Sivu: 21 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1119202122233171 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 3540:sta
  1. #601
    Lainaa Crnd kirjoitti Katso viesti
    Museovehkeissä nousee kyllä vuosikulut mukavasti, jos tämä niihinkin iskee. Itse ajan vuodessa ehkä kaksi lenkkiä ja vakuutusmaksut ovat erittäin pieniä. Ja jotkut onnelliset kun museokilvitettyjäkin omistavat 10+ kappaletta harrastuneisuuden ja pienien kulujen vuoksi, niin siinä saattaa vuosikulut pompsahtaa jo muutaman euron...
    Tuskinpa museovehkeitä verotetaan, kun ei niin tehdä autojenkaan kohdalla. Autojen verotushan on muutoinkin aivan eri sfääreissä kuin nyt tuleva moottoripyörien vero.
  2. #602
    Lainaa Matiaz kirjoitti Katso viesti
    Kuulin tänään tästä ideasta nostaa mopot ja veneet verolle: suunnitelma on saada 50 miljoonaa verotuloja tätä kautta. Ja autoverotushan halpenee samalla 136 miljoonaa euroa. Joten sekä auton että mopon omistaja saattaa jäädä tässä vielä voitolle.

    Muilla ajatuksia?
    Niin siis uudesta autosta ostettaessa maksettava vero laskee. Vuosittainen autosta maksettava ajoneuvovero nousee semmoisen 36 euroa ensi vuodelle.
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  3. #603
    Lainaa -TS- kirjoitti Katso viesti
    Niin siis uudesta autosta ostettaessa maksettava vero laskee. Vuosittainen autosta maksettava ajoneuvovero nousee semmoisen 36 euroa ensi vuodelle.
    Juu ja polttoainevero nousee 100 miljoonaa.. mutta joo yritin jotain positiivista tosta etsiä Miten toi polttoianeveron nousu sitten lasketaan, onko se niin että arvioidaan miten paljon bensaa tuodaan Suomeen vuodessa ja sitten jaetaan 100milj/vuoden polttoaineet = polttoaineen hinnannousu/litra. Vai mihin noi perustuu?

    Anyone?
    "-No one can be the source of your content. It lies within" - Faithless / Liontamer
  4. #604
    Lainaa redhat kirjoitti Katso viesti
    Tuskinpa museovehkeitä verotetaan, kun ei niin tehdä autojenkaan kohdalla. Autojen verotushan on muutoinkin aivan eri sfääreissä kuin nyt tuleva moottoripyörien vero.
    Luulen ettei kannata hirveästi verrata autopuolen verokohteluun, sehän perustuu käytön verottamiseen. Veneille ja kevyille maantiemoottoriajoneuvoille taas ollaan luomassa, ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, omistamiseen perustuvaa verojärjestelmää. Voi hyvinkin käydä niin, en sitä tietenkään toivo, että museoautojen ja museomoottoripyörien verokohtelu tulee olemaan erilaista.
  5. #605
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Matiaz kirjoitti Katso viesti
    Juu ja polttoainevero nousee 100 miljoonaa.. mutta joo yritin jotain positiivista tosta etsiä Miten toi polttoianeveron nousu sitten lasketaan, onko se niin että arvioidaan miten paljon bensaa tuodaan Suomeen vuodessa ja sitten jaetaan 100milj/vuoden polttoaineet = polttoaineen hinnannousu/litra. Vai mihin noi perustuu?

