Miksi?
Alan ajelemaan keväisin heti lumien sulettua kaduilta, eli aivan varmasti ennen 1.5.2017.
Vakuutuksestakaan en saisi montaa penniä etua talvikuukausien liikennepoistolla.
Tämä taitaakin olla pelkästään hyvä juttu moottoripyöräilylle. Jokainen maksaa koko vuodelta, vaikka ajaisi vain yhden päivän. Kun on kerran maksettu, niin täytyy ajella enemmän, ettei mene raha hukalle.
Edelleen enemmän ajava maksaa enemmän veroa polttoaineen kautta.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kilpien poisto onnistuu vain romuttamalla, se pitäisi jo tietää jokaisen pyörän omistavan. Sekin muutos tehtiin vähin äänin. Eli nykyesityksen mukaan olipa pyöräsi seisonnassa tai ei saat verolapun jos pyöräsi on rekisteröitynä.
Aivan sama missä pyöräsi kilvet ovat, vietkö ne konttorille tai heitätkö järveen. Liikennekäytöstä poisto ei vaikuta veroon.
Viimeksi muokannut: tate66; 16.12.2016 klo 18:11. Syy: Tarkennusta
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Just lähti kolme pyörää pois liikennekäytöstä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kyllä tuo esitys oli niin, että vain liikenteessä oleva tai liikenteeseen otettava maksaa 150 Eur oli sitten päivän tai koko verokauden liikenteessä. Onhan se riski tietenkin olemassa, että kun kaikki otamme pois liikenteestä niin laajennetaan esitys rekisterissä oleviin.
Täällä lapissa kausi on muutenkin lyhyt eli oikeasti kesä-elokuu. Muu aika on kylmempää ja ajettua tulee vähemmän. Varsinkin toukokuu on ankea ja monesti menee juhannuksella ennen kuin kesä alkaa. Yksi pyörä liikenteessä riittää ennen juhannusta.
Nyt ryhdikäs viesti hallitukselle olisi perua mp- ja venemessut. Tajuaisivat, että verotuotot vähenee. Itse ainakin jätän nyt menemättä. Tai taidankin mennä Ruotsin vastaaville messuille, sinne lentääkin Luulajasta alle puoleen hintaan verrattuna Kemistä Helsinkiin. Etelän miehet voi mennä laivalla, ryypätä kunnolla ja tuoda lastin halpaa juotavaa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Nyt vauhtia tähän adressiin.. Kaikki jakakoon!! http://www.adressit.com/allekirjoitu...a_verottomina/
<p>=D</p>
Tuossa edellä mietittiin josko pitää romuttaa vai ei. Sen tekstin mukaan lakiesityksessä missä pohdittiin liikkeen myyntivarastoa, mainittiin että maksu menee vasta liikennekäyttöönoton yhteydessä. Ts kannattaa ottaa pyörä pois liikenteessä ennen verokautta, jos on yhtään epävarmaa ajeluiden suhteen.
Näyttäisi hiljakseen muuttuvan vain oikeasti hyvin toimeentulevan kansalaisen harrastukseksi. Välillä näytti jo olevan mahdollista, että Suomessa myös ns. tavan työntekijä voi jotain itselleen hankkia ja harrastaa. No tämä kuvitelma on muuttunut aika päinvastaiseen suuntaan. Ehkä on ihan hyvä ettei lapset ole henkeen ja vereen innostuneet vielä 2-pyöräisistä.
Joku postaus sitten patukka kertoi siirtävänsä kaikki hankinnat suomen ulkopuolelle. No sama fiilis. Vittuako sitä tukea mitään kotimaista kun vastine on tämä. Vieläkö Virosta ehtii viinat hakea vai joko sielläkin alettiin holhoamaan?
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
tuo olisi iso merkki kyllä ja varsin hyvin havaittavissa isommallakin tasolla. ite ei viitti perua lähtöä, hotellit ja lennot jo hoidettu. ei mahda mennä matkavakuutukseen forse majeurena, kun siellä ei tunneta verokikkailuja.. tietty jos lääkäri antaa todistuksen vitutusta vastaan, sitähän voisi kokeilla. toki tällä menolla siitä saattaa tulla jopa kroonista ja sehän on kuulemma aina pahempaa ku tavallinen..
ja kannattaa mennä samalla reissulla pakulla etelään, siis tallinnaan, kohta nousee sielläkin olutvero. kaikki hyöty pitää samalla kertaa maksimoida.![]()
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 16.12.2016 klo 19:03.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Voi vittu mitä paskaa ei saatana![]()
Nua kusen polttamat perseenreijät, jokka istuu hallitukses sais kyllä heti polttaa roviolla![]()
Otin jo maanantaina prätkän pois liikenteestä ja suosittelen muitaki tekemähän samoin.
Sais edes jotenki vittuiltua takaasi noille idiooteille![]()
Kyllä vituttaa maksaa 150ekee turhaa kateusveroa ku samalla summalla sais vaikka uuden takarenkahan.
Ja jos ajaminen on täysin ylimääräisen rahan varassa niin ku ittellä nii kyllä se saatana jää ajamatta jos ennen pystyi ajokauden aloittaa sen 150eken takarenkahan kans nii nyt pitää maksaa 300ekee, että pystyy aloittaa ajokauden... Millä vitulla jos se takarenkahan ostokin teköö tiukkaa![]()
Ei vittu pitääkö köyhän lopettaa kokonaan kaikki ne vähätki asiat, jolla pysyy edes vähän järjes kiinni...
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Itse ainakin otan auton pois liikenteestä ensi kesäksi. Säästyy 400-500e pelkästään käyttövoimaverosta ja vakuutusmaksuista. Oikeestaan ihan hyvä toi mp-vero esille tulo niin tuli mieleen tuo säästäminen.
Moottoripyörät poistettu liikennekäytöstä, kaikki mahdolliset vakuutukset näiden osalta irtisanottu. Noiden johdosta arvonlisäveroa ja vakuutusveroa jää nyt valtiolta saamatta 200€. Minulta Timo Soini ei saatana saa enää penniäkään vapaaehtoisesti. Ainakin 2017 jää nyt välivuodeksi, osansa tästä vastalauseesta saa valitettavasti myös MotOrg ry sillä en aio myöskään jäsenyyttäni uusia.
Veron tuottotavoite on 30 000 000€, verolaskelmissa on käytetty 185 000 veronalaista ajoneuvoa, vero on 150€/ajoneuvo. Tuosta saa äkkiä laskettua että tuotto on 27 750 000€, lisäksi laskelmassa mainitaan että vero pienentää kulutusta niin että arvonlisävero tuotto pienenee 2 000 000€. Näin ollen veron tuotto onkin vain 25 500 00€ eli verobudjetti on tehty lähtökohtaisesti lähes 15 prosenttia alijäämäiseksi. Ei tarvitse ihmetellä miksi valtiontalous on konkurssin partaalla kun laskelmat heittävät jo valmiiksi tuon verran. Ja tuossa siis oletetaan että verotettavien ajoneuvojen määrä laskee 10%. Uskaltaisin väittää että tuolla rekisterissä roikkuu paljon enemmän 10% haamuajoneuvoja joilla ei ole edes tarkoitus ajaa ensi vuonna. Näin ollen jotta verotavoitteeseen päästään 2018 on veroa korotettava vähintään jonnekin 230€/vuosi tasolle. Tuollainen veron nosto tietysti ei varmasti ainakaan nosta verotettavien määrää joten verotuottoa ei saada millään nostettua tällä tavoin tuonne 30 000 000€ tasolle vuodessa. Ainut keino nostaa moottoripyöristä syntyvää verokertymään on yksinkertaisesti laskea uusien moottoripyörien autoveroa roimasti, tai poistaa se jolloin kyseinen verokertymä voitaisiin saada arvonlisäverosta. Lisääntynyt pyörä myynti nostaisi verotuottoa myös huoltojen ja vakuutusten kautta sillä uudet pyörät huolletaan pääasiallisesti valtuutetuissa huoltoliikkeissä. Uusissa pyörissä myös pidetään parempia ja kalliimpia vakuutuksia kuin vanhoissa paskoissa.
Kyse ei kohdallani ole siitä ettenkö tuota 150€/pyörä maksua pystyisi maksamaan vaan siitä että tämä oli nyt se kuuluisa viimeinen piste. Olen pitkään toivonut ja jopa uskonut että tästä Suomi voi vielä nousta tästä suosta. Nyt olen melko varma että tästä ei nousta ennen kuin seinä tulee oikeasti vastaan. Saas nähdä juhlitaanko 100-vuotiasta samanlaisilla pirskeillä kuin 100-vuotta sitten. Nähtävästi poliitikot eivät suostu muuttamaan tämän uppoavan laivan kurssia ennen kuin joku niistä roikkuu narun jatkona kansan hurratessa.
Taitava! Voisi muutkin laittaa autot pois, niin jäisi meille mopoilijoille enemmän tilaa.
Mopoilun lopettavat katkeroitujat voivat sitten mennä julkisilla tai millä tahansa.
Itsellänihän on niin pienet tulot, että hjöymhjöyyynnnmmmm. Siksipä priorisoinkin entistä suuremman osan varoistani mopoilulle![]()
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
SMotolla on asiaa.
http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...tm?ref=section
Asioista ei kuntavaaleissa päätetä.
Mutta samat politrukit siellä kuitenkin ovat pyrkimässä valtaan tai kannustamassa puolueidensa ehdokkaita. Muistakaa pyrkiä ehdokkaiksi ja/tai vierailla vaalitilaisuuksissa kertomassa mielipiteenne ko. puolueiden harjoittamasta politiikasta...
Tärkeimmät päivämäärät vuoden 2017 kuntavaaleissa:
Vaalipäivä sunnuntai 9.4.2017
Ennakkoäänestys kotimaassa 29.3.-4.4.
