Terve!
Hain 4 litraa uutta 98bensaa vanhan sekaan kaksi vuotta tallissa seisseeseen CBR vm2001.
Käynnistin, hyvin lähti käyntiin mutta hetken päästä pytty tai pari katosi pelistä--> bensan haju pakoputkesta ja röpötyskäynti ja sitten loppui akkukin.
Onko kannattavaa yrittää jollain STP Complete Fuel System Cleaner bensiini 400ml vai nöyrästi ropaamaan uudet tulpat kiinni? ja akku uusittava.
Viisaampia vastauksia haluaisin kuulla.
Jos tulpat on kovin vittumaisessa paikassa tuossa, niin kokeilisin ihan ekana pelkällä uudella akulla. ja niin paljon uutta pensaa kun tankkiin mahtuu, tietty olisi paras jos saisi tankin ensin tyhjennettyä ja täytettyä pelkällä uudella pensalla.
-
Jos kaasarikone, niin neulaventtiilit jumissa tai vuotavat. Ihan normijuttu pitkässä seisonnassa, jos ei ole valmisteltu taukoa huolella, vaan lykätty ajosta talliin. Kaasarit pöydälle ja ihmettelemään.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Lataa se akku, jos ottaa vastaan virtaa eikä purkaannu itsekseen niin se on vielä kunnossa eikä tarvitse uutta heti ostaa.
Fuelsystem cleaner saattaa vain irroittaa lisää paskaa kiertoon, avaa paikat ja puhdista ensin.
Tulpat kannattaa vaihtaa mutta se pelkästään ei välttämättä auta jos vanhentunut bensa on tukkinut paikkoja.
Et ole ensimmäinen joka tästä vaivasta kärsii, etkä varmaan viimeinenkään.
Älä korjaa ehjää....
En tiiä. Vähän vajavainen aloitusviesti.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Vaikka bensa ei kuulemma vanhene eikä hartsiinnu kaasareihin tavallisella bensalla, niin minusta voisi olettaa että näin on kuitenkin käynyt. Voisi kai tota STP:tä koittaa, mutta mutta... Paras olis perustellinen kaasareiden purku ja puhdistus ultraäänellä ja carb cleanerillä yms. tms. Olettaen että toi vielä on kaasarilla eikä ruiskulla. En tiedä onko tarpeen tulppia vaihtaa, ei siitä haittaakaan ole.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
CBR PC-35 ruisku. F4i. Tankki varmaan imemällä tyhjäksi vai löytyykö joku ruuvi tankin pohjasta?
Jos jotkut tulpista kastuvat niin tod näk yksi tai useampi suutin vuotaa, tuohon on lääkkeenä suuttimien irroitus ja puhdistuttaminen, tämäkään ei välttämättä auta pahimmassa tapauksessa vaan suuttimet on uusittava.
Noiden puhdistus ei oikein kotikonstein onnistu.
Be linjan läpi voi koittaa ajaa tuota fuelsystem cleaneria, suutintukin päässä on yleensä liitos jonka avaamalla saa be pumpun pumppaamaan bensaa järjestelmän läpi, tietysti täytyy olla varovainen ja tietää mitä tekee.
Älä korjaa ehjää....
Noniin tyhjensin tankkia niin pakoputki täynnä bensaa.hyvä katku tallissa.
Enimmät polttoaineet noin 6 litraa oli kadonnut tankista, mikä oli yllättävää. pieni jämä vaan tankinpohjalla
Ensi käynnistys varmaan jossain hiekkakentällä.
Varmaan hyvä vähän pyöritellä konetta ilman tulppia, niin ei tule hydrolockia ja vaurioita.
kiitos neuvosta.
Jos ois oma, niin ihan ekana sulkisin polttoaineen ja kipinän, sitten startilla niin kauan, että öljyvalo sammuu.
Tämä siksi, että käynnistysyrityksen aikana öljyä on jo joka paikassa.
Jos noin rankasti tulvii niin moottoriöljykin on varmasti vaihtokunnossa (kyllästynyt bensalla).
Älä korjaa ehjää....
Mielenkiinnolla odotan, minkälaiset neulaventtiilit tuossa on lopettaneet sen 100 prosenttisen pitävyytensä, kun on hana auki seisotettu, ja vielä niillä haihtuvilla, pilaantuvilla bensoilla. Vaiko ruiskun korkeapainepumppu työntänyt sen muutaman käynnistysyrityksen aikana tankillisen bensaa pyttyihin?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?