Sivu: 112 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1262102110111112113114 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3331:stä 3360:een 3540:sta
  1. #3331
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    20% ei mikään tavaton alennus....kts. meinauto.de
    Juuri olin linkkaamassa tuota sivustoa. Yli 30% alennuksia vaikka kuinka paljon. Tuolta voi automerkeittäin katsoa alennusprosentteja ja tarjouksia. Sivistyneessä maailmassa kilpailu on ihan tosiasia.

    http://www.meinauto.de
    .
  2. #3332
    Liikenneverkkoyhtiön selvitys keskeytetään

    Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.



    "Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.

    Liikenneministeriön tiedotteen mukaan pääministeri Sipilän kanssa on sovittu, että autoverosta ei luovuta, ja sen vuoksi liikenneverkkoyhtiö ei voisi saada toimintaansa varten riittäviä asiakasmaksutuloja. Liiketaloudellisia edellytyksiä liikenneverkon kehittämiseksi ei siten ole olemassa."
    http://yle.fi/uutiset/3-9419760?origin=rss
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  3. #3333
    Hyvä... vielä kun saadaan mp-vero nurin...
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  4. #3334
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Itseasiassa tuo ei hirveästi edes yllättänyt! Mutta paljonko tuo Belsebuupi sai vahinkoa jo suomelle aikaiseksi? Ymmärtäisi edes erota kun siirtyy kohusta toiseen jatkuvasti! Ei tuollaisen ämmän paikka ole ministerinä! Pysyis vaan siellä rättifirmassaan.......

    ei se ite tohon hommaan alkanu kyl sen joku pohjosen mies tilas.... ja isollako porukalla on selvityksiä tehty...
    ei varmaan tarvi ihmetellä mihin sieltä rahat katoaa.... kun tollasta puuhastellaan .........eikä ihan pikku palkalla
  5. #3335
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    ei se ite tohon hommaan alkanu kyl sen joku pohjosen mies tilas.... ja isollako porukalla on selvityksiä tehty...
    ei varmaan tarvi ihmetellä mihin sieltä rahat katoaa.... kun tollasta puuhastellaan .........eikä ihan pikku palkalla
    Mutta oli tarpeeksi tyhmä lähteäkseen tuohon leikkiin mukaan, kun jo Ollilan raportti kertaalleen on hylätty........... No seuraava eduskunta yrittää tuota taas uudestaan! Tämä on sitä kansalaisten aivopesua ja saavat jossain vaiheessa tahtomansa läpi.......
    Taitaa tuo Natoon liittyminen olla ollut kaikista pisin "taivuttaminen" että kansa siihen suostuisi? Eu:hun liittyminenkin saatiin "markkinoitua" yllättävän äkkiä... vaan mites kävi? Autot ei halventunut, viinaa ei saa ruokakaupoista kuten muualla EU:ssa jne.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  6. #3336
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Liikenneverkkoyhtiön selvitys keskeytetään

    Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.



    "Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.

    Liikenneministeriön tiedotteen mukaan pääministeri Sipilän kanssa on sovittu, että autoverosta ei luovuta, ja sen vuoksi liikenneverkkoyhtiö ei voisi saada toimintaansa varten riittäviä asiakasmaksutuloja. Liiketaloudellisia edellytyksiä liikenneverkon kehittämiseksi ei siten ole olemassa."
    http://yle.fi/uutiset/3-9419760?origin=rss
    Ministeri Berner: Väylien rahoituksen uudistustarve on ratkaistava
    Tiedote 23.01.2017 20.55


    https://www.lvm.fi/-/ministeri-berne...aistava-920426
  7. #3337
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ministeri Berner: Väylien rahoituksen uudistustarve on ratkaistava
    Tiedote 23.01.2017 20.55


    https://www.lvm.fi/-/ministeri-berne...aistava-920426
    Josko nyt vaikka tuulivoimatuesta vähän aikaa ja sillä aikaa virittelee ay-liikkeet ja yleishyödylliset säätiöt verojen piiriin. Ja kun tuo on hoidettu niin voi miettiä miksi vuokra nousee samaa vauhtia kun asumistuet....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  8. #3338
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ministeri Berner: Väylien rahoituksen uudistustarve on ratkaistava
    Tiedote 23.01.2017 20.55

