R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
No nyt olis perserei'ille (persuille) lähetetty sähköpostia hieman vielä valaisten mitä se tulee vaikuttamaan henkilökohtaisella tasolla..... toivottavasti lukevat sen ajatuksen kanssa.......
Kerran jo lähetin kaikille edustajille!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Poistin minäkin mp:n liikennekäytöstä. Jos vero tulee, niin ihan hyvin voi passailla muutaman ajokauden. Tulevaisuuden malli voisi olla jonkinlainen osuuskunta, joka omistaisi mopot ja sitten jäsenet voisivat ajella samoilla pyörillä jakaen kiinteät kustannukset ml. verot ja muut.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Ei vaan nimenomaan ennen eduskunnan äänestystä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Koskien IS:n uutista, jossa puhuttiin mp rekisteristä poistosta jäi mietityttään kohta..
"Rekisteristä poistot kiihtyivät, kun tieto siitä ettei pelkkä liikenteestä poisto riitä saavutti kansan
Liikenteestä poistojen ohella huomion tuoreissa luvuissa kiinnittää myös rekisteristä poistettujen moottoripyörien määrä. Se lähti kasvuun hieman myöhemmin eli viime syksynä, jolloin aiheeseen liitynyt verokeskustelu kiihtyi ja selvisi, että lakiesityksen mukaan pelkkä moottoripyörän poisto liikenteestä ei katkaisisi veroa"
Eli liikennekäytöstä poisto minkä tein trafin sivuilla, ei riitä vaan jotakin kautta rekisteristä poisto vielä?
Mitenkähän takaisin rekisteriin saanti onnistuu jos tulee tarvetta? Kilpi vietävä pois?
Rsv1000r factory
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Uutisessa on väärää tietoa. Liikennekäytöstä poisto riittää, eikä rekisteristä saa enää pois kuin romuttamalla, eli takaisin kilpiin ei saa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016...47027_uu.shtml
Sama negatiivinen vaikutus tulee olemaan venepuolellakin!!!Kiitos Sipilä ja muut persereiät!
![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Niin ja eikös se käyttöönottto pitäisi olla ilmainen kuten autoillakin eli vain poisto maksaa?
Ja on se kuusi euroa ainakin Elon laskuopin mukaan paljon vähemmän kuin 150 euroa.... tieysti jos sipilältä kysyy niin se voi olla eri mieltä......... eipä se näy ymmärtäv'n edes SMOTOn laskelmia jossa selkeästi osoitetaan että veron kokonaisvaikutus on reilusti negatiivinen!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Vain poisto maksaa, käyttöönotto ei. Vaan kuinkahan kauan..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No sitä suuremmalla syyllä!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Joo, mutta koskee vain sellaista kalustoa, jolla ei ole aikomustakaan ajaa ensi kesänä.
Kun liikennekäytöstä poistetaan kalustoa mielenosoituksellisista syistä, se on ns. strategista käyttäytymistä. Sellaiselle ei päätöksenteossa painoarvoa anneta.
Esimerkkinä toimikoot vaikkapa se Smoton suuri motoristikysely. Kyselyn tulosten perusteella Pertti Perusmotoristi on keskituloinen, hiukan Gaussin käyrän vasempaan laitaan kallellaan. Mitä teki VM? No laittoi rinnakkain motskarirekisterin ja verotietorekisterin. Ja kas: Pertti Perusmotoristi kuuluukin kolmeen korkeimpaan tulodesiiliin, tämän voi lukea siitä HE:stä.
Entä mitä sitten? No sitä, että Pertti Perusmotoristi ei tainnut olla Smoton kyselyyn vastatessaan aivan rehellinen. Ja kun kyselyn tulos tältä osin osoittautui epätodeksi, se heikentää koko kyselyn tulosten uskottavuutta. Mikä on tietenkin huono juttu, koska kyselyssä on paljon hyvää.
On hyvä, jos liikennekäytöstä poistetaan hetimiten kaikki semmoinen kalusto, jolla ei todellisuudessa tulla ajamaan. Jos taas joka ukko ja akka poistaa kalustonsa liikennekäytöstä vain mieltään osoittaakseen, se on asialle päinvastoin haitaksi.
