Sivu: 61 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061626371111 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1801:stä 1830:een 3540:sta
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti

Ps. Veneeseen vaihtuu 50 heppainen hånda nykyisen 60 heppaisen sijaan...
    Vaihda samalla 50hp Yammuun ja poista "prikka" niin tehot ennallaan. Tosi on!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Lainaa TomiV kirjoitti Katso viesti
    Valtion talous on kuralla, eikö niin ?

Lainan otto kovalla korolla ulkomailta on tapissaan, eikö ?

Mistä rahaa kestämättömään sosiaaliturvaan ja maahanmuuttajille?

Sanoppa se.

Ei se tosiaan mp verolla korjaannu, mutta jostain se raha vaan tarvitaan, mistä saadaan?
    Säätiöiden verotus, ay -liikkeen verotus, ay -liikkeen jäsenmaksujen vähennyksen poisto noin alkuunsa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lapsilisien (sijoitusrahan) poisto esim yli 5000€ tienaavilta talouksilta (mukaanlukien muut sosiaalietuudet). Kukahan tämän uskaltais tehdä...paskahousut...
    T7
    Ei se vielä kovin kallista se raha Suomelle ole; 10 vuoden bondi alle 50 bpsiä, että kestää hetken hölmöillä ennenkuin raha on oikeasti kallista, sitten se toki on myöhäistä, meinaan jälkien korjailu on kurjaa puuhaa JOS sinne asti mentäisiin.

Valtiontalous on kuralla, eikö niin ?

Lainanotto kovalla korolla ulkomailta on tapissaan, eikö ?

Mistä rahaa kestämättömään sosiaaliturvaan ja maahanmuuttajille?

Sanoppa se.

Ei se tosiaan mp verolla korjaannu, mutta jostain se raha vaan tarvitaan, mistä saadaan?
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Lapsilisien (sijoitusrahan) poisto esim yli 5000€ tienaavilta talouksilta (mukaanlukien muut sosiaalietuudet). Kukahan tämän uskaltais tehdä...paskahousut...

toihan juuri vääristäs elämän.... kaikki saman arvoisix... vastiikeeton raha pois.... asumistuet lapsilisät...
    jäis kyl aikaamyoten paljon sosiaalipuolen porukkaa työttömäx.... mut valtio sais velkansa maksuun...

jonkun vaan tarvis uskaltaa tehdä ratkaisu... ennen kun sen tekee velkojat...
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Vastustan. Lisää verotuksen progressiota, ja on noilla rahoilla ihan kosmetiikkaa. Kateusvero se tuokin olisi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Vaihda samalla 50hp Yammuun ja poista "prikka" niin tehot ennallaan. Tosi on!
    En mie ala mitään perätuuppareita ostelee. Vaihto tapahtuu niin, että Trafille ilmoitetaan, että moottori on vaihtunut...
    Lapsilisät kuuluu kaikille.
    Ei voi vetää sillä linjalla, että elämässä paremmin onnistuneita rangaistaan koko ajan lisää ja luuseriporukkaa vaan kiitellään taloudellisesti.
    Suomi olisi paljon parempi paikka, jos meillä olisi vaikka saman verran miljonäärejä kuin ruåtsissa, siis väkilukuun suhteutettuna.
    Ei voi vetää sillä linjalla, että elämässä paremmin onnistuneita rangaistaan koko ajan lisää ja luuseriporukkaa vaan kiitellään taloudellisesti.
    Suomi olisi paljon parempi paikka, jos meillä olisi vaikka saman verran miljonäärejä kuin ruåtsissa, siis väkilukuun suhteutettuna.
    Eli miljonäärin tulee saada esim kahdesta lapsesta kuukausittain 200€ lapsilisää lasten turvaamiseksi...älkää viittikö naurattaa.
    T7
    Eli miljonäärin tulee saada esim kahdesta lapsesta kuukausittain 200€ lapsilisää lasten turvaamiseksi...älkää viittikö naurattaa.
    suomalainen henkilötunnus kuuluu samat edut on kenen tahansa muksu...
    ottakoon jokainen vastuun teoistaan ja elättäköön tekemänsä tenavat....
    myös ne 6 muksun yh:t.... ei ole meidän verojamaksavien asia elättää....
    vaix periaattella nautii tekemisestä niin maksaa kans.........
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Eihän sellaisia vakuutuksia enää kenelläkään ole. On joko ympärivuotinen käyttö, jossa maksut painottuvat kesäkuukausille tai vaihtoehtoisesti jokaiselle päivälle kiinteä hinta. Jälkimmäisessä kannattaa pelailla liikennekäytöstäpoistolla.
    Olen pahoillani en tiennyt olevani ainoa jolla oli seisonta aika mahdollisuus vakuutuksessa (IF)
    Joka tapauksessa luulenpa että vero olisi tullut jos en olisi tuota seisonta ajalla ollutta pyörääni poistanut liikennekäytöstä.
    Tuo seisonta aika oli ihan kätevä kun ei tarvinnut muuta kuin ilmoittaa vakuutusyhtiöön että taas ajellaan ja sitten taas seisontaan.
    Viimeksi muokannut: JuKoS; 17.12.2016 klo 22:35.
    Emmää minkään lähre, paitti vähä.
    Asiat joita minulle maksetaan: ovat tärkeitä, kuuluu minulle, ei saa poistaa koskaan.
    Asiat joita muille maksetaan: täysin turhia, ei pitäisi maksaa lainkaan, syytä olisi lopettaa maksaminen, mieluiten heti.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Olen edelleen sitä mieltä, että myös miljardöörin kuuluu saada kahdesta lapsesta kuukausittain 200€ lapsilisää lasten turvaamiseksi.
    Hyvä, että olet eri mieltä asiasta ja toit sen esille, koska eihän kaikki voi olla kaikista asioista samaa mieltä.

Olen myös sitä mieltä, että hyvätuloiset maksaa suomessa jo nyt ihan riittävästi veroja.
    Sanon tämän, vaikka itse kuulun tulotasolta alle keskiarvon porukkaan.
    Lainaa JuKoS kirjoitti Katso viesti
    Olen pahoillani en tiennyt olevani ainoa jolla oli seisonta aika mahdollisuus vakuutuksessa (IF)
    Joka tapauksessa luulenpa että vero olisi tullut jos en olisi tuota värkkiä poistanut liikennekäytöstä.
    Tuo seisonta aika oli ihan kätevä kun ei tarvinnut muuta kuin ilmoittaa vakuutusyhtiöön että taas ajellaan ja sitten taas seisontaan.
    on ifis seisonta ja kokoaikanen.... onk sul kovin lyhyt ajoaika... ,mulla on halvempi kokoaikanen kuin 5kk olis käytössä.... 75 bonusta + järjestö ja monivakuus alennukset
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    suomalainen henkilötunnus kuuluu samat edut on kenen tahansa muksu...
    ottakoon jokainen vastuun teoistaan ja elättäköön tekemänsä tenavat....
    myös ne 6 muksun yh:t.... ei ole meidän verojamaksavien assia elättää....
    vaix periaattella nautii tekemisestä niin maksaa kans.........
    Joo, vaikka ei liity mp-veroon Hommahan menee niin, että lapsilisä on tarkoitettu vanhennille lapsen elättämiseen. Jos, niinkuin nykyään hyvätuloiset ilman lapsiliäkin pärjäävät, saavat lapsilisä ne useimmiten sijoitetaan korkeakorkoisille tileille, osakkeisiin sijoitusasuntoon yms. Jos sijoitukset ovat lapsen nimissä, niin 4000€/3a ajanjaksolta saaduista tuotoista+saaduista lapsilisitä tulee maksaa lahjaveroa ja luonnollisesti tarvittaessa luovutusvoittoveroa. Jos verottaja saa selville, että esim täysi-ikäinen lapsi saa esim 50ke tilin haltuunsa voi joutua makselemaan lahjaveroja.