    https://www.lvm.fi/-/ministeri-berne...aistava-920426
    Tää ei jää tuohon, paljonkohan näihin on nyt sitten mennyt rahaa, eikö Ollilan case maksanut jotain 350 000€, näin jossain että Bernerin case oli sama, mutta en ole nyt varma oliko se sama kuin Ollilan case oli, siis että sitä vain ehdotettiin uudelleen...Vai onko ne niin tyhmiä ja ahneita että tehdään sama esitys uudella rahalla, jos tuo pitää paikkansa niin voi luoja tätä kansaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #3339
    Vihreiden Ville Niinistö huolissaan autokaupasta

    Tämäkin päivä on nähty, kun Vihreät on huolissaan autokaupasta...

    http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/...niinisto-60600
  10. #3340
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vihreiden Ville Niinistö huolissaan autokaupasta

    Tämäkin päivä on nähty, kun Vihreät on huolissaan autokaupasta...

    http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/...niinisto-60600
    Olihan ne yllättäen huolissaan mp-verostakin. Jännästi nuo kuntavaalit lähenee...
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  11. #3341
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vihreiden Ville Niinistö huolissaan autokaupasta

    Tämäkin päivä on nähty, kun Vihreät on huolissaan autokaupasta...

    http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/...niinisto-60600
    Ja olivathan he tätä liikenneuudistustakin vastaan vaikka se olisi laskelmien mukaan vähentänyt yksityisautoilukilometrejä 12% ja uudistanut autokannan vähäpäästöisemmäksi.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  12. #3342
    Destian alueelliset tulosyksiköt, joiden palveluina ovat infrarakentaminen ja -hoito, ovat Etelä-Suomi, Länsi-Suomi, Lounais-Suomi, Itä-Suomi ja Pohjoiskalotti sekä toiminnalliset tulosyksiköt: Rata (sisältäen Destia Kalusto Oy:n), Kivi (sisältäen päällystämisen, kallio- ja kiviainestoiminnan) ja Asiantuntijapalvelut (sisältäen suunnittelun, mittaamisen ja kansainvälisen konsultoinnin).

    Avainluvut (IFRS), Milj. EUR 1–12/2015 ----7–12/2014
    Liikevaihto 462,8 ----------- 261,8
    Liikevoitto 12,9 --------------12,5
    % liikevaihdosta 2,8 ------------4,8
    Tilikauden tulos 6,7 ----------5,5
    % liikevaihdosta 1,5----------- 2,1
    Sijoitetun pääoman tuotto, % 9,4 -------------9,2
    Tulos/osake EUR 56,14 ---------------53,77
    Omavaraisuusaste, % 31,2 ------29,4
    Nettovelkaantumisaste, % 32,6 ---------42,4
    Henkilöstö keskimäärin 1 505 ------1 502
    Poissaoloon johtaneet työtapaturmat* 7,6 ------9,3
    Tilauskanta katsauskauden lopussa 717,4 ------628,2
    http://www.destia.fi/media/vuosikert...ortti-2015.pdf


    Mitäs tää firma sitten tekee ja millä rahalla...?
  13. #3343
    ^ On loputtomassa purkkapaikkakierteessä kun rahat ei riitä kunnon korjauksiin. Asfalttia vedetään liian ohut kerros kun muuhun ei rahat riitä, ja se on heti rei'illä kun vähän jäätyy ja sulaa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  14. #3344
    noita varainsiirtoja on aina ollut... ennen valtio omisti easy km yhtiön joka vuokrasi ja huolsi kaikki valtion firmojen käyttämät ajoneuvot.... raha jäi itelle ja töitä oli myös........ no se myytiin venäläiselle ja alettii käytää nallen puljun rahoitusta ajoneuvoissa.... eipä jää raha enää itelle......... ajettiin alas aikamoinen systeemi.....
    josta ei ainakaan valtio hyötynyt...
    postin kannatti jättää omat kiinteistöt tyhjiksi ja mennä vuokralle ......no vain kahdet kulut...
    omistajaohjaus on aika jännä asia kun se on poliittinen ilman vastuuta omaisuudesta
  15. #3345
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Destia...