High Stuck Are Wit To
Tuolla logiikalla ei kannata tehdä mitään. Äänestys taisi olla ensi kuussa, mistä se napinpainaja tietää, mikä osa kalustosta on poistettu protestina ja mikä käyttämättömyyden vuoksi?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Hyvin on menneet perille hallituksen aikomukset, pelkästään kesä - syyskuussa lähti rekisteristä lopullisesti lähes 27 000 moottoripyörää. Mikähän on ollut trendi sen jälkeen, http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005025306.html
SMOTO pitää keskustelua yllä Taloussanomissa http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005025684.html
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Tässä kannattaa muistaa, että mp-verolla on kiire, koska se mahdollistaa vuotuiset korotukset kulloisenkin vallankahvassa roikkujan päähänpistojen mukaan, eikä sitä olisi helppo ajaa läpi, jos olisi jo nää tienkäyttömaksut.
Paikannukseen perustuvan tienkäyttömaksun seuraava vaihe on tunnistautuminen esim ajokortilla tai henkilökortilla, kun lähtee ajamaan. Tällöin saadaan paitsi vitun hyvä kyttäystyökalu, myös aukoton automaattisakotus, kun ei voi enää kiistääkään ajaneensa.
Lisäksi tää palveluntarjoajan rooli on käsittämätön. Ideahan olisi, että ihmiset maksaa niille siitä, että ne kerää rahanarvoista tietoa maksajan liikkeistä. Ja kaikkea kerättyä tietoa käytetään ennemmin tai myöhemmin väärin, kertoo historia.
Joskus sitä miettii, että Suomi on ihmiskoe, jossa testataan, paljonko kansa sietää paskaa, ennenkuin polttopullot lentää.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Laitoin ekaksi sellaisen vähn yleisemmän kaikille 200 apinalle, ja kun osa niistä vastasi oli siinä joissain vastauksissa selkeästi mainittu nuo persut syylliseksi veroon.... no eiköhän tuo sama viesti, jonka tänään noille laitoin, lähde vielä ensi viikolla kepu (pettää aina) ja kokoomuksellekin kun ovat siellä hallituksessa....
Tuossa jälkimmäisessä sähköpostissa on selkeästi osoitettu, että mitä negatiivista se tulee aiheuttamaan kotimaan kulutuksessa, ainakin minun kohdalla. no joka on ketjua enemmän lukenut tietää ainakin osan.......
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Mulle ei mene jakeluun tämä liikenteestä poisto.
Jos rekisteröityjä pyöriä on jotain 250 tuhatta ja liikennekäytöstä poistettuja lienee jotain vajaa 30 tuhatta, niin miksi keskellä talvea maksetaan liikennevakuutuksia 200 tuhannesta pyörästä. Ei ne ainakaan liikenteessä ole.
Onko niin, että nämä kaikki pyörät ovat ympärivuotisessa vakuutuksessa, josta ei saa seisottamisesta vapautusta?
Tämä olisikin ollut vakuutusyhtiöltä nerokas keksintö.
Itse laskin, että vakuutus, josta saa poiston ajalta täyden palautuksen, on paljon vähemmän kahlitsevaa. Olkoonkin, että omassakin sopimuksessa kesäkuukaudet ovat kalliimpia. Toisaalta, jos otan kesällä vaikka pariksi sadeviikon ajaksi pois käytöstä, niin tulee reippaasti takaisinkin. Se 6€ kuittaantuu nopeasti. Tämä mahdollisuus vain korostuu, jos on tarkoitus ajaa vaikkapa kahdella pyörällä.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No ainakin tämä perusmotoristi vastasi tasan tarkkaan 100% rehellisesti SMOTOn kyselyyn!
Olen jo jossakin yhteydessä kanssa arvellut, että jos liian suuri osa poistaa kaluston liikennekäytöstä tässä vaiheessa niin sillä voi olla se negatiivinen vaikutus, että vero tullessaan onkin pian 300 euroa, kun halllituksen (kyrvillä) on joku pakkomielle ja fetissi, että tietty summa pitää saada kokoon.........
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Itsellä ainakin on ympärivuotinen vakuutus, koska se tulee halvemmaksi kuin seisonta-ajallinen! Kas kun sitä tulee lähdettyä heti keväästä ajamaan kun tiet ei ole jäässä ja jatkuu syksyyn kunnes tiet on jäässä... se pieni pakkanenkaan ei haittaa, jos tiet on kuivia! Ja tuli sitä kolme vuotta sitten käytyä Tapaninpäivänä ajelemassa kun oli keliä.......... eli sulat tiet!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!