Kannattaa katsoa tuo video ajatuksella ja miettiä omaa ajamistaan; se on pienestä kiinni
http://videos.komando.com/watch/7847...ou-really-cant
-jp-
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Meillä on tallilla tollanen fillari. Pikkasen keskittymistä niin parissa minuutissa tollakin ajelee. Liikkellelähtö on kieltämättä se vaikein osa tuollaisella ajamista. Orgillahan on sitten vähän vastaava fillari, jossa saa muutettua ohjauksen välitystä, mutta ohjauksen suunta säilyy vakiona. Siihen voi tutustua vaikkapa kesäpäivillä elokuussa.
Superbike #7
Hieno pätkä....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Henkilökohtainen vaikeuskerroin riippuuaika pitkälle siitä, kuinka tiukasti kaksipyöräisen
ajamisessa on pää ja yksinomaan stonga kiinnittynyt toisiinsa.
Tullaan tätäkin kautta siihen legendaariseen juttuun..... "pelkästään ratista ohjaamiseen/kallistamiseen".
Mitä ehdottomammin on yksinomaan tähän fiksoitunut..... sen kauemmin menee
tuolla pystyssä pysymiseen.... toisella muutama minuutti, toisella kahdeksan kuukautta.
Vähän tuo sama problematiikka vastustaa kun treenataan ajoa nenä taaksepäin istuen.
Siinä tulee oikeastaan samat ongelmat eteen vaikka peli on ihan normikuosissa.
Pää täytyy vaan "kytkeä" heti asentoon, jossa stongaa ei olisi ollenkaan vaikka se siinä pököttääkin ja
kädet sen päällä.
Ei siitä silti suoraan vaan lähdetä "vetämään".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tästä on aika vaikea spekuloida kokeilematta. Niinku toikin sanoo, kaikki on sitä mieltä että osaisivat jollain kikalla ajaa tuota, kukaan ei oo onnistunut. Itsellään meni 8kk, lapsellaan 2vko.
Itellekin tuli alussa se fiilis että "pidäs mun kaljalasia nii mä näytän". Ei tasan onnistuisi. Ei vaikka olen välillä aika lapsenmielinen
Muistaako kukaan sitä testiä, missä kaveri piti päässään laseja, jotka käänsivät näkymän ylösalaisin? Etsin sen videon vielä jostain..
Edit: No ei se kauaa kestänyt:
https://youtu.be/-kohUpQwZt8
Nyt enää puuttuu se kaveri, joka yhdistää nää kaksi haastetta. USD-laseilla ajamaan vastakkaiseen suuntaan kääntyvää pyörää. Meneekö aivot vikasietotilaan?![]()
Viimeksi muokannut: Pitkiss; 02.05.2015 klo 22:07. Syy: videoo
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Kuten totesin, ei siitä ihan suoraan vaan lähdetä vetämään.
Ota omasta fillarista koko stonga pois = ei ole mitään mihin pää/kädet "jää jumiin".
Ei "ilman käsiä" liikkeelle lähtökään, ajamisesta puhumattakaan ole kummonen juttu......
siihen verraten että "ohjailet" nurin-narin toimivalla stongalla.
Hieman lisää vaikeusastetta..... stonga paikallaan..... kiila löysättynä niin, että
se on täysinholtiton ja vasteeton.
On ihan eri laji samantien kun "pää tarttuu taas stongaan".
Kunhan fokus vaan edelleen pysyy pois pää-kädet-stonga kolmiosta, hyvin menee.
Pitäydytään kuitenkin tässä fillarijutskassa, eikä aleta vääntää vastaohjausta
350kg:n malmikasalla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kysymys lienee lihasmuistista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory
Ihan sama juttu kun vaikka ajattelee ajamista askelta pidemmälle ja rata-ajoa. Sekin taito kehittyy lihasmuistiin. Lihasmuistin takia viime kesän keskiryhmän kuski on ensi keväänkin keskiryhmän kuski![]()
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Olen ajanut tuollaisella pyörällä ja suoritus oli alle pyörän mitan.
Se ei vaan lähde, koska motoriikka on eri mieltä ja se ei pysty hetkessä vaihtamaan napaisuutta.
Ajaminen ei voi lähteä siitä, että aivot käskee lihasta ja lihas tekee, vaan sen täytyy tulla perseestä ohittaen aivot.
Aikoinaan, kun olin nuori, kaunis ja nopea auton ratissa, niin kaverit mollasi minua, kun en pärjännyt alkuunkaan tietsikkaautopeleissä.
Mie yritin selittää, kun muin perse ei tunne, niin aivo ei käske.
Samat nörttikaverit, jotka hakkasi muit 236496853657-0 autopeleissä eivät osanneet käsijarrukäännöstä, saati sladia takavetoisella taunuksella.
Aaaaaaivan
Jos pitäydytään tässä fillarijutussa, homman juju on juuri tuo.
Tuolla aiemmin joku toi esiin myös sen tosiasian, että pahoista (vääristä) tavoista on siis
myös paha päästä irti.
Se on juuri näin.
Se on myös väistämättä (valitettavasti) niin, että kaksipyöräisellä liikkumisen suhteen
on aika fataalia nähdä ja hyväksyä vain yksi hallintatapa, oli se monessa tilanteessa ja suorituksessa
kuinka tärkeä ja ajoittain jopa ainoa toimiva.
On toki selvää, että asioilla on aikansa,paikkansa, merkityksensä ja tärkeysjärjestyksensä.
"Yksisilmäisyys" on joka tapauksessa riskitekijä..... on sitten kyse fyysisestä puutteesta,
henkisestä asennoitumisesta.... tai yksipuolisesti harjoitetusta "lihasmuistista".
Helpompi on pysyä pystyssä kahdella jalalla..... tai ottaa matsia snagarijonossa kahdella kädellä.
Mut joo.....
Ongelma - ratkaisu.
Nurin-narin ohjattava fillari - pystyssä pysyminen.
"Lihasmuisti" - konttaamaan.
"HÄIVYTÄ" SE STONGA ALUKSI KOKONAAN.
Elefantinkin voi syödä, mutta se ei onnistu jos koittaa niellä yhtenä palana.
Riittävän pieniksi paloiksi ja onnistumisen ja siihen tottumisen kautta eteenpäin.
Näin se "eteenpäin pääseminen" alkaa heti, kun ei "tipahda koko ajan lähtöruutuun".
Vanhalle ja paljon laskeneelle suksimiehelle on ihan yhtä kova paikka
ottaa ensimmäistä kertaa se lumilauta alle.......
Siinä kun ekaa settiä...... konttaa hiki päässä rinnettä alas.
Jos asiaa ei "palastele" heti seraavaan .... öhh... laskuun, se alas konttailu jatkuu suht pitkään.
Siitä vaan heti realiteettien toteamisen jälkeen homma osiksi ja pala kerrallaan.
Aika paljon helpommin lähtee käyntiin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY