Omistan nyt elämäni ekan bemarin. Kuulin että pyörään on jokin madallussarjakin... siinä ja siinä haluaisinko madaltaa. Mitähän sellanen madalluspala maksaa ja voiko ite asentaa sen ? Muuttuuko ajo-ominaisuudet johonki suuntaan jos madaltaa... vuosimalli on -97 eikä ole siis ST-malli. Toinen puute pyörässä on haljennu lasi vasemmassa peilissä... jos jollaki lojuu ylimääränen peili tai madalluspala ni ilmotelkaa![]()
http://www.mandp.co.uk/productinfo/5...uster-Kits/MFW
Jos huonosti käy, pitää sivutuesta ottaa pikku pätkä pois, samoin keskituelle nosto vaatii enemmän voimia. Bemarin omassa madallussarjassa tuli mukana lyhyempi sivutuki, mutta tuota settiä ei taida enää oikein mistään saada.
Oma Funduro vakiokorkeudessa, joten ei kokemuksia madalletusta. Itse asiassa penkkiä piti korottaa kolmella sentillä (enemmänkin olisi kyllä voinut nostaa...), vaikka olen 175 cm pätkä.
...
Ite oon 180 cm, kylläkin tottunu mataliin customeihin. Sivujalka tuntuu olevan liian matala, pyörä kallistuu ni että hirvittää. Keskituelle ei aina viittis polkasta pikku pysähdysten takia. Sivujalan jatko tulis kyseeseen ellei madalla. Periaatteessa ajelen lähinnä maanteillä, joten ehkä olisikin ollu paree vaihtoehto se ST-malli näin jälkiviisaana. Tuohon madalluspakettiin siis kuuluu enemmänkin osia ja maksaa toistasataa![]()
Tuohon linkkaamaani settiin kuulunee vain linkku / linkut laakerein. BMW:llä oli aikanaan myynnissä oma kitti Funduroon, johon linkkupaketin lisäksi kuului tuo sivutuki valmiina. Matalampaa penkkiäkin on ollut kaupan, mutta sillä ei ainakaan matkustusmukavuus parannu.
Jos se Funduro kovasti kallellaan, niin voihan siinä olla vaikka lyhennetty tuki paikallaan. Omassa näkyy sivutuen pituus olevan kiinnityspultista jaluslätkän saumaan n. 27 cm, eikä liikoja kallistele.
Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 24.05.2015 klo 11:08.
...
[QUOTE=Tenere-Heikki;6381150]Tuohon linkkaamaani settiin kuulunee vain linkku / linkut laakerein. BMW:llä oli aikanaan myynnissä oma kitti Funduroon, johon linkkupaketin lisäksi kuului tuo sivutuki valmiina.
tuossa liitteessä pitäis olla jokin funduron madallusjuttu... riittäisikö tollanen yks läpykkä.
Kyllä sieltä kaksi läpykkää löytyy.
DSC_0813~2.jpg
...
Tuon verran on oma Funduro kallellaan sivutuella.
Siinäkin joku saksalaisinsinöörin loistoidea, ettei kone käynnisty edes vapaalla sivutuki alhaalla, eikä myöskään pysy käynnissä, vaikka starttaisi ilman tukea ja sitten potkaisisi tuen alas (eli sivutuki alhaalla ei voi lämmitellä konetta). Keskituen kanssa ei moisia rajoitteita.
kono.jpg
...
Nyt ajellu BMW f 650:lla tään kesän. Kaasarirempan teetin sille, imukurkku, o-renkaat. Se puoli ok. Nyt ajellessa merkillinen vika ilmenee. Ajon aikana pyörä alkaa nykiä ja pätkiä kunnes sammuu kokonaan. Käynnistyy sitten normaalisti jonkun ajan jälkeen. Kuulin että näissä olisi jokin jännitteensäätimen ylikuumentuminen ongelmana. Ja tosiaan nyt kun tuli helteet niin silloin tuo pätkiminen lisääntyi. Sateella ei esim. pätki. Pätkiminen yleensä kovilla kierroksilla alkaa. Tuo säädin on penkin alla ja kun kokeilin sen lämpöö niin tosiaan todella kuumana käy. Jotain kuulemma tehtävissä tälle ongelmalle, siirretäänkö säädin viileämpään paikkaan tai mitäs ?
En tiedä siitä... miksi helteellä oireilisi vaan. Tosin kaasutinrempassa purettiin tankki ja osat, olisiko jokin ilma-aukko menny tukkoon... pitänee tsekata sekin vaihtoehto. Mutta jos ei saa bensaa ni eikö pauku putket sillon. Mutta mitä oireita on tuon jännitteensäätimen kuumenemisella. Tiedän että ovat tehneet ongelmalle jotain, en vaan muista mitä.
Viimeksi muokannut: Arpal; 14.08.2015 klo 01:03.