Saapa nähhä lisääntyykö sit kikkailu aina kauden ajaksi rekisteröinneissä. Ottaa vehkeen kokonaan liikennekäytöstä pois talven ajaksi ja keväällä uudelleen papereihin. Jos tämä toimenpide maksaa sen 8€ ja sillä säästää vuotuisessa ajoneuvoveron määrässä niin laittaa miettimään. Tietenkin kuvaan astuu myös vakuutusten hinnat ja bonusten kertymättömyys...vaikeita asioita. Eihän tuo esim. 100€ käyttömaksu välttämättä vararikkoon vie, mutta tämmöisellä työttömällä jokainen euro on poissa ruoasta ja muista jokapäiväisistä tarpeista. Ei sinänsä määrä kiukuta mutta nuo Periaatteet...kulkuneuvoilla ja liikenteellä rahoitetaan nykyään kaikessa muodossaan jo niin paljon Suomea, eikö mikään riitä? Prkl sanon minä. Suomesta on tulossa hyvin nopeasti maailman kallein maa jossa ihmisten ostovoima on ihan olematon suhteessa muuhun maailmaan. Oishan tuossa tuo Ruotsi tietty 25km päässä...
Kawasaki ZX10R 2005
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ja kohta annetaan herra Jytkyn johdolla uusi rahaerä kreikkaan. Kyllä tuntuu oikeudenmukaiselta taas tämä touhu.![]()
Oy Suomi Ab otti vastuuta Kreikan toheloinnista x miljardia, siis lainasi rahaa maailmalta ja kasvatti omaa velkaansa. Osana tätä hintalappua ollaan nyt tässä jamassa.
Itse ajan 15v vanhalla laitteella, jonka arvo max 2000e. Oikeasti joutuu miettimään, kannattaako tuosta rohjosta alkaa maksamaan käyttömaksua. Riippuu nyt veron suuruudesta, vaikutusta on kuitenkin seuraavan pyörän hankintaan.
Tuon 50milj/e olisi helposti kasannut pääomatuloista. Ainakaan yhtään uutista ei ole näkynyt, että osinkotulojen verotusta nostettaisiin.
Kyllä, pääomatuloverot olisi pitänyt yhtenäistää ansiotuloverotuksen kanssa. Vähätuloisemmat saisivat pienetkin pääomatulonsa pienemmällä prosentilla, mutta nää rikkaat, jotka pystyy kikkailemaan ja tekemään verosuunnittelua, olis menettäneet tämän puoliharmaan mahdollisuuden.
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Pääomatulot nyt on viimeinen paikka missä veroja voi vielä nostaa. Tässä maassa on kummallinen käsitys että pääomatulot ovat jotain ylimääräistä rahaa mitä saa vain keinottelijat ja muut kusipäät. Voi nykyisetkin vähäiset investoinnit loppua aika nopeasti jos vielä rankaistaan niitä jotka riskeeraavat omaisuuttaan sijoitusten muodossa. Moottoripyörien ja veneiden verotus on sinänsä ihan ok kunhan verot olisivat kohtuulliset per laite. Enemmän mua harmittaisi katsastuspakko kuin käyttövero.
Cb600f Hornet
Pääomaveron korotus menee myös automaattisesti jo liian korkeisiin vuokriin.
Kawasaki versys 1000 -16
Bmw f800gs -15
Kawasaki vn900 classic -08
Suzuki gsx 1400 -07
Yamaha dragstar 1100 classic -00
Ymmärrän, minä olen taas työtön, pyörä seissyt n.2 vuotta....
Joo tuossa on kyllä kiteytetty aika hyvin. Osa tuosta on myös ahneutta, vakuutuspetosten takia...
Joo joo, ne vain puhuu ja puhuu. On se vuotuinen pakolaiskiintiö ja nyt puhuttiin viimeksi että 35 000 työtöntä ulkomaista pitäisi ottaa lisää, siihen vuotuinen pakolaiskiintiö. Niin kuin täälläkin ollut puhetta ja joku insinööri on sanonut, että jos kaikki se vero mikä peritään ajoneuvoista, käytettäisiin riittäisi kattamaan tiestön kulut, mutta kun sieltä on helppo leikkaa ja käyttää ne muihin, esim tähän hyvinvointiin, että työttömillä olisi hyvä oltavat, kun vuokrat nousevat jne jne..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Muistan joskus nuorempana kun ajatteli että kun bonukset kasvaa niin vakuutuksen saa isoon pyörään halvalla.
Vaan nykyään se menee niin että seuraavalle kaudelle säästät vakuutuksissa bonusten nousun myötä 10%, niin muidem tekijöiden ansiosta harrastus kallistuukin 15%JNE..
Ja niinkuin tuolla joku mainitsikin että mukava homma jos omistaa neljä pyörää mutta on yhdellä vaan ajossa.. Niimpä, en ole kokeillut mutta voisi kuvitella että samaan aikaan neljällä pyörällä ajaminen olisi aika vittumaista. Ajat yhdellä ja maksat neljästä.
Siinähän saisi yksi kusipäärunkkari valtiolta hyvän työpaikan kun alkaisi vahtaamaan pyörien kilometrilukemia ja verotus tulisi sen mukaan paljonko ajat. Vakuutuksiinhan tätä yritetään jo ajaa läpi.
Voi herra virkailija laittaa sitten vaikka jonkun vitun hienon sinetin mittarivaijeriin ettei maailman pahin kriminaali eli motoristi vaan sörki sitä.
Sakkojen korotuksen ymmärrän, se on jokaisen oma valinta ja moka jos gyy sattuu vastaan kun avaa kerran sitä urkua, kerran kesässä sunnuntaipäivänä auringon paistaessa ja majakkavalo kypärässä.
Plaah..
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Perustelkaa mulle, miksei se rikesakko voisi olla 10 000 €? Sehän on ihan oma valinta, jos ajaa ylinopeutta/ tekee muun rikesakkoon oikeuttavan rikkeen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sen vuoksi, että rangaistuksen pitää olla suhteessa rikokseen ja sen vuoksi, että rikesakon aiheuttavaan rikkeeseen voi syyllistyä myös vahingossa esim ajamalla jonon keskellä lomaliikenteessä mutta unohtamalla jarruttaa tolpan kohdalla. Tämä "omenavarasta ei ammuta"-sääntö on tosin rahankeruukiimassa hieman unohtunut.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ylinopeus on tappava rikos viimeksi kun katsoin Trafin sivuja. Miksei ihmisiä laiteta linnaan? Jumalauta.
Päiväsakkokin vois olla samoin tein bruttokuukausiansion suuruinen. Mitä tällaista hivuttelua harrastamaan. Laitetaan asiat sitten kerralla järjestykseen, jos tällainen strategia on toimivaksi katsottu.
Millos rikesakkoja viimeksi säädettiin? Onko sen jälkeen nettotulot kansalaisilla tuplaantuneet, vai katsotaanko teot nyt vakavammiksi? Missä peruste?
Sama tietty koskee päiväsakkoja, paitsi noihan nyt seuraa tuloja per automatic, joten nousevat siinä mukana. Ovatko päiväsakkoihin oikeuttavat teot nyt sitten katsottu vakavimmiksi kuin aiemmin?
Sakkojen rahastuskortti lyötiin nyt lujaa pöytään, mutta takuulla kukkahatut vielä hymistelevät. Olisi kiinnostavaa tietää, missä heidän näkemys sopivasta summasta on. Jos kymppitonni on liikaa, niin mites tonni?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sakkojen tarkoituksenahan ei suinkaan ole rahan kerääminen, mikä on moneen kertaan viranomaisen suulla todettu. Epäilemättä siis korotettu sakkomaksu palautetaan tilillesi heti, kun olet läksysi oppinut.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No edellinen hallitushan räpläili pieniä puroja ja niin edespäin neljä vuotta, lopputulos on että bkt on laskenut kolme vuotta putkeen ja velkaa otetaan edelleen 10mrd/v. Ehkä seinä antaa periksi kun tarpeeksi montaa kertaa lyö siihen päänsä, mene ja tiedä.
E: Sitä kymppiä ei muuten välttämättä tarvi säästää, asia ratkeaa myös tienaamalla kympin enemmän. Ihan näin pienenä näkökulman muutoksena.
Viimeksi muokannut: Ratt; 27.05.2015 klo 21:28.
Auton käyttömaksuun lisää veroa... mopon käyttöön lisää... taitaa olla kohta niin jotta motoristit ajaa suomen vanhimmalla autokalustolla kun jostain sitä pitää säästää kun hakevat vielä nollakorotuksia palkkoihin........
Kannattaiskohan nyt halvan veron aikaan ostaa hyvä hirttoköysi, jos sille tulee joskus käyttöä... ennenkuin verottavat sitäkin liikaa????
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Monesti motoristi on vielä kaiken lisäksi moniottelija, että auton ja rätkän lisäksi saattaapi löytöä vene, kelkka, toinen rätkä, toinen auto.
Joten kulkuneuvottomat kansalaiset voisi alkaa heitellä ruusun terälehtiä kulkureitin varrelle, kun keskiluokan kovin veronmaksaja on liikenteessä.
Kalevassa noin:
Hallitusneuvotteluissa päätettiin, että sakotusta kiristetään tuntuvasti. Rikesakkojen määrää kaksinkertaistetaan ja yläraja nostetaan 115 eurosta 230 euroon. Lisäksi liitännäisen menettämisseuraamuksen, esimerkiksi yksityisomaisuuden ottaminen valtion haltuun, yläraja nousee 1 000 eurosta 2 000 euroon.
Sakotuksen kiristämistä perustellaan sillä, että rikesakkojen euromääriä on viimeksi tarkistettu yli 15 vuotta sitten. Hallituksen esityksen mukaan kaksinkertaistettunakin rikesakkojen taso jää yleiseurooppalaisessa tarkastelussa alhaiselle tasolle.
Rikesakkoja annetaan vuosittain noin 300 000 kappaletta. Kiristyksen koskevat etenkin autoilijoita, sillä rikesakkoja kirjoitetaan lähinnä liikennerikkomuksista.
Myös päiväsakkoihin tulee tuntuva kiristys. Aiemmin päiväsakon määrä laskettiin sakotettavan kuukausituloista siten, että yksi päiväsakko on noin kuudeskymmenesosa keskimääräisestä kuukausituloista.
Jatkossa päiväsakko on yksi kolmaskymmenesosa sakotettavan keskimääräisestä kuukausitulosta, eli sakot kaksinkertaistuvat.
Hallitusohjelman kirjaukseen on merkitty, että ”yksityiskohtaisemman valmistelun yhteydessä voidaan lieventää kaksinkertaistamisvaatimusta, jos esimerkiksi kustannustehokasta kameravalvontaa lisäämällä voidaan saavuttaa osa halutusta lisätulotasosta”.
Rikesakkojen korotuksen arvioidaan nostavan valtion vuosittaisia tuloja 20 miljoonalla eurolla. Päiväsakkojen kiristyksen arvioidaan nostavan valtion vuosittaisia tuloja 63 miljoonalla eurolla.
Tuon perusteella rikesakon korotus on lähes linjassa, mutta ampuu hiukka yli, jos tuijottaa elinkustannusindeksiä. Hammasta purren tuon perusteen vielä nielen.
Toiseksi viimeinen kappale on mainio. Kansalaisten siis edellytetään tekevän rikoksia, muuten rangaistukset nousevat. Tätä parrua hanurissa fiilistellessä ei tule niin mahtava fiilis.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Minun kohdalla tilanne on se, että tulen maksamaan tämän veron omasta mp budjetista. Se tarkoittaa, että käytän kauden aikana veron verran vähemmän rahaa mp tuotteisiin ja palveluihin. Vero on siis pois näitä tuotteita ja palveluja tuottavien yritysten liikevaihdosta. Tämä vero siis näivettää taloutta.
kannattaa tehdä työt pimeästi, pysyy toi päiväsakon määrä kohtuullisena.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Koskeeko tämä rekisteröityjen ajoneuvojen verotus myös moottorikelkkoja ja mopoja?
Kaikki uudet verot/niiden korotukset,maksut jne. jarruttavat talouden kasvua....miten se on niin vaikea ymmärtää ?
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Luultavasti näin, epäilin että jotain tällaista on tulossa jo silloin kuin ilmoitettiin moottoripyörien liikenteestäpoiston muuttuvan samanlaiseksi autojen kanssa. Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee vakuutukset jotka monella ovat vuodenaikahinnoiteltuja mikä tarkoittaa että talvikuukausilta vakuutusmaksupalautus tulee olemaan hyvin vähäinen. Mitä tulee perittävän veron määrään oletan että, mikäli verotuotto halutaan edes kohtalaiseksi, se on jossain 150 - 300 euroa per ajoneuvo / vuosi ja luultavasti kuutiotilavuueen sidottuna. Ukoisin myöskin sillä olevan vaikutusta onko pyörässä katalysaattori vai ei eli vanhempaa kalustoa tullaan, luultavasti, rankaisemaan enemmän. Tämä on siis valistunut arvaus mitään tarkempaa tietoa minulla ei asiasta ole.
Kuinka tämä tulee vaikuttamaan - jo pahasti hiipuneeseen - moottoripyöräkauppaan jää nähtäväkisi. Samoin kuin se kuinka moni haluaa jatkossa pitää tallissaan useita moottoripyöriä. Yhtälöstä tulee vähintäänkin mielenkiintoinen.
Ainakin henkilökohtaisella tasolla uutinen aiheutti sen että suunnitelmissa ollut kaluston päivitys meni jäihin - ehkä pysyvästi.
Viimeksi muokannut: Patukka; 27.05.2015 klo 22:13.