Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kyllä ymmärrän, sama pätee jos joku saa jonkun kohtauksen liikenteessä, niin sekin merkataan liikennekuolemaksi kait, tästä en ole varma...
Niin meitä on moneen junaan, mutta edelleen jos jollakulla muulla ei pysy mutkassa vehkeet hanskassa ylinopeuden takia, niin voisin kuvitella että miksi minä kärsin tässä. Kun itse tulee ajettua oman taidon mukaan, mutta ei sekään ole nyt se pointti vaan se kun ei tämä kyllä tule pelastamaan ketään, jos oikeasti halutaan pelastaa, niin kaikki jolla on vähänkin riskiä saada joku kohtaus, niin että ei pysty hallitsee ajamista jne.
Nopeudet niin alas, että oikeasti aika vaikeata kuolla, ei suojateitä, jopa kaksipyöräiset kielletään ja autot siirtyy automaattiseksi....
Olen samaa mieltä...
No nautin tästä "vapaudesta" tuolla liikenteessä vielä kun pystyy, itse ajan rajoitusten mukaan, mutta ei se silti tarkoita että sakkojen saanti on noin "helppo"...Kun se ylinopeus ei ole ongelma, minusta. Kun jos joku haluaa kaahata, niin kaahatkoon sori vain ajattelu tapani.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Tuonhan tietää jo etukäteen, mutta tarkoitus lienee, että niitä viidenkään kilometrituntinopeuden ylityksiä ei olisi.
Periaatteessahan nopeusrajoitukset on johonkin tasoon laitettu ja siitä ei ole luvallista ottaa mitään 5-10 km standardiylityksiä mikä on ihan tavallista arkirutiinia. Näihin ne haluaa puuttua.
Kokonaan toinen asia on, että onko 60/80/100 oikeissa paikoissa ja pitäisikö olla esim 50/70/90/110 tms.
Joo puuttukoon sitten kun ne rajoitukset olisi päivitetty oikein....Tämä on kyllä hölmöä ja totta kai se näkyy jossain tilastossa, kun nopeuksia pudotetaan, ensin on 50 rajoitus, jengi pahtaa siinä 10 yli eli 60, niin se on liika.
Ratkaisu siihen on että pudotetaan se nopeus 50-40, niin kun ajetaan +10 yli siitä sallitun, niin silloin se olisi sen 50.
Eli kun alunperin olisi ajettu about+/-5km/h rajoitusten, niin ei näitä välttämättä olisi koskaan rukattu alaspäin, mutta kun tuolla on näitä jolle se ohittajan estäminen/vaikeuttaminen on parasta antia itselle, niin tottakai se asenne muutuu, sama pätee kun toisilla tulee tunne, että mun ohi et mene tai että jos tuo ajaa yli, niin minäkin..
Tässä on yksi ongelma, ei se tarkoita jos muut, niin sitä perässä tai haluat vaikeuttaa toisen liikkumista.
Mutta kun tässä on porukka joko niin välinpitämättömiä tai urpoja..
Sori pieni OT, vähän karannut aiheesta...Onko mitään uutista minkä verran veroa on suunniteltu
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tämä on moottoripyöräfoorumi, ei itsemurhaa hautovien itkupaikka. Kun katsot noi kynttiläketjuissakin mukana olevien tilastot, useammalta vuodelta, niin itsemurhia ja sairauteen kuolleet 50% voit siirtää ihan suoraan noihin taitoihin nähden liian kovaa (eli huomattavaa ylinopeutta) ajaneisiin. Toi oho, katselin muualle on se ryhmä, joka viimiseen asti pitää kiinni oikeuksistaan, eikä edes pakon edessä jarruta, kun joku kääntyy eteen. Ja aina joskus napsahtaa. Hirvikolareita motoristien kuolemantilastoissa viimiseltä kymmenneltä vuodelta montako, yksi vai kaksi, eikä nekään vahinkoja ole, menee melkein tuohon edelliseen ryhmään (+ylinopeus)?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
SUISTUMINEN VAUHDILLA (30 %)
Ajonopeus tilanteeseen tai kuljettajan taitoihin nähden liian suuri
Pyörä ajautui tieltä yleensä kaarteessa
Hallinta menetettiin usein jarrutuksessa
Kuljettajat sekä kokemattomia että kokeneita
Usein ”mutkatie"
MOOTTORIPYÖRÄILIJÄ TOIMI OIKEIN TAI AITO VAHINKO (27 %)
Vastapuoli vahingon pääasiallinen aiheuttaja yli puolessa tapauksista
Motoristit vähän iäkkäämpiä ja tyypillisesti kokeneita
Isoilla teillä, jolloin nopeus pahensi seurauksia
Puolet onnettomuuksista risteyksissä
SUISTUMINEN/TÖRMÄÄMINEN PÄIHTYNEENÄ (21 %)
Onnettomuudet useimmiten suistumisia
Rattijuopumukset tyypillisesti törkeitä
Moottoripyöräilijöiden veressä usein myös huumeita
Ajonopeudet usein poikkeuksellisen suuria
Kokeneita ja kokemattomia motoristeja
MOOTTORIPYÖRÄILIJÄ TOIMI POIKKEAVASTI (16 %)
Motoristin toiminta heikensi omia ja vastapuolen mahdollisuuksia toimia
Tilanteeseen ja liikenteeseen nähden liian suuri nopeus, yleensä huomattava ylinopeus
Useissa tapauksissa moottoripyöräilijän toiminta ei sopinut normaaliin liikenteeseen
Pääasiallinen aiheuttaja joko vastapuoli tai moottoripyöräilijä itse
Noin puolet kokeneita motoristeja
LUOKITTELUUN SOPIMATTOMAT (6 %)
Syyt epäselviä tai onnettomuudet tahallisia
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eli noi kolme ekaa, 77%, ja kaikissa huomautuksena mukaan liittyvä kohtuuton (yli)nopeus.
Luokitteluun sopimattomat kuusi prossaa, se parin vuoden takainen Tirolin pihalleajo, kun selittämättömästä syystä kokenut motoristi vetää turvallisella laitteella pihalle? Vaiko vahinko?
Sairaskohtauksia löytyy kynttiläketjun selailulla se yksi radalla tapahtunut.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Niinpä, pistetään ensin ne rajoitukset kuntoon ja sitten sen jälkeen ruvetaan tuomitsemaan ylittäjiä. Suomessa on paskat rajoitukset ja niitäkin pahempi mustasukkainen ja kyttäävä liikennekulttuuri.
Esimerkkejä voisi antaa vaikka kuinka monesta paikasta, mutta otetaan nyt tuoreessa muistissa oleva Skotlanti: Yleisrajoitus 60 mph eli meikäläisittäin satasen pintaan, eikä siitä poiketa kuin kylissä ja työmailla. Sillä 60 mph rajoituksella on todella paljon sellaista pätkää, että 60 mph ajamalla pääsisi takuuvarmasti kynttiläketjuun, kun asvaltin pinta on rapautunut irtosoraksi (oikeasti paljon huonompi kuin Suomessa missään), tie tekee väärään suuntaan kallistettuja sokkoja serpentiinimutkia vuorta ylös tai sokean mutkan jälkeen tie sukeltaa yhden kaistan levyisestä kolosta rautatien alitse.
Missään kohtaa rajoitus ei tipu, tien varressa on vain mutkasta varoittava kyltti ja asvalttiin maalattu SLOW. Niillä hankalien paikkojen välillä saa sitten ajaa mukavaa matkanopeutta, varsinkaan kun pikkuylityksistä ei nipoteta.
Tämä tie oli sikäläisittäin varsin hyvässä kunnossa. Kuva otettu "bussipysäkiltä", muuten tie yhden auton levyinen ja varsin mutkainen. Rajoitus 60 mph.
Yllättävä kaventuma. Rajoitus 60 mph.
