niin muuten oli juu.......... ei ole niiden ahneus käydä muiden taskulla laantunut....
eiks vanha totuus ollu että kepu pettää aina.........ja nyt ystävät mukana esm toi vennamon oppipoika...
varmistaa tolla jees tyylillä ettei sitä kanneta ulos niinkuin veikkoa....
onkohan suomen hallituksessa ollut 50v aikana yhtää rehelistä ministeriä... joka ei olis lehmän kauppoja omax edux koplannu
Joo ja ei. Ajoneuvoluokkien välillä tuo ei minun käsittääkseni päde, eli auton ja mp:n bonukset eivät tule olemaan samat. Mutta jos on useampi pyörä, niin niissä kait bonus voisi olla sama. Mutta muutenkin tilanne on auki sikäli, että yhtiöiden ei ole pakko muuttaa systeemiä, vaan ne voivat jatkaa myös nykyisellä tai keksiä uusia "sovelluksia". Esim Lähitapiolalla oli juuri julkaistu uuden lain myötä tulevaksi nuorille nopeampaa bonuskertymää, suurempaa maksimibonusta yms... Saa nähdä mitä tapahtuu, mutta kaikki viittaa siihen että vertailu on entistä vaikeampaa.
Ei lopu tämä vähäkään mopoilu mutta pidän huolta siitä että omalta kohdaltani verokertymä jää aiempaa pienemmäksi vaikka tämän maksaisin.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Hiukan missasit mun pointin. En minä tänne trumppia toivo eikä tuo berneri noita yksin tehtaile. Vakiintuneessa suuressa puolueessa jäsenenä muiden idealistien joukossa. Persut on saaneet 2 jytkyä mutta eipä paljon valtion kulut pienene niidenkään mukanaollessa. Lisää vaan veroja.
Lähinnä siis ajattelin että miloin meille tulee vastaava joka saa protestiäänet mutta ehkä persut oli.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Persenaamarit keksi kyllä katalan veron.
150 e on niin vähän ettei viitsi vaivautua siirtämään mopedeja Vironkilpiin, mutta kuitenkin niin paljon että vituttaa kyllä.
Joku 30-50 e ois ollu paljon kohtuulllisempi ja järkevämpi ja siitä ei jaksaisi moni tuohtua niin menisi tämäkin verokusetus läpi helpommin.
Se on kyllä varma että tällä MP-verolla valtio ei tienaa penniäkään.
Päin vastoin.
Vähemmän rahaa tulee ja enemmän menee.
Seuraavaksi Brenner tahtoo autoihin sim kortit ja kilometriveron ja kaikki saariston asukkaat työttömiksi kotiin jumittamaan kun ei ole varaa matkustaa kotoa töihin.
Yleensä naista ei saa lyödä mutta ministeri kaipaisi kyllä avokämmentä naamariin ja lujaa.
Sen verran toistoja että valot syttyy ja alkaa tulemaan jotain "oikeita"ideoita sieltäkin.
Aina mutkia matkassa.
Ei katkea,jos tiukaks menee niin ylitöitä. Jos porukka tosiaan kilvan lopettaa(=käytetyt halpenee vielä) niin saatan jopa päivittää mopon hieman tuoreempaan...
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
loppui jo ja jos veroa ei tule niin ajellaan ja tuetaan pien yrittäjiä pitkinmaakuntia![]()
b-king -08
Olen eri mieltä. Päättäjät tekee päätöksiä tilanteessa, missä paikkaillaan 7 miljardin euron alijäämää. Äänestyskäyttäytymisellä ei pysty vaikuttamaan mihinkään, vaan ainoa tapa vaikuttaa on tehdä omasta näkökulmasta valintoja. Itse poistin mopon liikennekäytöstä, enkä ota sitä käyttöön, jos vero tulee. Ajelen sitten vaikka mielummin uudella ladattavalla hybridiautollani ja latailen sitä ahkerasti minimoiden autoveron, ajoneuvoveron ja polttoaineveron, joista sekä ajoneuvovero ja polttoainevero nousee jälleen kerran vuoden vaihteessa.
Vaihtoetoisesti voin käyttää aikaani myös veneilyyn ja kalastukseen 50hv moottoriveneelläni, joka menee juuri alle tuon veneille määrättävän veron. Palkkani on pudonnut 80% sen jälkeen, kun Urpilainen lätkäisi solidaarisuusveron, joka muuten nykyään koskee jo alempiakin tuloluokkia, jolloin väliaikaisesta verosta tulikin yllättäen pysyvä. Suomessa ei kannata tehdä töitä, kuin sen verran että tulee toimeen.
Viimeisimpänä keinona olen myös varautunut muuttamaan pois Suomesta vaikka Espanjaan tai muuhun maahan, kun tuota 7 miljardin vajetta pyritään kuromaan kiinni eikä täällä osata muuta kuin verottaa ja piiloverottaa.
Rahat käytetään ylisuuren julkisen sektorin kuluihin, Kreikan myöhemmin anteeksiannettavien lainojen takauksiin ja hallitsemattomaan maahanmuuttoon. Kaikki vain tapahtuu äänestipä miten hyvänsä. Hauskaa.
Viimeksi muokannut: harrives; 30.12.2016 klo 07:46.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Silloin kun tuli tuo v*tun auton tilapäinen käyttömaksu ja lähti harrasteauto kuutamolloe, alkoi liki vuosittainen parin viikon etelänlomailu kerran vuoteen! Valtio kun keräsi jo silloin aivan helvetisti polttoaineveroa....... no jos raha ei kelpaa suomeen viedään se jonnekin muualle, johon kelpaa....
Alunperin meni lomalla pariss viikossa n.6000-8000 markkaa, nytten viime vuosina sitä meni n. 2000 €. No pariin viime vuoteen onkin jäänyt lomailu väliin kun ei ole ollut riittävästi ylimääräistä siihen!
No nyt jos vievät viimeisenkin harrastuksen, niin tulen kyllä pitämään huolen, että omalta kohdaltani jää mahdollisimman vähän kotimaiseen kulutukseen. Viinat muualta kuin Alkosta ja kaupasta se halvin mahdollinen ruoka, joka pääsääntöisesti näyttäiskin olevan ulkomailla valmistettua, kun tähän asti olen tietoisesti ostanut kotimaista! (Osataahan eduskunta itsekin kalusteensa virosta, eikä kotimaasta, joten mitä isot edellä sitä pienet perässä!)
Ja turha on tulla kenenkään nillittämään että ei osteta kotimaista! Ne ajat meni justiinsa jos vero tulee mopoihin!
Ja ihan tiedoksesi, samnalista paskaa ne muutkin hallitukset on suoltanut! Ajavat vain omaa (rikkaiden) etua ja ottavat aina muualta!
PS, Jos mulla olis vaikka miljoona tai satatonniakin tilillä ylimääristä, niin tuskin hetkauttais hevonvittua tuollainen yks 150 euroa!!!!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Yliarvostettu kyllä
Alitehoinen? Verrattuna mihn, jos kerran Jawallakin pärjää, toisaalta tulee vähemmän ajettua yli rajoitusten (=vähemmän sakkoja)
Jarruttoman= Kyllähän joka mopossa pitää jarrut olla, mistä olet jarruttoman löytänyt? Mulla ainakin pysähtyy ihansamalla tavalla kuin edellinenkin mopo, on tuossa malmikasassa sentäs tuplalevyt edessä!
Ja kyllä tuossa on runko ihan rautaa, eikä kuminauhaa!
No hienon tai ruman näyttelyesineen nyt pystyy rakentamaan mistä vaan.. enemmänkin kiinni rakentajasta kuin aihiosta!
Mutta onneksi kaikilla on vapaus valita millä ajaa, ainakin merkkien kirjosta päätellen pitäisi jokaiselle löytyä joku mopo!
PS. Ja vähän puolivahingossa tuo maamoottori mullekin tuli, enemmänkin oli etsimässä silloin samanlaista 1000 GTR:ää kuin edellinenkin oli, mutta niitä viimeisiä vuosimalleja ja vähän ajettua......
R.I.P Jaska - Motoristi
Ei katkaise.
En väitä, että kaavailtu vero olisi järkevä tai suunniteltu toteutus oikeudenmukainen, mutta olen silti yllättynyt siitä kuinka moni täällä on luopumassa muutenkin arvokkaasta harrastuksesta tällaisen summan takia. Mikäli homma on kiinni 150 eurosta, niin kovin on tiukalle viritetty budjetti alunperinkin, eli vaikuttaa lähinnä mielenosoitukselliselta kiukuttelulta - mihin tosin toki kaikilla on oikeus. Samalla herää myös ajatus siitä, ettei prätkäily voi kovin rakas harrastus olla jos yhtä hauskaa baari-iltaa vastaava hinnankorotus harrastukseen saa myymään pyörän pois. Priorisoinnista tässä on kyse.
Tämä on niin totta.![]()
Ei lopu, koska se on elämäntapani, joka on antanut minulle äärettömän paljon aineetonta hyvää ja toisaalta vienyt hyvin paljon aineellista. Tämä on mitätön kulunki verrattuna siihen, mitä vakuutukset ja renkaat yms. maksoivat tuloihini nähden silloin, kun aloin uudestaan ajamaan hetkellisen mielenhäiriön jälkeen. Vero sinänsä kyllä vituttaa ja varsinkin se, että sen määräytyminen on erilainen, kuin autoilla.(korjausliike tulee varmaan olemaan, että autoillakin se on könttäsumma) Toisaalta on mukavaa, että ne pari tankillista vuodessa ajavat, jotka ihmettelevät että "olikohan tuo joku tuttu, kun moikkasi" häviävät muihin harrastuksiin ja jäljelle jää vain "tosi uskovaisia", niinkuin -90 luvun laman aikaan. Kauppiaita kyllä käy sääliksi, mutta toisaalta kaipaan niitä vanhan All rightin kaltaisia kivijalkamyymälöitä, joissa viihtyi nahistelemassa hinnoista.![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
[/QUOTE] kaupasta se halvin mahdollinen ruoka, joka pääsääntöisesti näyttäiskin olevan ulkomailla valmistettua, kun tähän asti olen tietoisesti ostanut kotimaista! [/QUOTE]
Kannattaakohan sitä halvinta paskaa tunkea itseensä protestimielessä, mikäli ei ole pakko?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Ei se veron takia lopu- mutta kyllä varmaan tuo raha on sitte muusta mp/harrastus kulutuksesta pois. Joko hankintojen vähenemistä tai vastaavaa.
Harmi vaan että tästä kärsii paikalliset yrittäjät ja kaikki, mutta tili on valitettavasti rajallinen.
Vielä ei oo niin paljon tuloja että sitä ei sais suosiolla kulumaan kaikkea, vaan pitas talikolla isompia seteleitä käännellä nurkissa etteivät pääse homehtuun.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Kertokaa nyt kun vielä hieman aikaa on. Mitä tulee tehdä että mahdolliselta verolta välttyy -Rekisteristä poisto (Kilvet konttorille ->uudet kilvet tms ?) vai liikennekäytöstä poisto ?
Aivan periaatteesta vastustan koko veroa, menee harkintaan jatko. Ahdistaa kun viimeisiä henkireikiä poistetaan.![]()
Kyllä pyörät on ja pysyy. Kahden pyörän ja urheiluauton taloutena päädyttiin siihen tulokseen että mp-veron iskiessä lähtee auto ajokauden ajaksi seisontaanJa kaljat haetaan tietysti ulkomailta.
Suzuki GSX-R 1000 K8
Ex: Suzuki GSX-R 600 K9 (RIP)
Maantien kutsu on voimakas. Omia ajojani tuo vero ei vielä riitä pysäyttämään. Kuten joku tuossa aiemmin totesi, mp harrastuksena antaa niin paljon hyvää, että maksut maksetaan ja ajot ajetaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-juha-
R.I.P Jaska - Motoristi
Mielenkiintoista on median vaikuttaminen. Ei vaikutusyrittäminen vaan ihan vaikuttaminen.
Motoristit verosuunnittelee, huom. verosuunnittelulla haetaan negatiivista tunnetta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005025306.html
Motoristit ÄLÄHTÄÄ (se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa):
http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekni...5-miljoonaa-e/
Pitkin syksyä reviteltiin että vain romuttamalla välttää veron, näinhän se ei näemmä ole (Jos nyt vielä on epäselvää? Selvitä!). Ei moottoripyöräilijöille sympatiaa heru. Kilvetöntä päivää odotellessa.
Ei.
Enska on liikenteessä ympäri vuoden, mutta.
Sitten se enempi kadulle tarkoitettu rätkä.
Enää ei ajeta kolmella eri pyörällä fiiliksen mukaan, vaan pitäydytään yhdessä koko verokausi.
Joten veroa maksetaan maks. 300€ / vuosi.
Pyörien lukumäärä tallissa lisääntyy, siis jos niistä ei tarvitse maksaa veroa kun vasta käytettäessä.
Minulla kun ei rätkät tien päällä kulu...
Sitten siihen tärkeämpään.
Tämä vene- ja rätkävero on muuttanut lopullisesti minun ajattelun ja suhtautumisen politiikkaan.
Politiikot ei ole enää minulle tasaveroisia kanssakulkijoita.
En julista tai saarnaa, mutta tulen aina kertomaan oman mielipiteeni asiallisesti ja kiihkottomasti kaikille sitä kyusyville tai jos keskustelun aihe menee siihen suuntaan.
Jatkan aloittamalli äänestystavalla, joka tarkoittaa sitä, että "isot" puolueet (kepu, sdp, ps, kokoomus) ei tule koskaan, missään vaaleissa saamaan minun ääntä.
Tämänkin muistan kertoa kaikille, jotka sen tiedon haluaa kuulla.
Joten vene- ja rätkävero on lopullisesti avannut silmäni nykypolitiikalle ja kiitos siitä.
Enää ei oteta mukisematta vastaan ihan kaikkea mitä sieltä tarjotaan.
Oikeassa olet, mutta kun olen tilanteessa missä olen jo joutunut seisottamaan pyörääni 3 vuotta kun ei ole ollut rajaa ajaa, niin tälläinen tähän päälle. Eihän tuo ole paljoa kun jakaa se päivä hinnalla, mutta silti ja kun mä en usko tuohon summaan ennen kuin nää/kerrotaan se ja myös se että se tulee nousemaan ihan varmasti.
Tietysti tunnelin päässä on aina valoa, että jos tässä järjestää asiat ihan uudelleen ja vaihtaa tuota "harrastusta", niin sitten...Mutta katotaan vasta 2018![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016...47015_uu.shtml
kiire on pernerillä. Pitää pedata rahakas hallituspaikka kun aikoo kerran jäädä tämän kauden jälkeen pois politiikasta.
Jos ei vielä ahista niin kohta ahistaa. Saakohan ite valita kumpaanko kankkuun se siru tungetaan...
SF 1098S
MTS V4S Sport