Sivu: 6 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656106 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 3540:sta
  1. #151
    Kyl maar tasapuolisuuve nimis on verolle pantava myäs:

    -aggeraatit, moottorisahat, raivaussahat, moottorikäyttöiset vesipumput ja puimakonneet, niin ja entäs sit ne pianoislennokit - metanolikäyttöiset - hä? Kaikkiin vaan nyt tarraa liimaamaan...
  2. #152
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ja tasapuolisuutta valvoisi kuka/mikä? Lahjomaton oikeuslaitos? Palkatonta vapaaehtoistyötä huhheijaa. Hienot on visiot. Kansa saa ansaitsemansa päättäjät, niin se vain on.
    Eikun niille voisi maksaa, että sinne haluaisi vähänkään fiksummat. Ja tietty ne pitäisi valita jollain vaaleilla, kun hakijoita olisi paljon. Jotkin piiritkin tulisi olla, että eri puolilta Suomea olisi edustusta päättämässä asioita tässä kansan organisaatiossa. Oishan se hienoa ja näin vältettäisiin eduskunta ja hallitus ;)
    B-King
  3. #153
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Kyl maar tasapuolisuuve nimis on verolle pantava myäs:

    -aggeraatit, moottorisahat, raivaussahat, moottorikäyttöiset vesipumput ja puimakonneet, niin ja entäs sit ne pianoislennokit - metanolikäyttöiset - hä? Kaikkiin vaan nyt tarraa liimaamaan...
    KÄNNYKÄT ja TABLETIT. Sekä kävelysauvat ja juoksutrikoot
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  4. #154
    " naurava kolmikko " nostaa heti 4 kk kesälomien jälkeen eduskunnan palkkoja. luulenpa että eivät tule säästötalkoisiin mukaan.
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  5. #155
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    " naurava kolmikko " nostaa heti 4 kk kesälomien jälkeen eduskunnan palkkoja. luulenpa että eivät tule säästötalkoisiin mukaan.
    Kansanedustajat ei saa palkkaa vaan palkkion ja ne ei sitä itse päätä.

    Kansanedustajien palkkioista päättää eduskunnan palkkiotoimikunta ja siihen ei kuulu kansanedustajia.
  6. #156
    Hieno homma että omistamisen verotusta ruvetaan vähentämään vihdoin tääläkin.
    Sivistyneissä länsivaltioissa ko. ajatus on pääsääntöisesti kuopattu jo vuosi(kymmeniä) sitten.

    Pohjoisemmassa Koreassa ja Kuubassa lienee edelleen kateuskiimaan perustuva ajoneuvojen omistusverotus olevan kovin pop.
  7. #157
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Ei ainakaan minun mielestä.
    Ei todellakaan ole, eikä ainoa esimerkki siitä miten lapsiperheet hyötyvät verrattaen esimerkiksi yksinasuvaan. Eikös se ole about 3 euroa per huollettava mitä tulee alennusta päiväsakkoon ?

    Eli jos saat vaikkapa 30 päiväsakkoa ja sulla on kolme penskaa, selvisit 270€ vähemmällä kun lapseton.
    Muita esimerkkejä löytyy pilvin pimein miten lapsiperheitä suositaan. Mutta ne eivät taida olla tämän ketju aihe.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  8. #158
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Eikun niille voisi maksaa, että sinne haluaisi vähänkään fiksummat. Ja tietty ne pitäisi valita jollain vaaleilla, kun hakijoita olisi paljon. Jotkin piiritkin tulisi olla, että eri puolilta Suomea olisi edustusta päättämässä asioita tässä kansan organisaatiossa. Oishan se hienoa ja näin vältettäisiin eduskunta ja hallitus ;)
  9. #159
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kansanedustajat ei saa palkkaa vaan palkkion ja ne ei sitä itse päätä.

    Kansanedustajien palkkioista päättää eduskunnan palkkiotoimikunta ja siihen ei kuulu kansanedustajia.
    Sen sijaan siellä voi olla entisiä kansanedustajia tai ministereitä, jotka tietysti kuuluvat samaan hyväveli-verkostoon istuvien kansanedustajien kanssa. Palkkiotoimikunnan puheenjohtajan valitsee eduskunnan puhemiehistö, kuinkas muuten... Suurten puolueiden kesken päätetään paljonko palkkioita korotetaan, ja toimikunta sitten esittää sitä eduskunnalle ja teeskentelee riippumatonta.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  10. #160
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Sen sijaan siellä voi olla entisiä kansanedustajia tai ministereitä, jotka tietysti kuuluvat samaan hyväveli-verkostoon istuvien kansanedustajien kanssa. Palkkiotoimikunnan puheenjohtajan valitsee eduskunnan puhemiehistö, kuinkas muuten... Suurten puolueiden kesken päätetään paljonko palkkioita korotetaan, ja toimikunta sitten esittää sitä eduskunnalle ja teeskentelee riippumatonta.
    Vihjaatko, että Suomessa olisi korruptiota?
  11. #161
    Uusi vero lupaa "kylmää kyytiä" moottoripyörien kaupalle.

    http://www.taloussanomat.fi/autot/20...paign=tf-talsa
  12. #162
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Uusi vero lupaa "kylmää kyytiä" moottoripyörien kaupalle.

    http://www.taloussanomat.fi/autot/20...paign=tf-talsa
    Vielä on matkaa pahimpaan lamavuoteen - 1994 - mutta eiköhän tällä menolla tuokin ennätys lyödä.

    Moottoripyörien ensirekisteröinnit laskivat vuoden 2012 lukemista viime vuonna noin 20 prosenttia, 3 959 pyörään.

    Trafin ja Tilastokeskuksen mukaan viimeisen 40 vuoden aikana ääripäinä ovat olleet 852 kpl vuonna 1994 ja 11 477 kpl vuonna 2007.
  13. #163
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ei todellakaan ole mitään nollasummapeliä. Huollotko jätetään väliin? Entäs DIY? Ja raha on tärkeämpää kuin hyvät varusteet sekä oma terveys? Viimeisillä rahoillaanko kaikki tätä harrastavat?
    Kyllähän tämä tulee erottamaan harrastajat ja "omistajat". Itselleni moottoripyöräily ei sinällään ole harrastus harrastus, satun vain omistamaan 25 vuotta vanhan moottoripyörän jossa jo 135tkm mittarissa, arvo suomen vääristyneillä pyyntihinnoilla jotain 1000-2000€. Pyörällä tulee ajoa nätteinä kesäpäivinä, eli arviolta max 25 päivänä vuodessa ja viimeisen 3 vuoden km saldo on noin 5000km. Pyörän huoltoon ja tarvikkeisiin olen käyttänyt noin 200-400 euroa per kausi + toki liikennevakuutukset noin 180 euroa kaudessa. Tämä nyt on mielestäni ollut ihan kohtuullinen hinta mielestäni sille että voin ajella nuo ajot sillon kun siltä tuntuu. Nyt jos tuohon tulee joku 150-200€ veroa päälle niin voihan tuo olla että pyörä lähtee. Nyt vielä kun samaan aikaan on valmistumassa toinen kesäajoneuvo (mikä on oikeastaan sitten se oikea harrastus) ja käyttöauto on tottakai erikseen joista näistäkin saa maksaa yhteensä noin 1000€ vuodessa (ilman mitään kaskoja) + polttoaineet, huollot ja muut änkyrät niin kyrsiihän tuo kyllä. Kuten moni sanonut niin yhdellähän sitä voi kuitenkin vain kerrallaan ajaa eikä näitä kuitenkaan saada päivä kohtaisiksi maksuiksi (maksat kun oikeasti ajat) mitenkään.

    Toki sitten jos puhutaan että vero olisi luokka 50€ vuodessa niin saattaisin sen mukisematta maksaa, mutta "moottoripyöräily on kallista muutenkin" "moottoripyöräilijöillä on rahaa, kuten myös veneilijöillä" niin eiköhän tuohon tule ykkönen tai kakkonen eteen.

    Edit. ainiin tällekkin kaudelle ajattelin uusia ajotakin ja ehkä housut, maksimi budjetti 250€. Voi olla että jää uusimatta etteivät jää sitten kaappiin pölyttymään. Kuumathan nuo nykyiset kesäkeleillä on, mutta kevyemmällä vaatetuksella sitä on sillon ajeltu tähänkin asti.
  14. #164
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Uusi vero lupaa "kylmää kyytiä" moottoripyörien kaupalle.

    http://www.taloussanomat.fi/autot/20...paign=tf-talsa
    Onko jossain sanottu, että autovero (jota siis henkilö- paketti- ja maastoautoista sekä moottoripyöristä maksetaan) ei alenisi kaikissa ajoneuvoissa, joista sitä maksetaan?

    Nythän esim. lehtien esimerkkilaskelmissa on ollut vain tiettyjä perushenkilöautoja, miltä uusi hinta vaikuttaa autoveron alenemisen jälkeen.

    Mutta voihan se olla niinkin, että moottoripyörien vero tuplaantuu. Eli vanhojen pyörien arvo vaan kasvaa, vähän samaan tapaan kuin pakettiautoille ja maastoautoille kävi 90-luvun alussa, kun verottomille tuli autovero.

    Vajaan neljän vuoden päästä on taas mahdollisuus vaikuttaa asioihin, jos ei ole tyytyväinen nyt uutisoituihin asioihin, vink vink...
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  15. #165
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Vihjaatko, että Suomessa olisi korruptiota?
    Eihän sitä korruptiota tarvitse olla, mutta kun on sopivassa porukassa niin toki sitä kaveria auttaa, ja kaveri auttaa auttajaansa.

    Edustajien palkkiot pitäisikin sitoa jotenkin Valtion talouden tilaan ja yleisiin palkankorotusehtoihin. Jos tavalliselle kansalaiselle määrätään 20 euron palkankorotus kuukaudessa, jonka työnantaja vielä painostaa pois "luopumaan vapaaehtoisesti". Miksi kansanedustajia ei koskisi sama yleissitovuus jonka ammattiyhdistysliikkeet työnantajaporukan kanssa neuvottelee.
  16. #166
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kalevassa noin:



    Hallitusneuvotteluissa päätettiin, että sakotusta kiristetään tuntuvasti. Rikesakkojen määrää kaksinkertaistetaan ja yläraja nostetaan 115 eurosta 230 euroon. Lisäksi liitännäisen menettämisseuraamuksen, esimerkiksi yksityisomaisuuden ottaminen valtion haltuun, yläraja nousee 1 000 eurosta 2 000 euroon.

    Sakotuksen kiristämistä perustellaan sillä, että rikesakkojen euromääriä on viimeksi tarkistettu yli 15 vuotta sitten. Hallituksen esityksen mukaan kaksinkertaistettunakin rikesakkojen taso jää yleiseurooppalaisessa tarkastelussa alhaiselle tasolle.

    Rikesakkoja annetaan vuosittain noin 300 000 kappaletta. Kiristyksen koskevat etenkin autoilijoita, sillä rikesakkoja kirjoitetaan lähinnä liikennerikkomuksista.

    Myös päiväsakkoihin tulee tuntuva kiristys. Aiemmin päiväsakon määrä laskettiin sakotettavan kuukausituloista siten, että yksi päiväsakko on noin kuudeskymmenesosa keskimääräisestä kuukausituloista.

    Jatkossa päiväsakko on yksi kolmaskymmenesosa sakotettavan keskimääräisestä kuukausitulosta, eli sakot kaksinkertaistuvat.

    Hallitusohjelman kirjaukseen on merkitty, että ”yksityiskohtaisemman valmistelun yhteydessä voidaan lieventää kaksinkertaistamisvaatimusta, jos esimerkiksi kustannustehokasta kameravalvontaa lisäämällä voidaan saavuttaa osa halutusta lisätulotasosta”.

    Rikesakkojen korotuksen arvioidaan nostavan valtion vuosittaisia tuloja 20 miljoonalla eurolla. Päiväsakkojen kiristyksen arvioidaan nostavan valtion vuosittaisia tuloja 63 miljoonalla eurolla.


    Tuon perusteella rikesakon korotus on lähes linjassa, mutta ampuu hiukka yli, jos tuijottaa elinkustannusindeksiä. Hammasta purren tuon perusteen vielä nielen.

    Toiseksi viimeinen kappale on mainio. Kansalaisten siis edellytetään tekevän rikoksia, muuten rangaistukset nousevat. Tätä parrua hanurissa fiilistellessä ei tule niin mahtava fiilis.
    Kaveri ajoi epähuomiossa saksassa autobahnilla n 35km/h ylinopeutta, sakko 80eur ja kiitos hyvää matkaa.
    Kaikkihan sen tietää että tilastot voidaan aina saada näyttämään miltä halutaan.
    Gsx-r 1000 k8
  17. #167
    Lainaa Macci86 kirjoitti Katso viesti
    Kaveri ajoi epähuomiossa saksassa autobahnilla n 35km/h ylinopeutta, sakko 80eur ja kiitos hyvää matkaa.
    Kaikkihan sen tietää että tilastot voidaan aina saada näyttämään miltä halutaan.
    Minä ajoin autobahnilla liian lähellä edellä menevää. 300 EUR, kiitos ja näkemiin. Kukaan koskaan saanut vastaavaa Suomessa?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  18. #168
    Lainaa Macci86 kirjoitti Katso viesti
    Kaveri ajoi epähuomiossa saksassa autobahnilla n 35km/h ylinopeutta, sakko 80eur ja kiitos hyvää matkaa.
    Kaikkihan sen tietää että tilastot voidaan aina saada näyttämään miltä halutaan.
    No Saksassa moottoripyörätkin pitää katsastaa ja sakkojen lisäksi tulee virhepisteitä ajokorttiin. Että ihan kaikkea ei kannata sieltä kopioida.

    Tosin tuo virhepisteiden kautta tuleva "nöyryytyskomponentti" saattaa toimia paremmin kuin rahasakko. Jos pisteitä kertyy tarpeeksi, kortin saa takaisin vasta psykologisen ja terveydellisen lausunnon jälkeen, jossa mietitään mikä ihmisessä on vikana kun ei kiinnosta noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. Pienempiä pisterikkeitä saa poistettua kortilta osallistumalla ajotapaa ohjaaville kursseille.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #169
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Minä ajoin autobahnilla liian lähellä edellä menevää. 300 EUR, kiitos ja näkemiin. Kukaan koskaan saanut vastaavaa Suomessa?
    Ei varmaan kukaan eikä tule saamaan, kun poliisin on "vaikea" havaita, että on kyseessä jarruttaminen vai puskurissa roikkuminen, kun autot kohtaa poliisin, eli sellaine heijari liike
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  20. #170
    Lainaa WKurki kirjoitti Katso viesti
    Vajaan neljän vuoden päästä on taas mahdollisuus vaikuttaa asioihin, jos ei ole tyytyväinen nyt uutisoituihin asioihin, vink vink...
    Juu, saadaan rasittavat verot pois kuten väliaikainen autovero, joka lanseerattiin vuonna 1958.
  21. #171
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No Saksassa moottoripyörätkin pitää katsastaa ja sakkojen lisäksi tulee virhepisteitä ajokorttiin. Että ihan kaikkea ei kannata sieltä kopioida.

    Tosin tuo virhepisteiden kautta tuleva "nöyryytyskomponentti" saattaa toimia paremmin kuin rahasakko. Jos pisteitä kertyy tarpeeksi, kortin saa takaisin vasta psykologisen ja terveydellisen lausunnon jälkeen, jossa mietitään mikä ihmisessä on vikana kun ei kiinnosta noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. Pienempiä pisterikkeitä saa poistettua kortilta osallistumalla ajotapaa ohjaaville kursseille.
    Minusta tuo virhepistemalli on parempi kuin suomalainen maantierosvouskäytäntö. Silloin rangaistus kohdistuu siihen ajamiseen, missä virhe on tehty. Nyt ei sitten tehdä mitään muutakaan kun rahat loppu. No ajaa pystyy ehkä-
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  22. #172
    Minusta tämä "autoveroale" ei merkkaa köyhälle mitään (muuta kuin lisämenoja). Eihän uusia autoja osta meikäläiset, jotka ajavat muutaman tonnin ritsoilla, ja samanarvoisilla pyörillä. Eli sen pakollisen kulkuneuvon arvo, ei ainakaan nouse.
    Ja jos ajatellaan, ettei mun pakko ole omistaa, sitä ökykampetta, se on tosi. Mutta kun jotain harrastuksia me kukin, jollain lailla harrastamme, pitäisi sitten harrastusvälineen arvon ja siitä rokotettavan hinnan kohdata.
    Jos vero tulee olemaan tolkuton, suhteessa välineeseen, jolla sitä harrastan, hävitän sen mieluumin.
    Eihän tässä vielä kaikki. Millä sen hävitän. Ehkä romuttamalla koko laitteen, koska kuka nykyään saa jotain myydyksi, edes kohtuullisella tappiolla.
    Tuolla jo oli otsikoita, mp.puljujen mielenkiinnolla odottamista "uudistuksista".
    NT650
  23. #173
    Lainaa samu30 kirjoitti Katso viesti
    Minusta tämä "autoveroale" ei merkkaa köyhälle mitään (muuta kuin lisämenoja). Eihän uusia autoja osta meikäläiset, jotka ajavat muutaman tonnin ritsoilla, ja samanarvoisilla pyörillä. Eli sen pakollisen kulkuneuvon arvo, ei ainakaan nouse.
    Ja mitä enemmän noissa vanhoissa tulee lisää noita kaikenmaailman ylimääräisä ja turhia käyttö yms. maksujaa niin sitä todennäköisemmin EI KOSKAAN tule olemaan mahdollisuutta vaihtaa sitä edes vähän uudempaan, joten suomessa ajetaan entistä vanhemmalla kalustolla!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  24. #174
    Juuri näin. Köyhimmät ajavat saastuttavilla laitteilla. Sinne sitä ensiapua pitäisi saada. Ökyasiakkailla se ei ole niin "tonnin päälle".
    NT650
  25. #175
    Nyt muuten kannattaa hamstrata sakkoja, kun saa vielä vanhalla edullisemmalla hinnalla. Sehän on silkkaa säästöä!
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  26. #176
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samu30 kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin. Köyhimmät ajavat saastuttavilla laitteilla. Sinne sitä ensiapua pitäisi saada. Ökyasiakkailla se ei ole niin "tonnin päälle".
    Köyhän kannattaa siis rikastua. Se on myös ekologinen teko. Täytyy laittaa rahaa sivuun uutta 1100 Factory Tuonoa varten. Siinä on katalysaattori.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #177
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Köyhän kannattaa siis rikastua. Se on myös ekologinen teko. Täytyy laittaa rahaa sivuun uutta 1100 Factory Tuonoa varten. Siinä on katalysaattori.
    Totta toki, itsellänikin lotot vetämässä yhden rivin voimalla(siis viking ja normilotto).
    Olen siis lähes varma uuden mopon omistaja
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #178
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Nyt muuten kannattaa hamstrata sakkoja, kun saa vielä vanhalla edullisemmalla hinnalla. Sehän on silkkaa säästöä!
    Jeps, ja kun tarpeeksi hamstraa, niin pääsee maksamasta vuoden käyttömaksujakin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #179
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Video liippaa tätä OT:na pyörivää sakkokeskustelua.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #180
    Lasketaanpas vähän. Lähtöarvot on hatusta vedettyjä muttei ihan kaukana todellisuudesta.

    1 000 000 moottoripyörää+venettä, a 100€ tekee 0.1Mrd€ - uusien virkamiesten palkat kuluineen a 100 000/vuosi

    Keskimääräinen ajosuorite henkilöautolla

    20 000km, 7l/100km eli 7*200=1400l/auto/vuosi

    2 000 000 autoa, 1400l per auto, 2 800 000 000l/vuosi

    100 000 000 / 2 800 000 000 = 0.0357€/litra

    Eli bensaveroa tarttisi nostaa se 3.5 eurosenttiä litralta jotta päästäisiin samaan lopputulokseen. Ilman uusien virkamiesten palkkaamista. Mutta tämä ns. porvarihallitus näköjään haluaa palkata vaan lisää virkamiehiä...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Sivu: 6 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656106 ... ViimeinenViimeinen