Kylissä rajoitus on 40 mph eli kuuttakymppiä, tai 30 mph eli 50 km/h, jos on paljon liittymiä. Koulun kohdalla on sähkötaulu, jonka valojen vilkkuessa rajoitus on parin sadan metrin matkalla 20 mph, jonka jälkeen ohjelmassa taas 30 tai 40. Kameratolppia oli joka paikassa, mutta järkevillä rajoituksilla ei haitannut ajella niiden mukaisesti.
Kyliä ja muita lähestyttäessä oli myös viisas kyltitys: ennen rajoituksen vaihtumista oli kolme ennakkomerkkiä, joissa oli kolmesta laskeva määrä hipsuja:
(30) ///
...
(30) //
...
(30) /
...
(30) (rajoitus tulee voimaan vasta viimeisestä merkistä).
Tämän systeemin ansiosta alempi rajoitus sai alkaa vasta kylän ensimmäisen pihatien kohdalta, eikä Suomalaistyyliin "varmuuden vuoksi" kilometriä ennen.
Työmaiden kohdalla rajoitus oli 30 mph muutoin 60 mph teillä, mutta useimmilla liikenne katkaistiin ja ajosuuntia vuoroteltiin valoilla. Prätkät päästettiin splittaamaan jonon keulille työmaan valoissa.
Kylä loppuu ja 60 mph alkaa.
Monessa paikassa etenkin kapeilla mutkateillä prätkällä sai kiinni autoja, campereita, rekkoja ja muita kömpelömpiä kulkijoita. 95 % ajasta nämä hitaammat joko tekivät tilaa tai vikkasivat vilkulla ohituspaikasta ja himmasivat ohituksen helpottamiseksi, ja yksikaistaisilla teillä (eli yhden auton levyinen latu ja "bussipysäkkejä" vähän väliä) viimeistään kolmannella pysäkillä pysähtyivät päästämään prätkän ohi. Itsekin tuli päästettyä mielellään ohi paikalliset kyykkykuskit ja muut nopeammat, kun saivat kiinni. Homma toimi erittäin sujuvasti ja joustavasti ja kaikilla oli kivaa.
PS. Tuollakin on ihan oikea talvi, lunta ja jäätä. Ei kuitenkaan nastarenkaita. Rajoitus yhä 60 mph.
Suomalainen viranomainen olisi tunkenut tuonne 60 km/h rajoitukset tai alemmat, jos on pienikin pelko että se vanhin ja paskin mahdollinen hapankaalin hajuinen Lada ei pysy tiellä pahimmissa mahdollisissa olosuhteissa huonoimman mahdollisen kuskin käsissä. Ja suomalaisella liikennekulttuurilla siellä olisi joku jäärä ajamassa 48 km/h todellista nopeutta, blokkaamassa ohitusyritykset ja vähintään vilkuttelemassa valoja ja tööttäilemässä jos pääset ohi, jos ei tule nettiin asti avautumaan asiasta.
Tämä meikäläisten nykysysteemi kaipaisi täysremonttia.
