Sivu: 48 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3846474849505898 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1411:stä 1440:een 3540:sta
  1. #1411
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Et sitte lähde tohon, että katalin petos on itsepetos.

    Tähän vois tietenkin linkata Speden vanhan, mutta iäti toimivan sketsin ilosta ilman viunaa.
    Harvoin näkee keillään olevan niin hauska ja laadukas hetki elämässä.
    Puhuinkin vähentämisestä, koska itsekään en ole lopettanut. Kovin äkkiä ja pienellä vähentämisellä on mp-vero kuitattu. Eikä ole menetetty kuin yksi tukeva kankkunen. No siltikin, tunkekoot tuon veronsa
  2. #1412
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Prätkällä kun käyn ostoksilla, niin 30 litraiseen reppuuni, en saa yli 20€:lla ostoksia mahtumaan. ALV 7% ja 95 bensa about 80c/litra.

    Muutama esim. Olut 24 hylsyä 5,04€ ja Brie juusto 1,10€. Veterano brandy 7,95/litra.

    Miksi valittaa, ettei palkkaa riitä elämiseen, jos kaikki tulot menee pelkkiin veroihin.....

    Kyllä täälläkin terveydenhuolto toimii, eikä ihmiset kuole kadulle.......

    Verottakoon Sipilä lahkolaisiaan ja heidän matkailuvaunujaan.

    Kaksion yhtiövastike 40€/kk, sähköt ja vedet about 20€/kk.

    Honda cb 1000r liikennevakuutus 140€/vuosi.

    Suomessakin tulisin toimeen ihan kohtuullisella eläkkeelläni......
    Kiitos vaan löylynheitosta. Ihan kuin ei jo tarpeeks vituttais
    T7
  3. #1413
    Olisiko keväällä odotettavissa alennusmyyntejä kun myyntivarastoista aletaan tyhjentää rekisterissä olevaa ja siten veronalaista kalustoa? Varsinkin ilman vaihdokkia liikkeellä olevilla voisi olla tilaisuus tehdä hyvät kaupat

    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kokoomuksen kansanedustajan Timo Heinosen mukaan moottoripyörien vero lopettaisi uusien pyörien myynnin ja laskisi näin muitakin verotuottoja. Hän on kannustanut kokeilemaan moottoripyörien autoveron keventämistä ja hakemaan sitä kautta lisää myyntiä ja verotuloja.

    – Tämä suunniteltu vero on kouluesimerkki huonossa siitä miten veronkiristys tai uusi vero ei yksinkertaisesti lisää verotuloja. Moottoripyörille suunnitellun veron on arvioitu vähentävän alalta työtä yli 300 hengeltä ja myös vähentävän entisestään uusien pyörien myyntiä ja pyörien käyttöäkin ja tätä kautta pienenee niin alv-verotuotot kuin polttoaineverotuototkin


    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...htm?ref=newest
    Lueskelin eilen Eduskunnan sivuilta tuota yli 1000 sivuista budjettiesitystä ensi vuodelle ja siellä oli taulukko, jossa mainittiin uusien moottoripyörien myynnistä saadun ajoneuvoverona vuonna 2015 (tilinpäätös) 11 miljoonaa, tämän vuoden arvio 15 milj. ja ensi vuoden ennuste 12 miljoonaa. Jos tämän vuoden myynti oli noin 3000 uutta pyörää, niin budjetissa oli huomioitu jo myynnin putoaminen 2400 pyörään. Veikkaan, että pudotus on arvioitu alakanttiin ja taisi tuon taulukon alla olla myös maininta siitä, että arvio on epävarma ja tulevat (muut) verot voivat vaikuttaa myynnin määrään ja sitä kautta kerättävään ajoneuvoveroon.
    Edit: Voi olla, että muistin tänä vuonna myytyjen pyörien määrän väärin, mutta joka tapauksessa kerättävän ajoneuvoveron määrän odotetaan putoavan 3 miljoonaa euroa ensi vuonna eli pyörien myynnin vähenevän 20%.

