Tämä maa menee koko ajan siihen suuntaan, että käyt kiltisti töissä, ylhäältä sanellaan ja kontrolloidaan tekemisesi, maksat tuhottomasti erilaisia veroja jotta tämä "fantastinen hyvinvointi valtio" pyörii. Muuta elämää ei ole jollet ole ns hyvempi osaisten porukassa.
Jossain foorumilla kitistään kyllä, mutta siihen se yleensä jääkin.
Kerro toki jos sulla on parempia ideoja sillä varmaa on, että tuo vero tulee. Sen verran järjetön se on ja sopii hyvin entisten aivopierujen jatkoksi.
Vaikka pitkälle pääsin vaikka en perille koskaan.
State of dystopia.
Ei kai tuossa nut käytännössä olla koko kukkaron sisältöä viemässä, sikäli kun olen ymmärtänyt niin kyse on suurinpiirtein "kavereiden kanssa taksikänni baareissa" -tasoisesta (=~500e) verosta parille mopolle? Ranteiden aukiviiltelyn voi jättää johonkin tärkeämpään. Tokihan tuokin ketuttaa mutta ei se nyt elämää lopeta normimopoilijalta.
Yrittäkää nyt löytää jotain positiivistakin niin ei syksy ala vituttaa normielämää enemmän
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Se 500e on monen pienituloisen mopoilijan vuosibudjetti tähän harrastukseen. Nyt se kaksinkertaistuisi.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mutta kenellä Martta ratsastaa?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Valtionvarainministeriön viisaat virkamiehet ovat taatusti todenneet ,ettei moottoripyörien verotuksessa ole mitään tolkkua.Siksi koska jos ajoneuvovero poistettaisiin niin uusia moottoripyöriä rekisteröitäisiin 3000 sijasta n.9000 vuosittain ja se taasen tarkoittaa että alv.kertymä olisi yhtäpaljon kuin ajoneuvovero+ alv. aikaisemmin yhteensä.Ja ettei uudehkojen pyörien omistajille tulisi kovin paha mieli pyöränsä arvonalentumasta , niin 2019 vuoden alusta ajoneuvoverottomille pyörille asetetaan hieman korkeampi vuotuinen käyttömaksu.Jos olen väärässä,olen pahemman kerran aliarvioinut virkamiesten ammattitaidon ja varsinkin asioiden esittelytaidon vastaavalle ministerille....
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
mä yritän olla kanssa sitä mieltä ettei edes suomalainen verottaja voi/pysty tekemään verosta sellaista että liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa verotettaisiin pelkästään sen olemassaolosta, eihän niin tehdä autoillekkaan.
nythän Trafi on jo ilmoittanut että koko ostohinnassa olevasta ajoneuvoverosta luovutaan samalla kun kilometrikorvaukset ym. poistetaan ja sitä myötä käyttöveromaksut nousevat myös, mielestäni on liian aikaista puhua koko veron tulemisesta ennekuin nähdään kokonaisuus ,millä tavalla asioita aletaan tulevaisuudessa hoitaa, toisaalta tyhmää verotajalta /medialta huudella keskeneräisistä asioista irrallaan...
tuskin edes suomessa otetaan vuodeksi kahdeksi erillistä käyttömaksua harrasteajoneuvoille ,joka sitten lopetettaisiin kun liikenteen kokonaisverouudistus on saatu valmiiksi ??
saatan olla jopa väärässä...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tästä saattaisi jopa olla jokin EU-direktiivi, joka kieltää moisen. Ken tietäisi?
Minulla ei ole sinänsä mitään sitä vastaan, että ajoneuvoveroa laajennetaan myös moottoripyöriin. Sitä vastaan sen sijaan on, että verolta ei voisi autojen tapaan välttyä poistamalla liikennekäytöstä. (Lisäksi minulla on ajoneuvoveroa vastaan ihan yleisellä tasolla sikäli, että ajoneuvoveron sijaan pitäisi verottaa polttoaineita sen sijaan, että arvotaan painon ja moottorin iskutilavuuden tai laskennallisten päästöjen perusteella jokin näennäinen saastevero riippumatta, että ajetaanko ajoneuvolla 1000km vai 60000km vuodessa, mutta tämä on eri keskustelu.)
