Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Hei

2009 mallin 1200 GS kyseessä. Alkuperäinen pleksi on tosi äänekäs ja pyörteinen mulle 180-senttiselle.

Onko kellään suositusta minkä hankkisin tilalle?
    Entäpä auttaisiko sellainen tuulenohjain-lipare (MRA)

Uula
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
    Laitoin viime kesänä omaan -08 malliini Giwi Airflow plekisin. On ruma mutta toimiva, säätöjä on reilusti niin kaltevuuden kuin korkeudenkin osalta. Pituutta minulla on vajaa 10 cm enemmän.
    .
    Lainataas tätä ketjua... Onko tietoa meneekö Adventuren plexi heittämällä vesigessuun vai pitääkö alkaa virittelemään? Hakusessa siis vähän orggista suojaavampi plexi, mutta ei kuitenkaan mikään ladonovi tyyliin Puig tms. Ja jos jollain on jäänyt nurkkiin joutilas Adven orggisplexi niin vois laittaa mulle viestiä, ostan poijes.

-jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Lainataas tätä ketjua... Onko tietoa meneekö Adventuren plexi heittämällä vesigessuun vai pitääkö alkaa virittelemään? Hakusessa siis vähän orggista suojaavampi plexi, mutta ei kuitenkaan mikään ladonovi tyyliin Puig tms. Ja jos jollain on jäänyt nurkkiin joutilas Adven orggisplexi niin vois laittaa mulle viestiä, ostan poijes.

-jp-
    Menee, mutta katso, että mukana tulee myös Adven pleksin tukirauta kaikkine kilkkeineen. Ovat kallita ostaa marmoritiskiltä jos jotain puuttuu.

Ääni Givi Airflowlle. Parempi kuin Adven pleksi MRA:n säädettävällä spoilerilla varustettuna.
    OK, kiitos tiedosta.
    Givin sivujen mukaan tuota Airflow -plexiä ei ole tarjolla vesigessuun, ainoastaan vanhempaan malliin.
    Ja voin hyvin kuvitella niiden kiinnityskilkkeiden hinnat marmoritiskillä kun multa oli tuossa keväällä pudonnut toinen niistä sokkatapeista (n. 4x20 mm + lukkoprikka) siinä mittariston yläpuolella ja pysähdyin ohiajaessani paikallisella marmoritiskillä. Kaveri löi mulle sokan kouraan ja ilmoitti hinnaksi 16 euroo ja risat! Jäi sokka tiskille. Paikallisesta rautakaupasta moinen irtosi taskunpohjan kolikoilla.

-jp-
    Sori, tuossa olikin Vesigessusta kysymys. Vesigessu Advenkaan pleksi ei pitkälle (188, pitkäselkäinen) ole kovin hyvä, toki parempi kuin vakion. Siihen jos laittaisi vielä MRA:n säädettävän spoilerin, niin voisi jo pärjätä.

Givi Airflowta ei tosiaan vesigessulle saa. Enkä vesigessun osalta ole varma noista sopivuuksistakaan adven ja perusmallin välillä, mutta luulisi käyvän.

Tällä vanhemman mallin gessulla Adven pleksin, tukiraudan ja kaikkien kilkkeiden hinta marmoritiskillä on melkein 500 euroa! Ebaystä niitä löytää reilulla satasella.
  7.  
    Vastaanpa itselleni kun tiedän nyt oikean vastauksenkin Vesigessun ja Vesiadven plexit ovat kiinnikkeiltään täysin identtiset, eli vaihtokelpoisia ovat. Adven plexi maksoi 215,39€ marmoritiskillä, mutta toimii ainakin mulla (198cm, ns. normaalin mittainen selkä) merkittävästi paremmin kuin Gessun alkuperäinen versio.

-jp-