Asian ytimessä. Yhtiöittämisessä on mahdollisuus, kun palvelun ostaja (valtio) määrittelee yhtiölle yhteiskunnallisesti järkevät tavoitteet, ja jopa johdon työpaikka saa riippua noiden tavoitteiden saavuttamisesta (poliittiset nimitykset vaikeutuvat)
Avainlukuja siis haetaan.
Sen sijaan luonnollisen monopolin myyminen ulkomaisille toimijoille on sulaa hulluutta.
Yhtiöittäminen ei siis tarkoita samaa kuin yksityistäminen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos tuollainen liikenneoperaattori järjestelmä tulee, niin toivottavasti edes joku perustaisi siihen toimintaan jonkun voittoatavoittelemattoman yleishyödyllisen yhdistyksen. Mielellään vielä sellaisen, että asiakkaaksi ei pääse, jos on jonkun puolueen jäsenkirja.
Ei saatana tätä maata
Kun tässä on puhuttu muistakin veroista, niin tälläinen vielä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005022641.html
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Minulta ei Sipilä tule saamaan yhtään lanttia lisää MP-VEROLLA pohjattomaan kassaansa.
Tulot kun ei ole nousseet vuosiin päin vastoin niin aina jostain turhemmasta olen tinkinyt kun pärisevät vehkeet.
Ja taas osteetaan muita juttuja vähemmän että saadaan vero maksettua että eipä minulla valtio rikastu päin vastoin.
Pieni palkanen Duunari jolla bensaa suonissa.
Varmaan työsuhdeautoiksi enin osa, niitä on Suomessa n. 60.000 kpl. Ei ole Suomi iso markkina-alue, mutta ei ole Norjakaan - siellä on silti jo yli 50.000 sähköautoa. Ei ala laivat ja lentsikat kulkemaan sähköllä, mutta pienemmät kulkineet alkaa. Varmaan rekatkin joskus tulevaisuudessa, onhan täyssähköisiä bussejakin jo liikenteessä.
Norja ja Hollanti meinaavat laitaa täyskiellon uusille perinteisille bensa- ja dieselautoille niinkin pian kuin 2025.
En tiedä, miten sähköauto menestyy Norjan talviolosuhteissa, mutta kai ne ovat jotain keksineet?
Uusiin EU:n alueelle rakennettaviin ja saneerattaviin taloihin täytyy tehdä latauspisteet. Kyllä ne sähkövehkeet vaan tulee - halusimmepa, tai emme.
Enkä minä mitään Bernerin yhtiöittämismallia ihannoi. On vaan niin, että päättäjien on pakko tehdä jotain ja nopeasti. Mikä olisi oikeudenmukaisempi, kuin ajomäärään - ja harvaan asutussa kotimaassa myös asuinpaikkaan perustuva maksu? Miten se pitäisi toteuttaa, jos minkäänmoista seurantaa ei sallita. Ainakaan minä en keksi..
Nykyään sähköautolla ajavat tavallaan ajelevat muiden siivellä - onko se oikein?
Viimeksi muokannut: J@ck; 27.12.2016 klo 22:36.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Siivellä eläjiä ihan tarpeeksi. Bernerin mallissa kaikki tienkäyttäjät maksaisivat. Tällä hetkellä nyitään veroja auton omistajilta. Ja kohta myöskin prätkän omistajilta.
Kaikki kansalaiset käyttävät teitä.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Totta, kirjoitin liioitellen ja näköjään ajattelemattomasti. Vakuutusmaksuissa nimenomaan säästää ja säästää helposti sen 150 €. Minulla kun tuo mopoilu on jo vuosia ollut sellaista, että vakiintunut +- 10 tkm kaudessa kertyy keskimäärin ehkä kymmenellä reissulla. Viime kesänä taisin käydä peräti kolme kertaa mutkapätkä-huviajelulla omilla nurkilla, mutta jo yhdestä mökkireissusta (siellä ajeluineen) tulee helposti 1000 km mittariin.
