.
Suu- ja sorkkataudin pelästyttämä Euroopan Unioni pelkää ilmeisesti taudin uutta muunnosta ja aikoo vaatia lauteiden puurakenteiden tilalle kaakelia tai terästä. Puuta ei pidetä riittävän hygieenisenä, vaikka pefletit määrättäisiin palkollisiksi. Saunan rakennusaineeksi puu kuitenkin yhä hyväksytään.
Saunadirektiiviä on laatimassa myös suomalainen asiantuntija. Häntä ei lauantaina tavoitettu. Hakkerin saamien tietojen mukaan suomalainen on jarruttanut direktiivin valmistelun etenemistä mm. väittämällä, että saunan lauteet voi tehdä vain puusta, koska metallilauteet polttavat ihon pihalle.
Saksalaisen termodynamiikkaan erikoistuneen laboratorion mittausten mukaan puu, kivi ja metallit lämpenevät kuitenkin saman lämpöisiksi kuumaan nesteeseen upotettuna.
EU aikoo antaa myös normin siitä, mikä on sauna. Siitä saattaa olla Suomelle etuakin. Mitä tahansa höyrykammiota ei saunaksi voisi enää nimittää. Direktiivin mukaan saunaksi hyväksytään ”seinillä rajattu ilmatila, joka voidaan erityisellä laitteella (kiuas) lämmittää vähintään plus 70 celsiusasteiseksi.” Uimahallien, kylpylöiden, hotellien ym. yleisten tilojen saunoihin määrätään asennettavaksi piirtävät lämpömittarit, joita EU:n tarkastajat valvovat.
Julkaistu 01.04.2013 15:01
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
ok oli vaan tänää lehdessä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No tästä summasta tulikin mieleen että Jari Aarnion oikeudenkäyntiin menisi varovaisenkin arvion mukaan valtion kassasta lähes 9M€. Että ei tästä verosta valtion talouden pelastajaksi ole, sen sijaan voi tulla isot negatiiviset kerrannaisvaikutukset. Jos huvikseen haluaa lukuja ynnäillä, niin Ruandan sotarikosjuttu maksoi valtiolle 4,5M€, eli nuo kaksi saisi vuoden verotuotolla katettua, loput menisi keräyskuluihin.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Joo, mikä jottei. Yhdestä perustalosta ehkä 100-200 ke puhtaana näppiin parin vuoden välein.. Tiedän, että näpertelyä se on moneen muuhun rakennusalan hommaan verrattuna. Harmittaa kuitenkin, kun en aikoinaan uskaltanut - olisin osannut, tai ainakin oppinut.
Mikään puhdas pulmunen ole minäkään![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No siksi että trafi ei tee niitä poäätöksiä se toimeenpanee niitä. Protesti pitäis kohdistua päättäjiin.
No se ei todellisuudessa toteudu ei täältä maakunnista lähdetä sentakia pääkaupunkiin.Pitää olla isommat mullistukset. Se olisi todellin että kaikki poistaisi pyöränsä rekisteristä.........mutta sekään ei toteudu tällä porukalla ei ole yhteistä tahtoa.........on vain toiveita.