Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Hakutoiminnolla ei löytynyt tämmöstä joten kysyn. YP voi poistaa jos katsoo tarpeelliseksi.

    Eli

    Reissaan kesäisin norjassa ja viimevuonna kun kiipeilin jollekkin nyppylälle oluttölkin kanssa oli liukasta ja vähän luntakin niin tuli mieleen että oliskohan hyvä olla joku vapaa-ajan vakuutus jos tarvii mennä terveyskeskukseen norjassa..

    Kawassa (-91) on kustannusssyistä vain liikennevakuutus. Kustannussyistä vapaa-ajan vakuutus olis hyvä olla edullinen mutta järkevä.

    Tähän kaipaisin vinkkejä / mielipiteitä . Kesäkuun alussa taas lähtö norjan kierrokselle.



    http://www.vkukko.fi/MP/MP2013/pk1.jpg


    -vku-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  2. #2
    sairaskuluvakuutus ja sitten joku vapaaehtoinen henkivakuutus vai oliko jokin tapaturmavakuutus, mitkä löytyy täältä ainakin. ensimmäisessä saa kaikki lääkärin määräämät tutkimukset ja lääkkeetkin vakuutuksen piikkiin.
    toki voi olla että tuollainen pitää ottaa nuorena, vanhemmala iällä eivät enää myönnä ku joka paikkaa kipuaa ja kolottaa muutenkin..

    pitäis varmaan lukea läpi nuokin joskus, mikä korvaa mitäkin, laskut kun tulee aina maksettua automaattisesti..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #3
    Tuosta Norjan peruslääkäripalveluista löytyy googlella tietoa mutta kaipailisin ns. kokemuksia, lähinnä sitä varten että onko jostain vakuutuksesta edes hyötyä tämmöselle viiskymppiselle.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  4. #4
    Ei ole varsinaisesti kokemusta, mutta kun ovat noita myyneet, niin jo kysymällä selvinnyt, etteivät korvaa mitään mitä minä harrastin. Eli hiemankin loukkaantumisriskiä (todellista tai kuviteltua), niin eivät myyneet ja lajilisenssit ja muut ainoat toimivat käytännössä. Joissain jo moottoripyöräily sinänsä oli korotetulla omavastuulla. Toki kun maksaa tarpeeksi, saa kattavampaa suojaa.
    Enkä siis mitään varsin holtitonta ole harrastanut, kamppailulajeja, prätkää radalla jne.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  5. #5
    Mites jatkuva matkavakuutus?
    Korvaa myös matkatavaroita siinä samassa ja on aina voimassa kun on vähänkin kauempana pois kotoa,
    olikohan raja jotain 50 km.
    KTM 950SM -07
  6. #6
    Kuulostelen tänne tulleet kommentit ja sitte esim vaiikka ens viikolla soittelemaan. En osaa ite hahmottaa että mitä asiaa varten vakuutus olisi järkevä olla. Jotenkin vaan on semmonen olo että jostain vois olla hyötyä reissatessa. Pyörä on niin vanha että kaskoa ei tartte ajatella. IKää on sen verran että joka kohtaan löytyy joku aikaisempi vamma(varmaan ainakin vakuutusyhtiön lääkärin mielestä ).
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  7. #7
    Matkavakuutusta harvoin tarvitsee, jos on jonkun ammattiliiton jäsen.

    Kannattaa tutustua vakuutuksiin, koska monissa vakuutuksissa on päälekkäisyyksiä. Joskus pelkkä kotivakuutus korvaa aika hyvin reissuvahinkoja.
  8. #8
    ammattiliiton kortissa mullakin lukee tuo matkavakuutus takana..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  9. #9
    Monta vuotta sitten kun mentiin Kilimanjarolle kävelemään kyselin matkavakuutuksen kattavuutta. If:ssä oli tulkinta, että matkavakuutuksessa ei ole korkeusrajaa jos perille pääsee kävelemällä. Jos tarvitaan kiipeilyvarusteita niin normivakuutus ei kata.

    Samalla reissulla tehtiin sivukeikka jollekkin kivenmurikalle, oisko ollut kymmenen metriä korkea. Ei siinä mitään köysiä tai varmistuksia ollut vaikka koko matka mentiin nelivedolla. Onneksi ei tarvinnut kysellä vakuutuksen tulkintaa kävelyn ja kiipeilyn eroista. Helikopteri kyyti Afrikassa voi olla melko kallista eikä sairaalalentokaan ilmainen ole.

    Työpaikan puolesta minulla on vapaa-ajan vakuutus, jossa ei ole kielletty kuin kilpaurheilu. Omassa vakuutuksessa on pitkä lista kiellettyä lajeja. Kannattaa tarkistaa omasta yhtiöstä mitkä asiat poissuljettu.
  10. #10
    Lainaa Dealhill kirjoitti Katso viesti
    Mites jatkuva matkavakuutus?
    Korvaa myös matkatavaroita siinä samassa ja on aina voimassa kun on vähänkin kauempana pois kotoa,
    olikohan raja jotain 50 km.
    Juuri otin tyttärelle ja maksoi 46€/vuosi Pohjolassa.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  11. #11
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Monta vuotta sitten kun mentiin Kilimanjarolle kävelemään kyselin matkavakuutuksen kattavuutta. If:ssä oli tulkinta, että matkavakuutuksessa ei ole korkeusrajaa jos perille pääsee kävelemällä. Jos tarvitaan kiipeilyvarusteita niin normivakuutus ei kata.

    Samalla reissulla tehtiin sivukeikka jollekkin kivenmurikalle, oisko ollut kymmenen metriä korkea. Ei siinä mitään köysiä tai varmistuksia ollut vaikka koko matka mentiin nelivedolla. Onneksi ei tarvinnut kysellä vakuutuksen tulkintaa kävelyn ja kiipeilyn eroista. Helikopteri kyyti Afrikassa voi olla melko kallista eikä sairaalalentokaan ilmainen ole.

    Työpaikan puolesta minulla on vapaa-ajan vakuutus, jossa ei ole kielletty kuin kilpaurheilu. Omassa vakuutuksessa on pitkä lista kiellettyä lajeja. Kannattaa tarkistaa omasta yhtiöstä mitkä asiat poissuljettu.
    Tismalleen pitää paikkansa, kun selvittelin riskejä muutaman vuoden takaisen Ivano Dipano Via Ferrata patikoitiimme liittyvissä asioissa. Mutta hieno oli polku.
    <p>.</p>
  12. #12
    Myös osa kotivakuutuksista toimii matkavakuutuksina pohjoismaissa. Kannattaa tosiaan tutustua niihin ehtoihin niin ei maksa kahteen kertaan. Suurin osa "extreme" harrastuksista kuten sukellus ja vuorikiipeily on normi vakuutuksista rajattu pois. Moottoripyöräily yleisillä teillä meni ainakin minulla läpi, mutta jos olisi käynyt radalla niin siellä ei. Tuli selvitettyä kun oli ajatus käydä Ringillä muutama kierros, onneksi järki voitti.

    Janne
    XX
  13. #13
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Myös osa kotivakuutuksista toimii matkavakuutuksina pohjoismaissa. Kannattaa tosiaan tutustua niihin ehtoihin niin ei maksa kahteen kertaan. Suurin osa "extreme" harrastuksista kuten sukellus ja vuorikiipeily on normi vakuutuksista rajattu pois. Moottoripyöräily yleisillä teillä meni ainakin minulla läpi, mutta jos olisi käynyt radalla niin siellä ei. Tuli selvitettyä kun oli ajatus käydä Ringillä muutama kierros, onneksi järki voitti.

    Janne
    Eikös Ring ole yleinen yksisuuntainen tie ?
    kulkupeli pitää olla kilvissä, nopeusrajoituksia ei ole paitsi lippuautomaateilla ja ohitukset vain vasemmalta.
    Ja siis ihan normi liikennesäännöt voimassa. Kilpailut/kilpailuharjoitukset on sitten erikseen.
    Tuosta löytyy "safety rules" ja "driving regulations"

    http://www.nuerburgring.de/en/drives...dschleife.html
  14. #14
    Voi olla, kyselin siis vakuutusyhtiöstä yleisesti radalla ajosta. Se Ring jäi tosiaan väliin, ehkä joskus toiste.
    XX
  15. #15
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Eikös Ring ole yleinen yksisuuntainen tie ?
    kulkupeli pitää olla kilvissä, nopeusrajoituksia ei ole paitsi lippuautomaateilla ja ohitukset vain vasemmalta.
    Ja siis ihan normi liikennesäännöt voimassa. Kilpailut/kilpailuharjoitukset on sitten erikseen.
    Tuosta löytyy "safety rules" ja "driving regulations"

    http://www.nuerburgring.de/en/drives...dschleife.html
    Eikös tuossa ratavakuutusketjussa juurikin kirjoitettu:
    Lähitapiolaan oli tullut kaskoon ehtomuutoksia:

    3.1 Kolarointivakuutus
    (Törmäysvakuutus)
    Kolarointivakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka on aiheutunut


    käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella tai tieosuudella
    (esim. Nürburgringin Nordschleife).
    Eli ei taida mennä ihan normitiestä. Kannattaa ainakin tarkastaa, ennen kuin lähtee kokeilemaan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuossa ratavakuutusketjussa juurikin kirjoitettu:


