Sivu: 78 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2868767778798088 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2311:stä 2340:een 3540:sta
  1. #2311
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Yhtiöittämisestä on tahtonut seurata myös semmoinen ilmiö, että toiminnan tehokkuus on huomattavasti parantunut. Kun julkinen putiikki joutuu järjestämään toimintansa osakeyhtiölainsäädännön mukaisesti ja pitämään toiminnastaan osakeyhtiön kirjanpitoa, niin rahan hassaaminen turhuuksiin ja typeryyksiin on yllättäen vähentynyt merkittävästi. Ei kokonaan, mutta siinä määrin, että veronmaksajan kannattaisi yleensä olla kiitollinen yhtiöittämisestä.

    Kokonaan toinen juttu on, kannattaako yhtiötä sitten myydä yksityisille, erityisesti ulkomaalaisille.
    Asian ytimessä. Yhtiöittämisessä on mahdollisuus, kun palvelun ostaja (valtio) määrittelee yhtiölle yhteiskunnallisesti järkevät tavoitteet, ja jopa johdon työpaikka saa riippua noiden tavoitteiden saavuttamisesta (poliittiset nimitykset vaikeutuvat)

    Avainlukuja siis haetaan.

    Sen sijaan luonnollisen monopolin myyminen ulkomaisille toimijoille on sulaa hulluutta.

    Yhtiöittäminen ei siis tarkoita samaa kuin yksityistäminen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #2312
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Sen sijaan luonnollisen monopolin myyminen ulkomaisille toimijoille on sulaa hulluutta.
    Ei se sen hullumpaa ole kuin televerkon myyminenkään.
  3. #2313
    Jos tuollainen liikenneoperaattori järjestelmä tulee, niin toivottavasti edes joku perustaisi siihen toimintaan jonkun voittoatavoittelemattoman yleishyödyllisen yhdistyksen. Mielellään vielä sellaisen, että asiakkaaksi ei pääse, jos on jonkun puolueen jäsenkirja.
  4. #2314
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Italiassa tämä on vakuutusyhtiön tarjoama vapaaehtoinen laite. Yhtiö maksaa laitteen ja asennuksen ja käyttäjä saa alennusta vakuutusmaksuihin, jotka siellä ovat melko korkeita meihin verrattuna.
    point being?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #2315
    Ei saatana tätä maata

    Kun tässä on puhuttu muistakin veroista, niin tälläinen vielä
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005022641.html

    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #2316
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Ei saatana tätä maata

    Kun tässä on puhuttu muistakin veroista, niin tälläinen vielä
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005022641.html

    Äläs nyt. Näillä teoilla eli 5 miljoonan suomalaisen esimerkillä ja verottamisella muutetaan 7 miljardin muun ihmisen käyttäytymistä Telluksella. Ai ei vai... ?
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  7. #2317
    Minulta ei Sipilä tule saamaan yhtään lanttia lisää MP-VEROLLA pohjattomaan kassaansa.
    Tulot kun ei ole nousseet vuosiin päin vastoin niin aina jostain turhemmasta olen tinkinyt kun pärisevät vehkeet.
    Ja taas osteetaan muita juttuja vähemmän että saadaan vero maksettua että eipä minulla valtio rikastu päin vastoin.
    Pieni palkanen Duunari jolla bensaa suonissa.
  8. #2318
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Kuka ne sähköautot ostaa? Työttömät? Ja Suomiko on iso markkina-alue? Seuraavaksi varmaan väität, että Kiina lopettaa kivihiilen polttamisen. Samaten jenkit ja venäjä. Alkaako laivat ja lentokoneetkin kulkemaan sähköllä? Sähköiset super-rekat täyttävät pääväylien tavarakuljetukset? Olkiluoto nelonen rakennetaan sähköautojen lataamista varten. Hyvällä tuurilla valmistuu vuoteen 2050 mennessä...
    Varmaan työsuhdeautoiksi enin osa, niitä on Suomessa n. 60.000 kpl. Ei ole Suomi iso markkina-alue, mutta ei ole Norjakaan - siellä on silti jo yli 50.000 sähköautoa. Ei ala laivat ja lentsikat kulkemaan sähköllä, mutta pienemmät kulkineet alkaa. Varmaan rekatkin joskus tulevaisuudessa, onhan täyssähköisiä bussejakin jo liikenteessä.
    Norja ja Hollanti meinaavat laitaa täyskiellon uusille perinteisille bensa- ja dieselautoille niinkin pian kuin 2025.
    En tiedä, miten sähköauto menestyy Norjan talviolosuhteissa, mutta kai ne ovat jotain keksineet?
    Uusiin EU:n alueelle rakennettaviin ja saneerattaviin taloihin täytyy tehdä latauspisteet. Kyllä ne sähkövehkeet vaan tulee - halusimmepa, tai emme.

