Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Toissa vuonna täällä tästä kerroinkin, ja nyt vasta tuo selvisi. Nokkaketjun ohjainosa oli tippunut pois paikaltansa ja jumittanut ketjun. Tämä tapahtui hiljaisessa vauhdissa eikä ollut sitten viime kädessä hajoittanut mitään koneesta. Kuulemma on jo liikenteessäkin. Mutta mielenkiinnosta jos näitä esiintyy enemmänkin niin mielelläni kuulen. Kyseessä oli n. 26.000 km ajettu kone, 24.000 huolto tehtynä. Toimi kuin unelma kunnes vaan pysähtyi.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  2. #2
    Toivottavasti ei tapahdu meikäläiselle. Muuten sama mopo, vm. 2012, 21tkm ajettu, Pohjois-Norjaan menossa jutaamaan kesäkuun alussa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #3
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti ei tapahdu meikäläiselle. Muuten sama mopo, vm. 2012, 21tkm ajettu, Pohjois-Norjaan menossa jutaamaan kesäkuun alussa.
    Tuskin näin käy, mutta mikäli oman moottorin kohtalo olisi ollut siellä tiedossa, niin olisin tullut sillä ajaen pois, eli remontti olisi teetetty paikallisessa korjaamossa. Siinä mielessä tämä on hyvä säilyttää jossain muistin syvissä syövereissä. Moottoria ei tarvinnut edes irroittaa tuon korjauksen kohdalla. Mutta kun siellä oletus oli paljon pahempi niin pyörä jäi silloin sinne.
    Onnistunutta matkaa
    Viimeksi muokannut: luukas; 17.05.2015 klo 18:18. Syy: Tarkennettu tekstiä
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  4. #4
    Lainaa luukas kirjoitti Katso viesti
    Tuskin näin käy, mutta mikäli oman moottorin kohtalo olisi ollut siellä tiedossa, niin olisin tullut sillä ajaen pois. Siinä mielessä tämä on hyvä säilyttää jossain muistin syvissä syövereissä. Moottoria ei tarvinnut edes irroittaa tuon korjauksen kohdalla. Mutta kun siellä oletus oli paljon pahempi niin pyörä jäi silloin sinne.
    Onnistunutta matkaa
    Joo, tien päällä on kyllä mahoton tietää mikä on hajottanu koneen. Meinaatko että jos olisit tienny vauriot niin olisit ajanu kotiin? Eikös tuo bandiitin kone ole suurinpiirtein ikiliikkuja. No, täytyy toivoa ettei jurausreissu pääty meikäläisen osalta samaan vikaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #5
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, tien päällä on kyllä mahoton tietää mikä on hajottanu koneen. Meinaatko että jos olisit tienny vauriot niin olisit ajanu kotiin? Eikös tuo bandiitin kone ole suurinpiirtein ikiliikkuja. No, täytyy toivoa ettei jurausreissu pääty meikäläisen osalta samaan vikaan.

    Tähän asti ei tietooni ole tullut kuin yksi vastaava, joten ostin samanalaisen tilalle. Sillä käyt Norjassa ja tänä vuonna ajatus mennä uudelleen. Joten unohda tämä ja ajoa vaan Lähinnä jos tuon vian pienuus olisi ollut tiedossa niin se olisi ollut nopeasti korjattavissa paikallisessa korjaamossa vrt oletus että kone olisi ollut kunnolla rikki.
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  6. #6
    Lainaa luukas kirjoitti Katso viesti
    Tähän asti ei tietooni ole tullut kuin yksi vastaava, joten ostin samanalaisen tilalle. Sillä käyt Norjassa ja tänä vuonna ajatus mennä uudelleen. Joten unohda tämä ja ajoa vaan Lähinnä jos tuon vian pienuus olisi ollut tiedossa niin se olisi ollut nopeasti korjattavissa paikallisessa korjaamossa vrt oletus että kone olisi ollut kunnolla rikki.
    OK, aika epätodennäköinen vika siis. Pirun huonoa tuuria sulla. Ei muuta kuin hyvää Norjan reissua paremmalla onnella.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #7
    Ei tälläsii saa kertoo, kuitenkin sama vika viel 2012:sessakin Vaikkakin Bandit...
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  8. #8
    Tuo laahain ei pysy kunnolla kannessa kiinni. Pitää paikalleen laitettaessa viimeisenä katsoa lampulla että on varmasti paikallaan. Siinä on kaksi tappia joten ei pitäisi irrota ajossa kunhan on ollut paikallaan koppaa laitettaessa paikallaan. Usein irtoaa koppaa avatessa ja voi pudota myös koneen sisälle.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  9. #9
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Tuo laahain ei pysy kunnolla kannessa kiinni. Pitää paikalleen laitettaessa viimeisenä katsoa lampulla että on varmasti paikallaan. Siinä on kaksi tappia joten ei pitäisi irrota ajossa kunhan on ollut paikallaan koppaa laitettaessa paikallaan. Usein irtoaa koppaa avatessa ja voi pudota myös koneen sisälle.
    Tälle tehtiin 2000 tkm aikaisemmin 24.000 tkm huolto, jossa siis mitataan venttiilit. Voiko tällä olla vaikutusta asiaan ?
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  10.  
  11. #10
    Voipi olla vaikutusta. Nythän kyseessä ei ole enää pelkästään tekninen vika, vaan se, että aivoissa on nyt epäilys. Suzukin ikiliikkuja ei olekaan ikiliikkuja. Dissonanssi entisen uskon ja todellisuuden epävarman olemuksen välillä aiheuttaa tuskaa josta voisi päästä eroon jos sen pystyisi selittämään järjellä ja näin voisi palata siihen ikiliikkuja tilaan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050