Juu ja polttoainevero nousee 100 miljoonaa.. mutta joo yritin jotain positiivista tosta etsiäMiten toi polttoianeveron nousu sitten lasketaan, onko se niin että arvioidaan miten paljon bensaa tuodaan Suomeen vuodessa ja sitten jaetaan 100milj/vuoden polttoaineet = polttoaineen hinnannousu/litra. Vai mihin noi perustuu?
Anyone?
"-No one can be the source of your content. It lies within" - Faithless / Liontamer
Luulen ettei kannata hirveästi verrata autopuolen verokohteluun, sehän perustuu käytön verottamiseen. Veneille ja kevyille maantiemoottoriajoneuvoille taas ollaan luomassa, ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, omistamiseen perustuvaa verojärjestelmää. Voi hyvinkin käydä niin, en sitä tietenkään toivo, että museoautojen ja museomoottoripyörien verokohtelu tulee olemaan erilaista.
Mulle tulee 13 vuotta vanhasta 300 tkm ajetusta autosta reilun 300 euron lasku vuosittain. Ajan sillä vuodessa noin 6000 kilometriä. Samaan aikaan isäni ajaa 10 vuotta uudemmalla pienempipäästöisellä autolla 35000 kilometriä vuodessa ja selviää alle 160 euron vuosittaisella verolla. Että ei tämä minusta käytön verottamiseen perustu![]()
Honda Magna 750C -99
Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
Niin no mä katoin trafin sivuilta kaavan jolla autovero lasketaan painon mukaan, 5,5snt alkava 100kg/pvä. Tostahan se varmaan mielellään asetetaan kalliimmaksi koska mopot on niin keveitä mutta tolla kaavalla
101-199 kg pyörä on 11snt/pvä x365 = 40€.. jos ajaa 6kk olisi tolla kaavalla 20€ vuosittainen maksu. Varmaan ne siihen kalliimman hinnan keksii..
"-No one can be the source of your content. It lies within" - Faithless / Liontamer
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuloverotus kevenee, kuuleman mukaan keskituloiselle jäis n. 200 enemmän käteen vuodessa.
Huvilaiteverolla on tarkoitus kerätä 50 miljoonaa?
Olisko tuo 50 M ollu suoraviivaisemmin kerättävissä säätämällä tuloveronkevennystä inasen pienemmäksi?
Nyt tulee lisää hallintotyötä kun joutuu perustaa uuden veron.
Lisäksi yht' äkkisesti, ennakoimattomasti iskettävä jyrkkä uusi vero ei kohtele kaikkia tasapuolisesti. Sikälikin pelkän tuloveron kaa pelaaminen olis ollu osalle kansaa pehmeämpi keino. Kun varmaan parin tai useemman laitteen omistavat kuitenkin suurimmalta osin keskiluokkaa eikä mitään eliittiä.
Sit oma kysymyksesä on että vaikka 50 M on jo mainittavan arvoinen summa rahaa, niin muuttaako se valtiontalouden suuntaa mihinkään. Se aika mikä virkakoneistolta menee uuden veron saamiseen pystyyn, olis ollu parempi investoida Soten miettimiseen tai norminpurkutalkoisiin tai muuhun millä oikeasti laivaa käännetään.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Kun työn verotusta ei saa nostaa, niin pitää kehittää kaikkia muita maksuja ja sakkoja. Vaikka se kuinka monimutkaista ja kallista olisikin toteuttaa ja valvoa.
Kyllähän öljyparoni Anttonen tuo about puolet Suomen bensasta Ruotsista omalta jalostamoltaan Göteborgista. ABC, Shell ja St1 myyvät tuota Anttosen bensaa.
Suomestahan viedään nykyisin bensaa paljon ulkomaille, kun Neste jalostaa sitä enemmän kuin saa tänne myytyä.
Verotuksen kannalta yhdentekevää onko bensa jalostettu täällä vaiko jossain muualla.
Hupiahan tämä vain on, mieluummin verotetaan moottoripyöriä, kuin säästetään terveydenhuollosta tai nostetaan päiväkotimaksuja.