    Enkä minä mitään Bernerin yhtiöittämismallia ihannoi. On vaan niin, että päättäjien on pakko tehdä jotain ja nopeasti. Mikä olisi oikeudenmukaisempi, kuin ajomäärään - ja harvaan asutussa kotimaassa myös asuinpaikkaan perustuva maksu? Miten se pitäisi toteuttaa, jos minkäänmoista seurantaa ei sallita. Ainakaan minä en keksi..
    Nykyään sähköautolla ajavat tavallaan ajelevat muiden siivellä - onko se oikein?
    Viimeksi muokannut: J@ck; 27.12.2016 klo 22:36.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #2319
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Siivellä eläjiä ihan tarpeeksi. Bernerin mallissa kaikki tienkäyttäjät maksaisivat. Tällä hetkellä nyitään veroja auton omistajilta. Ja kohta myöskin prätkän omistajilta.

    Kaikki kansalaiset käyttävät teitä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #2320
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    noh...

    jos sä nyt oikeesti meinaat sen laittaa joka päivä liikenteeseen ja illalla pois,niin kuulostaa kyllä tosi älyttömältä, ehkä jopa tyhmältä..

    ja kalliilta ,kun vakuutusmaksuissa et säästä mitään ja lisäks toi 6€ joka päivä

    no, bemarimiehet on...
    Totta, kirjoitin liioitellen ja näköjään ajattelemattomasti. Vakuutusmaksuissa nimenomaan säästää ja säästää helposti sen 150 €. Minulla kun tuo mopoilu on jo vuosia ollut sellaista, että vakiintunut +- 10 tkm kaudessa kertyy keskimäärin ehkä kymmenellä reissulla. Viime kesänä taisin käydä peräti kolme kertaa mutkapätkä-huviajelulla omilla nurkilla, mutta jo yhdestä mökkireissusta (siellä ajeluineen) tulee helposti 1000 km mittariin.
    Ei vaan jaksa, eikä viitsi pukeutua ajokamppeisiin kioskilla tms. käyntiä varten.

    Tuossa aiemmin eräässä topiikissa kirjoittelivat siitä, kuinka vähän on tullut kuluneella kaudella ajettua. Kyllä sellaisen, jonka mopo seisoo käytännössä suurimman osan ajokaudesta, kannattaisi ehdottomasti tehdä liikenteestä poisto. Liikenteeseen takaisinotto onnistuu hetkessä ja sen voi tehdä netissä. Mitä sitten, vaikka maksaakin 6 € ja 150 € vero aktivoituu - ne on jo säästetty vakuutusmaksujen muodossa. Kesällä jopa viikossa - kahdessa.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 27.12.2016 klo 23:01.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #2321
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Ei saatana tätä maata

    Kun tässä on puhuttu muistakin veroista, niin tälläinen vielä
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005022641.html