    Mitäs tää firma sitten tekee ja millä rahalla...?
    Rakentaa kaikenmaailman infrahankkeita.

    Tilaajana valtion tiehankkeissa on nykyään Liikennevirasto. Maksajina veronmaksajat.
    High Stuck Are Wit To
  16. #3346
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vihreiden Ville Niinistö huolissaan autokaupasta

    Tämäkin päivä on nähty, kun Vihreät on huolissaan autokaupasta...

    http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/...niinisto-60600
    No nyt on viherpimperot ihan pihalla! Vai jääkö valtion lypsylehmistä (autoista) verotulot saamatta, niin täytyy takki kääntää tilapäisesti???
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  17. #3347
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Ja juuri siksi se yhtiö olisi tarvittu - tietenkin ilman kyttäystä, politikointia ja palveluiden pakkomyyntiä.

    No, nyt ei yhtiötä tule, joten kärvistely huonojen teiden ja huonojen verojen kanssa jatkukoot!
    Mun käsityksen mukaan yhtiön valmistelu jatkuu, mutta ylenpalttinen hosuminen unohdetaan.
    Ihan ensiksi kaivataan juhlallinen vakuutus ja selvitys siitä miten jo autoveronsa maksaneille hyvitetään mahdollisesti poistuva autovero. "Devalvaatiota ei tule"
    Minä en ainakaan osta uutta autoa ennen uskottavaa selvitystä.

    Sipilän hermo petti... Kuinkahan meidän hallitukselle käy?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  18. #3348
    Teiden kuntohan valtaosan mielestä ok http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...58680_uu.shtml . Itse olen ajanut kotimaan lisäksi Ruotsissa,Norjassa,Baltian maissa,Puolassa,Venäjällä,Epsanjassa & Kreikassa. Ainoastaan pohjoismaat samalla tasolla,muualla kyllä omasta mielestä huomattavasti heikommassa kunnossa kun kotimaiset.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  19. #3349
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Destian alueelliset tulosyksiköt, joiden palveluina ovat infrarakentaminen ja -hoito, ovat Etelä-Suomi, Länsi-Suomi, Lounais-Suomi, Itä-Suomi ja Pohjoiskalotti sekä toiminnalliset tulosyksiköt: Rata (sisältäen Destia Kalusto Oy:n), Kivi (sisältäen päällystämisen, kallio- ja kiviainestoiminnan) ja Asiantuntijapalvelut (sisältäen suunnittelun, mittaamisen ja kansainvälisen konsultoinnin).

    Avainluvut (IFRS), Milj. EUR 1–12/2015 ----7–12/2014
    Liikevaihto 462,8 ----------- 261,8
    Liikevoitto 12,9 --------------12,5
    % liikevaihdosta 2,8 ------------4,8
    Tilikauden tulos 6,7 ----------5,5
    % liikevaihdosta 1,5----------- 2,1
    Sijoitetun pääoman tuotto, % 9,4 -------------9,2
    Tulos/osake EUR 56,14 ---------------53,77
    Omavaraisuusaste, % 31,2 ------29,4
    Nettovelkaantumisaste, % 32,6 ---------42,4
    Henkilöstö keskimäärin 1 505 ------1 502
    Poissaoloon johtaneet työtapaturmat* 7,6 ------9,3
    Tilauskanta katsauskauden lopussa 717,4 ------628,2
    http://www.destia.fi/media/vuosikert...ortti-2015.pdf


    Mitäs tää firma sitten tekee ja millä rahalla...?
    Samaa mitä YIT, NCC ja Lemminkäinen tekevät ja samalla rahalla. Mm. Rakentaa ja hoitaa tieympäristöä.

    Kyseessä on osakeyhtiö, joka ei ole ollut valtion omistama vuosiin. Tielaitostakaan ei ole ollut kohta kymmeneen vuoteen.
  20. #3350
    eiköhän se ollu vain ns virkavalhe hallitukselta kuten .valtiovarainministeri Iiro Viinasen "markkaa ei devalvoida"
    sit vaan yhtenä aamuna heräämme todellisuuteen...........kun on homma valmis ilman julkista kitinää
  21. #3351
    Lainaa AVJ kirjoitti Katso viesti
    Samaa mitä YIT, NCC ja Lemminkäinen tekevät ja samalla rahalla. Mm. Rakentaa ja hoitaa tieympäristöä.

