Sivu: 83 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373818283848593 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2461:stä 2490:een 3540:sta
  1. #2461
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mulle ei mene jakeluun tämä liikenteestä poisto.

    Jos rekisteröityjä pyöriä on jotain 250 tuhatta ja liikennekäytöstä poistettuja lienee jotain vajaa 30 tuhatta, niin miksi keskellä talvea maksetaan liikennevakuutuksia 200 tuhannesta pyörästä. Ei ne ainakaan liikenteessä ole.

    Onko niin, että nämä kaikki pyörät ovat ympärivuotisessa vakuutuksessa, josta ei saa seisottamisesta vapautusta?
    Tämä olisikin ollut vakuutusyhtiöltä nerokas keksintö.
    Itse laskin, että vakuutus, josta saa poiston ajalta täyden palautuksen, on paljon vähemmän kahlitsevaa. Olkoonkin, että omassakin sopimuksessa kesäkuukaudet ovat kalliimpia. Toisaalta, jos otan kesällä vaikka pariksi sadeviikon ajaksi pois käytöstä, niin tulee reippaasti takaisinkin. Se 6€ kuittaantuu nopeasti. Tämä mahdollisuus vain korostuu, jos on tarkoitus ajaa vaikkapa kahdella pyörällä.
    Mulla on kaksi pyörää projektina, molemmat oli seisonta-ajallisella, liikennekäytössä mutta seisonnassa. Kolmas on ympärivuotisessa, koska sillä olen ajellut aina sopivan kelin sattuessa, viimeksi marraskuussa. Nyt otin kaikki pois liikennekäytöstä. Onneksi löytyy myös yksi vironkilpinen, jos sattuu tulemaan kovat ajohalut.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  2. #2462
    voi se kääntyä niinkin että kerättävä summa pysyy samana... vähemmän mopoja niin 600€ mopo
    odottaa sit teidän juhannus ajoja....... Kukahan sen Soinin vallankahvaan halus vennamon oppipojan
    ei se entinen smp ollu suomen moottoripyörä puolue.....
  3. #2463
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Mikä kynnys? Liikennekäytöstä poisto maksaa, liikennekäyttöön otto ei. Ja mitä on se omanlainen viesti, jota tuo antaisi? Pois lukien tuo mainitsemani strateginen käyttäytyminen?
    Kynnys on se, että pitää mennä trafin sivuille klikkailemaan 150 eurolla. Ja jos 90 % pyöristä poistuu liikennekäytöstä, siinä voi Arkadianmäellä nappia painaessaan miettiä, että moniko tulee vielä takaisin. Mullakin on pari kaveria, joilla pyörä löytyy, mutta eivät ole ajaneet sillä viime vuosina metriäkään, kun ei ole pakko myydä ja käytettyjen hinnat on mitä on. Veikkaan, että tuollaisia löytyy melko paljon. Mun ajopyörä tulee varmasti kaudella liikennekäyttöön ja sun myös, mutta mikä on se osuus, joka jää tulematta? Sehän se kysymys on, eikä siihen ole vastausta ennen ensi syksyä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #2464
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mulle ei mene jakeluun tämä liikenteestä poisto.

    Jos rekisteröityjä pyöriä on jotain 250 tuhatta ja liikennekäytöstä poistettuja lienee jotain vajaa 30 tuhatta, niin miksi keskellä talvea maksetaan liikennevakuutuksia 200 tuhannesta pyörästä. Ei ne ainakaan liikenteessä ole.

    Onko niin, että nämä kaikki pyörät ovat ympärivuotisessa vakuutuksessa, josta ei saa seisottamisesta vapautusta?
    Tämä olisikin ollut vakuutusyhtiöltä nerokas keksintö.
    Itse laskin, että vakuutus, josta saa poiston ajalta täyden palautuksen, on paljon vähemmän kahlitsevaa. Olkoonkin, että omassakin sopimuksessa kesäkuukaudet ovat kalliimpia. Toisaalta, jos otan kesällä vaikka pariksi sadeviikon ajaksi pois käytöstä, niin tulee reippaasti takaisinkin. Se 6€ kuittaantuu nopeasti. Tämä mahdollisuus vain korostuu, jos on tarkoitus ajaa vaikkapa kahdella pyörällä.
    No, minulla ajokausi on viime vuosina ollut keskimäärin noin 9kk (vuosi 2014 oli poikkeus, 12kk) ja ajopäiviä 100 - 160. Jos haluaa ajaa näin monena kuukautena ei ole muuta mahdollisuutta kuin ympärivuotinen vakuutuus. Toisaalta, kuinka paljon saisin ajoaikaa seisonta-ajallisella vakuutuksella kun ympärivuotinen maksaa toiselta pyörältä 210 euroa ja toiselta 180 euroa vuodessa. Eli yhteensä 390 euroa vuodessa ja toinen mopo luokitellaan sentään jonkinlaiseksi sporttipyöräksi, vaikka pappamalli onkin.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 29.12.2016 klo 22:52.
  5. #2465
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mullakin on pari kaveria, joilla pyörä löytyy, mutta eivät ole ajaneet sillä viime vuosina metriäkään, kun ei ole pakko myydä ja käytettyjen hinnat on mitä on. Veikkaan, että tuollaisia löytyy melko paljon.
    Noita alle parin tonnin arvoisia pyöriä on suomessa aika paljon, joilla saatetaan käydä ajamassa se kerta pari kesässä! Tosin osa ajaa koko kesänkin ja jatkuvasti eikä ole silti vaihtamassa uudempaan kun joko siihen ei ole tarvetta tai sitten ei ole ylimääräistä rahaa, mutta haluaa kuitenkin ajaa eikä Elvistellä sillä uudemmalla, jolla sitten ei ole varaa ajaa.........
    Toisaalta mtä järkeä on myydä se tonnin tai parin pyörä jos sen on pitänyt kunnossa? Sillä on enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa... ainakin ilman verotusta!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  6. #2466
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Itsellä ainakin on ympärivuotinen vakuutus, koska se tulee halvemmaksi kuin seisonta-ajallinen! Kas kun sitä tulee lähdettyä heti keväästä ajamaan kun tiet ei ole jäässä ja jatkuu syksyyn kunnes tiet on jäässä... se pieni pakkanenkaan ei haittaa, jos tiet on kuivia! Ja tuli sitä kolme vuotta sitten käytyä Tapaninpäivänä ajelemassa kun oli keliä.......... eli sulat tiet!
    Laskin aikoinaan samaa, mulle on halvempaa pitää pyörä vakuutuksissa ympäri vuoden. Kun on mahdollisuus valita niin valitsen halvimman vaihtoehdon.

    Kuinka monella vakuutusyhtiöllä on sama hinta joka kuukaudelle, taitaa kaikilla olla vuodenaika hinnoittelu. Osa vakuutusyhtiöistä maksattaa laskun tasaerissä, osa sitten vuodenaikojen mukaan. Tais Ifillä olla että kesä-, heinä-, ja elokuu maksaa 90% koko koko vuoden ajoista. Loput kuukaudet on sitten se 10%. Kun ajan huhti- ja toukokuussa alkuvuodesta ja syksyllä syys-, loka ja mahdollisesti marraskuussa, ei jää ajamattomille kuukaisille paljoa hintaa. Etenkään kun en saisi ajokuukausia samoilla hinnoilla kuin ympärivuotisessa.

