Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Olen tänään menossa tuollaista pyörää katsomaan illalla ja pitäisi tietää onko kuristettu 25kw:tiin. Papereissa on 25kw, mutta omistaja ei tiedä onko oikeasti minkä tehoinen. Mistä tuon voisi tarkistaa pyörästä? Kuulemma kulkee nyt mittarin mukaan 160km/h yksi päällä. Paljonhan kulkee kuristettuna? Jos on kuristettu niin miten se on tehty, onko helppo poistaa kuristukset?

    Eli kuinka selvitän onko kuristettu?
    Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
  2. #2
    Ei vaikuta kuristetulta... mulla on samanlainen häksätin -02 ja kelattu mittariin jo 140000 km, eikä se tuon kovempaa kuljekkaan,eikä tarvikkaan. Hyvä ja kestävä vekotin...... kohta nuo hurjat "tosimiehet" laittaa tähän,että älä osta,ei kulje mihinkään,eikä keuli... älä niistä välitä,jos tuntuu mukavalta,osta pois. Tiedossa on ainakin paljon varmoja kilsoja

    KV
  3. #3
    Lainaa TeeHooTee kirjoitti Katso viesti
    Jos on kuristettu niin miten se on tehty, onko helppo poistaa kuristukset?
    Eli kuinka selvitän onko kuristettu?
    Rekisteröintitodistuksessa lukee kuristustapa, jos rekisteröintitodistuksen mukaan kuristettu versio.
  4. #4
    Kävin pyörää katsomassa ja on hyvä. Rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa kuristuksesta, mutta teho on merkitty 25kw. Ajamaan en päässyt kun vettä tuli kaatamalla. Huomenna menen ajamaan sitä. Pyörä on Saksasta tuota 2005. Paljonhan pyörässä nyt oikeasti on tehoa? Mistä sen näkisi? Paljon tuo kuristettuna kulkee? Miksi olisi otteessa 25kw jos on normitehoinen eli 33kw?
    Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
  5. #5
    Veikkaisin kanssa että jos 160 ottaa niin ehta peli on, itsellä oli aikoinaan kuristettu 25kw vt600 ja kyllä jo satasen mittariin kelaaminen oli itkun ja perkeleitten takana.

    Purin kuristukset ja johan meno maittoi. Ikinä en kyllä muutoskatsastanu, sellaisenaan pistin kiertoon eikä kukaan ole perään huudellut.

    Hondan perusvarma tekniikka, suosittelen lämpimästi, oma -05vm vt750 kelaa nyt jo yli 80 000 lukemaa.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6. #6
    Lainaa TeeHooTee kirjoitti Katso viesti
    Paljonhan pyörässä nyt oikeasti on tehoa? Mistä sen näkisi? Paljon tuo kuristettuna kulkee? Miksi olisi otteessa 25kw jos on normitehoinen eli 33kw?
    Todennäköisesti on tehty samon kuin minä, on purettu kuristus eikä ole vaivauduttu katsastamaan. Edelleen, jo satanen on kova kyyti kuristetulle.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  7. #7
    Lainaa kulkijan varjo kirjoitti Katso viesti
    Ei vaikuta kuristetulta... mulla on samanlainen häksätin -02 ja kelattu mittariin jo 140000 km, eikä se tuon kovempaa kuljekkaan,eikä tarvikkaan. Hyvä ja kestävä vekotin...... kohta nuo hurjat "tosimiehet" laittaa tähän,että älä osta,ei kulje mihinkään,eikä keuli... älä niistä välitä,jos tuntuu mukavalta,osta pois. Tiedossa on ainakin paljon varmoja kilsoja

    KV
    Meinasin jo laittaa että jos keulii kaasusta nelosella ei oo kuristettu . Suurinpiirtein joo taitaa tuon 160 kulkea kun joskus kokeilin kuristamatonta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  8. #8
    Trafilta löytyi pyörästä tietoja: 2005 rekisteröintikatsastettu ja kolme viikkoa myöhemmin sama uusiksi, miksihän? Ihmetyttää kun otteessa ei ome mitään mainintaa kuristuksesta mutta silti teho merkattu silti 25kw. Voisiko tämä olla jotain Saksan peruja? Voiko tuosta olla mitään haittaa tulevaisuudessa? Uskaltaako tällaisen ostaa?
    Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
  9.  
  10. #9
    Rekisteröintikatsastus suoritettu täystehoisena (maahantuoja)?

    Uudelleen katsastettu (muutoskatsastus) 25kw A2-kortilliselle?

    Minullakin oli joskus 25kw rekisteröity pyörä eikä kuristustapaa ollut mainittu.

    Saksanperut... en keksi kommenttia.

    25kw todennäköisesti hiukan edullisemmat vakuutusmaksut kuin täystehoisessa. Joskin ero lienee marginaalinen verrattuna pyöriin, joissa tehtaalta lähtiessä tehoa tuplaten tai enemmän.
    Joskus on ollut juttua, että korvausasioissa saattaa tulla jotakin sanomista vakuutusyhtiön kanssa jos ilmenee, että todellisuudess täystehoinen vakuutettu halvemmilla maksuilla kuristettuna...tiedä sitten...

    Miksi ei uskaltaisi ostaa?

    Ja voihan tuon aina katsastaa täystehoiseksi jos asia vaivaa. Minua aikanaan vaivasi kun todellinen teho oli 56kw. Muutoskatsastus hoitui kun vain kävin konttorilla ilmoittamassa, että kurit poistettu.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?