Mielenkiintoista kyllä, hallitusneuvos Sandell sanoo tänään Hesarissa ihan samoja asioita kuin puolisentoista kuukautta sitten hänen kanssaan asiasta keskusteltaessa. Tuntuu ihan kivasti etenevän tämä valmistelu, ja kiireaikataulu sopii kuvioon oikein mainiosti.
Seuraavassa ote keskustelusta.
PoS: Mutta eihän siinä [ettei kaavailtu vero olisi päiväkohtainen] ole mitään järkeä!
Hallitusneuvos Sandell: Niin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tuo Sandell on jo aiemmin sanonut että tämä vero on poliittinen päätös.^^
http://yle.fi/uutiset/3-9160420On jo poliittinen päätös, että vero halutaan, niin parhaamme tehdään valmistelussa.
Sillä ei siis ole mitään väliä vaikka viivan alla jäädään pakkaselle, koska juppikoottelit ja kuvihuunarit.
VMPK:n puheenjohtaja rauhoittelee.
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=101306.375
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
pitäiskö varmuudeks viedä 5 rekisterikilpeä katsastuskonttorille ennen vuodenvaihdetta..
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Niin, jos sen myy ulkomaille.
edit: niin olihan tääkin kai mahdollisita…
"Kun romudirektiivin soveltamisalaan kuulumaton ajoneuvo, kuten kuorma- ja linja-auto, mopo, moottoripyörä, mönkijä, traktori, työkone tai moottorikelkka, toimitetaan Suomen Autokierrätyksen vastaanottopisteeseen, hoitaa vastaanottopiste lopullisen rekisteristä poiston. Jos ajoneuvo romutetaan muulla tavalla kuin Suomen Autokierrätyksen vastaanottopisteessä, voi ajoneuvon omistaja lähettää Trafin kirjaamoon luotettavan kirjallisen selvityksen ajoneuvon tuhoutumisesta tai romuttamisesta. Selvitykseen tulee omistajan allekirjoituksen lisäksi kahden todistajan allekirjoitukset ja nimenselvennykset sekä osoitteet ja syntymäajat. Selvityksen liitteenä on oltava tuhoamisesta vastanneen tahon todistus tai muu vastaava selvitys, josta ajoneuvon romuttuminen selviää. Luotettavan selvityksen perusteella Trafi voi poistaa romudirektiivin soveltamisalaan kuulumattoman ajoneuvon lopullisesti ajoneuvoliikennerekisteristä."
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olet vähän myöhässä.
Vähän aikaa sitten tuli liikennekäytöstäpoisto mahdolliseksi myös moottoripyörille.
Samalla muutettiin rekisteristä poistamista, kun sitä ei enää tarvittu...
Sitä ennen rekisteristä poistetut saa normisti kilpiin, joten latolöydöt voi vielä saattaa veronalaisiksi.
Ei taidettu sitä silloin huomata, kun hurrattiin porukalla, että nyt säästetään vakuutusmaksuissa...![]()
<p><strong><cite>"Herra kapteeni. Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö."</cite></strong></p><p>(Honkajoki Lammion kysymykseen "Oletteko mielenvikainen?")</p>
http://www.hs.fi/kotimaa/a1479277460336
- näen tämän jo vähän positiviisena. Ehkä tässä asiassa on vielä olemassa (pieni) toivo, että joko veroesitys ei mene läpi, tai sitä saadaan pienenennettyä ja/tai huomioitua se seisonta?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Museoajoneuvot
Ajoneuvoverolaissa museoautot on vapautettu verosta. Saman on tarkoitus koskea myös museorekisteriin merkittyjä moottoripyöriä.
Käytöstä poistaminen
Vero kannetaan 12 kuukauden mittaiselta ajanjaksolta, joten verotusjakson aikana tehdyillä liikennekäytöstä poistoilla tai omistajanvaihdolla ei ole merkitystä. Jos ajoneuvo kuitenkin poistetaan liikennekäytöstä ennen seuraavan verotusjakson alkamista niin veroa ei pantaisi maksuun ennen kuin ajoneuvo otetaan uudelleen käyttöön. Vero tulee näin ollen maksuun taas siltä verokaudelta, jonka aikana ajoneuvo palautetaan liikennekäyttöön. Käsitys siitä, että verolta voisi välttyä ainoastaan romutustodistuksella ja poistamalla ajoneuvo lopullisesti rekisteristä ei siis pidä paikkansa.
Veron ulkopuolelle rajataan kevarit (enintään 125 kuutioiset). Muista vero on 150 €/vuosi.
Perkele; pitääkin kirjoittaa viestiä etteivät unohda laista maastavientiveroa. Voisi olla vaikka 5x vuotuista veroa vastaava summa. Koska jos kaikki vievät 250 tuhatta pyörää maasta niin onhan se porsaanreikä tukittava....tai no...ainakin pannaan jätkät maksamaan kun kerran vievät kalustoa pois maasta.
Onkos noi idioottipillipiiparit muuten ajatelleet veron vaikutusta liikenneturvallisuteen, kun porukat alkaa muiden kulujen noustessa pilviin osteleen halpoja pottia, huonolaatuisia ajoasuja jos niitäkään, , huolloista/renkaista tingitään, maksullisiin ajokoulutuksiin ei ole varaa (noh, onneks on ORG) jne. Ja jos erittäin suuri segmentti motoristeissa on tänä päivänä yli 50v aina 80v asti niin mikä on harrastuksen henkinen/fyysinen vaikutus ikäihmisille? Harrastus on myös erittäin sosiaalinen, joka pitää "ikäihmiset" hyvissä ruumiin ja sielun voimissa. Vai tulisko kuitenkin paremmin verorahoja jos aletaan dokaan oikeen kunnolla....niinkuin yhteiskunnan piikkiin.
Vois Soinikin edes kokeilla hikoilla muutenkin kuin viskihuurussa mäkkärin kolmea askelmaa noustessa...ja ajais saatana partansaki joskus ettei olis meilllä ihan niin spurgun näköinenkin ulkoministeri...
Vittu että tämmösiä edes tosissaan hallituksemme miettii...menee taas hermo ja jos tuo vero tulee edes 1 euron määräisenä niin en enää äänestä koskaan...tää pelleily riittää. Ei saa edes partsilla grillata. Voi satanan satana tätä hyysteeristä idioottien valtakuntaa.
T7
Alkaa kohta idän meininki vaikuttamaan paratiisilta tämän EU kiihkoilun rinnalla.
Tulis Putini ja pyyhkis tällä hallituksella persettään.
No ei ehkä nyt sentään, ohimot alkaa vaan oikeesti pullistumaan joka päivä enemmän kun seuraa tätä Suomi shittiä. Lyötyä lyödään koko ajan lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ
Oma kalusto liikenteestä poistettuna saa jännätä mitä tuleman pitää. Alkaa olemaan harrastaminen kohta hinnoissaan.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Kun autoilla veron maksu katkeaa liikennekäytöstä poistoon, niin kai sama periaate täytyy olla moottoripyörilläkin. Vakuutuksissa lienee yleistä, että maksu painottuu kesäkuukausille noin 20%/kk periaatteella, jolloin kevään ja syksyn kuukausilla maksu on alhaisempi. Kai tuo sama periaate soveltuisi veroonkin, jos se tulee.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Tuo onkin täysin vääristynyt käytäntö. Pitäisi olla päivä päivästä kuten autoillakin. Ei ole vakuutusyhtiön tai verottajan homma arvioida, mihin aikaan vuodesta on järkevä ajella. Tosin kyllä itselleni sopi ajella enskalla marras-maaliskuussa ja vakuutus taisi olla 8 € yhteensä koko ajalta. Talvella ei edes voi tapahtua vahinkoja joten maksu on pienempi.![]()