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
Ei, kun:
SUISTUMINEN VAUHDILLA (30 %)
Ajonopeus tilanteeseen tai kuljettajan taitoihin nähden liian suuri
Pyörä ajautui tieltä yleensä kaarteessa
Hallinta menetettiin usein jarrutuksessa
Kuljettajat sekä kokemattomia että kokeneita
Usein ”mutkatie"
MOOTTORIPYÖRÄILIJÄ TOIMI OIKEIN TAI AITO VAHINKO (27 %)
Vastapuoli vahingon pääasiallinen aiheuttaja yli puolessa tapauksista
Motoristit vähän iäkkäämpiä ja tyypillisesti kokeneita
Isoilla teillä, jolloin nopeus pahensi seurauksia
Puolet onnettomuuksista risteyksissä
SUISTUMINEN/TÖRMÄÄMINEN PÄIHTYNEENÄ (21 %)
Onnettomuudet useimmiten suistumisia
Rattijuopumukset tyypillisesti törkeitä
Moottoripyöräilijöiden veressä usein myös huumeita
Ajonopeudet usein poikkeuksellisen suuria
Kokeneita ja kokemattomia motoristeja
MOOTTORIPYÖRÄILIJÄ TOIMI POIKKEAVASTI (16 %)
Motoristin toiminta heikensi omia ja vastapuolen mahdollisuuksia toimia
Tilanteeseen ja liikenteeseen nähden liian suuri nopeus, yleensä huomattava ylinopeus
Useissa tapauksissa moottoripyöräilijän toiminta ei sopinut normaaliin liikenteeseen
Pääasiallinen aiheuttaja joko vastapuoli tai moottoripyöräilijä itse
Noin puolet kokeneita motoristeja
LUOKITTELUUN SOPIMATTOMAT (6 %)
Syyt epäselviä tai onnettomuudet tahallisia
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jopa poliisi vastustaa sakotusrajan alentamista:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015...67342_uu.shtml
Näin ollen ainoana sitä kannattavat orgin kukkahatut ja Trafi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Just näin. Euroopan keskiarvo on 400 asukasta poliisia kohden. Suomessa luku on 800 asukasta per poliisi, jonka päätehtävänä on ilmeisesti kerätä rahaa liikennerikollisilta.
Poliisien hallintohimmeleiden rakenteista en ole niin perillä, mutta eiköhän sielläkin vähät kenttäresurssit ole siirretty siistiin sisätyöhön.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olen samaa mieltä, oli muuten hieno juttu ja kuvat
Tää oli hieno ja hyvä uutinen....
Jokainen tehkööt niin kuin haluaa, siis jos haluaa rikkoa lakia, niin antaa mennä jos pelkää satuttavan, niin kotoa ei kannata lähteä tai aja moottoripyörällä, kun näitä mitä voi sattua, on niin paljon..Tässä ei viitsi alkaa edes luettelee.
PS, sori OT
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Aika paska periaate kun ne omat teot vaikuttaa suoraan ja epäsuoraan muihin. Loppuu ymmärrys kun se "tee mitä haluaa" täräyttää jonkun muun mukanaan. Minua ei kiinnosta jos joku tyhjällä motarilla kokeilee tai hiljaisella mutkatiellä taittelee reippaammin, mutta se riskinotto pitäisi jättää pois siinä vaiheessa kun se voi vaikuttaa muihin.
B-King
Joo Triplex, siis tottakai jokaisen pitää osata ajatella mitä tekee, mutta tässä nyt sen melkein 15v tuolla liikenteessä liikkunut ja työkseen vielä ajanut, niin voin sanoa että se joka tekee siellä jotain laitonta, niin ei varmana ajattele sitä tilannetta sillä hetkellä.
Ei kukaan ajattele että minä tässä ajan 200km/h 120 tiellä, ei varmana. Eli taas se ihmisen ajatteleminen tuolla, toiset huomioon ottaminen jne.
Sen takia tässä on pitänyt rupea ajattelemaan, että ihan sama, minä teen näin niin minä teen näin, tehkööt muut mitä haluaa, koska ei siinä paljoa voi tehdä sen asian eteen että estäisit toisen laittomuudet.
Ja mitä itse kun ajaa ylinopeutta, niin kyllä tulee katsottua se paikka, kello, muu liikkenne ja muut.
Aika usein näitä nähnyt että milloin sitä leikkii tuolla, on kyydissä kavereita, muille kavereille tiellä, muuten nuija tai sitten on se hekis minkä siitä saa....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Öö... Ei ajattele, mutta silti kuitenkin katsoo paikan, kellon, jne
Kyllä tuota tulee itsekin katsottua hiukan sitä aikaa & paikkaa kun leikityttää, tyhmiä riskejä vältellen. Tai no johan se nopeus voi jonkun mielestä olla "tyhmä riski" itsessäänkin, mutta jotta tuon leikkimisenkin saa ns. pois systeemistä, kuitattua tehdyksi, niin...
