Nonih.. pyörä taitaa olla nyt säädöissään. Eli seosruuvit 1.5 kierrosta auki niinkun tehtaan mukaan kuuluukin, ja tyhjäkäynti ruuvista vielä tyhjäkäynti säädetty kohdilleen. Ainakin tallissa paikallaan oli varmaan puoltuntia käynnissä välillä kaasutellen eikä mitään ongelmia missään! Eli toistaiseks toimii paremmin kun koskaan aikaisemmin..
Kiitos ja kumarrus kaikille auttaneille ja vastanneille!
Seuraavia vastoinkäymisiä odotellessa, luultavasti ens viikolla saa jo taas kirjoitella![]()
facebook.com/gravicustoms
Ongelmat sen kun jatkuu... eli nyt on semmonen vika että:
Käy tyhjäkäyntiä normalisti ja hyvin, mutta heti kun koskee kaasuun niin pyörä meinaa sammua tai sammuu.. eli kierroksia ei voi nostaa ollenkaan yli 2000rpm...??
Otin imukurkut irti ja tein selväksi että ne ei vuoda.. ajattelin silti kyllä ostaa uudet ihan varmuudeksi ja tulevaisuuden kannalta..
Tulpat katoin, molemmat oli hyvin mustuneet eli käyny aikasemmin rikkaalla.. polttoaine letkut tarkistin ei vikaa.... samoin ilmansuodatin tarkistettu.. ja semmosen huomion tein että seoksia kun roplasin pyörän käydessä niin pyörän pällä istuessa vasemman puoleinen kaasutin ei vaikuttanut mitenkään pyörän käyntiin vaikka seosruuvia sääti.. toinen kaasutin taas säätäessä muutti käyntiääntä selvästi.. ryyppyn käyttö ei vaikuta mitenkään..
Seuraavaksi ajattelin nykiä kaasuttimet pöydälle ja putsata..
Voisko johtua pelkästään tästä? Mikähän kaasareissa vikana?
Alkaa vähän ideat jo loppumaan...
Edittiä: lisätään vielä että kaiken venttiilien säädön yms jälkeen ajoin 100m kunnes tämä uusi vika alkoi, enää sillä ei ajamaan pysty..
facebook.com/gravicustoms
Tapahtuuko tämä koneen lämmettyä vai kone kylmänä. Yleensä ei vanhat kaasarikoneet kestä kaasua jos kone on kylmä. Mulla yamaha booasi tuolleen kun oli luistien neulat pykälän liian alhaalla, eli ei saanut tarpeeksi bensaa kaasua avatessa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Siinä kaasuttimessa jonka seosruuvi ei vaikuta on tod näk tyhjäkäyntipiiri tukossa, suutin tai kanava.
Muutoin siirtymävaiheen piirit kannattaa kokonaisuudessaan käydä läpi, kaasutintyypistä riippuen nuo on toteutettu eri tavoilla.
Mooaus = ei saa bensaa.
Röpötys = saa liikaa.
Huutaminen korkeilla kierroksilla = liian laihalla, imuvuoto tms.
Älä korjaa ehjää....
Tyhjäkäyntipiiri taitaa olla tukossa. Seoksista olen päinvastaista mieltä kuin m-man.
Kaasarit putsattu.. molempien kohokammiossa oli sormen pään kokoinen klöntti jotain tiivistetta.. eli aina kun kaasua vääntää niin klöntti nousee ja tukkii suuttimet.. vielä en ehtinyt kokeilla toimiiko nyt mutta onhan toi ilmiselvää että tosta johtu ongelma.
Tekis mieli tavata henkilö joka on kaasareita tiivistellyt ja kysyä vähän kysymyksiä.. aivan uskomatonta.
Huomenna selviää toimiiko nyt!
facebook.com/gravicustoms
Luultavasti noi paskat kaasareissa oli syyllisiä.
Mulla aikoinaan samassa pyörässä uiskenteli kaasareitten väliä joku ruostehippunen, välillä tukkien suuttimen ja oireet oli melko samat. Kaiken lisäks jumppasin kaasarit irti varmaan 5-6 kertaa, ennenkuin sain imaistua sen hipun pois, bensan tuloletkun kautta. Maistu melko pahalta, mutta se oli ainoa reitti, mistä sen sai tulemaan ulos. Ja hetki tosiaan meni, ennenkuin hoksasin vian.![]()
Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
Kawasaki Kx 125 -85
http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
Nyt on putsatut kaasarit kiinni uusien imukurkkujen kera. Ja toimii. On aivan kun eri pyörä taas.
Vähän säädöissä vielä hakemista (paukuttaa putkessa kaasua avatessa).. mutta voiton puolella ollaan!![]()
facebook.com/gravicustoms