    Näkee kyllä kuinka pihalla joku porukka on elämästä........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  12. #2322
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Kyllä sellaisen, jonka mopo seisoo käytännössä suurimman osan ajokaudesta, kannattaisi ehdottomasti tehdä liikenteestä poisto. Liikenteeseen takaisinotto onnistuu hetkessä ja sen voi tehdä netissä.
    Edellyttäen että tuon avuttoman Trafin sivut sattuu juuri silloin toimimaan! Vasta eilen yritin sinne kirjautua, mutta eipä päässyt puoleentoista tuntiin , ja oli sitä ennen olleet ainakin toista tuntia tavoittamattomissa!
    Jos mielestäsi muutama tunti roikkua netissä on hetkessä silloin kun olisi muutakin teklemistä tai tarve niin siitä vaan............
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  13. #2323
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Edellyttäen että tuon avuttoman Trafin sivut sattuu juuri silloin toimimaan! Vasta eilen yritin sinne kirjautua, mutta eipä päässyt puoleentoista tuntiin , ja oli sitä ennen olleet ainakin toista tuntia tavoittamattomissa!
    Jos mielestäsi muutama tunti roikkua netissä on hetkessä silloin kun olisi muutakin teklemistä tai tarve niin siitä vaan............
    Yleisestikö noin, vai huonoa tuuria? Sen, mitä muutaman kerran olen Trafilla asioinut, niin asiat ovat hoituneet roikkumatta. Jos joku sivusto ei toimi, niin ei kai kukaan sellaisella tuntikausia roiku - mitä järkeä sellaisessa olisi? Olisko siellä hieman ylikuormitusta motoristien ja veneilijöiden taholta
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #2324
    hyvää tos olisi se että kaikki olis tasa arvoisia.... sais olla kaikille jotka pikitietä kulkee ...
    myös ulkolaisille ... mutta en usko idänmiesten ikinä suomessa mitään maksavan....läpiajosta
  15. #2325
    http://blogit.image.fi/uuninpankkopo...ihmeiden-aika/

    "Berner toivoo, että hänet tullaan muistamaan kauaskantoisista ja rohkeista ratkaisuista, jotka hyödyttävät kansalaisia ja elinkeinoelämää. Tyhjän pakkomyyminen hyödyttää takuulla elinkeinoelämää ja Berner tullaan muistamaan ministerinä, joka yksityisti koko maan infrastruktuurin. Siinäpä ihmettä kerrakseen."
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  16. #2326
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    .

    Enkä minä mitään Bernerin yhtiöittämismallia ihannoi. On vaan niin, että päättäjien on pakko tehdä jotain ja nopeasti.
    Ei ole mikään pakko. Suomessa on paljon asioita, mitä ei ole pakko tehdä vaikka niin luullaan.
  17. #2327
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mikään pakko. Suomessa on paljon asioita, mitä ei ole pakko tehdä vaikka niin luullaan.
    Käytännössä on pakko - kaikki muuttuu niin nopeasti. Jos Suomessa on viiden vuoden päästä kymmeniä tuhansia sähköautoja ja mitään ei olla tehty, niin...?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #2328
    Miksi infra pitäisi yksityistää? Minun mielestä päinvastoin. Tiet kuuluvat kaikille ja korjaaminen pitää kilpailuttaa. Korjataan tärkeysjärjestyksessä ja työllistetään.
    Tuohan on kauhukuva, jos ajoneuvoja seurataan GPS:llä. Kuka omistaa datan ja ja sehän esim. Mahdollistaa automaattisen sakottamisen ylinopeuksista.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  19. #2329
    ^Samaa mieltä, mutta miten sitten.. Ainoa oikea maksuperuste on mielestäni kuitenkin vain se, missä ja paljonko ajat - ajoitpa sitten sähkö-, tai bensakäyttöisellä.
    Tuskin olen näkemässä, mutta ei tässä tässä kovin montaa vuosikymmentä mene, kun kukaan ei voi enää ajaa ylinopeutta. Saako 30 vuoden päästä ylipäätään kukaan edes ajaa, johan nuo itseajavat ovat todellisuutta..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 28.12.2016 klo 02:12.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #2330
    Kun verotetaan fossiilisilla polttoaineilla kulkevat vähäpäästöiset ajoneuvot pois käytöstä, niin voidaankin alkaa polttamaan biomassaa(metsää) oikein urakalla, jotta saadaan sähköä sinne pistorasiaan. Näin maailma pelastuu ja Suomeenkin saadaan taas kunnon talvia.