Ei vaan jaksa, eikä viitsi pukeutua ajokamppeisiin kioskilla tms. käyntiä varten.
Tuossa aiemmin eräässä topiikissa kirjoittelivat siitä, kuinka vähän on tullut kuluneella kaudella ajettua. Kyllä sellaisen, jonka mopo seisoo käytännössä suurimman osan ajokaudesta, kannattaisi ehdottomasti tehdä liikenteestä poisto. Liikenteeseen takaisinotto onnistuu hetkessä ja sen voi tehdä netissä. Mitä sitten, vaikka maksaakin 6 € ja 150 € vero aktivoituu - ne on jo säästetty vakuutusmaksujen muodossa. Kesällä jopa viikossa - kahdessa.
Viimeksi muokannut: J@ck; 27.12.2016 klo 23:01.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Edellyttäen että tuon avuttoman Trafin sivut sattuu juuri silloin toimimaan! Vasta eilen yritin sinne kirjautua, mutta eipä päässyt puoleentoista tuntiin, ja oli sitä ennen olleet ainakin toista tuntia tavoittamattomissa!
Jos mielestäsi muutama tunti roikkua netissä on hetkessä silloin kun olisi muutakin teklemistä tai tarve niin siitä vaan............
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Yleisestikö noin, vai huonoa tuuria? Sen, mitä muutaman kerran olen Trafilla asioinut, niin asiat ovat hoituneet roikkumatta. Jos joku sivusto ei toimi, niin ei kai kukaan sellaisella tuntikausia roiku - mitä järkeä sellaisessa olisi? Olisko siellä hieman ylikuormitusta motoristien ja veneilijöiden taholta![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
hyvää tos olisi se että kaikki olis tasa arvoisia.... sais olla kaikille jotka pikitietä kulkee ...
myös ulkolaisille ... mutta en usko idänmiesten ikinä suomessa mitään maksavan....läpiajosta
http://blogit.image.fi/uuninpankkopo...ihmeiden-aika/
"Berner toivoo, että hänet tullaan muistamaan kauaskantoisista ja rohkeista ratkaisuista, jotka hyödyttävät kansalaisia ja elinkeinoelämää. Tyhjän pakkomyyminen hyödyttää takuulla elinkeinoelämää ja Berner tullaan muistamaan ministerinä, joka yksityisti koko maan infrastruktuurin. Siinäpä ihmettä kerrakseen."
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Miksi infra pitäisi yksityistää? Minun mielestä päinvastoin. Tiet kuuluvat kaikille ja korjaaminen pitää kilpailuttaa. Korjataan tärkeysjärjestyksessä ja työllistetään.
Tuohan on kauhukuva, jos ajoneuvoja seurataan GPS:llä. Kuka omistaa datan ja ja sehän esim. Mahdollistaa automaattisen sakottamisen ylinopeuksista.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
^Samaa mieltä, mutta miten sitten.. Ainoa oikea maksuperuste on mielestäni kuitenkin vain se, missä ja paljonko ajat - ajoitpa sitten sähkö-, tai bensakäyttöisellä.
Tuskin olen näkemässä, mutta ei tässä tässä kovin montaa vuosikymmentä mene, kun kukaan ei voi enää ajaa ylinopeutta. Saako 30 vuoden päästä ylipäätään kukaan edes ajaa, johan nuo itseajavat ovat todellisuutta..
Viimeksi muokannut: J@ck; 28.12.2016 klo 02:12.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kun verotetaan fossiilisilla polttoaineilla kulkevat vähäpäästöiset ajoneuvot pois käytöstä, niin voidaankin alkaa polttamaan biomassaa(metsää) oikein urakalla, jotta saadaan sähköä sinne pistorasiaan. Näin maailma pelastuu ja Suomeenkin saadaan taas kunnon talvia.
Olikohan peräti niin, että biomassasta saadaan vähemmän energiaa ja enemmän päästöjä kuin jalostetuista öljytuotteista. Mitä puut tekee ilmakehässä olevalle niin haitalliselle hiilidioksidille yhteyttäessää? POLTETAAN KAIKKI PUUT POIS, koska öljy loppuu ja ilmasto lämpenee. ok?
