Tänään oli hieman kuumottava tilanne kun ajoin tuttua reittiä töistä kotiin, 50-60-70 vaihteleva mutkatie. Bussipysäkillä oli MP-poliisi passissa, varmaan tutkaa piti. Juuri kun ajoin ohi, laittoi polizei suuntavilkun tielle ja "lähti perään". No, siinä mentiin sitten tikkarin mukaan peräkkäin ihan pitkä siivu.
Laitoin huomiolle että vaikka ajoin tasan tikkaria mittariin, niin MP-poliisi piti ihan reippaan turvavälin omasta "alinopeudestani" huolimatta. Mietin itsekseni että onkohan kivaa ajella työkseen niin hiljaa ettei meinaa pystyssä pysyä.
Oli silti ahdistava tilanne kun piti körötellä. Normaalisti tikkari+10 mittariin, eli sen verran mitä muu liikenne yleensäkin.
Pari viikkoa sitten ajoin Paimion lähistöllä n. 10 km matkan poliisiauto takanani, pitäen todellisen nopeuden tikkari+0...5 välillä. Aivan helvetin kuluttavaa nysvätä avoimia suoria teitä (erillinen kl väylä, vähän risteyksiä, ei näkemäesteitä, puistoa ja peltoa ympärillä), joilla on täysin järjenvastaisesti säädetty 50 rajoitus (itse pistäisin 80 taulut sinne). Selvästi virkavaltaakin tämä vitutti, koska kääntyessäni pois heidän edestään portteri kiihdytti turbo suhisten sitä samaa hidasta tietä jatkaakseen, mutta selvästi kovempaa. Epäilemättä olisivat kuitenkin sakottaneet, jos olisin ottanut sopivammaksi katsomani tilannenopeuden.
Joku järkeistämiskampanja pitäisi saada näille täysin älyttömän alas painetuille rajoituksille.
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
Viime viikon maanantaina, vähän ennen Paimioo, motarilla ajoi maija siniset vilkut päällä kymmenen kilsaa ihan mun takarenkaassa kiinni. Paimion Nesteen kohilla laittoivat vilkut pois ja ajoivat ohi. Tuli mieleen että olisko ne halunneet kisata? Ihme tyyppejä.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Ei kai se portteri niin leveä ole etteikö mahtuisi moposta ohi moottoritiellä.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
No kyllä mä mielestäni annoin niille ihan tarpeeksi tilaa kun ajoin oikean puoleista kaistaa motarilla. Jos olisin väistänyt ojaan, olisin varmaan kaatunut ja saanut sakot. Pientareellakaan ei vissiin saa ajaa. Eli oli niillä se vasen kaista käytössään ohitusta varten. Yritin kyllä teleporttautua kotiin mutta en osannut sitäkään. Anteeksi jos jonkun herkkä mieli loukkaantui.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!