    Kyseessä on osakeyhtiö, joka ei ole ollut valtion omistama vuosiin. Tielaitostakaan ei ole ollut kohta kymmeneen vuoteen.
    Destia oli Suomen valtion omistuksessa kevääseen 2014 saakka, jolloin se myytiin Ahlström Capital -sijoitusyhtiölle 148 miljoonalla eurolla.

    Sitä mie vaan, että meillä on ollut toimija, mutta se on myyty pois ja rahat ryypätty.

    Sitten meillä on Liikennevirasto "Liikennevirasto vastaa valtion liikenneverkosta, eli teistä, rautateistä ja suuresta osasta vesiväyliä. Liikennejärjestelmää ylläpidetään ja kehitetään yhdessä muiden toimijoiden kanssa"
    Miksi Liikennevirasto ei kelpaa hoitamaan hommia, vaan pitää rinnalle rakentaa LIVE?

    Tätä mie yritin availlaa, että joku suomessa hoitaa jo hommat, mutta ilmeisen huonosti, kun jälki ei kelpaa edes politiikoille, jotka kuitenkin päättää asioista.
  22. #3352
    Omana ratkaisunaan liikenneväylien korjausvelkaan Mykkänen tarjoaa itsenäisempää Liikennevirastoa. Hänen mielestään olisi järkevämpää, jos virasto itse valitsisi korjausta kaipaavat tiet ja sillat, eikä valinta olisi poliitikoilla. Määrärahat voisi Mykkäsen mielestä myös irrottaa budjettikausista, jotka katkaisevat tiehankkeita ja lisäävät niiden kustannuksia.

    – Nämä kaikki kysymykset liittyvät niihin asioihin, joita Berner käsittelee, mutta nämä olisivat paljon mutkattomampia, operatiivisempia ja helpompia tapoja ratkaista niitä.


    http://yle.fi/uutiset/3-9419948
  23. #3353
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Destia oli Suomen valtion omistuksessa kevääseen 2014 saakka, jolloin se myytiin Ahlström Capital -sijoitusyhtiölle 148 miljoonalla eurolla.

    Sitä mie vaan, että meillä on ollut toimija, mutta se on myyty pois ja rahat ryypätty.
    Tiedän tuon historian. Sitä en tiedä onko ne rahat ryypätty, mutta mikään yksittäinen toimija tuo ei ollut. Teki ennen myymistäkin samaa hommaa kuin esim. nuo muut jo mainitsemani yritykset. Kilpaili samoista hankkeista ja toimi kuin tavallinen osakeyhtiö. 2014 ei muuttunut Suomen tiehoidossa tai sen kilpailutuksessa mikään.

    Se että valtio omistaa yrityksen osakkeet, ei tarkoita että yritys olisi valtion laitos.
  24. #3354
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    [I]Sitten meillä on Liikennevirasto "Liikennevirasto vastaa valtion liikenneverkosta, eli teistä, rautateistä ja suuresta osasta vesiväyliä. Liikennejärjestelmää ylläpidetään ja kehitetään yhdessä muiden toimijoiden kanssa"
    Miksi Liikennevirasto ei kelpaa hoitamaan hommia, vaan pitää rinnalle rakentaa LIVE?
    Tätä minäkin ihmettelen, että löytyy virasto, mutta miksi sitä ei voida käyttää...Sen takia tää on niin epäilyttävää kuin vain voi olla, mutta ei ole yllätys ahneista suomalaisista, kun kyseessä on miljoona bisnes ja muutenkin ihmetellyt mistä tää on tullut, että kaikki pitää olla yrityksiä. Tietysti näyttä siltä että yritys on parempi kuin virasto, että sen takia näitä yrityksiä hössötetään ja että saadaan tehtyä rahaa..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #3355
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    ^ On loputtomassa purkkapaikkakierteessä kun rahat ei riitä kunnon korjauksiin. Asfalttia vedetään liian ohut kerros kun muuhun ei rahat riitä, ja se on heti rei'illä kun vähän jäätyy ja sulaa.
    Huonompi tie - parempi mieli, toteaa enskamies.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  26. #3356
    tien hoidossa näkyy suomalaisen työn laatu ... ja se kuinka helposti paskalle työlle saa laskutusluvan....
    kun valvonta on tolla tasolla yleisistä varoista.... tarvisi vaatia parempaa työn laatua kun kerran maksaa...
    toisaalta taas pitäs tehdä työnsä niin hyvin että kehtaa sanoa ite tehneensä..
  27. #3357
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    [I]Omana ratkaisunaan liikenneväylien korjausvelkaan Mykkänen tarjoaa itsenäisempää Liikennevirastoa. Hänen mielestään olisi järkevämpää, jos virasto itse valitsisi korjausta kaipaavat tiet ja sillat, eikä valinta olisi poliitikoilla. Määrärahat voisi Mykkäsen mielestä myös irrottaa budjettikausista, jotka katkaisevat tiehankkeita ja lisäävät niiden kustannuksia.
    Tässä on hiukan järkeä mukana. Mutta tämä ei ratkaise kuin yhden ongelman ja senkin vain osittain.