Kaiken jatkuva verottaminen kokonaisuudessaan taas on keskimäärin ihan rektyymistä ja pitää kansakunnan kynttilää vakan alla. Suomen ongelma ei ole autovero, tai arvonlisävero, tai ansiotulovero, tai pääomatulovero, tai kiinteistövero, vaan se, että täällä on nuo kaikki. Pitäisi olla niin, että kulutusta verotettaisiin raskaammin, jos taas tuloja verotettaisiin kevyesti. Tai toisinpäin. Tai että kunnallisveron sijaan kunnat tulisivat toimeen kiinteistöverolla. Tai että autoilua kyllä verotettaisiin, mutta ruoan alv olisi 0%. Sen sijaan täällä saa aina maksaa jonkun veron, vaikka vain pieraisee. Ja niiden verojen kerääminenkin maksaa, joskus enemmän kuin veron koko tuotto. Verojärjestelmän pitäisi ideaalitilanteessa olla yksinkertainen ja tasapuolinen, sellainen että sen voisi kattavasti selittää yhdellä A4-arkilla.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Vastaava ministeri Berner liputtaa verotuksen kokonaisremontin puolesta, eli ollaan ottamassa liikennekaari malli käyttöön. Tässä mallissa autovero ja ajoneuvovero korvattaisiin uudella verolla, joka paremmin vastaisi käytön/päästöjen määrää.
Tätä uudistusta vasten prätkien, mönkiöiden ja veneiden väliaikainen verottaminen fiskaalisin perustein, eli omaisuusverona kuullostaa lyhytnäköiseltä ja täysin järjen vastaiselta.
Ajoneuvokanta halutaan uudistaa, mutta todellisuudessa tarjottu pakkovero toimisi päinvastoin.
Lex Soinin veroajatusten mukaan, herrojen huvikuunarit ja juppiskootterit verolle! Vain täysin "dorka" toimii näin. Toivottavasti työmies Putkonen on eri mieltä verosta.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Se 500e on monen pienituloisen mopoilijan vuosibudjetti tähän harrastukseen. Nyt se kaksinkertaistuisi.
Laskin tuossa aivan mielenkiinnosta tämän vuoden kustannukset moottoripyöräilystä ilman kaluston arvonalenemaa. Siis polttoaineet, vakuutukset, varustehankinnat ja huolto- ja varaosat. Näiden tietojen tarkistaminen kohdallani oli helppoa kun kaikki talouden kustannukset kirjataan taulukkolaskentaan. Nämä siis kolmelta pyörältä joilla kaikilla on tänä vuonna ajettu ja yhteinen kilometrimäärä on noin 14tkm.
Lopputulema oli noin 1600 euroa / vuosi. Nyt kun tähän lisätään tuleva vuotuinen mp-vero, oletetaan että se tässä tapauksessa olisi keskimäärin 200 euroa / pyörä eli yhteensä 600 euroa. Tämän jälkeen vuosikustannus onkin jo 2200 / v. Tarkoittaa sitä että moottoripyöräilyn kustannuksiin tulisi, minun kohdallani, korotusta 36,66%. Minusta tämä on aika paljon, etenkin kun se on kaikesta muusta taloutemme kulutuksesta pois.
Viimeksi muokannut: Patukka; 18.10.2016 klo 12:42.
https://m.youtube.com/watch?v=0j5sMNad0b0 "Pastori" puhuu asiaa...🙂
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Yamaha Tenere 1200 ZE -15.
Ostin reilu viikko sitten budjetti pyörän ajatuksena päästä edullisesti liikkumaan. Toistaiseksi mennään vielä laina varusteilla, mutta talven aikana olisi tarkoitus hankkia omat. Ensi kesänä kerron kyllä ainakin jossain täällä oman ajeluni kokonaiskustannuksista sisältäen kaikki prätkäilyyn liittyvät hankinnat. Vielä voi tietenkään kuin arvailla kokonaisuutta.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Tää ei nyt ole sulle heitetty, vaan tässä on loistava esimerkki matematiikan ja lukujen kiehtovuudesta.
Samoja lukuja voi esitellä eri tavoin, kulloisenkin tarkoituksenmukaisuuden pohjalta.
Ihan pomminvarma miina..... liian monelle.... on pyöritellä "sopivasti" ristiin prosentteja / euroja.
Liian moni unohtaa liian usein.... että vaan euroilla voi maksaa.
Jos "eurot ei natsaa"..... on aivan sama paljonko ja mihin suuntaan on prosentteja.
Sen verran helppo juttu, että on monelle liian vaikea.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY