KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Tarpeeksi ja epäoikeudenmukaisesti kun kiristetään, niin joillekin tulee vaan takki täyteen - niin minullekin. Kuten tässä useampikin on todennut - nuo verot kuitataan jollain muulla tavoin. Oikeastaan jo kuittasinkin ainakin kolmen vuoden mp- ja veneverot.
Suosittelisin jokaista (jonka pyörä on talviteloilla) postamaan sen liikennekäytöstä / heti. Jospa sillä saataisiin jonkinmoinen "herätysliike" aikaan. Ainakin minulle siitä on suoraa rahallista hyötyäkin, selvitin asiaa juuri Lähitapiolasta.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Örkit, mukavaa Joulunaikaa!
Poliittinen muisti n 3kk ja silleen, eli eiköhän tässä elämä jatku niin kuin ennenkin. Pientä tarkkuutta kulujen/verojen/maksujen kohdentamiseen ja avvvot ei ongelmaa: niin kuin äsken kinkkua paistaessani, njammminami lohtumusiikkia yli 10 vee takaa: https://www.youtube.com/watch?v=HK8KmHoJRiI
Olosuhteista huolimatta.
Ens vuonna taas...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Miettikää soomalaase muisti yms. Mä jätän 990 talliin ja matka jatkuu 690. En mä molempia verota. Miks hemmetissä verottasin.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Rauhaisaa joulumieltä tässä tavoittelin.
Minunkin mielestäni tämä ehdotettu ajoneuvo vero on aivan vertaansa vailla tökeryydessään..
Mutta eipä se ole kovasti vastustustakaan herättänyt,ilmeisesti demareita ei vaivaa lasten hampaiden reikiintyminen koska olivat äänekkäästi viime vuonna makeisveron nostoa vastaan.
Demarit eivät ota kantaa kyseisestä juppiskootteri verosta ,sen takia koska haluavat Perussuomalaiset erityisen huonoon valoon..(kannatus ensivaaleissa persuissa 6-9%.).
Aika ikävää vissiin olla tänäpäivänä perussuomalainen kansanedustaja... eduskuntapaikat tippuvat kolmas,tahi jopa viidesosaan nykyisestä....,eli heiltä voi loppuhallituksen aika odottaa aivan mitä vain..,koska ei ole mitään menetettävää..
Koskaan ei ole ollut näin selvää mikä on todennäköisesti tuleva hallitus,vaikka nykyinenkään ei ole edes puolimatkaa tavoittanut.
Keskusta,kokoomus ja SDP ,mahdollisesti säälistä RKP.(joku on niin pihalla että luulee että hallitus kokonaisuudessaan on oppositiossa ensi vaalikaudella).
Kyllä se sopii minulle vaikkapa valtaosa poistaisi pyörän liikennekäytöstä...,siintä seuraisi se että ajoneuvo veroa ei enään 2018 perittäisi ja lähitulevaisuudessa autoverosta luovuttaisiin kokonaan...,tosin väliaikaisena kompensaationa tulisi verottomalle pyörille jonkinasteinen ajoneuvovero,ettei juuri ennen veromuutosta uuden pyörän ostaneille tulisi paha mieli.
Dodih! Se on sitten JOULURAUHA.... tiistaihin
On toki yksi, täysin laittamaton poikkeus... ja rauhoittamaton eläin
POLIITIKKO!
Se on jokaisen perusvelvollisuus vittuilla ankarasti moiselle otukselle kohdattaessa.
Missä vaan, koska vaan.
Miksi olisi niin, ettei hänelle kuuluisi.... Mitä tilaa, sitä saa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Eipä tätä oo ny jaksanu läpi kahlaa, mut kävinpähän poistamassa liikenteestä. Pitäsköhän hakee Viron e-kansalaisuutta? Pystyiköhän sillä siirtään ton mopon Viron rekkariin ja vakuutuksiin? Nii ja titty hyvää Joulua vaan kaikille.![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Päätin, että nyt tehdään kun vielä voidaan ja palataan sitten liikenteeseen kun pääsee. Jos trafi tekee ajon vuoden vaihteessa, niin eipähän näy mun pyörää siellä :P
Tuun takas sit vaikka en 1.5.2017 vaan vaikka 2.5.2017.... jos siis tämä aikuistenoikeasti toteutuu.
Alempana linkki trafin liikenteestä käytöstä poisto: Maksaa 6 eskoo ja homma hoituu 5minuutissa.
https://asiointi.trafi.fi/web/asioin...kaytostapoisto
Tämä on oma "hiljainen" protestini joka tuskin vaikuttaa mihinkään =D
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Tuli muuten mieleen, miten mahtaa vaikuttaa mahdollinen vero mp-kauppaan ja sitä kautta tähän (video)
http://www.moottoriurheilu.tv/media_...in-kansa-2016/
Käsittääkseni aika paljon on kilpailut kiinni mp-kaupan sponsseista. Taitaa tällä hetkellä urheilun saralla (jääkiekon ohella) moottoriurheilu olla suurin vientivalttimme, jossa pärjäämme. Onhan se sääli, jos mahdollisella verolla saadaan tämäkin tuhottua. Tai ei ainakaan vaikuta positiivisesti.
T7
Kaikki pyörät liikenteeseen otto keväällä, ja päivää ennen veron voimaantuloa kaikista pyöristä liikenteestä poisto. Sitten on aikaa miettiä mitä tehdä.
Pyörien vakuutuksetkin menee uusiksi, OP vakuutus kun tarjoaa ympärivuotista seisonta mahdollisuudella.
Säästöä pukkaa kun ajopäiviä esim. 60pv a' 1,89/pv = 114.-
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Ei aivan mahdotonta.
Viimeinen puoluekokous ennen vaaleja heillä ensikesänä,jossa puheenjohtaja valitaan kahdeksi vuodeksi.
Tosin jos vaikkapa terveyden tila muuttuu dramaattisesti,niin ainahan voi jättäytyä syrjään kesken puheenjohtaja kauden,mutta se lienee turhan dramaattinen vaihtoehto.(heittäisi epäilyksen verhon ylle,siintä kuinka sitten on kykenevä vaativaa ministerin postia hoitamaan.).
Matkailuvaunu vero sentään oli huuhaata.
Olisihan se kummallista, jos niitäkin alettaisiin verottaa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005017869.html
BMW R 35
BMW R 1100RS
Onkohan vähän samantyyppinen IF:in seisonta-ajallinen. Siinä on suht kova vuosihinta ja itse määrittelet ajoajan. Esim aiemmin mulla IF ympärivuotinen 1260€/a (bonarit 55/70). Vaihdoin seisonta-ajalliseen eli mahdollisuus itse määritellä ajoaika. Ajoajaksi määrittelin itse 5kk 01/05- 30/9 mikä on ollut tähän astikin suunnilleen ajokauteni katupyörällä.. Voi tietysti halutessaan ajaa niin paljon kuin haluaa. Tietty siis sun esimerkin mukaisesti vähemmänkin, jolloin vuosihinta luonnollisesti pienempi. Nyt en tähän hätään muista saako ottaa liikenteestä ja laittaa liikenteeseen niin usein kuin haluaa.
Tälle hinnaksi tulee 800€/a eli 460€ vähemmän. Enskassa pysyy tuossa 700€/a ympärivuotisessa vakuutuksessa; halvempaa en löytänyt.
Anyway tuon katupyöräilyn hinnalla (useita tonneja vuodessa) pääsen hyvin lämpimämpiin maihin esim talvella enskailemaan Espanjaan, Arabiemiireihin, Marokkoon yms. Joten itseasiassa kiitän kaikkia päättäjiä mahdollisesta verosta. Pakotti miettimään harrastukseen liittyviä aspekteja, joilla saa lisää mielekkyyttä harrastukseen. Kiitos....
Nyt joulusaunaan ja rauhallista joulua kaikille!