Retired
Se tulee vielä pää vetävän käteen verokarhulle. Se minkä karhu tällä verolla kuvittelee saavansa, menetetään muiden verotulojen pienentymisenä. Todennäköisesti vieläpä niin, että menetys on suurempi kuin tuotto. Motskaritoimialan liikevaihto on muutenkin käytännössä puolittunut muutamassa vuodessa. Voisiko näissä olosuhteissa tehdä mitään typerämpää kuin ruoskia kokonaista toimialaa uudella verolla? Nojaa, jospa nokitettaisiin vuosikatsastuksilla.
Muutenkin aika kaistapäisiä koko budjetin veroesitykset. Isoja otsikoita repäistään siitä, että tuloverotus kevenee ja joku veronmaksajien keskusliitto elvistelee että keskituloisen palkansaajan ostovoima kasvaa kolmetoista pilkku kaksikymmentäseitsemän euroa kuukaudessa. Kumma kyllä, laskelmasta on unohdettu se toinen puoli. Kun polttoaine-, ajoneuvo-, kiinteistö-, energia-, valmiste- ym. kulutusverot kaikki nousevat ja pari uuttakin just keksittiin juppiskoottereille ja ökypurtiloille, niin lopputulos on, että ullatuus: ei se ostovoima oikeasti kasvanutkaan, vaan kävikin just päinvastoin ja kokonaisveroaste ihan vaan pikkuisen taas nousi. Ja talous jatkaa näivettymistään. Ainoa noususuunnassa oleva käyrä on vitutuskäyrä niillä, jotka tämän lystin maksavat.
Mikähän siinä on, kun nykyään uutisia lukiessa jää yhä useammin sellainen vaikutelma, että muumit ovat kertakaikkiaan karanneet laaksosta ja jäljellä on pelkkiä hattivatteja hillotolpalle pyrkimässä?![]()
High Stuck Are Wit To
Soini ainakin otti kunnian itselleen "Kuunari ja juppivesiskoottereiden" verottamisesta. Lex Lindström taas 60 kymppisten eläkkeellepääsystä.
Budjettisivua kun käännettiin, niin näitten veneiden ja motskareiden 50 miljoonan verottaminen kanavoitiinkin keskustan maanviljeliöille 50 miljoonan tueksi.
Miksi ihmeessä maataloustuotteita subventoidaan veromaksajien tuilla vietäväksi venäjälle ja maailmalle, samalla kun elämme velaksi!
Kyllä kaapeista löytyy vielä paljon luurankoja.....
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Hupikuunarit ja juppiskootterit. Äänestin persut hallitukseen, mutta voin kertoa, että en mielisairauden(katolisuus) vaivaaman Soinin takia. Ainoastaan niiden takia, jotka olisivat sulkeneet rajat schengen-maista tulevilta maahantunkeutujilta. Ilman tätä yli miljardin euron kokonaiskustannuksiin yltävää pelleilyä budjettiriihet olisivat hieman toisenlaisia. Motoristia ja perheenisää miellyttävämpiä. En ymmärrä, minne kaikki ballsit omaavat persut on kadonneet. Halla-aho tekee omaa tärkeää työtään Brysselissä, mutta siihen se sitten jääkin. Demokraattiset lakimiehet ja Vapaamuurarit laittavat ilmeisesti niin pahasti kapuloita rattaisiin.
Mikä järki tässä on muutenkin?
Höllätään tuloverotusta jotta jengille jää lapaan enemmän rahaa ostaa halvempia tuotteita(suoraan) ulkomailta,samalla nostetaan veroja jotka nostavat suomalaisten tuotteiden hintaa(esim polttoainevero).
Olis käyttänyt hölläämisen vaikka alvin laskuun niin laskisi suomalaisten ja suomessa myytävien tuotteiden hinta.
Koko homma on muutenkin yhtä sumutusta,laskin että samoilla tuloilla ensi vuonna maksan 400e enemmän veroa/maksuja kuin tänä vuonna.
Jumalauta tänä vuonna maksanut henkilökohtaisesti 500e lupamaksuja trafille että saan tehdä duuniani,firma kustansi kurssit muutaman tuhannen euron edestä.
Suomessa kun ollaan iät ja ajat jaariteltu että maailman paras maa asua.Joku voisi sitten kertoa sen matemaattisen yhtälön miksi maailman paras maa on väestötiheydeltään maailman pienimpiä.Tänne kun voi kumminkin saapua mistäpäin maailmaa tahansa tekemään duunia tai vähintäänkin nostamaan maailman parasta sosiaaliturvaa.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Trafin rekisterissä on monta haamupyörää. Viime syksyyn asti rekisterissä olevien pyörien määrä kasvoi lähes monotonisesti. Kun huhuja verosta alkoi liikkua, 20000 pyörää katosi rekisteristä.
ajkanta.png
Suomessa on myyty viimeisen 50 vuoden aikana n. 220000 pyörää (lähde: Trafi: Ensirekisteroinnit_ajoneuvolajeittain_vuosina_1966-2015.pdf ). Ilmeisesti vain kolaripyörät on poistettu rekisteristä, loput ovat jääneet roikkumaan koska siitä ei ole ollut kustannuksia. Jos pyöräkannan kulumisesta johtuva "puoliintumisaika" olisi 15 vuotta, niin ajokuntoisia pyöriä olisi n. 100000.
Jos ajatellaan, että sama ongelma koskee venerekisteriä, niin satasen sijaan pitäisi pulittaa 2-300 euroa että 50 miljoonaa olisi kasassa.
Viimeksi muokannut: kaistapää; 03.09.2016 klo 04:00.
Tässä vähän esimakua lehdestä poimittuna:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...7.html?ref=rss
BMW R 35
BMW R 1100RS
Vakuutusyhtiöillä on tieto, kuinka monta pyörää on oikeasti liikenteessä (pyörät joissa on voimassaoleva liikennevakuutus). Tuskin tuota 232000 kpl.
Hmm.. meilläkin faijan kanssa yhteensä pyöriä ööö... n. 8 kpl jotka kyllä rekisterissä mutta viimeiseen viiteen vuoteen näistä on parhaimmillaankin kerrallaan liikenteessä ollut kolme kappaletta. Tälläkin hetkellä vain kaksi ja loput poistettuna tilapäisesti liikenteestä. Luulen vastaavia talleja löytyvän aika monta ja varmasti sellaisiakin paketteja on hyllyissä joista on otettu vain runkonumero ja paperit talteen.
Toki jos vero juoksee vaikka on poistettuna liikenteestä niin laskelmat toimivat mutta muuten tässä jo haukataan aika paljon.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Pointtihan on siinä että laajennetaan veropohjaa, kerätään veroja useammasta eri kohteesta ja kun se systeemi on kerran luotu, on jatkossa helppo vain kiristää kertoimia
Oiskos tässä ainakin yksi, muitakin toki on: http://www.mpmaailma.fi/moottoripyor...00-diesel/2013
Anteeksi, mutta jutussa taidettiin puhua tehosta, verotus menee tehojen mukaan = mitä tehokkaampi peli, sen korkeampi on "hupikerroin" ja sitä rajumpi on myös verokin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Moottorin koon mukaan verottaminen osoittaa paitsi ymmärryksen, myös mielikuvituksen puutetta. Toki varmaan iskutilavuuden ja kulutuksen väliltä löydetään joku korrelaatio, mutta ajo- ja ajoneuvomääristä johtuen tuolla nyt ei ole vaikutusta yhtään mihinkään.
Parempia speksejä olisi mielestäni vaihdepolkimen pituus, akseliväli tai nopeusmittarin maksiminäyttämä.
Voi tosin olla, että Soini ei olekaan niin tyhmä kuin antaa ymmärtää: ehkä seuraavien vaalien alla iskutilavuusperusteinen vero muutetaan määräytymään tyyppikilpeen printatun desibelimäärän mukaan!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...7.html?ref=rss
Tuosta lausunnosta ei kyllä selkeästi ota selvää mitä kyseinen virkamies tarkoittaa, hänellä ei selvästikään ole moottoritekniikan tuntemusta. Mutta jos tuota jotenkin yrittäisi tulkita niin hän varmaankin tarkoittaa että moottoripyöriä verotettaisiin kuutiotilavuuden mukaan veneitä taas tehon mukaan. Veneiden osalta näin koska niiden moottoreissa pääsääntöisesti ilmoitetaan koneteho, ei kuutiotilavuutta. Veneiden verotuksen konetehon alarajana hän on varmaankin tarkoittanut 5,5hv ei 55hv. Tämä voi olla myös toimittajan moka.
Mutta kyllä 100 - 150 euroa vuosittaista veroa on aika paljon siitä hyvästä että omistaa moottoripyörän vaikkei sillä ajaisikaan.
Viimeksi muokannut: Patukka; 03.09.2016 klo 11:25.