    Naapuri ilmoitti kuittaavansa tulevan MP-veron eroamalla kirkosta ennen vuoden vaihdetta. Harmittaa kun itse erosin jo vuosia sitten
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  4. #1414
    Motouutisissa haastattelussa (21.11.) MP-veroa vastustavan adressin alullepanija. Jutussa mainittu, että MP-vero olisi Eduskunnan käsittelyssä 2017 viikolla 9.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  5. #1415
    Poistettu
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tosin laskelmamme eivät kuitenkaan taida pitää paikaansa. Tullin autoverolaskuri http://www.belcar.fi/autoverolaskuri/ antaa vuosimallin 2016 180000 euron arvoiselle autolle verotusarvoksi 68000€ - 76000€,päästöistä riippuen, joka on siis arvio. Jolloin verollinen maahantuontihinta olisi noin 248000 - 256000. Jolloin veroprosentti olisi noin 37-42%. Tähän toki myyjän katteet päälle.
    Tuota. Miksi luulet että että mun laskelmat perustuu olettamuksiin? Aina kannattaa yrittää liikkua faktapohjalla. Näissä autonhinta-asioissa se on vielä varsin helppoa, sen kuin kurkkaa vaikka myyjän sivuille: http://www.vaunulapremium.com/ferrari/

    Nykyään kun hiukka jaksaa asiaan perehtyä ja maalaisjärkeä käyttää, ei tarvitse itse kirjoitella perättömiä puolitotuuksia asioihin. Siinä Google on hyvä työkalu.
  6. #1416
    Olisiko TÄSSÄ tuo MP- ja veneveron alkuunpanija. Homma vain jalostunut muutamassa vuodessa koskemaan hiukan vähävaraisempienkin ajoneuvoja ja samalla on unohtunut "ajoneuvo- ja bensiiniveron korotusten torppaus".

    Ökypaateille venevero

    18.7.2011 12:26 Jussi Niinistö

    Ylen ruotsinkielinen uutistoimitus teki jutun veneverosta ja minuakin haastateltiin. Juttu löytyy tästä linkistä.

    Sanottakoon heti kärkeen, ettei kyseessä ole Perussuomalaisten puolueen mielipide, vaan omani. Venevero ei ollut eduskuntavaaliohjelmassamme. Eikä kyse ole myöskään soutuveneluokan verotuksesta, kuten eräätkin kansalaiset ymmärsivät, kun taannoin aihetta käsittelin blogissani otsikolla Uivat huvilat verolle.

    Mielestäni huviveneilyyn tarkoitetuista isommista moottoriveneistä voisi aivan hyvin alkaa keräämään valtion kassaan veneveroa. Sillä voitaisiin torpata hallitusohjelmassa suunnitellut ajoneuvoveron ja bensiiniveron korotukset.

    Tämä on mielestäni oikeudenmukaisuuskysymys: verot on asetettava maksukyvyn mukaan. Jos jollakulla on varaa maksaa huviveneestä jopa satoja tuhansia euroja, ei siinä ajoneuvoveron tapaan porrastetun veneveron luulisi juuri kirpaisevan.

    Autoilun jo nyt kireää verotusta ei ole syytä enää kiristää. Suomen kaltaisessa pitkien etäisyyksien maassa oma auto on monelle kansalaiselle yksinkertaisesti välttämättömyys. Sen sijaan kuinka monelle iso moottorivene on – ammattikalastajat ja sen sellaiset pois lukien – todella välttämätön?

    Onhan se outoa, että maakunnassa vanhalla autollaan töihin köröttelevä suomalainen maksaa ajoneuvoveroa, mutta Suomenlahdella muskeliveneellä huvikseen pöristelevä ei. Kateusvero tai mikä vaan, mutta veneverolla on perusteensa. – Polttoaineveroa valtiolle toki molemmat maksavat jo nyt, niin autoilijat kuin veneilijät, se on huomattava.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  7. #1417
    Ihmeemmin en ole ulkomailta alkoa kuskannut, mutta..
    Reilu viikko sitten kuittasin nuo tulevat vene- ja mp-verot Sari Bernerin tukussa Travemündessä. Valtiolta jäi saamatta reilut 800 € verotulot. No, nyt on juomaa varmaan pariksi vuodeksi - kunhan vaan malttaisi pysytellä kohtuudessa.

    Jotain verot kuittaavaa tulen keksimään jatkossa joka vuosi - ja se jotain on muutakin kuin alkoa. Bemu menee ensi vuonna huoltoon ulkomaan reissulla ja samalla vaihtuu varmaan renkaatkin. Sillain vaan ikävää, että tällainen toiminta tappaa laajetessaan kotimaan yrityksiä aika tehokkaasti. Vaan sitä Suomi saa, mitä tilaa.. https://youtu.be/Npjw567Fqek
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #1418
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kysymästä, mulla menee oikein hyvin!
    Enemmän huolettaa sinun vointisi kun oireet ovat noin vakavia. Näemmä osaat kuitenkin kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävääkin tekstiä, tosin muutama ruma sana ja sukkahousujen käyttö hieman arveluttaa koska sitä ei yleensä korosteta näin yleisellä keskustelupalstalla. Ihmettelin vain kun sinulla on oikein järkevääkin sanottavaa aina joskus, (siinä touko-heinäkuun aikoihin, luulisin) että miksi se pitää kätkeä sekavaan esittämiseen.
    Kaikkea kivaa sinullekin tähän joulunaikaan ja pidemmällekin tuonne kevätpuolelle tulevaa vuotta!
    Nyt vasta ehdin tämän ketjun viimeisiin päiviin....No v-ddu sanos Andy, täällähän koitetaan painostamalla rajoittaa ilmaisunvapautta ihan aidossa kepu-hengessä! Kyllä musta on sentään hyvä kun kansalaisten luku- ja kirjoitustaito nykyään rajoittuu lähinnä lyhyiden some-viestinpätkien tavaamiseen niin onhan kiva että siellä joukossa on joitakin pätkiä mitä saa ihan ajatuksen kanssa tavata. Ja ah sitä oivalluksen iloa kun ajatus aukeaa - ja saa myös repeillä ihan säännöllisesti kun näitä tutkailee.
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  9. #1419
    Persut ne ovat tämän veron takana, edes kepu ei petä näin pahasti. Vaikea valita ketä äänestää ensi kerralla.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  10. #1420
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Persut ne ovat tämän veron takana, edes kepu ei petä näin pahasti. Vaikea valita ketä äänestää ensi kerralla.
    Varsinkin kun viskipuolue vaihtoi nimensä liberaalipuolueeksi, josta tulee mieleen lähinnä surkuhupaisa lutkamarssi.

    Viskipuolueen kanssa olisi saatu Suomi karille ihan yhtä lailla, mutta oltaisiin edes humalassa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #1421
    onkohan tuo kertavero vai voiko sen rokottaa useampaan otteeseen vuodessa? eli kohdistuuko itse pyörään vaiko omistajuuteen?

    eli jos kauppias maksaa veron kun pyörän on varastossa, niin riittääkö se? vai tuleeko sitten asiakkaan ja tulevan pyörän omistajan maksaa vero, kun on hankkinut ko tuotteen talliinsa ja ottanut käyttöön?

    jos se noin menisi niin, sitten voisi vaikka kolmeen kertaan verottaa samaa pyörää vuodessa ja juha tienaa lisää.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #1422
    Lainaa Ghido kirjoitti Katso viesti
    Eläkepommi! 9 MILJARDIA!! (..toki tuo rahamäärä on valtaosin maksettu työuran aikana ja raflaava luku on toki jonkun 15% suurempi kuin 10 vuotta sitten)
    In your dreams. Kun tässä itse kukin pääsee eläkkeelle, niin kyllä se työeläkkeiden maksu on pelottavassa määrin sen varassa, että sen aikaiset työssä käyvät maksavat kiltisti työeläkemaksuja...luullen ikäänkuin tienaavansa omaa eläkettään...
  13. #1423
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Verottakoon Sipilä lahkolaisiaan ja heidän matkailuvaunujaan.
    Jos sais houkuteltua noi lahkolaiset autoverottomista asuntoautoista pyörän päälle,
    niin ehkä se muuttais tilanteen...
  14. #1424
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Jos sais houkuteltua noi lahkolaiset autoverottomista asuntoautoista pyörän päälle,
    niin ehkä se muuttais tilanteen...
    Moottoripyörät pääsääntöisesti rekisteröity vain kahdelle eikä kokonaiselle lestadiolaisperheelle.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  15. #1425
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    onkohan tuo kertavero vai voiko sen rokottaa useampaan otteeseen vuodessa? eli kohdistuuko itse pyörään vaiko omistajuuteen?

    eli jos kauppias maksaa veron kun pyörän on varastossa, niin riittääkö se? vai tuleeko sitten asiakkaan ja tulevan pyörän omistajan maksaa vero, kun on hankkinut ko tuotteen talliinsa ja ottanut käyttöön?

    jos se noin menisi niin, sitten voisi vaikka kolmeen kertaan verottaa samaa pyörää vuodessa ja juha tienaa lisää.
    Huhut ovat kertoneet 12kk verosta.