T7
Kolmelle pyörälle tehty liikennekäytöstä poisto! Viime kesänä tuli yhteensä 700 km mittariin ja niistä 600 km baltiassa. Sama rekesteröidän ne sinne suoraan ja hakea veronpalautusta valtiolta. Onko kukaan oikeasti rekisteröinyt mopoa koskaan Viroon? Minä voin oikein hyvin pitää sen viikon mittaisen kesäloman ulkomailla mopoillen...
On. Tarviit osoitteen Virosta. Mulla on Suomessa verotettu auto virolaisilla kilvillä, sillä saa ajaa vapaasti 3kk yhtäjaksoisesti Suomessa. Vironkilpisiä pyöriä ei ole verotettu Suomeen (eli 14 vrk / a ja pitäis tehdä ilmoituskin), mutta ei ole kukaan koskaan kysellyt mitään.
Mua kiinnostaa todella paljon, miten liikennekäytössä olevien pyörien määrä kehittyy veron lähestyessä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Asiasta toiseen. En löytänyt aiheesta vielä keskustelua. Eli jos kuvitellaan ensi kevättä ja olin jo suunnitelut pyörän vaihtoa. Käykö oikeasti niin, että jos vaihdan pyörän 1.5 jälkeen joudun maksamaan ensi vuonna 2 *150€?. Käytännössä pyörä pitäisi vaihtaa ennen toukokuuta jotta selviäisi yhdellä maksulla. Tuohan tarkottaisi myös sitä, että vanhan pyöräni uusi omistaja maksaa myös osaltaan 150€ eli pyöräkauppa lisää osaltaan verokertymää aikalailla. Tämähän toimii kaupan hidasteena jos tuo noin toimii.. maksat veroja 300€ jos vaihdat pyörää verokauden alun jälkeen.
1991: Suzuki R 50
1993-95: Helkama AX 50
2007: Honda CBF 600 S
2008: Honda CBR 600 F
2009: Suzuki 1250 Bandit S
2010: Suzuki Hayabusa
2011: Yamaha FJR1300
2014: Yamaha FJR1300
2017: Yamaha Super Tenere 1200
2023: bmw r 1250 gs
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Mielestäni helpoin ratkaisu on ....pyörän omistajaksi Virossa asuva luotettava henkilö,itse olet pyörän haltija...toki kannattaa tehdä asian mukainen valtakirja ,joka antaa oikeuden pyörän haltijan tarpeen vaatiessa myydä pyörän..
Itsellläni on vaan aivan ajan kysymys.,milloin näin teen.
P.s.olin näköjään viimeviikonlopulla luvannut tulla teilläpäin poikkeamaan...
Vero seuraa pyörää.
Jos olet maksanut omasta myytävästä pyörästä veron, niin hyödyn saa seuraava omistaja.
Jos taas ostat käytetyn pyörän, josta vero maksettu, niin hyödyn saat siitä sinä.
Mikäli ostat uuden pyörän ja vaihdokista olet veron maksanut, niin maksat veron kahteen kertaan.
Pienen hyödyn tai haitan luo lisäksi se, että verokausi on joka pyörällä omansa.
BMW R 35
BMW R 1100RS
989485ED-5D74-4578-9D03-F2D9C437DA9D.jpg
Mulla Diaveli ollut jo 4 v. kaverin nimissä Saksassa, siellä kuitenkin joutuu katsastamaan jokatoinen vuosi a 80 €
Pyörä talvehtii Espanjassa ja Suomessa käynyt kahtena kesänä.
Oli pyöräkin halvempi ostaessa n. 10 t € kuin Suomessa vastaava.
Kaikenlaista kikkailua voi harrastaa jos viitsii.
Suomessa kuitenkin ainakin yksi pyörä aina kilvissä.
pl
ja vielä jos löytää tarpeeksi luotettavan kaverin..
on siinä oma hommansa lähteä ja lentää eurooppaan ajamaan viikoksi. en nyt ihan tuohonkaan 150e takia viittisi alkaa. tietysti jos pyöriä on tallissa toistakymmentä niin tilanne muuttuis hieman..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)