Lapsilisien (sijoitusrahan) poisto esim yli 5000€ tienaavilta talouksilta (mukaanlukien muut sosiaalietuudet). Kukahan tämän uskaltais tehdä...paskahousut...
T7
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
toihan juuri vääristäs elämän.... kaikki saman arvoisix... vastiikeeton raha pois.... asumistuet lapsilisät...
jäis kyl aikaamyoten paljon sosiaalipuolen porukkaa työttömäx.... mut valtio sais velkansa maksuun...
jonkun vaan tarvis uskaltaa tehdä ratkaisu... ennen kun sen tekee velkojat...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lapsilisät kuuluu kaikille.
Ei voi vetää sillä linjalla, että elämässä paremmin onnistuneita rangaistaan koko ajan lisää ja luuseriporukkaa vaan kiitellään taloudellisesti.
Suomi olisi paljon parempi paikka, jos meillä olisi vaikka saman verran miljonäärejä kuin ruåtsissa, siis väkilukuun suhteutettuna.
Olen pahoillani en tiennyt olevani ainoa jolla oli seisonta aika mahdollisuus vakuutuksessa (IF)
Joka tapauksessa luulenpa että vero olisi tullut jos en olisi tuota seisonta ajalla ollutta pyörääni poistanut liikennekäytöstä.
Tuo seisonta aika oli ihan kätevä kun ei tarvinnut muuta kuin ilmoittaa vakuutusyhtiöön että taas ajellaan ja sitten taas seisontaan.
Viimeksi muokannut: JuKoS; 17.12.2016 klo 22:35.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Asiat joita minulle maksetaan: ovat tärkeitä, kuuluu minulle, ei saa poistaa koskaan.
Asiat joita muille maksetaan: täysin turhia, ei pitäisi maksaa lainkaan, syytä olisi lopettaa maksaminen, mieluiten heti.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Olen edelleen sitä mieltä, että myös miljardöörin kuuluu saada kahdesta lapsesta kuukausittain 200€ lapsilisää lasten turvaamiseksi.
Hyvä, että olet eri mieltä asiasta ja toit sen esille, koska eihän kaikki voi olla kaikista asioista samaa mieltä.
Olen myös sitä mieltä, että hyvätuloiset maksaa suomessa jo nyt ihan riittävästi veroja.
Sanon tämän, vaikka itse kuulun tulotasolta alle keskiarvon porukkaan.
Joo, vaikka ei liity mp-veroonHommahan menee niin, että lapsilisä on tarkoitettu vanhennille lapsen elättämiseen. Jos, niinkuin nykyään hyvätuloiset ilman lapsiliäkin pärjäävät, saavat lapsilisä ne useimmiten sijoitetaan korkeakorkoisille tileille, osakkeisiin sijoitusasuntoon yms. Jos sijoitukset ovat lapsen nimissä, niin 4000€/3a ajanjaksolta saaduista tuotoista+saaduista lapsilisitä tulee maksaa lahjaveroa ja luonnollisesti tarvittaessa luovutusvoittoveroa. Jos verottaja saa selville, että esim täysi-ikäinen lapsi saa esim 50ke tilin haltuunsa voi joutua makselemaan lahjaveroja.
Anyway..lapsilisiä käyttään hyvin paljon muuhun kuin mihin se on tarkoitettu eli lapsen kuukausittaisen hyvivoinnin turvaamiseksi. Tämän vuoksi katdon, että lisää tulisi maksaa yksilöllisesti tapauskohtaisesti niinkuin muutkin tuet. Mutta niinkuin teidänkin reaktiosta huomasi niin kukaan poliitikko ei niihin uskalla koskea; tosin ei niitä ole korotettukaan yli 10 vuoteen jotta lisien arvo putoaisi.
T7
Jumpahuiti.
Avasit sivut......
ja täällähän menee täyttä häkää... "Tunteita ja tuoksuja".
Nunnii, sauna alkaa kohta olee kylpykunnossa.
Eikäkön lissee löylywä!.
Hywwee ötywä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Niin kuuuu.p.s.virossa on suuremmat lapsilisät kuin Suomessa,Japanissa on todellinen ongelma kun naiset haluavat hyvää uraputkea
Elikkä siellä tulee olemaan huono huoltosuhde lähitulevaisuudessa..En ymmärrä sitä logiikkaa että lapsilisät voitaissin myöntää vain huonosti kouluttamattomille henkilöille....p.s.ei omia lapsia.
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Onko suomessa miljonäärejä??
Koneen omistajaperhe kun laittoi ministeri Mönkäreen (SDP) tiukoille, niin siirrettiinhän valtion omaisuutta Partekin kautta Herniileille pilkkahintaan. Todellinen valtion omaisuuden tulonsiirto jo rikkaalle suvulle.
Mönkäre istuu nyt hyvin palkatulla RAY:n pallilla.
Ranskan vallankumouksen alla Marie Antoinette lausui, jos Teillä on nälkä, niin syökää leivoksia.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Tähän aikaan lähellä sydäntä on kyllä verojen maksu, sattumalta en tunne itseäni rikkaaksi, hyvätuloiseksi kuitenkin. Tulot muodostuvat pääasiassa palkasta jonka toteutunut veroprosentti on 46, siihen päälle vielä kaikennnäköiset veroluontoiset maksut niin 50% kilahtaa rikki. Pääomatulot tasoittavat sen verran että kokonaisveroprosentti sis. nämä veroluontoiset maksut on 44%. Sattumalta pääomatulot ovat ostettuja tai työn mukana tulleita, eivät perittyjä.
Joo, munkin mielestä on tullut maksettua ihan riittävästi veroja tänäkin vuonna, toisaalta en juuri helpommalla pääsisi ruotsissakaan joka olisi realistisestikin toinen mahdollinen asuinmaa.
Suomessa arvostan sitä että ainakin toistaiseksi näkyy koulutus olevan ilmaista kaikille ja voi opiskella niin monta akateemistakin lopututkintoa kuin pää kestää.
Monessa maassa euroopassakin maksut ovat reippaat 10000e lukuvuodessa. Eli vaikka lähtökohdat olisivat vaikka mitä voit päätyä hyvätuloiseksi.
Toisekseen täällä on mukavan turvallista ja mukava asua.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
No jos puretaan vaikkapa autovero auki, niin kertymästä suurin osa tulee varsin pienestä lukumäärästä autoja, oliko peräti kuuluisa 80/20 jako tässä voimissaan, eli 80% tuosta autoverokertymän about miljardista kertyy vain 20% kalleimpia autoja. Ja ymmärtäähän tuon jos katsoo vaikka kuinka monta Skodillakia pitää saada kaupaksi että sillä saadaan edes yhden Ferrarin autoverokertymät kasaan - ja maahantuoja laskeskelee noita myytävän 12 kpl ensivuonna
Ja kyllähän tuo progressio jo tuloverossakin purasee aika syvältä lompakosta. Ei ole vielä kummoisetkaan tulot (45ke vuodessa) kun jo marginaali nousee yli 50%. Eli jokaisesta tuon ylittävästä lisäeurosta menee yli 50% pelkkiin veroihin = eipä juuri kannusta työntekoon![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
En tiä oonko mä jotenkin huonosti seurannu mediaa tai jotain, mutta mun mielestä koko nykyisen hallituksen sekaaminen on ollut täysin pähkinöitä. Puhuttin byrokratianpurusta ja kulurakenteen hallitsemisesta. Ja ollaan saatu vain taloutta lamauttavia tukien karsimisia, sakkojen tuplauksia ja omavastuiden kasvattamisia.
Ihmiset tuppaavat sopeutumaan tilanteeseen ja 150e mopovero vaikuttanee jo yksilötasolla monesti käytännössä sen verran, että raavitaan kulutuksesta tuo pois, tiedostamatta tai ei. Henkilökohtaisesti Suomen talous ei kiinnosta enää ja tuskin oon saantipuolella ikinä, joten aloitinkin jo omat talkoot tilaamalla pölypussitkin imuriin ebaystä. Säästöä tulee reippaasti yli femman tukkupaketissa ja eipähän tuokaan raha siirry suomen alviin. Lisäksi mukaan tulee myös hajupatruunat samaan hintaan joka pussiin.
Sitten voi tehdä sen vimosen kepposenkin: Jos on omaisuutta suomessa niin kun alkaa sydämmestä kiristämään niin muuttaa maahan, jossa on mahdollisimman pieni perintövero ja kuolee siellä. Perintö/pesä/omaisuus suomessa verotetaan perinönjättäjän asuinmaan lakien mukaisesti eli välttämättä perikunta selviää ilman perintöverotusta (tässä asiassa toivon olevani oikeassa, saa toki oikaista jos tieto virheellinen)
T7
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Olen jo pitkään ehdottanut että korvataan perinteinen lehtien verokalenteri siten että unohdetaan tienistit ja listataan vain se miten kukakin maksoi veroja kyseisenä verovuonna. Ja sen jälkeen katsotaan mitä tapahtuu herrakeskusteluissa.... Ja puhevalta jaetaan sen mukaan. Vähintään demokratiaa sellainen.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Olen ollut jo useamman vuoden sairauden takia lähes ajamatta, oli aiemmin ympärivuoden 75 bonukset ym alennukset, seisonta ajan takia siirsin If:iin että voi kuitenkin ottaa pyörän ajoon edes pieneksi aikaa ettei ajo vallan unohtuisi vaikka ei pystynyt paljoa ajamaankaan. Nyt tämä vero homma vie kyllä viimeisenkin mahdollisuuden kesän kohokohtaan kun sattuneesta syystä ei tuota rahaakaan ylimääräistä kerry.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
T7