    Anyone?
    Bensaa ei varmaan Suomeen taideta tuoda, vaan se tehdään kai öljystä täällä? Eiköhän polttoaineiden kulutuksesta ole tarkat tiedot valtionvarainministeriössä, koska nykyiselläänkin bensan hinnasta veroa on suurin osa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #606
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Luulen ettei kannata hirveästi verrata autopuolen verokohteluun, sehän perustuu käytön verottamiseen.
    Mulle tulee 13 vuotta vanhasta 300 tkm ajetusta autosta reilun 300 euron lasku vuosittain. Ajan sillä vuodessa noin 6000 kilometriä. Samaan aikaan isäni ajaa 10 vuotta uudemmalla pienempipäästöisellä autolla 35000 kilometriä vuodessa ja selviää alle 160 euron vuosittaisella verolla. Että ei tämä minusta käytön verottamiseen perustu
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  7. #607
    Lainaa redhat kirjoitti Katso viesti
    Tuskinpa museovehkeitä verotetaan, kun ei niin tehdä autojenkaan kohdalla. Autojen verotushan on muutoinkin aivan eri sfääreissä kuin nyt tuleva moottoripyörien vero.
    Miten niin eri sfääreissä? Nykyisen auton käyttövero on vuodessa n. 280 €. meinaatko, että jos ajelen vuodessa prätkällä vain 2 kk liikenteessä, niin vero olisi alle 50 €. Älä unta näe. Kyllä ne sen 100 € ottaa vaikka mikä olisi. Vähintään. Ja enemmän jatkossa.
  8. #608
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Miten niin eri sfääreissä? Nykyisen auton käyttövero on vuodessa n. 280 €. meinaatko, että jos ajelen vuodessa prätkällä vain 2 kk liikenteessä, niin vero olisi alle 50 €. Älä unta näe. Kyllä ne sen 100 € ottaa vaikka mikä olisi. Vähintään. Ja enemmän jatkossa.
    Niin no mä katoin trafin sivuilta kaavan jolla autovero lasketaan painon mukaan, 5,5snt alkava 100kg/pvä. Tostahan se varmaan mielellään asetetaan kalliimmaksi koska mopot on niin keveitä mutta tolla kaavalla

    101-199 kg pyörä on 11snt/pvä x365 = 40€.. jos ajaa 6kk olisi tolla kaavalla 20€ vuosittainen maksu. Varmaan ne siihen kalliimman hinnan keksii..
    "-No one can be the source of your content. It lies within" - Faithless / Liontamer
  9. #609
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Aamen. Barrikadipäivä, mieluummin viikko ja mä olen messissä.

    Isossa kuvassa juaaltonen kävikin jo aapisen laidalla aiemmin. Valtion menobudjetti kasvaa ja on kasvanut kaikki nämä viimeiset lamavuodet. Valtionvelan määrä eksponentiaalisesti. Olisi kiva vähän simuloida millä verotusasteella tämä laiva kääntyy, ellei tuota kulupuolta aleta leikkaamaan tyyliin 10% vuodessa.

    Tätä seikkaa vastaan verokorotuksia vastaan on suorastaan kansalaisvelvollisuus taistella. Mitä kauemman odotamme, sitä kylmempi kyyti tulee olemaan. Ja se joka toteaa että kyl mul 150€ on maksaa, voit jäädä odottamaan seuraavaa 30 kohtaa jossa saat myös antaa sen 150€. Ja ensi vuonna enemmän.
    Kokeiltaisko suoraan pari viikkoa sillä "kriittisellä massalla" porukkaa..... ja kaikki kulkemiset "prolella"

    Olis muuten urbaaneilla alueilla pakka sekasempana kuin ikinä koskaan..... sota-aikaa lukuunottamatta....
    ja useimmat sirkuspellet sais "maistaa tilaamaansa" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #610
    Tuloverotus kevenee, kuuleman mukaan keskituloiselle jäis n. 200 enemmän käteen vuodessa.
    Huvilaiteverolla on tarkoitus kerätä 50 miljoonaa?
    Olisko tuo 50 M ollu suoraviivaisemmin kerättävissä säätämällä tuloveronkevennystä inasen pienemmäksi?
    Nyt tulee lisää hallintotyötä kun joutuu perustaa uuden veron.
    Lisäksi yht' äkkisesti, ennakoimattomasti iskettävä jyrkkä uusi vero ei kohtele kaikkia tasapuolisesti. Sikälikin pelkän tuloveron kaa pelaaminen olis ollu osalle kansaa pehmeämpi keino. Kun varmaan parin tai useemman laitteen omistavat kuitenkin suurimmalta osin keskiluokkaa eikä mitään eliittiä.