    Olikohan peräti niin, että biomassasta saadaan vähemmän energiaa ja enemmän päästöjä kuin jalostetuista öljytuotteista. Mitä puut tekee ilmakehässä olevalle niin haitalliselle hiilidioksidille yhteyttäessää? POLTETAAN KAIKKI PUUT POIS, koska öljy loppuu ja ilmasto lämpenee. ok?
    Kyllä tuo vihreä politiikka osaa vaan olla niin pöljää.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  21. #2331
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Olikohan peräti niin, että biomassasta saadaan vähemmän energiaa ja enemmän päästöjä kuin jalostetuista öljytuotteista. Mitä puut tekee ilmakehässä olevalle niin haitalliselle hiilidioksidille yhteyttäessää?
    Fossiilisen polttoaineen käyttäminen kasvattaa luonnon kierrossa olevan hiilen kokonaismäärää mitä biopohjaisen polttoaineen käyttäminen ei tee. Asiaa kannattaa katsoa pidemmällä aikavälillä kuin yhden kierron välivaiheen, esimerkiksi puun runkoon sitoutumisen, aikavälillä. Puun elinikä on luokkaa kymmeniä vuosia, joka on monta kertaluokkaa vähemmän kuin fossiilisen hiilen säilymisaika luonnon kierrossa. Metsä ja biosfääri eivät ole fossiilisen hiilen pysyviä nieluja. Asiaan liittyvää väärinkäsitystä saa lukea ja kuulla mediasta kaiken aikaa.

    Asian voi yksinkertaistaa näin: ajatellaan ämpäriä luontona, joka käsittää ilmakehän ja koko biosfäärin, ämpärissä oleva vesi kuvaa luonnon kierrossa olevaa hiiltä, järvi kuvaa fossiilisen hiilen lähteitä ja kauha on hiilen yksi kiertovaihe, esimerkiksi metsän puumassa. Jos ämpäriin kauhotaan vettä järvestä, ämpärin vesimäärä kasvaa (eli hiilen kokonaismäärä luonnon kierrossa kasvaa, ja yksi kierron vaihe on ilmakehä, jossa se aiheuttaa lämpötilaa nostavan pakotteen). Jos ämpäriin kauhotaan vettä ämpäristä itsestään, ei veden määrä kasva (hiilen kokonaismäärä luonnon kierrossa ei kasva eikä siis synny pitkän aikavälin ilmastomuutosta). Vesi on kylläkin molemmissa tapauksissa hetken kauhassa (esimerkiksi metsään sitoutuneena), mutta sillä ei ole pitkällä aikavälillä mitään merkitystä vaan vesi päätyy ämpäriin. Jos vettä halutaan vähentää (eli vähentää kierrossa olevaa hiiltä ja siten sen ilmastoa lämmittävää vaikutusta), on ainoa tehokas keino kauhoa vettä ämpäristä takaisin järveen (eli poistaa hiiltä luonnon kierrosta tavalla x, esim. pumppaamalla sitä maan kuoreen josta se on peräisinkin).

    Toivottavasti tämä selvittää sitä miksi biopohjainen polttoaine on ilmastonmuutoksen kannalta eli pitkällä aikavälillä neutraalia vaikka polttoaine olisi kemiallisesti samaa tavaraa kuin sen fossiilinen vastine.
    1000
  22. #2332
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Miksi infra pitäisi yksityistää? Minun mielestä päinvastoin. Tiet kuuluvat kaikille ja korjaaminen pitää kilpailuttaa. Korjataan tärkeysjärjestyksessä ja työllistetään.
    Tuohan on kauhukuva, jos ajoneuvoja seurataan GPS:llä. Kuka omistaa datan ja ja sehän esim. Mahdollistaa automaattisen sakottamisen ylinopeuksista.
    http://www.talouselama.fi/uutiset/au...-ryhma-3358714

    Liikenneministeriön into uuden huippukalliin valvontajärjestelmän rakentamiseen on ihmetyttänyt. Kyse ei ole kuitenkaan vain liikenneministeriöstä. Asiaa lobbaa joukko suomalaisia suuria ja pieniä yrityksiä, jotka ilmeisesti uskovat pääsevänsä tienaamaan järjestelmän avulla.

    Eilen ryhmä lähetti tiedotteen. Ryhmän ovat alkujaan perustaneet Pohjola, Aplicom, Nokia, Destia ja Helpten. Myöhemmin siihen on liittynyt Taipale Telematics. Ryhmää kutsutaan PANDA-yhteistyöryhmäksi.
  23. #2333
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Fossiilisen polttoaineen käyttäminen kasvattaa luonnon kierrossa olevan hiilen kokonaismäärää mitä biopohjaisen polttoaineen käyttäminen ei tee. Asiaa kannattaa katsoa pidemmällä aikavälillä kuin yhden kierron välivaiheen, esimerkiksi puun runkoon sitoutumisen, aikavälillä. Puun elinikä on luokkaa kymmeniä vuosia, joka on monta kertaluokkaa vähemmän kuin fossiilisen hiilen säilymisaika luonnon kierrossa. Metsä ja biosfääri eivät ole fossiilisen hiilen pysyviä nieluja. Asiaan liittyvää väärinkäsitystä saa lukea ja kuulla mediasta kaiken aikaa.
    Mitä haittaa siitä puun runkoon sitoutuneesta fossiilisesta hiilestä on ympäristölle? Kannattaisiko ajatella satojen miljoonien vuosien päähän. Tämä pieni planeettamme on vielä kovin tutkimaton. Ja silti täällä on jo aivan mahdoton maailmanlopun meininki. Että eiköhän vaan kehitetä tapa laskea turhat rojut maapallolta avaruuden pimeyteen ja anneta muslimien valloittaa koko Eurooppa. Sitten tajutaan, että fossiilista hiiltä olisikin tarvittu täällä ja se päästettiin menemään ties mihin mustiin ja ruskeisiin reikiin.
    Vielä kun saataisi luotettavasti mittailtua maapallon lämpötila ja sen muutokset puhumattakaan hiilidioksidin todellisesta vaikutuksesta lämpenemiseen.

    Totuushan lienee se (huom. totuus lienee), ettei tällä hetkellä tiedetä paliompaskaakaan mistään päästöjen haitallisuuksista ja vielä ennen maailmanloppua naureskellaan nykyisille toimillemme mukamas ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Joskus jotkut ajelivat pörisevillä kaksipyöräisillä kulkuneuvoilla ja pahoittivat mielensä joutuessaan maksamaan valtiolle veroina häviävän pienen osan tuloistaan siitä koko elämän mielekkäänä pitäneestä ajonautinnosta

    Kyllä elämä sopeutuu muutokseen kuten "motoristitkin" - ajallaan.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  24. #2334
    Oliko tarkoituksella yli kolme vuotta vanha uutinen?
    Talouselämä 4.9.2013 10:01 päivitetty 26.8.2015
  25. #2335
    Kummankin pärräni myin syksyllä 2015, kun tuollon oli jo 'tuoksua' tulevasta mp-veron valmistelusta.

    - Tämä(kin) verotus lie . . . hyvää tarkoittavaa . . . kansalle?

    Näinä aikoina eletään sellaisia kausia Suomessamme ja muuallakin (globaalisti), että . . . kokonaisuus tuskin lienee kenenkään hallinnassa.

    Kukin vallassa oleva hallinto yrittää sinnitellä . . . tuhoutuvassa maailmassa, vaikka . . . oikeasti . . . kukaan / yksikään taho ei kykene saamaan aikaan . . . rauhaa ynnä yhteistä tavoitetta.

    Yskimisiin ynnä positiivisiin
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  26. #2336
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Mitä haittaa siitä puun runkoon sitoutuneesta fossiilisesta hiilestä on ympäristölle? Kannattaisiko ajatella satojen miljoonien vuosien päähän. Tämä pieni planeettamme on vielä kovin tutkimaton. Ja silti täällä on jo aivan mahdoton maailmanlopun meininki.

    Vielä kun saataisi luotettavasti mittailtua maapallon lämpötila ja sen muutokset puhumattakaan hiilidioksidin todellisesta vaikutuksesta lämpenemiseen.

    Totuushan lienee se (huom. totuus lienee), ettei tällä hetkellä tiedetä paliompaskaakaan mistään päästöjen haitallisuuksista ja vielä ennen maailmanloppua naureskellaan nykyisille toimillemme mukamas ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.

    Kyllä elämä sopeutuu muutokseen kuten "motoristitkin" - ajallaan.