    Täällä espanjassa vero juoksee 12kk. Kun ostin käytetyn motskarin, niin seuraavan vuosiveron maksan, kun edellisen omistajan verokausi 12kk umpeutuu. CB 1000r:n vuosivero luokkaa 20€.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  16. #1426
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Huhut ovat kertoneet 12kk verosta.

    Täällä espanjassa vero juoksee 12kk. Kun ostin käytetyn motskarin, niin seuraavan vuosiveron maksan, kun edellisen omistajan verokausi 12kk umpeutuu. CB 1000r:n vuosivero luokkaa 20€.
    W-P:tä lainaten: Kiitos vaan löylynheitosta. Ihan kuin ei jo tarpeeks vituttais

    Edit: Tuon 20€ pystyisin vuosittain heittämään, mutta vaikka 200€ vastaa jo vuosittaisia bensakuluja näillä minun vähillä ajoilla eikä ole missään suhteessa 1500 euron pyörään "omaisuusverona".
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  17. #1427
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ahvenanmaalaiset ovat uhanneet nostaa perämoottoriveneiden rekisterirajan 115heppaan ja sisämoottoriveneiden tehon 400heppaan. Taitaa lestadiolais Sipilän s-posti kirjoittelu käydä kuumana!

    Tällä tempulla Åålanti torppaa veneiden verottamisen kokonaan.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  18. #1428
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tällä tempulla Åålanti torppaa veneiden verottamisen kokonaan.
    Ei kun vero kohdistuu vain niihin kuin oli alunperin tarkoituskin.
    Kalliisiin huvijahtiin!
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  19. #1429
    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/mp...iltalehti:d2b9

    Harvinaisen huonoo verosuunnitteluu, ellei sitten ole itseistarkoitus niistää kaikki roposet.
  20. #1430
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ahvenanmaalaiset ovat uhanneet nostaa perämoottoriveneiden rekisterirajan 115heppaan ja sisämoottoriveneiden tehon 400heppaan. Taitaa lestadiolais Sipilän s-posti kirjoittelu käydä kuumana!

    Tällä tempulla Åålanti torppaa veneiden verottamisen kokonaan.
    Totta tuo on, maakuntahallitus ei voi estää veron voimaantuloa mutta se voi määritellä veneiden rekisteröintiperuseet maakunnassa. Purjeveneitähän ei Ahvenanmaalla rekisteröidä ollenkaan. Ahvenanmaan osalta jää verokertymän toteuttaminen olemattomaksi.
  21. #1431
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ahvenanmaalaiset ovat uhanneet nostaa perämoottoriveneiden rekisterirajan 115heppaan ja sisämoottoriveneiden tehon 400heppaan. Taitaa lestadiolais Sipilän s-posti kirjoittelu käydä kuumana!

    Tällä tempulla Åålanti torppaa veneiden verottamisen kokonaan.
    Hienoa, veneissä korkeintaan 135 heppaisissa pikkupurtiloissa ja satkuissa vesijeteissä on tähänkään saakka ollut jotain ökytunnelmaa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  22. #1432
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    In your dreams. Kun tässä itse kukin pääsee eläkkeelle, niin kyllä se työeläkkeiden maksu on pelottavassa määrin sen varassa, että sen aikaiset työssä käyvät maksavat kiltisti työeläkemaksuja...luullen ikäänkuin tienaavansa omaa eläkettään...
    Joo, tiedän kyllä miten se menee. Mutta tuo eläkepotti on kasvanut suht maltillisesti moneen muuhun menoon verrattuna, siis jos vertaa vaikka sinne 2008 tasoon. Tuolla eläkepotilla on hankala selittää valtion velkaantumisen kiihtymistä.
  23. #1433
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Suomea kun on vuosikymmenien aikana sosialisoitu, kunnan ja valtion palveluksessa olleiden palkoista ei ole rahastoitu eläkkeitä ( kun vasta viime vuosina), vaan eläkkeet on maksettu suoraan kunnan ja valtion vuosittaisista budjeteista. Suuret ikäluokat kun siirtyvät eläkkeelle, niin muodostuu systeemi ongelma. Kusetusta on vaikeampi siirtää seuraavan sukupolven maksettavaksi.

    Koska olen ansainnut ja maksanut eläkkeeni yksityisellä puolella, niin voin nostaa eläkkeeni siinä maassa missä haluan. Valtion ja kunnan eläke verotetaan aina suomessa....eli, palvelun saaminen muualla eläkkeellä ollessa, voi olla vaikeampaa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  24. #1434
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Totta tuo on, maakuntahallitus ei voi estää veron voimaantuloa mutta se voi määritellä veneiden rekisteröintiperuseet maakunnassa. Purjeveneitähän ei Ahvenanmaalla rekisteröidä ollenkaan. Ahvenanmaan osalta jää verokertymän toteuttaminen olemattomaksi.
    Juuri näin. Kansalaisia ei voi asettaa eri asemaan verotuksen suhteen. Jos vene vero kaatuu tähän, niin on hyvin todennäköistä, että muutkin lex Soini - ja Sipilän lestadiolaisverot jäävät toteutumatta.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  25. #1435
    Lainaa Ghido kirjoitti Katso viesti
    Joo, tiedän kyllä miten se menee. Mutta tuo eläkepotti on kasvanut suht maltillisesti moneen muuhun menoon verrattuna, siis jos vertaa vaikka sinne 2008 tasoon. Tuolla eläkepotilla on hankala selittää valtion velkaantumisen kiihtymistä.
    Harva eu maa on suuremmilta kolhuilta säästynyt finassikriisin tiimoilta....Saksa tietysti porskuttaa ....,Ruotsillakaan ei heikosti mene....taitaa BKT:n kasvu olla tasaisen tappavaa 3% tahtia..
    Ruotsin menestystä avittaa tietysti oma valuutta....,joka devalvoitui aika voimakkaasti siinä 2008 kieppeillä...,elikkä viennissä ei tullut sellaista romahdusta kuin esim.Suomessa.Lisäksi Ruotsissa on onnistuttu uudistamaan työmarkkinoita....joustoja,paikallista sopimista yms.Suomessakin on ilmiselvästi tahtotilaa samanlaisiin uudistuksiin.....,tosin vaarana piilee...akt pysäyttää kumipyörät pyörimästä....ahtaajat menevät lakkoon yms.,koska eihän saavutettuja etuja voi heikentää.Ai niin melkein unohtui Venäjän pakotteet ovat Suomeen iskeneet voimakkaammin kuin muihin maihin keskimäärin....huoltosuhteessakaan ei ole kehumista ...
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  26. #1436
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin. Kansalaisia ei voi asettaa eri asemaan verotuksen suhteen. Jos vene vero kaatuu tähän, niin on hyvin todennäköistä, että muutkin lex Soini - ja Sipilän lestadiolaisverot jäävät toteutumatta.
    Taitaa affenanmaalaiset olla jo valmiiksi sen verran erikoisasemassa ettei tästä(kin) velvoitteesta lipsuminen tunnu missään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #1437
    Sepä taitaa loppupelissä olla valtiolla ihan muut tarkoitusperät näissä omistajuuteen perustuvissa veroissa. Miten moottoripyöräily näkyy mediassa ja valtion silmissä? Kaahailuna (joka ei edes jää kameraan), vaaratilanteina, onnettomuuksina, vammautumisina, kuolemina jne.

    Että tuskinpa valtio panisi erityisen pahakseen, jos vaikka koko moottoripyörillä ajelu loppuisi Suomenmaassa. Sama koskee yksityisautoiluakin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #1438
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Sepä taitaa loppupelissä olla valtiolla ihan muut tarkoitusperät näissä omistajuuteen perustuvissa veroissa. Miten moottoripyöräily näkyy mediassa ja valtion silmissä? Kaahailuna (joka ei edes jää kameraan), vaaratilanteina, onnettomuuksina, vammautumisina, kuolemina jne.

