Tämä on se viesti jota Persut yrittää nyt kovasti jälkikäteen viljellä kun kakka iski tuulettimeen. Todellisuudessa tämä vero oli Persuille "kynnyskysymys" jo hallitusneuvotteluissa. Ja kaikki muistaa kuinka innostuneesti Soini tästä verosta kertoi tiedotustilaisuudessa vieläpä erikseen mainiten että edellinen hallitus ei tätäkään saanut aikaiseksi. Koko hallitus on tietysti "syyllinen" veroon, mutta persujen vaatimus tämä oli.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Tällaista parin kuukauden takaa
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/mini...anssa/7W2w3YWq
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Joo, kyllä kaikki innokkaasti mp-veron tiimoilta hokee, hallitusohjelma, persut jne. Perseen myymisen takia persujen paluu takiaispuolueeksi on käytännössä varma, alkaen kuntavaaleista.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016...46825_uu.shtml
Harmi ettei ehdi kaatamaan hallitusta ennen mp-veron käsittelyä?
Vaikka tässä on keuhkottu kovasti välttämättömän hyötyajoneuvon verollepanosta, niin tärkeämpänä pidän että Diabetes-lääkkeet pikaisesti takaisin 100% korvauksen piirin, hallitus pitäisi kaataa jo pelkästään tämän vuoksi. Muutos astuu voimaan nyt vuodenvaiheessa. Tämäkin on yksi naula suomalaisten arkkuun ja esimerkki oman oksan sahauksesta.
Oliko siitä nyt varmaa tietoa riittääkö liikenteestäpoisto enne vuoden vaihdetta verolta välttymiseen?
Jossain lehdessä oli tästäkin ristiriitaista juttua.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
"Lait ovat tarkoitetut tulemaan voimaan 1 päivänä toukokuuta 2017. Veroa alettaisiin kantaa tästä
ajankohdasta niistä moottoriajoneuvoista, jotka ovat tai joiden tulisi olla tällöin ajoneuvoliikennerekisterissä
merkittynä liikennekäyttöön." Luonnoksen tiivistelmästä. http://vm.fi/…/Lakiluo…/6d0c07f1-74d...f-f542c704d512
Eli tällä tietoa periaatteessa riittää ennen 1.5.-17 liikenteestä poisto, mutta koska en luota juurikaan enää viranomaisiin saatikka poliitikkoihin tämän vempuloinnin takia poistin omani eilen liikenteestä, en siis rekisteristä! Ja verolle joutuu jos laki menee läpi ja jos meinaa kesällä ajella.
Mikään ei ole varmaa, ennen kuin eduskunta on jotain hyväksynyt ja laki on virallinen.
Nykyisien tietojen mukaan liikennekäytöstä poisto riittää, kun se tehdään ennen 01.05.2017
Lisäksi toimittajat sotkee vielä uusia ja vanhoja termejä (rekisteristä poisto vs. liikennekäytöstä poisto).
Poistin kolmen rätkän liikennevakuutukset, kun Turva tahtoo lähettää 18€? vuosimaksun siitä ilosta, että liikennevakuutus on Turvassa, vaikka rätkä olisi koko vakuutuskauden poistettuna liikennekäytöstä.
Eivät lähetä enää ja silkkaa säästöä
Lisäksi liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa ei tarvitse enää liikennevakuuttaa. On kuitenkin hyvä huomata, että vakuutus pitää tällöin erikseen irtisanoa. Jos liikennevakuutus on irtisanottu, se on otettava uudelleen ennen Trafille ilmoitettavaa liikennekäyttöönottoa.