Anyway..lapsilisiä käyttään hyvin paljon muuhun kuin mihin se on tarkoitettu eli lapsen kuukausittaisen hyvivoinnin turvaamiseksi. Tämän vuoksi katdon, että lisää tulisi maksaa yksilöllisesti tapauskohtaisesti niinkuin muutkin tuet. Mutta niinkuin teidänkin reaktiosta huomasi niin kukaan poliitikko ei niihin uskalla koskea; tosin ei niitä ole korotettukaan yli 10 vuoteen jotta lisien arvo putoaisi.
    T7
    Jumpahuiti.

Avasit sivut......

ja täällähän menee täyttä häkää... "Tunteita ja tuoksuja" .

Nunnii, sauna alkaa kohta olee kylpykunnossa .

Eikäkön lissee löylywä! .

Hywwee ötywä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Niin kuuuu.p.s.virossa on suuremmat lapsilisät kuin Suomessa,Japanissa on todellinen ongelma kun naiset haluavat hyvää uraputkea
    Elikkä siellä tulee olemaan huono huoltosuhde lähitulevaisuudessa..En ymmärrä sitä logiikkaa että lapsilisät voitaissin myöntää vain huonosti kouluttamattomille henkilöille....p.s.ei omia lapsia.
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Onko suomessa miljonäärejä??

Koneen omistajaperhe kun laittoi ministeri Mönkäreen (SDP) tiukoille, niin siirrettiinhän valtion omaisuutta Partekin kautta Herniileille pilkkahintaan. Todellinen valtion omaisuuden tulonsiirto jo rikkaalle suvulle.

Mönkäre istuu nyt hyvin palkatulla RAY:n pallilla.

Ranskan vallankumouksen alla Marie Antoinette lausui, jos Teillä on nälkä, niin syökää leivoksia.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Olen edelleen sitä mieltä, että myös miljardöörin kuuluu saada kahdesta lapsesta kuukausittain 200€ lapsilisää lasten turvaamiseksi.
    Hyvä, että olet eri mieltä asiasta ja toit sen esille, koska eihän kaikki voi olla kaikista asioista samaa mieltä.

Olen myös sitä mieltä, että hyvätuloiset maksaa suomessa jo nyt ihan riittävästi veroja.
    Sanon tämän, vaikka itse kuulun tulotasolta alle keskiarvon porukkaan.
    Tähän aikaan lähellä sydäntä on kyllä verojen maksu, sattumalta en tunne itseäni rikkaaksi, hyvätuloiseksi kuitenkin. Tulot muodostuvat pääasiassa palkasta jonka toteutunut veroprosentti on 46, siihen päälle vielä kaikennnäköiset veroluontoiset maksut niin 50% kilahtaa rikki. Pääomatulot tasoittavat sen verran että kokonaisveroprosentti sis. nämä veroluontoiset maksut on 44%. Sattumalta pääomatulot ovat ostettuja tai työn mukana tulleita, eivät perittyjä.
    Joo, munkin mielestä on tullut maksettua ihan riittävästi veroja tänäkin vuonna, toisaalta en juuri helpommalla pääsisi ruotsissakaan joka olisi realistisestikin toinen mahdollinen asuinmaa.
    Suomessa arvostan sitä että ainakin toistaiseksi näkyy koulutus olevan ilmaista kaikille ja voi opiskella niin monta akateemistakin lopututkintoa kuin pää kestää.
    Monessa maassa euroopassakin maksut ovat reippaat 10000e lukuvuodessa. Eli vaikka lähtökohdat olisivat vaikka mitä voit päätyä hyvätuloiseksi.

Toisekseen täällä on mukavan turvallista ja mukava asua.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    No jos puretaan vaikkapa autovero auki, niin kertymästä suurin osa tulee varsin pienestä lukumäärästä autoja, oliko peräti kuuluisa 80/20 jako tässä voimissaan, eli 80% tuosta autoverokertymän about miljardista kertyy vain 20% kalleimpia autoja. Ja ymmärtäähän tuon jos katsoo vaikka kuinka monta Skodillakia pitää saada kaupaksi että sillä saadaan edes yhden Ferrarin autoverokertymät kasaan - ja maahantuoja laskeskelee noita myytävän 12 kpl ensivuonna

Ja kyllähän tuo progressio jo tuloverossakin purasee aika syvältä lompakosta. Ei ole vielä kummoisetkaan tulot (45ke vuodessa) kun jo marginaali nousee yli 50%. Eli jokaisesta tuon ylittävästä lisäeurosta menee yli 50% pelkkiin veroihin = eipä juuri kannusta työntekoon
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    No jos puretaan vaikkapa autovero auki, niin kertymästä suurin osa tulee varsin pienestä lukumäärästä autoja, oliko peräti kuuluisa 80/20 jako tässä voimissaan, eli 80% tuosta autoverokertymän about miljardista kertyy vain 20% kalleimpia autoja. Ja ymmärtäähän tuon jos katsoo vaikka kuinka monta Skodillakia pitää saada kaupaksi että sillä saadaan edes yhden Ferrarin autoverokertymät kasaan - ja maahantuoja laskeskelee noita myytävän 12 kpl ensivuonna

Ja kyllähän tuo progressio jo tuloverossakin purasee aika syvältä lompakosta. Ei ole vielä kummoisetkaan tulot (45ke vuodessa) kun jo marginaali nousee yli 50%. Eli jokaisesta tuon ylittävästä lisäeurosta menee yli 50% pelkkiin veroihin = eipä juuri kannusta työntekoon
    Skoodasta tuli mieleen,miksei suomi ostanut mailman parhaita ilmantorjunta tykkejä skoodalta.....,oliko parempi idea että ne kulta sormukset jäi Ruotsiin.... ,ja joilla siis ei ikänä ostettu sotatarvikkeita.
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    En tiä oonko mä jotenkin huonosti seurannu mediaa tai jotain, mutta mun mielestä koko nykyisen hallituksen sekaaminen on ollut täysin pähkinöitä. Puhuttin byrokratianpurusta ja kulurakenteen hallitsemisesta. Ja ollaan saatu vain taloutta lamauttavia tukien karsimisia, sakkojen tuplauksia ja omavastuiden kasvattamisia.

Ihmiset tuppaavat sopeutumaan tilanteeseen ja 150e mopovero vaikuttanee jo yksilötasolla monesti käytännössä sen verran, että raavitaan kulutuksesta tuo pois, tiedostamatta tai ei. Henkilökohtaisesti Suomen talous ei kiinnosta enää ja tuskin oon saantipuolella ikinä, joten aloitinkin jo omat talkoot tilaamalla pölypussitkin imuriin ebaystä. Säästöä tulee reippaasti yli femman tukkupaketissa ja eipähän tuokaan raha siirry suomen alviin. Lisäksi mukaan tulee myös hajupatruunat samaan hintaan joka pussiin.
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    En tiä oonko mä jotenkin huonosti seurannu mediaa tai jotain, mutta mun mielestä koko nykyisen hallituksen sekaaminen on ollut täysin pähkinöitä. Puhuttin byrokratianpurusta ja kulurakenteen hallitsemisesta. Ja ollaan saatu vain taloutta lamauttavia tukien karsimisia, sakkojen tuplauksia ja omavastuiden kasvattamisia.

Ihmiset tuppaavat sopeutumaan tilanteeseen ja 150e mopovero vaikuttanee jo yksilötasolla monesti käytännössä sen verran että raavitaan kulutuksesta tuo pois, tiedostamatta tai ei. Henkilökohtaisesti Suomen talous ei kiinnosta enää ja tuskin oon saantipuolella ikinä, joten aloitinkin jo omat talkoot tilaamalla pölypussitkin imuriin ebaystä. Säästöä tulee reippaasti yli femman tukkupaketissa ja eipähän tuokaan raha siirry suomen alviin. Lisäksi mukaan tulee myös hajupatruunat samaan hintaan joka pussiin.
    Sitten voi tehdä sen vimosen kepposenkin: Jos on omaisuutta suomessa niin kun alkaa sydämmestä kiristämään niin muuttaa maahan, jossa on mahdollisimman pieni perintövero ja kuolee siellä. Perintö/pesä/omaisuus suomessa verotetaan perinönjättäjän asuinmaan lakien mukaisesti eli välttämättä perikunta selviää ilman perintöverotusta (tässä asiassa toivon olevani oikeassa, saa toki oikaista jos tieto virheellinen)
    T7
    Ja avioon menty ennen kuin on täyttänyt 50v...

Heh..mitäs me sitten mokomasta MP-verosta välitetään. Maksetaan sillä vaikka Herlinille lapsilisiä.
    Moisen summan vedän hyvässä ruokaravintolassa alle tunnissa.
    Joo, samaa mieltä että kummasti täällä osa perustelee että "joo ei minua haittaa, mullahan menee yhessä illassa 150€", sekö on se argumentointi, että jollain menee jossain asiassa/ajassa sama summa, joten ei se haittaa, kyllä sopii maksella?
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Joo, samaa mieltä että kummasti täällä osa perustelee että "joo ei minua haittaa, mullahan menee yhessä illassa 150€", sekö on se argumentointi, että jollain menee jossain asiassa/ajassa sama summa, joten ei se haittaa, kyllä sopii maksella?
    Noh kaikki on tosiaan suhteellista. Maksoin just edit virhe..16ke jäännösveroa, paljonkohan tuohon meni aikaa läppärillä...ehkä minuutti.
    T7
    Olen jo pitkään ehdottanut että korvataan perinteinen lehtien verokalenteri siten että unohdetaan tienistit ja listataan vain se miten kukakin maksoi veroja kyseisenä verovuonna. Ja sen jälkeen katsotaan mitä tapahtuu herrakeskusteluissa.... Ja puhevalta jaetaan sen mukaan. Vähintään demokratiaa sellainen.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Sitten voi tehdä sen vimosen kepposenkin: Jos on omaisuutta suomessa niin kun alkaa sydämmestä kiristämään niin muuttaa maahan, jossa on mahdollisimman pieni perintövero ja kuolee siellä. Perintö/pesä/omaisuus suomessa verotetaan perinönjättäjän asuinmaan lakien mukaisesti eli välttämättä perikunta selviää ilman perintöverotusta (tässä asiassa toivon olevani oikeassa, saa toki oikaista jos tieto virheellinen)
    This is a good place to die.

Siitä slogania käyttöön, kun markkinoidaan maata muuttokohteena.
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    on ifis seisonta ja kokoaikanen.... onk sul kovin lyhyt ajoaika... ,mulla on halvempi kokoaikanen kuin 5kk olis käytössä.... 75 bonusta + järjestö ja monivakuus alennukset
    Olen ollut jo useamman vuoden sairauden takia lähes ajamatta, oli aiemmin ympärivuoden 75 bonukset ym alennukset, seisonta ajan takia siirsin If:iin että voi kuitenkin ottaa pyörän ajoon edes pieneksi aikaa ettei ajo vallan unohtuisi vaikka ei pystynyt paljoa ajamaankaan. Nyt tämä vero homma vie kyllä viimeisenkin mahdollisuuden kesän kohokohtaan kun sattuneesta syystä ei tuota rahaakaan ylimääräistä kerry.
    Emmää minkään lähre, paitti vähä.
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Olen jo pitkään ehdottanut että korvataan perinteinen lehtien verokalenteri siten että unohdetaan tienistit ja listataan vain se miten kukakin maksoi veroja kyseisenä verovuonna. Ja sen jälkeen katsotaan mitä tapahtuu herrakeskusteluissa.... Ja puhevalta jaetaan sen mukaan. Vähintään demokratiaa sellainen.
    No just. Tulis kunnon kilpailu kuka on ykkössijalla..tai ehkei sittenkään. edit: olishan se kyllä tosiaan hauska nähdä kun menis pallit sekaisin.

ps. Tuolla olisin just päivittänyt kotarin 2017 malliin ja seän tässä v..tuttaakin. Mutta joo verot on maksettava; toki sen ymmärrän.
    T7
  30.  
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Itsehän perustelen sillä, kuinka paljon joutuisin makselemaan veroja yhtä nopeasta autosta

Tarttee jotain Bugatti Veyronia melkein
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
Sivu: 61 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061626371111 ... ViimeinenViimeinen