    Eli ei taida mennä ihan normitiestä. Kannattaa ainakin tarkastaa, ennen kuin lähtee kokeilemaan.
    Vihreä helvetti on vakuutusehdoissa mainittu erikseen nimeltä, koska se on "normaali" tie. Ilman tuota mainintaa vakuutus olisi voimassa sielläkin.
    Superbike #7
  17. #17
    minä käsitin, että nyt puhuttiin ihan sellaisesta normaalista liikkumisesta ja vakuutuksesta, ei rata-ajosta jne..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuossa ratavakuutusketjussa juurikin kirjoitettu:


    Eli ei taida mennä ihan normitiestä. Kannattaa ainakin tarkastaa, ennen kuin lähtee kokeilemaan.
    Mjoo, on muutama kiekka ringillä ja viime kesänä man-saaren "mountain course" oli samalla tyylillä yksisuuntainen tie ilman nopeusrajoituksia. Ei tuo juuri kummemmalta tuntunut kuin kaksisuuntaisenakaan sama tie.
    Pau Arnos oikeana ratana on kokeiltu muutaman kerran ja sitä voin suositella jos ajohuuma iskee reissulla Pyreneillä.

    Mutta joo, jos Norjassa kiertelee Galdhöpiggenit, Glittertindit, Preikestolenit, Kjeragit, Trolltungat sun muut, niin normi ulkoilua kai ne on. Ei vaadi mitään kiipeilyvälineitä, vaan ihan normijärkeä. Jos kulkee merkattuja polkuja niin ainakin itse oletan että matkavakuutus on voimassa. Eri asia jos lähtee erämaahan tiettömille taipaleille.
    Jos sitten tipahtaa trollväggeniltä, preikestolenilta tai Kjeragilta, niin siinä 15s vapaan aikana ei varmaan kannata murehtia vakuutusjuttuja.
  19. #19
    Joku vuosi takaperin tilasin Eurooppalaisen sairaanhoitokortin. Ennen vanhenemista kolahti uusi postilaatikkoon.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  20. #20
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Eikös Ring ole yleinen yksisuuntainen tie ?
    kulkupeli pitää olla kilvissä, nopeusrajoituksia ei ole paitsi lippuautomaateilla ja ohitukset vain vasemmalta.
    Ja siis ihan normi liikennesäännöt voimassa. Kilpailut/kilpailuharjoitukset on sitten erikseen.
    Tuosta löytyy "safety rules" ja "driving regulations"

    http://www.nuerburgring.de/en/drives...dschleife.html
    On siellä nopeusrajoituksia, mm. Breidscheid:n sisääntulon kohdalla. StVO § 3*pitää myös noudattaa. (ajoneuvo täytyy olla kuljettajan hallinnassa kokoajan..jne..)
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  21. #21
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuossa ratavakuutusketjussa juurikin kirjoitettu:
    Lähitapiolaan oli tullut kaskoon ehtomuutoksia:

    3.1 Kolarointivakuutus
    (Törmäysvakuutus)
    Kolarointivakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka on aiheutunut


    käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella tai tieosuudella
    (esim. Nürburgringin Nordschleife).


    Eli ei taida mennä ihan normitiestä. Kannattaa ainakin tarkastaa, ennen kuin lähtee kokeilemaan.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vihreä helvetti on vakuutusehdoissa mainittu erikseen nimeltä, koska se on "normaali" tie. Ilman tuota mainintaa vakuutus olisi voimassa sielläkin.
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    minä käsitin, että nyt puhuttiin ihan sellaisesta normaalista liikkumisesta ja vakuutuksesta, ei rata-ajosta jne..
    Älkää nyt sekoittako jotain kaskoa ja liikennevakutusta!
    Liikennevakutus on lakisääteinen ja aina voimassa, myös radalla!