Kyllä tuo vihreä politiikka osaa vaan olla niin pöljää.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Fossiilisen polttoaineen käyttäminen kasvattaa luonnon kierrossa olevan hiilen kokonaismäärää mitä biopohjaisen polttoaineen käyttäminen ei tee. Asiaa kannattaa katsoa pidemmällä aikavälillä kuin yhden kierron välivaiheen, esimerkiksi puun runkoon sitoutumisen, aikavälillä. Puun elinikä on luokkaa kymmeniä vuosia, joka on monta kertaluokkaa vähemmän kuin fossiilisen hiilen säilymisaika luonnon kierrossa. Metsä ja biosfääri eivät ole fossiilisen hiilen pysyviä nieluja. Asiaan liittyvää väärinkäsitystä saa lukea ja kuulla mediasta kaiken aikaa.
Asian voi yksinkertaistaa näin: ajatellaan ämpäriä luontona, joka käsittää ilmakehän ja koko biosfäärin, ämpärissä oleva vesi kuvaa luonnon kierrossa olevaa hiiltä, järvi kuvaa fossiilisen hiilen lähteitä ja kauha on hiilen yksi kiertovaihe, esimerkiksi metsän puumassa. Jos ämpäriin kauhotaan vettä järvestä, ämpärin vesimäärä kasvaa (eli hiilen kokonaismäärä luonnon kierrossa kasvaa, ja yksi kierron vaihe on ilmakehä, jossa se aiheuttaa lämpötilaa nostavan pakotteen). Jos ämpäriin kauhotaan vettä ämpäristä itsestään, ei veden määrä kasva (hiilen kokonaismäärä luonnon kierrossa ei kasva eikä siis synny pitkän aikavälin ilmastomuutosta). Vesi on kylläkin molemmissa tapauksissa hetken kauhassa (esimerkiksi metsään sitoutuneena), mutta sillä ei ole pitkällä aikavälillä mitään merkitystä vaan vesi päätyy ämpäriin. Jos vettä halutaan vähentää (eli vähentää kierrossa olevaa hiiltä ja siten sen ilmastoa lämmittävää vaikutusta), on ainoa tehokas keino kauhoa vettä ämpäristä takaisin järveen (eli poistaa hiiltä luonnon kierrosta tavalla x, esim. pumppaamalla sitä maan kuoreen josta se on peräisinkin).
Toivottavasti tämä selvittää sitä miksi biopohjainen polttoaine on ilmastonmuutoksen kannalta eli pitkällä aikavälillä neutraalia vaikka polttoaine olisi kemiallisesti samaa tavaraa kuin sen fossiilinen vastine.
1000
http://www.talouselama.fi/uutiset/au...-ryhma-3358714
Liikenneministeriön into uuden huippukalliin valvontajärjestelmän rakentamiseen on ihmetyttänyt. Kyse ei ole kuitenkaan vain liikenneministeriöstä. Asiaa lobbaa joukko suomalaisia suuria ja pieniä yrityksiä, jotka ilmeisesti uskovat pääsevänsä tienaamaan järjestelmän avulla.
Eilen ryhmä lähetti tiedotteen. Ryhmän ovat alkujaan perustaneet Pohjola, Aplicom, Nokia, Destia ja Helpten. Myöhemmin siihen on liittynyt Taipale Telematics. Ryhmää kutsutaan PANDA-yhteistyöryhmäksi.
Mitä haittaa siitä puun runkoon sitoutuneesta fossiilisesta hiilestä on ympäristölle? Kannattaisiko ajatella satojen miljoonien vuosien päähän. Tämä pieni planeettamme on vielä kovin tutkimaton. Ja silti täällä on jo aivan mahdoton maailmanlopun meininki. Että eiköhän vaan kehitetä tapa laskea turhat rojut maapallolta avaruuden pimeyteen ja anneta muslimien valloittaa koko Eurooppa. Sitten tajutaan, että fossiilista hiiltä olisikin tarvittu täällä ja se päästettiin menemään ties mihin mustiin ja ruskeisiin reikiin.