Tosin iän myötä noita leikkimisen tarpeita on huomattavasti vähempi kuin mitä nuorempana oli. Kerran kun sai sen 2:lla alkavan lukeman mittariin, niin se oli sitten siinä. Been there, done that ja tuota(kaan) ole sen koomin tullut uudelleen enää kokeiltua![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kylläpä eilen paku+kärry yhdistelmää vakkarilla kemoralta pois ajellessa ihmetytti kun perään kertyi 10-15 auton letka ja satasen alueella kukaan ei lähtenyt ohittamaan ihan päivänselvissä paikoissa. Syykin selvisi kun 20minuuttia oli ajellut, letkassa oli poliisiauto. Maija ohitteli lopulta koko jonon ja lopulta yhdistelmämme lähes keltaisilla viivoilla. Liikenne lähti sujumaan taas kun maija katosi edestä horisonttiin.
Käsi ylös vaan kenenkä mielestä nykyinen sakotusmalli lisäsi tässä paikassa liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta.
Viimeksi muokannut: wbaum; 17.08.2015 klo 17:21.
Tämän oikeusutopian nopeusrajoitukset on suunniteltu vitun hiekkateille, joilla ajellaa rumpujarrullisilla Anglioilla ja koko ajan vaan mutkapätkillä tiputetaan 80->60km/h. Menee kyllä niin turhanpäiväiseksi hieromiseksi, kun hienoa tietä saa ajaa enintään 60 km/h. Jumalauta, kun skootterillakin pääsee jo semmoista kyytiä, ainii, mut setä Sininen kokeilee ja sakottaa, kun 125cc skopasta on tehty 50cc tehtaalla, alustaan koskematta. Koska max 45km/h...hienoa lainsäätäjä, ihan oikein rumpujarrullisilla pappatuntureilla ilman kypärää ajettiin silloin, kun lakia säädettin. VITTU!
Olen niin vitun kyllästynyt tämän maan liikennepolitiikkaan ja ihmisiin liikenteessä, sen vuoksi ostin taas parin vuoden tauon jälkeen prätkän. Ei ole jonoja, eikä ruuhkaa, aina pääsee ohi. Ihan oikeasti, ei voi VITTU olla todellista, että "TSI-lähtee uskomattomalla voimalla" kiihtyy hitaammin, kun lähes 30 tonnia painava puoliperävaunuyhdistelmä 410hv koneella ja esikuvallisella PowerShift-robottilaatikolla, ihan oikeasti, miten vittu autolla voi kiihdyttää niin hitaasti? Ja sitten kun päästään maantielle ja 100 km/h rajoitukselle, ajetaan se vitun 82km/h, mutta ohi ei vittu päästetä ketään ja varsinkin raskasta kalustoa, eli MURHAAJIA, saa kohdella ihan miten vaan. Sitten ihmetellään kiilaamisia ja hulluja ohituksia, kun hermo menee väellä siihen nussimiseen. VITTU!
Kaikki vitun suvakit ja kukkahattutädit, sydämellisesti, haistakaa vittu!
Onneksi sentään poliisissa nähdään jotain järkeä asioissa ja hyvää pelisilmää löytyy liikennevalvonnasta, itse olen kokenut valvonnan oikeudenmukaiseksi, myös omissa tapaamisissa poliisin kanssa. Etenkin edellinen jarrudynokeissi keväällä, mukavaa rupattelua ja naureskelua. Samoin myös tilanteissa, kun lompakko kevenee. Pointsit siitä virkavallalle.
OT, mites sen verotuksen kanssa?![]()
-Excelsior-
GSXR 1000 K3, S80 D5 -03, MB Actros 1841 -10
Ex
KTM 625 SMC
GSR600
Pääpiirre verotukselle on yhä siis suomessa vanha ja tuttu, passiivisuus kannattaa, aktiivisuudesta ja harrastamisesta kärsii. Talouden kasvulla on aika huonot edellytykset näillä eväillä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Supistin tuota, kun nämä oli mieleenpainuvia...Sitä minäkin odotan että voin kaivaa pyörän esiin ja päristellä sillä menemään
EDIT, kyllä mä odotan mitä tuolta tulee, nyt tuli korotus lappu trafilta ajoneuvoveroon vuodelle 2016, nyt on n.190€ ja vuoden vaihteen jälkeen n.265€. No ei maailma kaadu tuohon, kun on kerran vuodessa, mutta jos tuohon prätkään tulee about 100€ vuodessa, niin alkaa olemaan aika suolaista, kun miettii että nekin massit menee jonnekin ihan muualle kuin tiestön kunnossa pitoon..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Hyi saatana, tuota juuri mietin kun painoin lähetä vastaus, että toisilla on vielä suolaisempi..