    Kun laskin muista vakuutusyhtiöistä pyörälle vakuutusta, tuli pahimmillaan hintaa yli kaksinkertaisesti. Ei ollut vaikea valinta.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  7. #2467
    voi venäjä... mikä vitun kokeilunhalu hallitukselle nyt on yhtäkkiä tullut ??

    kannattaiskohan "kokeilla" välillä vähentää maksuja ,vaikka poistaa tai puolittaa sen kuuluisan ALVIN, ihan vaan kokeeks ja kattoa miten vaikuttaa, saattaisivat yllättyä

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005024709.html

    kohta ei sååristossakaan oo kellään varaa asua ,ni voidaan poistaa lossit ja lautatkin ,eikä tarvi siltoja rakennella...

    kyl tulloo halvaks

    no jos tästä paskasta haluaa väkisin jotain positiivista löytää,ni nyt voi hyvillä mielin ostaa Harrikan, ei sillä kuitenkaan ajaa vois mut voipa rakennella ihan millasen haluaa ,eikä tarvi välittää mistään säännöistä

    voi noita mopoja sitten kuskailla tulevaisuudessa firman pakulla tai rekkamasan ferrarilla näyttelyihin
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  8. #2468
    Tänään poistin toisenkin pyörän tieliikenne käytöstä. Nyt sitten odotellaan mielenkiinnolla mitä meidän ammattitaidottomat, kumiselkäiset omille nilkoilleen pissijät keksivät tuon veron suhteen. Jos vero on tuo n. 150-200e pr pyörä niin yammu pysyy pois rekisterissä ja sitten ajellaan vaan vfr:llä ens kesä.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  9. #2469
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Laskin aikoinaan samaa, mulle on halvempaa pitää pyörä vakuutuksissa ympäri vuoden. Kun on mahdollisuus valita niin valitsen halvimman vaihtoehdon.

    Kuinka monella vakuutusyhtiöllä on sama hinta joka kuukaudelle, taitaa kaikilla olla vuodenaika hinnoittelu. Osa vakuutusyhtiöistä maksattaa laskun tasaerissä, osa sitten vuodenaikojen mukaan. Tais Ifillä olla että kesä-, heinä-, ja elokuu maksaa 90% koko koko vuoden ajoista. Loput kuukaudet on sitten se 10%. Kun ajan huhti- ja toukokuussa alkuvuodesta ja syksyllä syys-, loka ja mahdollisesti marraskuussa, ei jää ajamattomille kuukaisille paljoa hintaa. Etenkään kun en saisi ajokuukausia samoilla hinnoilla kuin ympärivuotisessa.

    Kun laskin muista vakuutusyhtiöistä pyörälle vakuutusta, tuli pahimmillaan hintaa yli kaksinkertaisesti. Ei ollut vaikea valinta.
    Tutustu OP vakuutukseen. Ympärivuotinen, mutta toimii seisonta vakuutuksen periaatteella.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #2470
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti

    no jos tästä paskasta haluaa väkisin jotain positiivista löytää,ni nyt voi hyvillä mielin ostaa Harrikan, ei sillä kuitenkaan ajaa vois
    Ai, miksei voi? Eikö kehtaa vai mikä siinä on?
    Ihan yhtä hyvin ne toimii kuin kaikki muutkin.... tai huonosti... ihan kummin päin vaan!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  11. #2471
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tutustu OP vakuutukseen. Ympärivuotinen, mutta toimii seisonta vakuutuksen periaatteella.
    Joo, tutustuin, mun perse ei kestä sitä vakuutusta. Maksaa lähes tuplat nykyiseen.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  12. #2472
    Kuinkahan paljon alkaa tiellä liikkumaan tieliikenteestä poistettuja mopoja???
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Honda gl 1800 goldwing ja Suzuki gsx 1100 f
  13. #2473
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    voi venäjä... mikä vitun kokeilunhalu hallitukselle nyt on yhtäkkiä tullut ??

    kannattaiskohan "kokeilla" välillä vähentää maksuja ,vaikka poistaa tai puolittaa sen kuuluisan ALVIN, ihan vaan kokeeks ja kattoa miten vaikuttaa, saattaisivat yllättyä

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005024709.html

    kohta ei sååristossakaan oo kellään varaa asua ,ni voidaan poistaa lossit ja lautatkin ,eikä tarvi siltoja rakennella...

    kyl tulloo halvaks

    no jos tästä paskasta haluaa väkisin jotain positiivista löytää,ni nyt voi hyvillä mielin ostaa Harrikan, ei sillä kuitenkaan ajaa vois mut voipa rakennella ihan millasen haluaa ,eikä tarvi välittää mistään säännöistä

    voi noita mopoja sitten kuskailla tulevaisuudessa firman pakulla tai rekkamasan ferrarilla näyttelyihin
    Joo, ei tommosille tumpuloille mitään valtiota pitäis antaa hoidettavaksi, ku kukkapenkissäkin on liikaa haasteita.
  14. #2474
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Kynnys on se, että pitää mennä trafin sivuille klikkailemaan 150 eurolla. Ja jos 90 % pyöristä poistuu liikennekäytöstä, siinä voi Arkadianmäellä nappia painaessaan miettiä, että moniko tulee vielä takaisin. Mullakin on pari kaveria, joilla pyörä löytyy, mutta eivät ole ajaneet sillä viime vuosina metriäkään, kun ei ole pakko myydä ja käytettyjen hinnat on mitä on. Veikkaan, että tuollaisia löytyy melko paljon. Mun ajopyörä tulee varmasti kaudella liikennekäyttöön ja sun myös, mutta mikä on se osuus, joka jää tulematta? Sehän se kysymys on, eikä siihen ole vastausta ennen ensi syksyä.
    6+6+6 maksettu ja 100% 2 mopoa pysyy koko ens kauden pois ja 95% myös ykkönen, tämä siksi että aion omalta osaltani ainakin vaikuuttaa valtion verovittuilulle ja toivon muidenkin osallistuvan talkoisiin jotta voidaan jatkossa ajella edelleen "ajoneuvoverottomalla" päristimellä. Media vois vähän ennemmän kirjoitella meidän aikeista, niin vois mennä paremmin perille kun tulee koko kansan juttu. Jos taasen veroa ei tule niin mopot liikenteessä ja taukopaikkojen eväät + bensat kerryttää veroa mun kohdalta monin verroin enemmän.
  15. #2475
    Kiinnostaa kysyä, onko monella muulla sama fiilis. Jos mp-vero menee läpi, lopetan mopoilun. Summa kokonaiskustannuksiin on melko pieni, mutta muutenkin hiipuneen ajoharrastuksen lopettamiseen riittävä lisäkustannus.

    Siis kilvellisellä ja maantiellä. Tuntuu vielä mahdolliselta, että jos asiaa ajavat ymmärtävät, miten kokonaistaloudellisesti veron toteuttaminen kertautuu valtiolle, peruuttavat päättömyyden.

    Eli, itse aion lopettaa verollisen mp-harrastuksen veron vahvistuttua. Miten muut?

    RIP moottoripyöräily maantiellä. Kilvissä, vakuutuksissa ja ehkä kokonaan?

    Ja minkä kamelin selän se lopulta katkaisee?
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  16. #2476
    Jos tuo omistamiseen perustuva vero menee lävitse, niin voisi eppäillä, että seuraava kohde on metsästäjät ja aseharrastajat. Laitetaan asearsenaali verolle, niin saadaan katettua kaikenlaisia haittakuluja.
  17. #2477
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Kynnys on se, että pitää mennä trafin sivuille klikkailemaan 150 eurolla. Ja jos 90 % pyöristä poistuu liikennekäytöstä, siinä voi Arkadianmäellä nappia painaessaan miettiä, että moniko tulee vielä takaisin. Mullakin on pari kaveria, joilla pyörä löytyy, mutta eivät ole ajaneet sillä viime vuosina metriäkään, kun ei ole pakko myydä ja käytettyjen hinnat on mitä on. Veikkaan, että tuollaisia löytyy melko paljon. Mun ajopyörä tulee varmasti kaudella liikennekäyttöön ja sun myös, mutta mikä on se osuus, joka jää tulematta? Sehän se kysymys on, eikä siihen ole vastausta ennen ensi syksyä.
    No sepä se kysymys tosiaan on. Mutta vastaus siihen ei ainakaan löydy siten, että mielenosoituksellisesti poistetaan kaikki liikenteestä. Maantien kutsu on useille meistä niin vahva, että se sataviiskymppiä vaan kaivetaan jostain. Näin ollen se, että kaikki poistetaan liikennekäytöstä, ei ole mitenkään uskottava ennuste toteutuvasta veropohjasta, mutta se aukaisee ladun ihan päinvastaisillekin ennusteille. Ne ovat tietysti ihan yhtä epäuskottavia, mutta silti joku voi haluta uskoa niihin.

    Tätä veroa voi vastustaa parhaiten esittämällä vain sen, mikä on totta. Tosiasiat - tai useimmiten mahdollisimman realistiset arviot tosiasioista - riittävät kyllä kertomaan täysijärkisille, että vero on huono idea. Tosiasiat pitää vain saada menemään perille päätöksentekijöiden kalloihin.

    Nimenomaan tämä on se vaikea juttu. Liioittelulla ja reuhaamisella kustaan omiin muroihin, koska sillä tavoin hämärretään se, mikä on totta ja heikennetään omaa uskottavuutta. Vaikka monenlaista paperia on kirjoitettu ja päättäjille jaettu, niin edelleen havaitaan vähän väliä, että totuus ei ole kaikille valjennut. Jotain pitäisi tehdä paremmin.
    High Stuck Are Wit To
  18. #2478
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Ai, miksei voi? Eikö kehtaa vai mikä siinä on?
    Ihan yhtä hyvin ne toimii kuin kaikki muutkin.... tai huonosti... ihan kummin päin vaan!
    tunnettu totuus vaan on että jos omistaa harleyn ,pitää olla toinen pyörä millä ajaa...

    ja vanhojen ukkojen sanonnat ,"älä mene kauemmas kuin mihin kirkontorni näkyy" ja "palaa samaa reittiä kotiin niin säästät varaosakuluissa..."
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  19. #2479
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Milloinkahan saadaan trump Suomeenkin. Sitä ei poliitikot suostu ymmärtämään miksi se voitti. Sitä ei voittanut siksi mikä se on vaan siksi mitä se ei ole. Se ei ole poliitikko ja se voitti sen takia.
    Bernerkin on rikas ei-poliitikko, eli käytännössä meillä on nyt toivomasi. Onnittelut!

  20. #2480
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mulle ei mene jakeluun tämä liikenteestä poisto.

    Jos rekisteröityjä pyöriä on jotain 250 tuhatta ja liikennekäytöstä poistettuja lienee jotain vajaa 30 tuhatta, niin miksi keskellä talvea maksetaan liikennevakuutuksia 200 tuhannesta pyörästä. Ei ne ainakaan liikenteessä ole.

    Onko niin, että nämä kaikki pyörät ovat ympärivuotisessa vakuutuksessa, josta ei saa seisottamisesta vapautusta?
    Tämä olisikin ollut vakuutusyhtiöltä nerokas keksintö.
    Itse laskin, että vakuutus, josta saa poiston ajalta täyden palautuksen, on paljon vähemmän kahlitsevaa. Olkoonkin, että omassakin sopimuksessa kesäkuukaudet ovat kalliimpia. Toisaalta, jos otan kesällä vaikka pariksi sadeviikon ajaksi pois käytöstä, niin tulee reippaasti takaisinkin. Se 6€ kuittaantuu nopeasti. Tämä mahdollisuus vain korostuu, jos on tarkoitus ajaa vaikkapa kahdella pyörällä.
    Juuri näin
    Vai miten tuo pitäisi tulkita.. Minulla on ympärivuotinen vakuutus, josta en saa seisonta-ajalta vapautusta - kun sitä ei saa seisomaankaan Voin ymmärtääkseni vain ja ainoastaan tehdä liikenteestä poiston, jolloin vakuutukset katkeavat = ei mene vakuutusmaksujakaan. Kuitenkin kaskon varkaus, ilkivalta ja palo jäävät voimaan ja niistä tietysti joudun maksamaan. Kysytty muutama päivä sitten Lähitapiolasta.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 30.12.2016 klo 00:08.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #2481
    Ei katkaise, mutta kuten olen sanonut toisessa ketjussa 2/3_liikennekäytöstä poistetuista pysyy erittäin suurella varmuudella liikennekäytöstä poistettuina. Sen yhdenkin saatan siirtää Viron kilpiin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #2482
    Kyllä se loppuu!
    Aikoinaan kun tuli tämä v*tun "tilapäinen" käyttömaksuautoihin, niin loppui toisen harrasteauton pito siihen. No ei toki kaikkea kerkiä harrastaankaan, mutta nyt onkin sitten ollut ainoana harrastuksena moottoripyöräily ja sillä nyt sitten on liikuttu kesät, niin työ-, kuin kauppareissut ja kaikki muukin tarpeellinen! Veron tullessa loppuu sitten tämä viimeinenkin harrastus!
    No mitä tilalle?
    No se viimeinen "harrastus" kun ei muuta enään ole............

    Tuossa aikaisemmin tein laskelmia paljonko valtio tulee häviämään omalla kohdallani......10 pulloa Viinaa (Vodkaa) maksaa Latvian rajalla 44,90 (halvin 40 %) Tallinnassa 75 (saaremaa 40 %) ja Suomessa 147 (saaremaa 40%)
    Tuosta nyt on helppo laskea, jos hakee esim. 50 laatikkoa (omaan käyttöön saa tuoda!) Latviassa satsi maksaa 2245 ekee ja Tallinnassa 3750 euroo ja suomen hinnoissa 7350 euroa
    No siitä voi valtio laskea paljonko häviää alkoholiveroja... noin äkkiä laskettuna ei viisi tonnia riitä.........
    Ja polttoaineveroja se häviää samalla kun voi tuoda ulkomailta tankin täyteen... niin ja kun noita juo niin eipä silloin tarvi paljoa autolla ajella, joten säästyy suomessa bensaakin eli kyllä ne kerrannaisvaikutukset on aika isot.........
    No saattaahan tuossa terveyskin kärsiä, mutta ketä enään kiinnostaa asua ja olla tässä sarvikuonojen maassa? Varsinkin kun ei ole harrastuksiakaan!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  23. #2483
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    tunnettu totuus vaan on että jos omistaa harleyn ,pitää olla toinen pyörä millä ajaa...

    ja vanhojen ukkojen sanonnat ,"älä mene kauemmas kuin mihin kirkontorni näkyy" ja "palaa samaa reittiä kotiin niin säästät varaosakuluissa..."
    Puhuu mies joka ei ole omistanut yhtään maamoottoria?
    Itsellä oli ennen tuota maamoottoria, -95 japanilainen mopo ja tuo on vuotta tuoreempi (-96).... no molemmissa on ollut vikoja ja ihan yhtä luotettavasti tuo on tuonut kotiin kuin se japanialainenkin........... tosin sillä japsilla oli loppuvaiheessa ajettu n. 80 tkm ja tuolla oli jo sen verran ostovaiheessa........ toisaalta tuo kyllä pitää arvonsa paremmin kuin se jaappanin tekele.... sillä kun ajo sen viitisen/kuutisen vuotta sen arvo meni alle puoleen siitä.... tuosta ei ole lähellekään niin paljoa vieläkään arvo tippunut, vaikka se on nyt ollut jo kuutisen vuotta.................
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  24. #2484
    Ei se katkaise, mutta ajattelin pitää vaikkapa vittuillakseni vuoden taukoa viinanjuomisesta, niin säästyy rahat sekä ne, jotka kuluttaisin täällä, että ulkomailla. Katsotaan sitten vuoden päästä tilanne uusiksi.

    Kyllä se nyt vaan tuppaa tässä maassa menemään niin, että purnataan kovasti, mutta viiden vuoden päästä ei kukaan muista koko asiaa ja maksetaan jo siihen mennessä noussutta maksua luontevasti harrastukseen kuuluvana kuluna. Että silleen.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  25. #2485
    vanhamies nauttii mopoilusta elämänsä ehtoossa makso mitä maksaa... ei katkennu silloinkaan kun vero tuplasi pyörien hinnat 70 luvulla..........
  26. #2486
    Yksi huomionarvoinen asia tässä liikennekäytöstäpoistovillityksessä ei ole tullut esiin ainakaan niin että minä olisin huomannut... Ainakin IF:llä vakuutusehdoissa on sellainen miina, että vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa pyörän pitää olla liikennekäytössä vähintään 300pv vakuutuskaudessa jotta bonus kertyy. Tällä ei liene merkitystä niille kenellä on jo täydet, mutta tuoreemmille vajaalla bonuksella ajaville motoristeille kyllä. Vertailukohtana IF:n perinteisessä seisonta-ajallisessa vakuutuksessa bonus kertyy jo 90pv ajoajalla.

    Edit: itselleni siis nyt liikennekäytöstä poisto tarkoittaisi ettei bonus nouse ensi keväänä, jos en ensin vaihda vakuutustuotetta.

    Ps. Tiedot on poimittu nykyisistä liikennevakuutusehdoista, kannattanee tarkistaa vielä vuodenvaihteen jälkeen kun lakimuutokset on päivitetty ehtoihin.
  27. #2487
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se nyt vaan tuppaa tässä maassa menemään niin, että purnataan kovasti, mutta viiden vuoden päästä ei kukaan muista koko asiaa ja maksetaan jo siihen mennessä noussutta maksua luontevasti harrastukseen kuuluvana kuluna. Että silleen.
    Suomessa vaan purnataan..... eiköhän ranskalainen olis jo laittanut kaikki tiet tukkoon, jos ei mopoilla niin sitten rekoilla kun niitä on hankalempi siirtää käsipelissä...........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  28. #2488
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    vanhamies nauttii mopoilusta elämänsä ehtoossa makso mitä maksaa... ei katkennu silloinkaan kun vero tuplasi pyörien hinnat 70 luvulla..........
    Muistatko mikä puolue silloinkin ilmoitti lopettavansa moottoripyöräilyn Suomessa?

    Oikein... Maalaisliitto, nykyinen Kepu, Johannes Virolainen. Nyt asialla on sama jengi Sipilän johdolla.
    Silloin tuli 120%:n tappovero.
  29. #2489
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Yksi huomionarvoinen asia tässä liikennekäytöstäpoistovillityksessä ei ole tullut esiin ainakaan niin että minä olisin huomannut... Ainakin IF:llä vakuutusehdoissa on sellainen miina, että vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa pyörän pitää olla liikennekäytössä vähintään 300pv vakuutuskaudessa jotta bonus kertyy. Tällä ei liene merkitystä niille kenellä on jo täydet, mutta tuoreemmille vajaalla bonuksella ajaville motoristeille kyllä. Vertailukohtana IF:n perinteisessä seisonta-ajallisessa vakuutuksessa bonus kertyy jo 90pv ajoajalla.

    Edit: itselleni siis nyt liikennekäytöstä poisto tarkoittaisi ettei bonus nouse ensi keväänä, jos en ensin vaihda vakuutustuotetta.

    Ps. Tiedot on poimittu nykyisistä liikennevakuutusehdoista, kannattanee tarkistaa vielä vuodenvaihteen jälkeen kun lakimuutokset on päivitetty ehtoihin.
    Niin, kyllä vakuutusyhtiöt vastaavat menetyksiinsä, se on ihan selvää - vaikkakin on ihan ****eestä. Jotenkin koko meininki kotimaassa alkaa hatuttaa suunnattomasti. Pitääkö täältä oikeasti muuttaa muualle - ainakin siltä alkaa tuntua.
    Ps. on täydet bonukset ollu jo varmaan 20 vuotta.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #2490
    Eikös nuo bonukset muutu kohta ajoneuvokohtaisista henkilökohtaisiksi?
    Käsittääksen Tammikuun alusta ei enää perheen sisälläkään saa bonuksia siirretyksi.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
Sivu: 83 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373818283848593 ... ViimeinenViimeinen