Vielä kun saataisi luotettavasti mittailtua maapallon lämpötila ja sen muutokset puhumattakaan hiilidioksidin todellisesta vaikutuksesta lämpenemiseen.
Totuushan lienee se (huom. totuus lienee), ettei tällä hetkellä tiedetä paliompaskaakaan mistään päästöjen haitallisuuksista ja vielä ennen maailmanloppua naureskellaan nykyisille toimillemme mukamas ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Joskus jotkut ajelivat pörisevillä kaksipyöräisillä kulkuneuvoilla ja pahoittivat mielensä joutuessaan maksamaan valtiolle veroina häviävän pienen osan tuloistaan siitä koko elämän mielekkäänä pitäneestä ajonautinnosta
Kyllä elämä sopeutuu muutokseen kuten "motoristitkin" - ajallaan.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kummankin pärräni myin syksyllä 2015, kun tuollon oli jo 'tuoksua' tulevasta mp-veron valmistelusta.
- Tämä(kin) verotus lie . . . hyvää tarkoittavaa . . . kansalle?
Näinä aikoina eletään sellaisia kausia Suomessamme ja muuallakin (globaalisti), että . . . kokonaisuus tuskin lienee kenenkään hallinnassa.
Kukin vallassa oleva hallinto yrittää sinnitellä . . . tuhoutuvassa maailmassa, vaikka . . . oikeasti . . . kukaan / yksikään taho ei kykene saamaan aikaan . . . rauhaa ynnä yhteistä tavoitetta.
Yskimisiin ynnä positiivisiin![]()
BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
Ongelmana tässä nykyisessä ilmastonmuutoksesta on aikaskaala. Nopeat muutokset pallomme lämpötilassa on aiheuttanut sukupuuttoaaltoja - tunnetuin niistä n. 60 milj. vuotta sitten kun pallo jäähtyi nopeasti joksikin aikaa asteroidin pamahdettua Yukatanin niemimaalle romauttaen silloiset ekosysteemit ja hävittäen suuret dinosaurukset. Ilmastohan on muuttunut aina ja elämä on siihen sopeutunut, uudessa muodossa.
Pahin skenaario on muutaman sadan vuoden kuluessa tapahtuva hallitsematon ilmastonmuutos, jota kohti ollaan menossa hyvää vauhtia (ns. runaway greenhouse effect, kannattaa tehdä KooVeeGeet). Eli pallolle käy lämpimät, kun vesihöyry ja metaani lämmittää ilmakehän peruuttamattomasti höyrystäen valtameret. Nii-in, se maailmanloppu. Luultavasti kyllä itkeskellään. On hiukka vaikea siirtää kaikkea elollista jonnekin muualle. Ennen tätäkin skenaariota ihmiskunta alkaa vaellella elinkelvottomilta alueilta muualle (pohjoiseen), ja kaikkihan tietää mitä siitä seuraa. Kansat on vaellelleet aina. Niin mekin olemme tänne aikoinaan tulleet - luultavasti verisesti tapellen metsästysmaista...
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Kummankin pärräni myin syksyllä 2015, kun tuollon oli jo 'tuoksua' tulevasta mp-veron valmistelusta.
- Tämä(kin) verotus lie . . . hyvää tarkoittavaa . . . kansalle?
Näinä aikoina eletään sellaisia kausia Suomessamme ja muuallakin (globaalisti), että . . . kokonaisuus tuskin lienee kenenkään hallinnassa.
Kukin vallassa oleva hallinto yrittää sinnitellä . . . tuhoutuvassa maailmassa, vaikka . . . oikeasti . . . kukaan / yksikään taho ei kykene saamaan aikaan . . . rauhaa ynnä yhteistä tavoitetta.
Yskimisiin ynnä positiivisiin![]()
BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!