Jollain ne Kreikkaan tuhlatut miljardit on takasin saatava![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ei tässä uskalla enää rajoitusten mukaan ajaa. Mitäs ne sitten keksii, jos näin kävisi kaikkien kohdalla? Omaisuuden pakkolunastukset tai jotain muuta Stalinin oppien mukaista?
On aika helvetin hämmästyttävää lukea "toimittajien" juttuja tästäkin. Täysin munaton lauma. Eikö kenenkään päässä lamppu syty, kun ukot säätävät lakeja siinä toivossa, että niitä rikotaan, koska siitä saa taloudellista hyötyä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun näitä uutisia tässä lukee, tuntuu että nyt sataa paskaa taivaalta täällä.
Tää autovero hössötys, niin ajoneuvovero nousee, prätkiin veroa(mites mopo/kevarit), sitten vielä uhkaillaan kaksipyöräisten katsastuksilla, sitten tuo tuplasakkoja(no mitä taas otan sakkoja, kun korttia menetän) ja vielä kermat päälle, että lasketaan sitä kynnystä, no eikö sitten kännykkään puhumimen ajon aikana, 1000€ ja kännykkä pois, sim-kortin saat ja puhelin tulee takasin sitten kun on maksettu sakko, tai oikeastaan 1kk on pannassa.
Mites nämä sekavetäjät autolla kun ajavat...
Ei tässä enään tiedä mitä uskoa, nauraa, itkeä vai![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ei tähän sakkohommaan auta kuin kansalaistottelevaisuus. Pidättäydytään vuoden ajaksi ottamasta sakkoja. Valvontakulut ennallaan, mutta tuotto pyöreä nolla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vähillä investoinneilla voisi valvoa/sakottaa jostain järkevästäkin. Työtön provikkapalkalla kirjaamaan suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittamiset ja johan kassa kilisee.
Toisaalta kaikki sakotettu raha on sitten pois kulutuksesta ja niin päin pois. Mitähän kauppiaat tykkää, kun sakotettu kansa ostaa enää kuivattuja herneitä ja suolaa?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mahtaakohan tuonne ajoradalle enää uskaltaa lähteä laisinkaan tekemään työtänsä? Itse ajan 70 000 km vuodessa ja asiakaskäynnit ovat aina olleet ilmaisia. Nyt täytyy varmaan alkaa käynneistäkin veloittamaan ihan vain sillä, että jos napsahtaa sakko niin on rahaa kerätty "pankkiin". Nuo sakot alkaa oleen jo sillä tasolla, että varmasti tuntuu nettopalkasta! Ei hyvää päivää jos 5 km/h ylityksestä aletaan jo sakottamaan!
Ei muuta kuin onnea busanistit ja RR kuskit... Lompsat leväälle!![]()
![]()
Edellämainitun ostovoiman lisäksi joku olisi voinut miettiä sitäkin, paljonko kansakunnan tuottavuus ja tehokkuus kasvaa kun liikenteen keskinopeus laskee edes 5km/h... Mulle se tekisi noin 40h/vuosi lisää autossa vietettyä aikaa, enkä edes aja työkseni.
Nyt alkaa tuntumaan siltä, että köyhän (lähes) ainoa huvi, tehdään todella vaikeaksi.
Myis pois koko roskan, mutta kun tässä konkurssikypsässä maassa ei saa mitään menemään.
No jos se rekisteristä poisto joskus toteutuu.........
NT650
Ymmärrän valtion rahantarpeen. Mutta tää uusi sakotuskäytäntö ei kuulu sivistysvaltioon vaan poliisivaltioon. 5km/h!! Tää on aivan perseestä. Kirjoittakaa kansanedustajallenne - protestoikaa.
Miten poliisi voi suostua siihen, että se asetetaan entistä enemmän pellen rooliin.
pengis
"Käyttömaksu" tuntuu ehkä hetken mielettömältä tavalliselle veronmaksajalle kun meillä jo on polttoainevero luokkaa 1€/l ja sitten päälle alvit ja se alkuperäinen autovero. Asia muuttuu kuitenkin ymmärrettäväksi kun ymmärtää mikä on ylipäätään tämän suomalian euvostotasavallan koko olemassaolon tarkoitus: tarjota vihreitä oksia poliittisille broilereille ja näiden sukulaisille. Esim. Trafissa keskipalkka lienee yli 7 k€/kk ja uudella mp-, vene- ja mönkkärilisäverolla saadaan näitä suojatyöpaikkoja lisättyä mukavasti.
Poliisityö on ollut jo ties kuinka kauan aivan samaa veronkeräämistä. Poliisia ei kiinnosta hevon paskaa onko joltain varastettu se mp tai vandalisoitu, sakkojen kerääminen kyllä kiinnostaa. Asiaa voi tietysti selittää "vähillä resursseilla" tms. mutta prioriteetit käyvät kyllä selväksi. Poliisin palvelut ovat järjettömänhintaisten lupalappujen pakkomyynti, rikosilmoituksen vastaanotto ja siitä annettava webbisivun generoima tapausnumero vakuutusyhtiötä varten ja sitten maantierosvous kameroilla ja puskatutkilla sekä kyyläämällä maksettuja auton "käyttömaksuja" ym.
Tullia ja rajavalvontaa ei kiinnosta maasta rosvojen viemä omaisuus sen enempää kuin maahan ilman papereita tulevat rosvot, änkerit ja terroristitkaan. Mikä sitten kiinnostaa paksuperseistä suojatyösuikkaa? DIESELVERO! Jumalauta aina ja molempiin suuntiin
Minä voisin mainiosti elää ilman näitä virkaloisien palveluja. Niin sinäkin voisit.
Tällä hetkellä autoliikenteen keskinopeus lienee noin 55km/h ja siitä 5 pois
3 miljoonaa henkilöautoa sekä kuljettajaa ja liikennesuorite 18tkm/v
80 vuotta keskimääräinen ihmisen elinikä
vastaus: laskennallisesti 140 henkilöä lisää viettää koko vuotensa autossa poissa muusta tekemisestä
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Vaikutus lienee suurempi, kun rekat joutuu pudottaan nopeuden alle 85, ja ohittamaan lähtijöitä pelottaa tuplasakot, joten yhä useampi jättää ohittamatta->jonot kasvaa sen verran pitkiksi ja tiheiksi ettei niistä pääse suosiolla ohi-> koko liikennevirta hidastuu keskimäärin enemmän kuin 5 km/h -> siltä osin suomen tuottavuus tipahtaa.
Jos oletettaan että keskinopeus on tuon 55 niin tarkoittaa n -10% liikenteen "tuottavuudelle" -> siirtyy palveluiden hintaan suoraan tai firmojen tuottavuutteen miinuksena.
Suomi nousuun!
ajatus: mahtaako ketjukolarit lisääntyä tuon myötä?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No eihän tuo sinällään paha asia ole, mutta siine menee metsään kun yhtä osa-aluetta kiristetään järjettömyyksiin, kun samaan aikaan toisia katsotaan ihan tyystin läpi sormien
Punasiapäin ajelijat, valottomat polkupyöräilijät, yksisilmäiset autot, suojatien eteen pysähtymättömät... Lista on aika pitkä ja jos noihin tosiaan jokaiseen ruvetaan jatkossa kiinnittämään huomiota, lisääntyy ne valtion sakkotulot vähintään yhtälailla kuin jollain mielenvikaisella nopeusrajoituksen kyttäämisellä. Ja kun puuttumisen valikoimaa laajennetaan, kasvaa myös se lain kirjaimen kunnioitus kansan keskuudessa paljon enempi, unohtamatta kuinka mm. liikenneturvallisuus näillä menetelmillä kasvaisi![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Toisaalta sitten tullaan siihen että jos liikennevirheitä, -rikkeitä ja -rikoksia kytätään mikroskoopilla ja rangaistaan rekkalasteittain niin jos raiskauksesta selviää edelleen pienellä korvauksella ja ehdollisella, veron kierrosta sillä että maksaa verot kiinnijäätyään alennetulla veroprosentilla (kun enesin on tienannu sillä rahalla sijoituksina,osinkoina tai korkoina lisää)....
mikähän mahtaa olla lopullinen lainkunnioituksen kasvu?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tuossa katkelma sakotusrajojen muuttamisen perusteista:
Ministeriö haluaa alentaa sakotuskynnystä siksi, että moni autoilija tietää poliisin katsovan sormien läpi alle 11 km/h ylinopeuksia. Ministeriön mielestä poliisin sisäinen sakotusohje on löysä ja siksi vaarantaa liikenteen turvallisuutta. Ohjeen laillisuusperuste on niin ikään epäselvä.
Ministeriöllä on siis mielipide liikenteen turvallisuuden vaarantamisesta. Minkähänlaista tietoa sieltä löytyisi mielipidettä tukemaan?