    Sit oma kysymyksesä on että vaikka 50 M on jo mainittavan arvoinen summa rahaa, niin muuttaako se valtiontalouden suuntaa mihinkään. Se aika mikä virkakoneistolta menee uuden veron saamiseen pystyyn, olis ollu parempi investoida Soten miettimiseen tai norminpurkutalkoisiin tai muuhun millä oikeasti laivaa käännetään.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  11. #611
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Tuloverotus kevenee, kuuleman mukaan keskituloiselle jäis n. 200 enemmän käteen vuodessa.
    Huvilaiteverolla on tarkoitus kerätä 50 miljoonaa?
    Olisko tuo 50 M ollu suoraviivaisemmin kerättävissä säätämällä tuloveronkevennystä inasen pienemmäksi?
    Nyt tulee lisää hallintotyötä kun joutuu perustaa uuden veron.
    Lisäksi yht' äkkisesti, ennakoimattomasti iskettävä jyrkkä uusi vero ei kohtele kaikkia tasapuolisesti. Sikälikin pelkän tuloveron kaa pelaaminen olis ollu osalle kansaa pehmeämpi keino. Kun varmaan parin tai useemman laitteen omistavat kuitenkin suurimmalta osin keskiluokkaa eikä mitään eliittiä.

    Sit oma kysymyksesä on että vaikka 50 M on jo mainittavan arvoinen summa rahaa, niin muuttaako se valtiontalouden suuntaa mihinkään. Se aika mikä virkakoneistolta menee uuden veron saamiseen pystyyn, olis ollu parempi investoida Soten miettimiseen tai norminpurkutalkoisiin tai muuhun millä oikeasti laivaa käännetään.
    Tämähän on jo viimeisen 10 vuoden ajalta hyvin tuttua touhua. Säädetään uusia himmeleitä jotta voidaan sanoa että on jotain tehty vaikka netto arvo säätämiselle on aika lähellä nollaa. Järki kadonnut jo jonkin aikaa sitten kotimaan politiikasta
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  12. #612
    Kun työn verotusta ei saa nostaa, niin pitää kehittää kaikkia muita maksuja ja sakkoja. Vaikka se kuinka monimutkaista ja kallista olisikin toteuttaa ja valvoa.
  13. #613
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Bensaa ei varmaan Suomeen taideta tuoda, vaan se tehdään kai öljystä täällä? Eiköhän polttoaineiden kulutuksesta ole tarkat tiedot valtionvarainministeriössä, koska nykyiselläänkin bensan hinnasta veroa on suurin osa.
    Kyllähän öljyparoni Anttonen tuo about puolet Suomen bensasta Ruotsista omalta jalostamoltaan Göteborgista. ABC, Shell ja St1 myyvät tuota Anttosen bensaa.

    Suomestahan viedään nykyisin bensaa paljon ulkomaille, kun Neste jalostaa sitä enemmän kuin saa tänne myytyä.

    Verotuksen kannalta yhdentekevää onko bensa jalostettu täällä vaiko jossain muualla.
  14. #614
    Hupiahan tämä vain on, mieluummin verotetaan moottoripyöriä, kuin säästetään terveydenhuollosta tai nostetaan päiväkotimaksuja.
    Retired
  15. #615
    Lainaa Matiaz kirjoitti Katso viesti
    Niin no mä katoin trafin sivuilta kaavan jolla autovero lasketaan painon mukaan, 5,5snt alkava 100kg/pvä. Tostahan se varmaan mielellään asetetaan kalliimmaksi koska mopot on niin keveitä
    Dieselkäyttöisiä moottoripyöriä on kuitenkin aika vähän. Ei nyt tule yhtäkään nyt mieleen, vaikka niitä on.
  16. #616
    Se tulee vielä pää vetävän käteen verokarhulle. Se minkä karhu tällä verolla kuvittelee saavansa, menetetään muiden verotulojen pienentymisenä. Todennäköisesti vieläpä niin, että menetys on suurempi kuin tuotto. Motskaritoimialan liikevaihto on muutenkin käytännössä puolittunut muutamassa vuodessa. Voisiko näissä olosuhteissa tehdä mitään typerämpää kuin ruoskia kokonaista toimialaa uudella verolla? Nojaa, jospa nokitettaisiin vuosikatsastuksilla.