Liikennevakuutuslaki 2017
http://www.lvk.fi/fi/vakuuttamisvelv...evakuutuslaki/
ehkä paras mielenilmaus olis alkaa boikotoimaan kaikkia niitä yhtiöitä jotka kuuluvat nykyisten ministereiden
ja heidän sukulaistensa etupiiriin.... minusta ainoa tapa vaikutaa vaix vaan berneriin olisi pudotaan hänen yhtiöidesä taloutta........ ei ne tajua kuin oman setelinipun korkeutta
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Elettiin mp-kolarien ja -kuolemien/vammaantumisten huippuaikaa kun japanilaisten tehokkaiden pyörien markkinat aukesivat 1968. Pyörää sai ajaa kun vaan omasi ajokortin jo 16 vanhana ilman mitään tehorajoituksia. Kypäräpakkokin oli vielä hamassa tulevaisuudessa ja 80:n nopeusrajoituksista ei nähty edes unia, mentiin niin kovaa kuin kukin osasi tai ei osannut ja mopo kulki. Siinä vaiheessa tuli tuo mp-vero ja Virolainen ilmoitti että nyt loppuu moottoripyöräily ja uusien pyörien hinnat kaksinkertaistui. Niinpä meillä ei juuri ole -72-74 pyöriä koska myynti loppui täysin. Vain varastoissa olleet ylivuotiset kummittelevat siellä mukana.
Sanoista tekoihin, enska hommattu talviajoon.
Moottoripyöräilyn lopettamiset ei sovi motoristeille
Tingitäänpä sitten jostain muusta tai ajetaan pelkälteen rataa, mutta ajetaan.
Sen verran säästötoimenpiteistä, että liikennekäytöstä poistoa sovelletaan takuulla useampiin ajoneuvoihin kuin tällä hetkellä ja vakuutukset laitoin tarjouspyyntökierrokselle, jo senkin takia että laki muuttuu vuodenvaihteessa. Kyselin josko olisin yhtä turvallinen kuski noilla uudemmilla ajoneuvoilla kuin vanhoillakin, varsinkin kun ne uudet ovat rauhallisempia pelejä![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Tosiasia on, että prätkävero ei paikkaa 7 miljardin euron alijäämää, eikä se tule tuottamaan millään parametreilla edes sitä tavoiteltua 30 miltsiä. Paras arvio lopputuloksesta valtion kirstussa on lähellä nollaa. Enkä olisi varsinaisesti yllättynyt, vaikka lopputulos menisi miinuksellekin.
Tosiasia on sekin, että äänestyskäyttäytymisellä ei isommalti voi mihinkään vaikuttaa. Tosin, vaikka tämä uskomattomalta kuulostaakin, niin uskallan silti epäillä, että jos vallankahvassa olisivat punaiset ja vihreät, meillä menisi vielä huonommin. Ideologia kun himmentää kirkkaimmankin järjen valon.
Tässä asiassa on kuitenkin aika se ja sama, minkävärinen päätöksentekijä siellä luuraa. Kuten HE:ssä todetaan, veron tavoite on vain ja ainoastaan fiskaalinen. Kun sitten päätöksentekijälle valkenee, että tästä verosta ei ole fiskaalisesti mitään hyötyä, vaan todennäköisemmin päinvastoin haittaa, niin johtopäätöksen kannalta värillä ei ole väliä. Paitsi ehkä siinä tapauksessa, jossa väri on vihreä...
Tämä johtopäätös ei periaatteessa edellytä mitään muuta kuin yhden ainoan tosiasian sisäistämisen: maksajien määrä on niin pieni, että veroa ei saada fiskaalisesti hyödylliseksi millään parametreilla. Parlamentissa on kuitenkin aika vähän talousosaajia, joten työsarka tältä osin on vaativa.
Jos osoittautuu, että olen väärässä ja vero päätetään todella säätää tietoisena siitä, että se ei ole hyödyllinen vaan haitallinen, niin se merkitsee, että järki ja päätöksenteko on kokonaan erotettu toisistaan. Siinä tapauksessa omilla valinnoilla on todellakin merkitystä ja valoja kannattaa ryhtyä sammuttelemaan.
High Stuck Are Wit To
3 pyörää poistettu liikennekäytöstä ja 125 skootteri ostettu.
Itsellehän tässä kiusaa teen, mutta jos en voi ajaa 3 pyörällä (450e) en aja sitten yhdelläkään.
Pyörä poistettu liikennekäytöstä tänään. Katsotaan mitä tapahtuu. Vuosivakuutus kuitenkin voimassa, koska kotivakuutus ei korvaa jos tallissa tapahtuu jotain.
FJR -17
Jees kiitti.. faijan kanssa on nyt vissiin kahdeksan pyörää poistettu liikenteestä.
Normaalisti itselläkin on kaksi ollut ympärivuoden vakuutuksissa ja enempivähempi ajossa.
Isäukolla kanssa.
Hiljaisena rotestina autokin vaihtui, pelkästään kulutuksen pudotus vaikuttaa verokertymään n. 700e vuodessa.
Verotuskin putosi monta sataa ja vakuutukset samoin. Tämä olisi varmaan toteutunut muutenkin kun isoja diiseleitä rangaistaan vaan jatkuvasti kovemmin ja kovemmin mutta osuipa nyt tähän saumaan tuokin.
Tällanenkin porsaanreikä olisi olemassa nyt vero-optimoinnin aikana:
http://yle.fi/uutiset/3-9378494
Toistaiseksi ihan "läpällä" on emännä kanssa joskus mietitty maastamuuttoa. Olisihan se aika kova projekti pienen lapsen vanhempina ja talon ym. myynti päälle mutta ajatus on jo kummallakin itämässä. Pienistä asioista nämä lähtee liikkeelle.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Oih ja voih.
Moto ja vene on sitten pois käytöstä ensi vuonna.
Valtio menettää omalta osaltani yli 1000 euroa pelkkiä
polttoaineveroja. Lisäksi saamatta jää palveluista alv:t ym.
Säästyneillä rahoilla ostelen ebay:sta kaikkea kivaa metallitöihin
liittyvää. Suomesta kun niitäkään ei voi hommata, ei rahat riitä.
Taidan laittaa sähkömoottorin pyörittämään pientä tuulivoimalaa joka
tuottaa energiaa valtakunnanverkkoon.
Takuuvarmaa tuloa.
On tää vaan niin idiootimaista touhua.
Benelli Tornado Tre Novecento 2004
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Eikös SMOTOkin laskenut lopputuloksen olevan miinusmerkkinen?
Ne jotka ajaa muutenkin vähän kesässä (pelkästään huviajoa)..... alle 2000km ja ottaa nyt mopot pois liikennekäytöstä, niin se vähentää polttoaineen myyntiä tuolta osin kokonaan ja siinä nyt on kohtuullisesti veroa! Samoin vakuutusyhtiöt kärsii hetkellisesti (ne kyllä nostaa sitten vakuutusten hintoja), mutta valtiolta jää Alvit siitäkin saamatta!
Sitten varaosakauppa hiljenee tuolta osin, kun kuitenkin joku tuosta porukasta vaihtaisi öljyt tai renkaan, tai ostaisi uuden ajopuvun tai kypärän jne.... taas jää alvit saamatta! No kun varaosakauppa hiljenee osa liikkeistä lyö joko lapun luukulle kokonaan tai osa lomauttaa porukkaa...... no valtio sitten maksaa noille kuitenkin työttömyyskorvausta! Ja pljonko lisääntyy ulkomailta tilaaminen pelkästään prostestiksi niiden keskuudessa jotka tuon veron maksavat ja ajavat?
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Mulla on vähän sellainen fiiilis, että se siru pakataan metriseen koivuhalkoon ja tungetaan siihen kankkujen väliseen tyhjään tilaan.
Verosta on varmaan jotakuinkin kaikki tarpeellinen jo mainittu, joten eipä voi muuta, kuin ihmetellä päättäjien ajatuksenjuoksua mikäli vero todennäköisestä negatiivisesta tuotosta huolimatta päätetään saattaa voimaan.
Seuraavaksi voi sitten odotella, bernerin mahdollisesti saadessa väyläyhtiönsä ja isoveli valvoo -järjestelmänsä jonain päivänä toimintaan, että mikä on se hallitus joka lyhytnäköisyydessään ryssii koko roskan ulkomaalaiseen omistukseen.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Sopii ihmetellä täällä joidenkin esittämää ketjun paskikseen siirtämistä.
Erityisesti heidän näköalattomuuttaan, hahmotuskyvyn puutetta ja jopa motiiveja.
Kaikesta "monimuotoisuudestaan" ja polveilevuudestaan.... pääosin suoranaisesta OT:staan huolimatta,
tämä tulee jäämään historiaan ketjuna, jossa asioita on nostettu esiin ja nähty ihan aidosti
hieman "verhon takaakin". Nähty metsä puilta ja aita tolpilta.
Ei haittaa, että nämä asiat ovat tapahtuneet tässä... ja tämän asian tiimoilla.
TÄRKEINTÄ JA OLENNAISINTA on herätä ymmärtämään syy-seuraussuhteet!
Muutosta ei tapahtu missään, minkään asioiden puitteissa, jos vaan loputtomasti
luututaan ja mourutaan jonkun pölhön kaatamia maitoja lattialta..... kuten meillä sitkeästi on tapana.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Noihin ulkomaan tilauksiin, protestista en tiedä mutta katsoin tuossa viimeisen puolen vuoden ostokset. Niitä oli noin 900 euron arvosta, hiukan ylikin. Näistä osasta on alv:ta maksettu Suomeen - ehkä noin 300 euron ostoksista - mutta suurimmasta osasta ei.
Eli vähimmilläänkin on Suomen valtiolta jäänyt saamatta noin 150 euron alvit. Luultavasti paljon enemmänkin koska tavaroiden hankintahinnat ulkomailla ovat olleet huomattavasti Suomea halvemmat.
Tarkoitaa että yhden pyörän verot on kuitattu näillä alveilla, toisen pyörän verot - ja hiukan enemmänkin - kuitataan laittamalla auto puoleksi vuodeksi liikennekäytöstäpoistoon. Omaa autoani en kesällä tarvitse ja vaimon auto on käytettävissä jos tiukka paikka tulee.
Kuten tuolla aikaisemmin kävi ilmi, ainoa keino vaikuttaa näihin politrukkeihin, on iskeä heidän rahanhimoonsa. Eli kaikki, joita ei miellytä esim. tämä Bernerin yksitysitämisvimma ja kansalaisten seurantainto, voivat yksinkertaisesti jättää ne Vallila Interiorin rätit ostamatta. Saa niitä lakanoita Ikeastakin. Kun riittävästi levitetään tätä ostoboikottia, niin luulen, että Bernerikin alkaa miettiä järjettömiä ideoitaan. Ja jos tuo mopo/venevero oikeasti tulee voimaan, niin todennäköisesti maksan sen suuren vitutuksen vallitessa. Mutta itselle mielenrauhan tuo se, että aloitun juuri espanjan opiskelun ja kolmen vuoden päästä olisi tarkoitus eläkepäivillä cruisailla ympäri vuoden etelän lämmössä.
Eläkkeellä Espanjaan...
Itse odotan mielenkiinnolla miten ulkomaisessa rekisterissä olevia ajoneuvoja meinataan kohdella. Tuskin sentään satamassa asentavat sim-kortteja niihin. Ehkäpä sitä voisi kesät viettää Suomessa mökillä 50 heppasella veneellä kalastaen vakituisen asuinpaikan ollessa muualla. Ehkäpä jopa sellaisessa paikassa missä ajokausi jatkuu ympäri vuoden![]()
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Oma osa on hoidettu pyörä poistettu liikennekäytöstä tänään. Kävin ohikulkeissa katsastusasemalla ja fiksu likka sanoi että tee poisto netissä ja säästä ......no minä säästin 14 euroa.