    Että tuskinpa valtio panisi erityisen pahakseen, jos vaikka koko moottoripyörillä ajelu loppuisi Suomenmaassa. Sama koskee yksityisautoiluakin.
    Uskoisin, että se on juurikin näin..

    Moottoripyöräly näkyy valtiovallan silmissä ainoastaan negatiivisessa valossa.
    Vaikka useissa lööpeissä nämä kaaharit lopulta mainitaan olevan kortittomia, varastetulla pyörällä ajavia ja huumehörhöjä, niin ne ovat kuitenkin päättäjien ajatuksissa moottoripyöräilijöitä.
    Homma saadaan pois päiväjärjestyksestä kuristamalla moottoripyöräily minimiin. Eipä ole sen jälkeen enää varastettavia pyöriäkään ja sekin ongelma poistuu.
    Toinen juttu on sitten se, että monet yhdistävät moottoripyöräilyn järjestäyneeseen rikollisuuteen. Antaa varmaan sekin jonkin kimmokkeen päättäjille tehdä ratkaisuja.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  29. #1439
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Uskoisin, että se on juurikin näin..

    Moottoripyöräly näkyy valtiovallan silmissä ainoastaan negatiivisessa valossa.
    Vaikka useissa lööpeissä nämä kaaharit lopulta mainitaan olevan kortittomia, varastetulla pyörällä ajavia ja huumehörhöjä, niin ne ovat kuitenkin päättäjien ajatuksissa moottoripyöräilijöitä.
    Homma saadaan pois päiväjärjestyksestä kuristamalla moottoripyöräily minimiin. Eipä ole sen jälkeen enää varastettavia pyöriäkään ja sekin ongelma poistuu.
    Toinen juttu on sitten se, että monet yhdistävät moottoripyöräilyn järjestäyneeseen rikollisuuteen. Antaa varmaan sekin jonkin kimmokkeen päättäjille tehdä ratkaisuja.
    Ja vittu mistä lähtien tätä elämää piti elää valtiota varten? Ihan helvetin absurdi ajatus, mutta kuten aina, rummut normaalisti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #1440
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ja vittu mistä lähtien tätä elämää piti elää valtiota varten? Ihan helvetin absurdi ajatus, mutta kuten aina, rummut normaalisti.
    Niin kauan kuin asumme jossakin valtiossa, se "valtio" päättää hyvin pitkälle miten ollaan ja eletään, mitä saa tehdä ja mitä ei .Muuten seuraa anarkia kuten Mad Maxissa jossa vahvin ja röyhkein pahis ottaa aina homman haltuun. Valtioissa (demokraattisissa) päätöksiä tekevät kansan vaaleilla valitsemat henkilöt.

    Kyllä se valtion pitkän tähtäimen visio on karsia kovalla kädellä yksityisomisteisia moottoriajoneuvoja. Niistä ei ole valtiolle mitään muuta kuin riesaa. Autot tukkivat kaupunkien keskustat, Varaavat valtavan määrän kallista tonttimaata pysäköintiin, ruuhkia, saasteita, onnettomuuksia, 200 kuolemaa joka vuosi jne.

    Yskityisomisteiset moottoriajoneuvot mahdollistavat asumisen "landella" johon rakennettava harvaan ja tehottomasti käytetty infra, jonka ylläpitö kallista.

    Polttoaineen hinnan korotus (jota usein esitetään vaihtoehdoksi) ei vaikuta näihin mitenkään tai korkeintaan ihmiset vähentävät ajojaan, mutta ne ajoneuvot lojuvat edelleen niillä kallilla parkkipaikoilla tai katujen varsilla. Kun hankkimisesta ja omistamisesta tehdään tarpeeksi kallista, ihmiset lopulta alkavat pakon edessä miettimään muita "parempia" vaihtoehtoja, kuten kaasvukeskukseen muuttoa ja siellä jukisilla tai fillarilla kulkemista.

    Valtio yksinkertaisesti haluaa yksityisautot ja -moottoripyörät pois kaduilta pärisemästä ja suunnittelee tilalle julkisia kulkuneuvoja, yhteisomistusautoja, vuokrausta, takseja jne.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 48 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3846474849505898 ... ViimeinenViimeinen