    Muutenkin aika kaistapäisiä koko budjetin veroesitykset. Isoja otsikoita repäistään siitä, että tuloverotus kevenee ja joku veronmaksajien keskusliitto elvistelee että keskituloisen palkansaajan ostovoima kasvaa kolmetoista pilkku kaksikymmentäseitsemän euroa kuukaudessa. Kumma kyllä, laskelmasta on unohdettu se toinen puoli. Kun polttoaine-, ajoneuvo-, kiinteistö-, energia-, valmiste- ym. kulutusverot kaikki nousevat ja pari uuttakin just keksittiin juppiskoottereille ja ökypurtiloille, niin lopputulos on, että ullatuus: ei se ostovoima oikeasti kasvanutkaan, vaan kävikin just päinvastoin ja kokonaisveroaste ihan vaan pikkuisen taas nousi. Ja talous jatkaa näivettymistään. Ainoa noususuunnassa oleva käyrä on vitutuskäyrä niillä, jotka tämän lystin maksavat.

    Mikähän siinä on, kun nykyään uutisia lukiessa jää yhä useammin sellainen vaikutelma, että muumit ovat kertakaikkiaan karanneet laaksosta ja jäljellä on pelkkiä hattivatteja hillotolpalle pyrkimässä?
    High Stuck Are Wit To
  17. #617
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Soini ainakin otti kunnian itselleen "Kuunari ja juppivesiskoottereiden" verottamisesta. Lex Lindström taas 60 kymppisten eläkkeellepääsystä.

    Budjettisivua kun käännettiin, niin näitten veneiden ja motskareiden 50 miljoonan verottaminen kanavoitiinkin keskustan maanviljeliöille 50 miljoonan tueksi.

    Miksi ihmeessä maataloustuotteita subventoidaan veromaksajien tuilla vietäväksi venäjälle ja maailmalle, samalla kun elämme velaksi!

    Kyllä kaapeista löytyy vielä paljon luurankoja.....
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  18. #618
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Soini ainakin otti kunnian itselleen "Kuunari ja juppivesiskoottereiden" verottamisesta. Lex Lindström taas 60 kymppisten eläkkeellepääsystä.
    Hupikuunarit ja juppiskootterit. Äänestin persut hallitukseen, mutta voin kertoa, että en mielisairauden(katolisuus) vaivaaman Soinin takia. Ainoastaan niiden takia, jotka olisivat sulkeneet rajat schengen-maista tulevilta maahantunkeutujilta. Ilman tätä yli miljardin euron kokonaiskustannuksiin yltävää pelleilyä budjettiriihet olisivat hieman toisenlaisia. Motoristia ja perheenisää miellyttävämpiä. En ymmärrä, minne kaikki ballsit omaavat persut on kadonneet. Halla-aho tekee omaa tärkeää työtään Brysselissä, mutta siihen se sitten jääkin. Demokraattiset lakimiehet ja Vapaamuurarit laittavat ilmeisesti niin pahasti kapuloita rattaisiin.
  19. #619
    Mikä järki tässä on muutenkin?

    Höllätään tuloverotusta jotta jengille jää lapaan enemmän rahaa ostaa halvempia tuotteita(suoraan) ulkomailta,samalla nostetaan veroja jotka nostavat suomalaisten tuotteiden hintaa(esim polttoainevero).
    Olis käyttänyt hölläämisen vaikka alvin laskuun niin laskisi suomalaisten ja suomessa myytävien tuotteiden hinta.
    Koko homma on muutenkin yhtä sumutusta,laskin että samoilla tuloilla ensi vuonna maksan 400e enemmän veroa/maksuja kuin tänä vuonna.
    Jumalauta tänä vuonna maksanut henkilökohtaisesti 500e lupamaksuja trafille että saan tehdä duuniani,firma kustansi kurssit muutaman tuhannen euron edestä.

    Suomessa kun ollaan iät ja ajat jaariteltu että maailman paras maa asua.Joku voisi sitten kertoa sen matemaattisen yhtälön miksi maailman paras maa on väestötiheydeltään maailman pienimpiä.Tänne kun voi kumminkin saapua mistäpäin maailmaa tahansa tekemään duunia tai vähintäänkin nostamaan maailman parasta sosiaaliturvaa.
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  20. #620
    Lainaa MCL kirjoitti Katso viesti
    Suomessa kun ollaan iät ja ajat jaariteltu että maailman paras maa asua.Joku voisi sitten kertoa sen matemaattisen yhtälön miksi maailman paras maa on väestötiheydeltään maailman pienimpiä.
    Oli. Ja on vieläkin tietyillä mittareilla mitattuna. Ja juuri pienen väestön takia joka suhteessa tuotti paljon.
    Vaan eipä tuota enää. Huoltosuhde heikkenee, kunnes ei ole varaa maksaa kenellekään lorvimisesta.
  21. #621
    Trafin rekisterissä on monta haamupyörää. Viime syksyyn asti rekisterissä olevien pyörien määrä kasvoi lähes monotonisesti. Kun huhuja verosta alkoi liikkua, 20000 pyörää katosi rekisteristä.

    ajkanta.png

    Suomessa on myyty viimeisen 50 vuoden aikana n. 220000 pyörää (lähde: Trafi: Ensirekisteroinnit_ajoneuvolajeittain_vuosina_1966-2015.pdf ). Ilmeisesti vain kolaripyörät on poistettu rekisteristä, loput ovat jääneet roikkumaan koska siitä ei ole ollut kustannuksia. Jos pyöräkannan kulumisesta johtuva "puoliintumisaika" olisi 15 vuotta, niin ajokuntoisia pyöriä olisi n. 100000.

    Jos ajatellaan, että sama ongelma koskee venerekisteriä, niin satasen sijaan pitäisi pulittaa 2-300 euroa että 50 miljoonaa olisi kasassa.
    Viimeksi muokannut: kaistapää; 03.09.2016 klo 04:00.
  22. #622
    Tässä vähän esimakua lehdestä poimittuna:
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...7.html?ref=rss
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  23. #623
    Vakuutusyhtiöillä on tieto, kuinka monta pyörää on oikeasti liikenteessä (pyörät joissa on voimassaoleva liikennevakuutus). Tuskin tuota 232000 kpl.
  24. #624
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Tässä vähän esimakua lehdestä poimittuna:
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...7.html?ref=rss
    Kivaa. Aletaan verottamaan väännön mukaan. Onneksi olkoon customi ja hd-kuskit.
    Luulin, että päästöperusteisessa ajoneuvoverossa ei ole mitään järkeä, mutta nythän se myrkyn lykkäsi. Ei jumalauta.
    Viimeksi muokannut: Suiza1400; 03.09.2016 klo 08:46.
  25. #625
    Hmm.. meilläkin faijan kanssa yhteensä pyöriä ööö... n. 8 kpl jotka kyllä rekisterissä mutta viimeiseen viiteen vuoteen näistä on parhaimmillaankin kerrallaan liikenteessä ollut kolme kappaletta. Tälläkin hetkellä vain kaksi ja loput poistettuna tilapäisesti liikenteestä. Luulen vastaavia talleja löytyvän aika monta ja varmasti sellaisiakin paketteja on hyllyissä joista on otettu vain runkonumero ja paperit talteen.

    Toki jos vero juoksee vaikka on poistettuna liikenteestä niin laskelmat toimivat mutta muuten tässä jo haukataan aika paljon.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  26. #626
    Lainaa antti kirjoitti Katso viesti
    Toki jos vero juoksee vaikka on poistettuna liikenteestä niin laskelmat toimivat mutta muuten tässä jo haukataan aika paljon.
    Aika paukku jos vero maksettaisiin myös liikennekäytöstä poistetuista eli liikkeissä seisovista... esimerkkinä vaikka Aarbike, jolla 149 pyörää varastossa.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  27. #627
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Sit oma kysymyksesä on että vaikka 50 M on jo mainittavan arvoinen summa rahaa, niin muuttaako se valtiontalouden suuntaa mihinkään. Se aika mikä virkakoneistolta menee uuden veron saamiseen pystyyn, olis ollu parempi investoida Soten miettimiseen tai norminpurkutalkoisiin tai muuhun millä oikeasti laivaa käännetään.
    Pointtihan on siinä että laajennetaan veropohjaa, kerätään veroja useammasta eri kohteesta ja kun se systeemi on kerran luotu, on jatkossa helppo vain kiristää kertoimia

    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Dieselkäyttöisiä moottoripyöriä on kuitenkin aika vähän. Ei nyt tule yhtäkään nyt mieleen, vaikka niitä on.
    Oiskos tässä ainakin yksi, muitakin toki on: http://www.mpmaailma.fi/moottoripyor...00-diesel/2013

    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Kivaa. Aletaan verottamaan väännön mukaan. Onneksi olkoon customi ja hd-kuskit.
    Anteeksi, mutta jutussa taidettiin puhua tehosta, verotus menee tehojen mukaan = mitä tehokkaampi peli, sen korkeampi on "hupikerroin" ja sitä rajumpi on myös verokin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  28. #628
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Tässä vähän esimakua lehdestä poimittuna:
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...7.html?ref=rss
    Moottorin koon mukaan verottaminen osoittaa paitsi ymmärryksen, myös mielikuvituksen puutetta. Toki varmaan iskutilavuuden ja kulutuksen väliltä löydetään joku korrelaatio, mutta ajo- ja ajoneuvomääristä johtuen tuolla nyt ei ole vaikutusta yhtään mihinkään.

    Parempia speksejä olisi mielestäni vaihdepolkimen pituus, akseliväli tai nopeusmittarin maksiminäyttämä.

    Voi tosin olla, että Soini ei olekaan niin tyhmä kuin antaa ymmärtää: ehkä seuraavien vaalien alla iskutilavuusperusteinen vero muutetaan määräytymään tyyppikilpeen printatun desibelimäärän mukaan!
  29. #629
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Pointtihan on siinä että laajennetaan veropohjaa, kerätään veroja useammasta eri kohteesta ja kun se systeemi on kerran luotu, on jatkossa helppo vain kiristää kertoimia


    Oiskos tässä ainakin yksi, muitakin toki on: http://www.mpmaailma.fi/moottoripyor...00-diesel/2013


    Anteeksi, mutta jutussa taidettiin puhua tehosta, verotus menee tehojen mukaan = mitä tehokkaampi peli, sen korkeampi on "hupikerroin" ja sitä rajumpi on myös verokin
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...7.html?ref=rss

    Tuosta lausunnosta ei kyllä selkeästi ota selvää mitä kyseinen virkamies tarkoittaa, hänellä ei selvästikään ole moottoritekniikan tuntemusta. Mutta jos tuota jotenkin yrittäisi tulkita niin hän varmaankin tarkoittaa että moottoripyöriä verotettaisiin kuutiotilavuuden mukaan veneitä taas tehon mukaan. Veneiden osalta näin koska niiden moottoreissa pääsääntöisesti ilmoitetaan koneteho, ei kuutiotilavuutta. Veneiden verotuksen konetehon alarajana hän on varmaankin tarkoittanut 5,5hv ei 55hv. Tämä voi olla myös toimittajan moka.

    Mutta kyllä 100 - 150 euroa vuosittaista veroa on aika paljon siitä hyvästä että omistaa moottoripyörän vaikkei sillä ajaisikaan.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 03.09.2016 klo 11:25.
  30.  
  31. #630
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Oiskos tässä ainakin yksi, muitakin toki on: http://www.mpmaailma.fi/moottoripyor...00-diesel/2013
    Ei tuo kyllä dieseliä polta.
Sivu: 21 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1119202122233171 ... ViimeinenViimeinen