    Ja jos mp:llä tai muulla moottoriajoneuvolla sattuu jotain, niin liikennevakutuksesta menee aina ja kaikki henkilövahingot, ei mistään tapaturma/matka/tmv vakuutuksesta.
    Ainoastaan kilpailtaessa suljetulla radalla, astuu peliin muut kun liikennevakutukset....
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  22. #22
    ^ noin Suomessa, mutta ei aina ulkomailla. Voi tulla monelle yllärinä, että jossain maissa esim. Vuokra-auton vakuutus ei korvaakaan ihan kaikkien osallisten henkilövahinkoja...
  23. #23
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Joku vuosi takaperin tilasin Eurooppalaisen sairaanhoitokortin. Ennen vanhenemista kolahti uusi postilaatikkoon.
    Tämä on erittäin tärkeä, muutama vuosi sitten akuutti leikkausta vaativa sairaalareissu baltiassa, ilman tuota korttia lasku olisi ollut 2-3t € mutta kortin ansiosta 180€. Toisaalta ammattiliiton jäsenkorttiin leivottu vakuutus korvasi kaiken.
    Älä korjaa ehjää....
  24. #24
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Joku vuosi takaperin tilasin Eurooppalaisen sairaanhoitokortin. Ennen vanhenemista kolahti uusi postilaatikkoon.
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Tämä on erittäin tärkeä, muutama vuosi sitten akuutti leikkausta vaativa sairaalareissu baltiassa, ilman tuota korttia lasku olisi ollut 2-3t € mutta kortin ansiosta 180€. Toisaalta ammattiliiton jäsenkorttiin leivottu vakuutus korvasi kaiken.
    eikä tuokaan maksa mitään, kannattaa se tilata vaikkei olisi ihan heti mihinkään reissuun menossakaan. ja tosiaan aina tulee automaattisesti uusi postissa, kun vanha alkaa mennä vanhaksi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #25
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä en oikein tota eurooppalaista sairaanhoitokorttia tajua. Luulis että niinkin mitäänsanomattoman muoviläpsyn vois korvata jollain… millä tahansa tiedottamisella. Mutta Kelalla lienee liikaa rahaa valmistella ja postitella noita pitkin suomea.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #26
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä en oikein tota eurooppalaista sairaanhoitokorttia tajua. Luulis että niinkin mitäänsanomattoman muoviläpsyn vois korvata jollain… millä tahansa tiedottamisella. Mutta Kelalla lienee liikaa rahaa valmistella ja postitella noita pitkin suomea.
    Se mitäänsanomaton läpyskä takaa sinulle EU-alueella saman yleisen hoidon kun sen maan kansalaiset saavat. Ilman matka- tai muita tilanteeseen ehkä sopivia vakuutuksia, tuo on tapa varmistaa, ettei ala tulla yllättävän kovia laskuja paikallisesta julkisestakin terveydenhuollosta. Eli jos ei ole voimassaolevaan matka- tai muuuta vakuutusta tuo läpyskä on jonkinsorttinen "perälauta" / minimitason hoidon takaava lappu. Ja kun tuo ei mitään maksa, niin kannattaahan tuokin lompakossa pitää (vyö ja henkselit).
    <p>2002-2014</p>
  27. #27
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo kyllä kyllä, mutta kun tuossa ei lue mitään millään muulla kielellä kuin suomenkielellä. Niinkuin luulisi että tuon kortin voisi integroida vaikka kelakorttiin, niin ei tarttis käyttää julkista rahaa parinvuoden välein muovikortin postitukseen missä lukee jotain mitä kukaan ulkomaalainen osaa lukea ja missä lukee se sama nimi joka kerta. Täysin kreikkalaista pelleilyä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #28
    Tuo on kyllä kieltämättä tyypillinen eu-säätämisen lopputuote. Virallinen sivustokin sanoo jotain hauskaa siitä kuinka kortin etupuoli on kaikilla samanlainen, mutta totuus käy ilmi sivulta "Miten tunnistat kortin".

    http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=653&langId=en
  29. #29
    Äkkiseltään katsottuna aikalailla samannäköseltä tuo kortin etuosa näytti joka maassa olevan, joten eiköhän sitä osata ulkomaillakin lukea.
  30.  
  31. #30
    Ei ne halua osata, omalla kohdalla normi kelakortti ei kelvannut mutta kun vaimo toi tuon eu kortin niin homma toimi heti.
    Soittelin myös ammattiliiton jäsenyyden sisältämään vakuutuspalveluun ja sain oikein hyvää palvelua, taitaa olla kaikilla liitoilla tuo sama SOS international joka noita juttuja hoitaa. Kyseltiin mitä on tapahtunut ja mikä on diagnoosi ja suunniteltu toimenpide (tuon sos internationalin lääkäri/kirurgi soitti takaisinpäin) tarvitsenko tulkkausapua, tarvitsenko kyytiä kotiin, tarvitsenko ambulanssikyydin kotimaahan, tarvitseeko perhe majoitusta, pääsenkö sairaalasta pois ilman laskun maksamista heti (olisivat toimittaneet maksusitoumuksen tarvittaessa) olenko tyytyväinen sairaalan toimintaan jne. Soittelivat itseasiassa useammankin kerran ja kyselivät vointia, lisäksi kotiutumisen jälkeen kyseltiin että onko kaikki ok sekä tarjottiin aika jotta tarkastetaan täällä kotimaassa että kaikki on ok.
    Kyseessä oli akuutti sappirakon tulehdus jota ei voinutkaan hoitaa tähystysleikkauksella vaan vaati avoleikkauksen.
    Muistona tuosta on vatsan sivussa n. 20cm pitkä arpi.
    Älä korjaa ehjää....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen