Jomen.... Ei se Pärrellä silti åle helppåa.
Sielä liikku paljån turisti med tämä... segelbååt..... eikä pitä mitä ääni.
Siinä vielä tämä.... tjsöli.... johån stömming ja hauki törmä.
Tule päähän paha plåtti.... eikä kukan osta påis
Sitten ei tietä kuka siellä kulke.... ja mikä asia.
Aika kova elämä.... saariståssa![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Joo, toi on muuten totta.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Nauratti kun jossain nettimainoksessa Trafi mainosti, että ilmoita veneesi verkossa Trafin sivuilla. Kalastus käynnissä verovelvollisten suhteen![]()
Tämä kun ei ole pelkästään verokysymys vaan lainsäätäjä on päättänyt että Suomessa vakitusesti asuva henkilö ei saa kuljettaa ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa Suomessa.
Joten, jos haluaa ajella täällä ulkomaan kilvissä olevalla vekottimella niin on pystyttävä osoittamaan että myös asuu ulkomailla. Eikä riitä että on ulkomainen osoite vaan näyttöä pitää olla että siellä myös asuu. Toisaalta, eihän tuo Viroon muuttaminen vakituisestikaan ole kovin iso ongelma.
Vaikkei ex suomipyörästä veroseuraamuksia tulekaan niin ajo voidaan silti estää ottamalla se ulkomaankilpi parempaan talteen ja edellyttää rekisteröintiä Suomeen tai kulkine tullihäkkiin odottamaan maastavientiä.
Ehkä tähänkin joskus tulee muutos mutta se edellyttää täydellistä eu-liittovaltiota. Ei ehkä ole sen arvoista.
Ulkomailla rekisteröityä henkilöautoa, pakettiautoa, 01-02-luokan hinattavaa ajoneuvoa tahi moottoripyörää tai muuta L-luokan ajoneuvoa ei tilapäisestikään ilman erityistä tullikäsittelyä saa luovuttaa Suomessa vakinaisesti asuvalle henkilölle. Suomessa vakinaisesti asuva henkilö ei vastaavasti saa omaa tarvettaan varten Suomessa kuljettaa ulkomailla rekisteröityä ajoneuvoa. Käytännössä ulkomailla rekisteröityä ajoneuvoa voi Suomessa asuva kuljettaa, kun ajoneuvon ulkomailla asuva haltija istuu vieressä eli ajoneuvoa ei käytetä Suomessa vakinaisesti asuvan omaan tarpeeseen. Ääritapauksessa suomalainen voi yksinkin kuljettaa ulkomailla rekisteröityä henkilö-tai pakettiautoa, jos hän todistettavasti on auton haltijan asialla, eikä käytä sitä omiin tarpeisiinsa.
Soiniakin nauratti budjettineuvottelujen tiedustilaisuudessa "herrojen huvikuunarit ja juppikootterit ovat tästä lähtien sitten verolla". Vituttaa nää kateelliset.
<p>.</p>
Tämä ei pidä paikkaansa. Jos autovero on maksettu Suomeen, on ulkomaille rekisteröityjen käyttäminen Suomessa varsin vapaata ja siihen liittyvien sääntöjenkin valvominen erittäin vaikeaa. Tosin kannattaa olla valmistautunut siihen, että pystyy todistamaan autoveron suorittamisen, veikkaisin, että kopio suomalaisesta rekisteriotteesta on tähän tarkoitukseen hyvä olla olemassa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tämä Smoton tämän päivänen kannanotto asiaan antaa taas synkän kuvan aiheesta:
http://www.smoto.fi/?p=4250
Eli taas vaikuttaa siltä, että liikennekäytöstäpoistolla ja kokonaan ajamatta olemisellakaan ei verolta voi välttyä.
On syvältä, asunnon vuokraus Virosta alkaa tuntumaan varsin hyvältä idealta...
MMAF kantaa kortensa kekoon.
https://mmaf-info.directo.fi/?x170738=174316
selvittelin tätä juttua tullista ja trafilta ,tullia ei kiinnosta jos vehe on verotettu suomeen ihmetteli vaan mitä järkee kun virosta saa halvemmalla ,samalla sanoivat että trafi valvoo .trafi sano ettei kuulu niille ,mutta trafia voi kiinnostaa siinä kohtaan jos sen vehkeen kanssa ajellaan suomessa ,voivat tulkita sen tahaliseksi veron kieroksi,muistaakseni tästä veron kierosta olisi ennakkotapaus,suomalaiseta joka asuu virossa ja vienyt suomalaisen asuntoauton viroon ja kilvittänyt sen viroon,niin nyt oli trafi vaatinut diiseli veron ,käyttömaksut ym,takautuvasti,useamalta vuodelta,vaikka tyyppi asuu ja on virossa kirjoilla .
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Autotodayn muutaman tunnin takaisen uutisen mukaan vero käsittelyssä Eduskunnassa tällä viikolla ja luonnollisesti nopeutetulla aikataululla ...Rivakasti kun tehdään, niin tunnetusti jälki on sitten just sitä itteensä.
Olisiko muuten jo aika muuttaa tämän ketjun otsikoksi Moottoripyörän omistaminen verolle?
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Se muuten lämmittäisi mieltä, kun motoristit jättäisivät porukalla verot maksamatta, nakkelisivat kilvet mäelle ja aina poliisi kohdatessa karkuun.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
tuossa on tuollainen uutinen
http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/s...mp-alasta#vote
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
muistaakseni kun sitäkin selvitin niin ei saa tarvii asua virossa ,sama kun koitin ottaa ulkomailta vakuutuksen niin sitäkään ei saanut ,trafin vastaus taisi olla että vain rekisteröinti maassa ,selitystä ei antaneet vaik sanoin ottavani esim nordea mutta ruotsin ,ei voi,eu ei ottanut kantaa
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Pyörän omistajalla täytyy olla osoite Virossa, mutta se on järjestettävissä. Rekisteröinti maksaa muistaakseni 80 euroa, katsastus parikymppiä. Liikennevakuutuksia olen tänään vakoillut useaan pyörään, näihin edullisimpien tarjousten vaihteluväli on ollut 42-143 euroa / 12kk.
Suomessa autoverotettua ajoneuvoa saa käyttää Suomessa yhtäjaksoisesti 3kk, mutta kukas sitäkään kykenee valvomaan? Ja autoveron maksaminen on tässä käyttöasiassa se ratkaiseva tekijä.
Saattaa kyllä päästä keskustelemaan asiasta, jos sattuu turhan innokas virkamies asialle, mutta näin se näyttäisi menevän.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tällaiseenkin tuli törmättyä http://www.mpmaailma.fi/uutinen/moot...t-lehmankaupat
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Elämä on!
Alkaa oikeesti "Suomineito" olla kuuntelemassa vanhan lettipään (Willie Nelson)
biisistä.... "My Heroes Have Allways Been Cowboys" pätkää...
Just take what you need... from ladies, then leave them...
with a verse... of a sad country song....
Näin ainakin niillä, jotka eivät ole "muka pakosta" pujottaneet pallejaan
syvälle pankin puristimeen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Toivotaan että verotus arvo lasketaan pyörän/mönkkärin käypäsestä arvosta.
Aika sairasta jos esim tonnin mönkkäristä pitää maksaa 200e veroa![]()
Horo Elää !
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Minä omistan kaksi moottoripyörää vuosimallit 2003 ja 2008.
Molemmat vähän ajettuja, hyvin pidetty ja joka vuosi liikkeessä huollettu.
En meinaa maksaa moisista kamppeista veroa. Vanhemman puran osiksi,rungon hävitän virallisen romuttamon kautta. Osat myyn varaosina ulkomaille,koska Suomessa tuskin kysyntää moottoripyörä harrastuksen kuihtuessa.
2008 vuosimallin busan rungolle käy samoin,mutta tekniikka siirtyy rekisteröimättömään jäärata leluun.
Jos vero toteutuu suunnitellusti. Vahva veikkaukseni on että,vanhempien laitteiden varaosia on tarjolla suhteessa kysyntään reilusti yli tarpeen.
Omalta kohdaltani tämän voi ajatella positiivisessä mielessä säästönä.
Koska moottoripyörä harrastuksen loppumisen johdosta, minulla on enempi aikaa rampata Venäjän puolella tankaamassa ja tekemässä kaikki tarpeelliset ostokset huomattavasti edullisemmin.
Viimeksi muokannut: juntti76; 16.11.2016 klo 11:12.
Eilen tuli haettua kolmas pyörä talouteen ensi kesää silmällä pitäen. Jos vero tulee olemaan n.300€ per pyörä niin eipä paljon naurata, varsinkin jos veroa ei saa poikki talven ajaksi. Noh jättää baari reissut väliin ja juo pussikaljaa baarikaljan sijaan niin vuoden aikana saattaa jopa päästä plussalle verotuksen suhteen, olkoon tämä omanlaista verosuunnittelua. Taas se tulee ilmeisesti todistettua, että KEPU PETTÄÄ AINA!
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985