Ennakkoäänestys ulkomailla 29.3.-1.4.
Ehdokasasettelu vahvistetaan torstaina 9.3.
Ehdokashakemukset jätettävä viimeistään tiistaina 28.2. ennen klo 16
Äänioikeustiedot määräytyvät perjantaina 17.2. ja äänioikeusrekisteri perustetaan viimeistään 22.2.
Fireball
Ensi viikolla tulee uusi käytetty pieni GS talliin.
Siitä joutuu sitten maksamaan sen +150,-€ vuodessa.
Poistin sitten kostoksi liikennekäytöstä Museopyörän (varmuuden vuoksi) ja BigTwinin.
Noista kahdesta Suomen Valtio ja Persut menettävät saamatta jäävää 24% vakuutusmaksuveroa; 23,94,-+6,90,-+44,01,-+42,32,-€ eli yhteensä 117,17,-€
Loput siihen uuteen veroon kerätään sitten autoa seisottamalla kun GS:llä ajellaan...![]()
Fireball
Valitettavasti toistaiseksi ei ole olemassa puoluetta jota voisi äänestää. Jokaisella omat paskat puolet. Hyviä ei niinkään. Tai lähinnä jatkuvat lupausten pettämiset synnyttävät mielikuvan, mikä tuskin on kaukana todellisuudesta, henkilöiden ajavan ainoastaan omaa henkilökohtaista etuaan. Tähän liittyen verokin on pelkkä motoristien kiusaksi tehty vero. Suurin osa noista paviaaneista inhoavat prätkiä ja hykertelevät kun voivat harrastamista hankaloittaa, vaikka kuinka nyökyttelevät päätään ja taivastelevat veroa. Ovathan pyörät pelkästää vaarallisia ja häiritseviä turhakkeita. Vitun vittu. Paskiaiset tykkäisivät itsekin lajista jos uskaltaisivat kokeilla. Kaikesta tulee tingittyä, jotta voi lajia harrastaa. Autot millä kulkee töissä saadakseen ropoja harrastamiseen, on vanhoja romuja ku ei ole varaa parempaan. Siitäkin rangaistaan isommalla päästöverolla.
mut en minä myyntiin omia kyllä laita, ainakaan toistaiseksi. jos saisi jossain vaiheessa vielä käytyä jonkin pitemmän reissun vielä jossain päin eurooppaa. toiveissa ainakin olisi. pannaan enemmän halakoa pessään, niin pysyy lämpö yllä mökillä, säästyy sähköä..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Muistutuksena
Ne joilla on pyörä seisonta-ajalla eikä aio ottaa sitä käyttöön niin käykää tekemässä trafin sivuilla ajoneuvon liikennekäytöstä poisto.
Vakuutusyhtiön seisonta aika ilmoitus ei poista ajoneuvoa liikennekäytöstä eikä verovelvollisuutta.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vero kannettaisiin verovelvollisille lähetettävillä verolipuilla kultakin 12 kuukauden pituiselta verokaudelta.
Tuo lause saattaa sisältää koukun, jolla saadaan ennen 1.5.2017 liikennekäytössä olevat pyörät verotettavaksi, vaikka ne laitettaisiin huhtikuun puolella liikennekäytöstä poistoon. Silloinhan ne ovat olleet verokaudella 2017 jo käytössä.
Siksi ne kannattaa laittaa jo tämän vuoden puolella liikenteestä poistoon.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Vuosia olikin ympärivuotinen vakuutus, mutta aiemmin syksyllä jo uumoilin tätä, vaihdoin seisonta-ajalliseen ja laitoin pyörän seisontaan. Trafin sivuilta piti vielä käydä varmistamassa...HUH...oli hoidettu!
Edit: SMOTOn tiedotteessa kehotettiin olemaan yhteydessä tuttuihin kansanedustajiin. Yhtään en tunne, mutta laitoin kuitenkin postia aiemman Timo Heinoselle lähettämäni lisäksi myös muille oman alueen edustajille eli Päivi Räsäselle ja Aino-Kaisa Pekoselle. Ei nuo nyt varsinaisia moottoripyöräilyn äänenkannattajia ole, mutta ovathan nuokin laista äänestämässä ja eihän sitä koskaan tiedä kun kaikki äänet lasketaan...
![]()
![]()
![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Laitoin emailia kolmelle oman vaalipiirin kansanedustajalle.
Yksi vastasi, joten ei taida pienen äänestäjän pienet huolet kiinnostaa...
Näin sitä varmaan eduskuntavaaleissakin on ajateltu, että äänestetään vähän "uutta verta" eduskuntaan. Sitten vaan eräs jytkyttäjä keksi että herrojen huvikuunarit ja juppiskootterit on verolle pantava. Käsi ylös kuka tiesi mitä tuleman pitää silloin kuin äänesti persuja? Siinäpä se. Äänestät jotain ja sitten ne tekee jotain ihan älytöntä. Eli äänestäessa ei oikein voi tietää mitä on tekemässä. Ei paljon motivoi.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010