    Ongelmana tässä nykyisessä ilmastonmuutoksesta on aikaskaala. Nopeat muutokset pallomme lämpötilassa on aiheuttanut sukupuuttoaaltoja - tunnetuin niistä n. 60 milj. vuotta sitten kun pallo jäähtyi nopeasti joksikin aikaa asteroidin pamahdettua Yukatanin niemimaalle romauttaen silloiset ekosysteemit ja hävittäen suuret dinosaurukset. Ilmastohan on muuttunut aina ja elämä on siihen sopeutunut, uudessa muodossa.

    Pahin skenaario on muutaman sadan vuoden kuluessa tapahtuva hallitsematon ilmastonmuutos, jota kohti ollaan menossa hyvää vauhtia (ns. runaway greenhouse effect, kannattaa tehdä KooVeeGeet). Eli pallolle käy lämpimät, kun vesihöyry ja metaani lämmittää ilmakehän peruuttamattomasti höyrystäen valtameret. Nii-in, se maailmanloppu. Luultavasti kyllä itkeskellään. On hiukka vaikea siirtää kaikkea elollista jonnekin muualle. Ennen tätäkin skenaariota ihmiskunta alkaa vaellella elinkelvottomilta alueilta muualle (pohjoiseen), ja kaikkihan tietää mitä siitä seuraa. Kansat on vaellelleet aina. Niin mekin olemme tänne aikoinaan tulleet - luultavasti verisesti tapellen metsästysmaista...
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  27. #2337
    Kummankin pärräni myin syksyllä 2015, kun tuollon oli jo 'tuoksua' tulevasta mp-veron valmistelusta.

    - Tämä(kin) verotus lie . . . hyvää tarkoittavaa . . . kansalle?

    Näinä aikoina eletään sellaisia kausia Suomessamme ja muuallakin (globaalisti), että . . . kokonaisuus tuskin lienee kenenkään hallinnassa.

    Kukin vallassa oleva hallinto yrittää sinnitellä . . . tuhoutuvassa maailmassa, vaikka . . . oikeasti . . . kukaan / yksikään taho ei kykene saamaan aikaan . . . rauhaa ynnä yhteistä tavoitetta.

    Yskimisiin ynnä positiivisiin
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  28. #2338
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Yleisestikö noin, vai huonoa tuuria? Sen, mitä muutaman kerran olen Trafilla asioinut, niin asiat ovat hoituneet roikkumatta. Jos joku sivusto ei toimi, niin ei kai kukaan sellaisella tuntikausia roiku - mitä järkeä sellaisessa olisi? Olisko siellä hieman ylikuormitusta motoristien ja veneilijöiden taholta
    Ehkä osittain huonoa tuuriakin, mutta mitä olen sellaisilta kavereilta kuullut, jotka sitä useammin käyttää, niin on siellä ollut aika paljon muitakin tuollaisia, että aina kaikki ei ole mennyt perille, vaikka sivusto on niin "väittänyt"........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  29. #2339
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    http://blogit.image.fi/uuninpankkopo...ihmeiden-aika/

    "Berner toivoo, että hänet tullaan muistamaan kauaskantoisista ja rohkeista ratkaisuista, jotka hyödyttävät kansalaisia ja elinkeinoelämää. Tyhjän pakkomyyminen hyödyttää takuulla elinkeinoelämää ja Berner tullaan muistamaan ministerinä, joka yksityisti koko maan infrastruktuurin. Siinäpä ihmettä kerrakseen."
    Ainahn sitä toivoa saa, mutta taidetaan paremminkin muistaa Finnairin sotkuista sun muista... vielä vuosienkin päästä!
    Muistetaanhan Juhantalokin pelkästään valtakunnanoikeudessa tuomittuna!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  30.  
  31. #2340
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Miksi infra pitäisi yksityistää? Minun mielestä päinvastoin. Tiet kuuluvat kaikille ja korjaaminen pitää kilpailuttaa. Korjataan tärkeysjärjestyksessä ja työllistetään.
    Tuohan on kauhukuva, jos ajoneuvoja seurataan GPS:llä. Kuka omistaa datan ja ja sehän esim. Mahdollistaa automaattisen sakottamisen ylinopeuksista.
    Ja varsinkin kun otetaan huomioon mitä jo tähän asti on vuosikymmenien saatossa kerätty autoilijoilta rahaa, niin ei tulisi ikinä yksityistää....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Sivu: 78 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2868767778798088 ... ViimeinenViimeinen