    Liikennevirasto vastaa tienpidosta - mutta eduskunnan kulloinkin antamilla määrärahoilla. Kuten sanottu, mun mielestä tienpito ei saisi kilpailla verorahoista samalla viivalla kaikenmaailman höpökohteiden kanssa. Jos ei tule rahaa, ei tule teitäkään. Mutta vallanhimoinen poliitikko tietenkin haluaa toista.

    Liikennevirasto on myöskin, no, virasto. Virkatyö ei nouse missään esiin malliesimerkkinä tehokkuudesta. Tähän on monta syytä, tilinpitomenettely yhtenä suurimmista.
    High Stuck Are Wit To
  28. #3358
    Missään Euroopassa ei näe sellaisia jyrsintäuria teissä, kuin kotimaassa. Paljonkohan vuodessa säästyisi jos turhista nastarenkaista luovuttaisiin..?

    Joskus meinasin, etten ikinä mitään kitkarenkaita.. Ostin sitten auton, jossa sattumalta oli kitkat mukana. Taitaa olla jo kahdeksas talvi menossa kitkoilla, nastoja en enää kotiloon huolisi.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  29. #3359
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Missään Euroopassa ei näe sellaisia jyrsintäuria teissä, kuin kotimaassa. Paljonkohan vuodessa säästyisi jos turhista nastarenkaista luovuttaisiin..?

    Joskus meinasin, etten ikinä mitään kitkarenkaita.. Ostin sitten auton, jossa sattumalta oli kitkat mukana. Taitaa olla jo kahdeksas talvi menossa kitkoilla, nastoja en enää kotiloon huolisi.
    Kitkarenkaillakin on jokunen vuosi takana, mutta täällä idässä ainakin muutamana päivänä vuodessa noista piikeistä on jopa hyötyä. Ihan joka mummelille tai papalle en kitkoja autoon laittaisi. Ja täällähän noita lumitukkia liikenteessä on - hiukset häikäisee enemmän kun helmi-maaliskuun hanki.
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  30.  
  31. #3360
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tätä minäkin ihmettelen, että löytyy virasto, mutta miksi sitä ei voida käyttää...Sen takia tää on niin epäilyttävää kuin vain voi olla, mutta ei ole yllätys ahneista suomalaisista, kun kyseessä on miljoona bisnes ja muutenkin ihmetellyt mistä tää on tullut, että kaikki pitää olla yrityksiä. Tietysti näyttä siltä että yritys on parempi kuin virasto, että sen takia näitä yrityksiä hössötetään ja että saadaan tehtyä rahaa..
    Mitä Berneriin ja yksityistämiseen tulee niin kyse on vahvasta ideologiasta. Hänhän on ollut, en tiedä voiko enää ministerinä - ainakaan näkyvästi - olla, vahva vaikuttaja ajatuspaja Liberiassa. Joka on, tunnetusti, äärioikeistolaisten ajatusten hautomo.
Sivu: 112 / 118:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1262102110111112113114 ... ViimeinenViimeinen