Mutta nää on valintoja, vielä kun joutuu käyttämään 98 bensaa, kulutus noin 15L/100km, niin kyllä
Mutta valintoja, valintoja
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Onhan se joo melkoisen suolainen. Muutenkaan tuo valtion kateus vähän kuluttavaa autoilua kohtaan on aivan älytöntä. Eikä millään tavalla tasavertaista. Noh, tästä pääsemmekin GPS-pohjaiseen verotukseen.
Nokian Ihamuotila tuon YLEn uutisissa lipsautti, että "tulevaisuudessa kaikki autot ovat yhteydessä".
Mikäli tasavertaista verotusta halutaan, pannaan pumppuhintaan 3snt/litra veroa ja näin kaikki maksavat tasavertaisesti veronsa kulutuksen mukaan. Tätä ei öljy-yhtiön ja verkko-osaamisen yhtiön johtokunnan päällikkö työryhmineen ei saanut aikaiseksi![]()
-Excelsior-
GSXR 1000 K3, S80 D5 -03, MB Actros 1841 -10
Ex
KTM 625 SMC
GSR600
Myös sähköautotkin -ko?
Eli kyllä tuolla Ollilan ryhmällä oli hieman laajempi skooppi käytössään, polttomoottoritekniikka kun tulee jossain vaiheessa ihan väistämättä päätökseensä, mutta ne valtion verotulot pitäisi kuitenkin saada kerättyä ihan yhtälailla. Ja jo lyhyelläkin aikavälillä kun autojen kulutukset kokoajan tippuu, mutta valtio haluaa sen määrätyn veromäärän euroissa kuitenkin joka vuosi haalittua, tarkoittaa se tuon nyt 3c lisän jatkuvaa nostamista about vuosittain. Olisiko se sitten muka se parempi tie, kunnes tosiaan tulee Teslat ja kumppanit liikenteeseen ja polttoainemyynnin vuotuiset litramäärät romahtaa = vaikka olisi 3€ tuota verolisää, olisi verokertymä silti yhä reippaasti alle vuositavoitteen
Eikä tuo sähköistyminen enää ihan hirveän kaukana ole, sen verran runsaasti on jo mm. Teslaa (jopa taksina), Nissanin Leafia ja NV200:sta sekä PSA:n iOneja tuolla PK-seudun liikenteessä jo pörräämässä, noista Plug-In hybrideistä nyt sitten puhumattakaan
http://www.hs.fi/autot/a1424140652815
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Eniten naurattaa, että sähköautot piti olla "ilmaisia" ajoneuvoverolta, no niistä joutuu maksa 40€ vuodessa+oliko se joko 6cnt tai 9cnt km veroa, niin kuin paketti autoissa...Onhan se halpaa, mutta silti, kun muistaa että siitä joku ministeri höpisi että se on ilmaista ja pitää olla, että porukka ostaa niitä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Täyssähköauto, kuten esim. Tesla maksaa ajoneuvoveron perusosaa 0 g/km mukaan 43,07€ vuodessa + käyttövoimaveroa (=ex. diesel-veroa) 1,5 c/pv/kokonaismassan alkava 100kg, akuston painon saa kuitenkin tästä massasta vähentää. Mainittakoon että ihan tavallisissa diesel-pakuissa tuo samainen käyttövoimavero on 0,9 c/pv/100kg vaikka millainen nokituuppari olisi kyseessä, eli aika merkittävästikin pienempi. Hmm...![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08