Juuri olin linkkaamassa tuota sivustoa. Yli 30% alennuksia vaikka kuinka paljon. Tuolta voi automerkeittäin katsoa alennusprosentteja ja tarjouksia. Sivistyneessä maailmassa kilpailu on ihan tosiasia.
http://www.meinauto.de
.
Liikenneverkkoyhtiön selvitys keskeytetään
Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.
"Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.
Liikenneministeriön tiedotteen mukaan pääministeri Sipilän kanssa on sovittu, että autoverosta ei luovuta, ja sen vuoksi liikenneverkkoyhtiö ei voisi saada toimintaansa varten riittäviä asiakasmaksutuloja. Liiketaloudellisia edellytyksiä liikenneverkon kehittämiseksi ei siten ole olemassa."
http://yle.fi/uutiset/3-9419760?origin=rss
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Hyvä... vielä kun saadaan mp-vero nurin...
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Mutta oli tarpeeksi tyhmä lähteäkseen tuohon leikkiin mukaan, kun jo Ollilan raportti kertaalleen on hylätty........... No seuraava eduskunta yrittää tuota taas uudestaan! Tämä on sitä kansalaisten aivopesua ja saavat jossain vaiheessa tahtomansa läpi.......
Taitaa tuo Natoon liittyminen olla ollut kaikista pisin "taivuttaminen" että kansa siihen suostuisi? Eu:hun liittyminenkin saatiin "markkinoitua" yllättävän äkkiä... vaan mites kävi? Autot ei halventunut, viinaa ei saa ruokakaupoista kuten muualla EU:ssa jne.......![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Ministeri Berner: Väylien rahoituksen uudistustarve on ratkaistava
Tiedote 23.01.2017 20.55
https://www.lvm.fi/-/ministeri-berne...aistava-920426
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Tää ei jää tuohon, paljonkohan näihin on nyt sitten mennyt rahaa, eikö Ollilan case maksanut jotain 350 000€, näin jossain että Bernerin case oli sama, mutta en ole nyt varma oliko se sama kuin Ollilan case oli, siis että sitä vain ehdotettiin uudelleen...Vai onko ne niin tyhmiä ja ahneita että tehdään sama esitys uudella rahalla, jos tuo pitää paikkansa niin voi luoja tätä kansaa
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Vihreiden Ville Niinistö huolissaan autokaupasta
Tämäkin päivä on nähty, kun Vihreät on huolissaan autokaupasta...
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/...niinisto-60600
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Destian alueelliset tulosyksiköt, joiden palveluina ovat infrarakentaminen ja -hoito, ovat Etelä-Suomi, Länsi-Suomi, Lounais-Suomi, Itä-Suomi ja Pohjoiskalotti sekä toiminnalliset tulosyksiköt: Rata (sisältäen Destia Kalusto Oy:n), Kivi (sisältäen päällystämisen, kallio- ja kiviainestoiminnan) ja Asiantuntijapalvelut (sisältäen suunnittelun, mittaamisen ja kansainvälisen konsultoinnin).
Avainluvut (IFRS), Milj. EUR 1–12/2015 ----7–12/2014
Liikevaihto 462,8 ----------- 261,8
Liikevoitto 12,9 --------------12,5
% liikevaihdosta 2,8 ------------4,8
Tilikauden tulos 6,7 ----------5,5
% liikevaihdosta 1,5----------- 2,1
Sijoitetun pääoman tuotto, % 9,4 -------------9,2
Tulos/osake EUR 56,14 ---------------53,77
Omavaraisuusaste, % 31,2 ------29,4
Nettovelkaantumisaste, % 32,6 ---------42,4
Henkilöstö keskimäärin 1 505 ------1 502
Poissaoloon johtaneet työtapaturmat* 7,6 ------9,3
Tilauskanta katsauskauden lopussa 717,4 ------628,2
http://www.destia.fi/media/vuosikert...ortti-2015.pdf
Mitäs tää firma sitten tekee ja millä rahalla...?
^ On loputtomassa purkkapaikkakierteessä kun rahat ei riitä kunnon korjauksiin. Asfalttia vedetään liian ohut kerros kun muuhun ei rahat riitä, ja se on heti rei'illä kun vähän jäätyy ja sulaa.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
noita varainsiirtoja on aina ollut... ennen valtio omisti easy km yhtiön joka vuokrasi ja huolsi kaikki valtion firmojen käyttämät ajoneuvot.... raha jäi itelle ja töitä oli myös........ no se myytiin venäläiselle ja alettii käytää nallen puljun rahoitusta ajoneuvoissa.... eipä jää raha enää itelle......... ajettiin alas aikamoinen systeemi.....
josta ei ainakaan valtio hyötynyt...
postin kannatti jättää omat kiinteistöt tyhjiksi ja mennä vuokralle ......no vain kahdet kulut...
omistajaohjaus on aika jännä asia kun se on poliittinen ilman vastuuta omaisuudesta
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Mun käsityksen mukaan yhtiön valmistelu jatkuu, mutta ylenpalttinen hosuminen unohdetaan.
Ihan ensiksi kaivataan juhlallinen vakuutus ja selvitys siitä miten jo autoveronsa maksaneille hyvitetään mahdollisesti poistuva autovero. "Devalvaatiota ei tule"
Minä en ainakaan osta uutta autoa ennen uskottavaa selvitystä.
Sipilän hermo petti... Kuinkahan meidän hallitukselle käy?
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Teiden kuntohan valtaosan mielestä ok http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...58680_uu.shtml . Itse olen ajanut kotimaan lisäksi Ruotsissa,Norjassa,Baltian maissa,Puolassa,Venäjällä,Epsanjassa & Kreikassa. Ainoastaan pohjoismaat samalla tasolla,muualla kyllä omasta mielestä huomattavasti heikommassa kunnossa kun kotimaiset.
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
eiköhän se ollu vain ns virkavalhe hallitukselta kuten .valtiovarainministeri Iiro Viinasen "markkaa ei devalvoida"
sit vaan yhtenä aamuna heräämme todellisuuteen...........kun on homma valmis ilman julkista kitinää
Destia oli Suomen valtion omistuksessa kevääseen 2014 saakka, jolloin se myytiin Ahlström Capital -sijoitusyhtiölle 148 miljoonalla eurolla.
Sitä mie vaan, että meillä on ollut toimija, mutta se on myyty pois ja rahat ryypätty.
Sitten meillä on Liikennevirasto "Liikennevirasto vastaa valtion liikenneverkosta, eli teistä, rautateistä ja suuresta osasta vesiväyliä. Liikennejärjestelmää ylläpidetään ja kehitetään yhdessä muiden toimijoiden kanssa"
Miksi Liikennevirasto ei kelpaa hoitamaan hommia, vaan pitää rinnalle rakentaa LIVE?
Tätä mie yritin availlaa, että joku suomessa hoitaa jo hommat, mutta ilmeisen huonosti, kun jälki ei kelpaa edes politiikoille, jotka kuitenkin päättää asioista.
Omana ratkaisunaan liikenneväylien korjausvelkaan Mykkänen tarjoaa itsenäisempää Liikennevirastoa. Hänen mielestään olisi järkevämpää, jos virasto itse valitsisi korjausta kaipaavat tiet ja sillat, eikä valinta olisi poliitikoilla. Määrärahat voisi Mykkäsen mielestä myös irrottaa budjettikausista, jotka katkaisevat tiehankkeita ja lisäävät niiden kustannuksia.
– Nämä kaikki kysymykset liittyvät niihin asioihin, joita Berner käsittelee, mutta nämä olisivat paljon mutkattomampia, operatiivisempia ja helpompia tapoja ratkaista niitä.
http://yle.fi/uutiset/3-9419948
Tiedän tuon historian. Sitä en tiedä onko ne rahat ryypätty, mutta mikään yksittäinen toimija tuo ei ollut. Teki ennen myymistäkin samaa hommaa kuin esim. nuo muut jo mainitsemani yritykset. Kilpaili samoista hankkeista ja toimi kuin tavallinen osakeyhtiö. 2014 ei muuttunut Suomen tiehoidossa tai sen kilpailutuksessa mikään.
Se että valtio omistaa yrityksen osakkeet, ei tarkoita että yritys olisi valtion laitos.
Tätä minäkin ihmettelen, että löytyy virasto, mutta miksi sitä ei voida käyttää...Sen takia tää on niin epäilyttävää kuin vain voi olla, mutta ei ole yllätys ahneista suomalaisista, kun kyseessä on miljoona bisnes ja muutenkin ihmetellyt mistä tää on tullut, että kaikki pitää olla yrityksiä. Tietysti näyttä siltä että yritys on parempi kuin virasto, että sen takia näitä yrityksiä hössötetään ja että saadaan tehtyä rahaa..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
tien hoidossa näkyy suomalaisen työn laatu ... ja se kuinka helposti paskalle työlle saa laskutusluvan....
kun valvonta on tolla tasolla yleisistä varoista.... tarvisi vaatia parempaa työn laatua kun kerran maksaa...
toisaalta taas pitäs tehdä työnsä niin hyvin että kehtaa sanoa ite tehneensä..
Tässä on hiukan järkeä mukana. Mutta tämä ei ratkaise kuin yhden ongelman ja senkin vain osittain.
Liikennevirasto vastaa tienpidosta - mutta eduskunnan kulloinkin antamilla määrärahoilla. Kuten sanottu, mun mielestä tienpito ei saisi kilpailla verorahoista samalla viivalla kaikenmaailman höpökohteiden kanssa. Jos ei tule rahaa, ei tule teitäkään. Mutta vallanhimoinen poliitikko tietenkin haluaa toista.
Liikennevirasto on myöskin, no, virasto. Virkatyö ei nouse missään esiin malliesimerkkinä tehokkuudesta. Tähän on monta syytä, tilinpitomenettely yhtenä suurimmista.
High Stuck Are Wit To
Missään Euroopassa ei näe sellaisia jyrsintäuria teissä, kuin kotimaassa. Paljonkohan vuodessa säästyisi jos turhista nastarenkaista luovuttaisiin..?
Joskus meinasin, etten ikinä mitään kitkarenkaita.. Ostin sitten auton, jossa sattumalta oli kitkat mukana. Taitaa olla jo kahdeksas talvi menossa kitkoilla, nastoja en enää kotiloon huolisi.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kitkarenkaillakin on jokunen vuosi takana, mutta täällä idässä ainakin muutamana päivänä vuodessa noista piikeistä on jopa hyötyä. Ihan joka mummelille tai papalle en kitkoja autoon laittaisi. Ja täällähän noita lumitukkia liikenteessä on - hiukset häikäisee enemmän kun helmi-maaliskuun hanki.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)