Nyt pitäisi kaivaa nimiä esiin noiden mielipiteiden takaa.
Edit:
Miten tämän uuden ohjeen laillisuusperuste muuttuu? Nythän vain ohjeessa vaihdettiin numeroita.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo, on paljon mitä ne oikeasti voisi valvoa, ei aina niitä nopeuksia.
Tuo kyllä kuulostaa niin huonolta perusteelta että oksat pois, kyllä poliisin pitäisi sakottaa jo jos esim ajat 40-alueella koulun vierässä yli 11km/h, niin sakkoja pitäisi tulla.
Se on eriasia kiinnostaako poliisi tai millaisen oman johtopäätöksen se tekee, mutta sama jos kamera auto kuvaa Koskelantiellä, niin kyllä jos siinä 50-alueella meet yli 11km/h tai siinä 40 kohdalla yli sen 11km/h, sama jos poliisi liikkuu siinä ja paahdat ohi sen yli 11km/h, tietysti edelleen jos poliisia ei kiinnosta sillä hetkellä, niin miksi pitää pakottaa näin lailla ihan, että sakota sitä jos se ajaakin vain +5km/h
Vai onko tässä myös ajatuksena se, että nyt voidaan vastaavaisuudessa pitää esim kamera-autot nolla tolerassissa...
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Aamuposti tänään 1.7.
Ja tuossa vielä ministeriön tiedote
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Valtaosa noista tunneista tullee ammattiliikenteen puitteissa. Meinaat, että toimivat yhtä lyhytnäköisesti, kuin siinä vaiheessa kun perustivat omia "kuljetusyrityksiä", ja alkoivat myydä työtä alle omakustannushinnan? Eli kiristävät vyötä, ja tekevät samalla korvauksella pidempää päivää?
Tosin, näinhän toimivat kaikki suomalaiset, pätkätöissä taikka vapaaehtoisesti päivää pidentämällä, kunhan vaan työpaikka säilyy. Siinä yksi syy pitkiin jonoihin kortistossa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ihmettelen itse tätä. Siis kun pienennetään sakkon antamisen kynnystä, niin se vähentää
mä en nyt kyllä ymmärrä. Jos oikeasti halutaan näitä vähentää, kovempi tuomio kun ajat jonkun huumeen/alkoholin alaisena, teko väline valtiolle, kortti pois "eläkeläisiltä"=ne jolla on korkeampi riski saada jonkun näiköinen kohtaus, niin että se vie ajokyvyn.Viime vaalikaudella hyväksytyn valtioneuvoston periaatepäätöksen mukaan tavoitteena on puolittaa liikennekuolemat vuoteen 2020 mennessä. Viime vuonna kuolemantapauksia oli 223. Nykyistä pienempiin ylinopeuksiin puuttuminen voisi vähentää liikennekuolemia. Tällä hetkellä poliisi antaa autoilijalle rikesakon, kun ylinopeutta on vähintään kahdeksan kilometriä tunnissa.
Tuo ylinopeus liikennekuolemissa on aika laaja käsite ja minusta se ei vaikuta siihen jos se sakotuksen kynnys on pienempi. Pitäisi valaista kokoajan, että ei olla yksin tuolla, eli kännykkä pois, seuraa liikennettä, ei ajeta puskurissa kiinni, eikä tehdä viime hetken ohituksia. Ja pyörillä pidetään se tilanne nopeus hallinnassa.
Siis kun tässä mietin omia tilanteita missä voisi olla ylinopeus vaaratilanteena, ainoa on suojatiellä, kolmion takaa joku tulee eteen, toinen ajaa punaisia päin..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
^Oliskohan kynttiläketjussa aika paljon niitä, joilla sitä nopeutta siinä viimeisessä mutkassa oli vähän enemmän kuin se 11 km/h yli rajoituksen? Meinaan vaan että ne tuskin toleranssia pienentämällä häviää mihinkään...
Mutta siitä samaa mieltä Husky510:n kanssa, että enemmän se turvallisuus paranisi muita perseilyjä poistamalla kuin sillä, että aletaan niuhottaa jostain 5 km/h ylinopeudesta maanteillä. Varsinkin turvavälejä vois alkaa valvoa (sen vois muuten automatisoida helposti), mutta kun se ylinopeuksien valvonta on niin helppoa ja halpaa eli tuottaa eniten sakkotuloja vähimmällä työmäärällä![]()
Honda Magna 750C -99
Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?