Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Morjens!

Onko kukaan käyttänyt / tehnyt / suunnitellut pyöriinsä 3D-tulostettuja osia?

Itse olen tällä hetkellä mallintelemassa rekisterikilpitelinettä sisältäen myös paikat vilkuille ja rekkarikilven valolle. Katsotaan jos saisi tänään sen jo tulosteltua.

Muiden kokemuksia aiheesta olisi mukava kuulla myös!
    Mittarin kehyksen mallinsin ja teetin. On se näppärä konsti, vaikka mitään rasitustahan nuo ei kestä, ainakaan muovista tehtynä. Kilpitelineeseen kannattaa ainakin suunnitella joku paikka metalliselle vahvikkeelle, jos sen meinaa ihan käyttöön ottaa, enkä sittenkään ole ihan varma kestävyydestä. Metallisetkaan ei aina kestä, varsinkaan alumiiniset.
    Riippuu muovilaadusta, kuituvahvisteinen muovi kestää lähes saman mitä valettu kappale. RC-auto puolella tehdään proto osia kuten pyöränripustuksia printtaamalla ja kestävyys on lähes samaa luokkaa kuin tuotantoversioilla, ja niissä muovit joutuu todella kovalle rasitukselle.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Olen tehnyt, mutta eivät mitään kestä ainakaan abs-muovista tulostettuna. Päädyin tekemään pelkän muotin tulostimella ja laminoin sen päälle hiilikuitu/kevlar-kankaasta oikean rakenteen. Kestää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Piirtelin qstarzille telineen viime vuonna, ajatuksena oli liimata se takakatteeseen, mutta muutin sitten jo valmiin kappaleen kanssa mielipidettä ja ruuvasin pohjaan kiinni gopron kiinnikkeen.

Tänä vuonna pitäisi tehdä versio 2, joka olisi oikein suunniteltu tuolle gopron kiinnikkeen ruuvaamiselle. Hyvin kesti ne muutamat ratapäivät kyydissä. PLA -muovista oli printattu.
    s1000rr 2011
    Jos oikein pilkkua viilataan niin kestäähän nuo kunhan on riittävästi materiaalia ;) Onko se enää sitten esteettisen näköistä - ei varmasti :P Erilaisilla tukirakenteillahan siitä sitten saakin jo ohuemmilla seinämillä vähän kestävämpää.

Voin raportoida omia kokemuksia tuon kestävyydestä, kunhan saan printattua ja pyörään asenneltua.

Jossain netissä liikkui huhu, että hiilikuituvahvisteinen muovi olisi lujuudeltaan lähellä hiilikuitua, mutta pikkusen epäilen. Merkittävästi vahvempia matskuja ne kuitenkin on kuin perinteiset ABS / PLA materiaalit.
    www.homeprotolabs.net
    Lainaa Iikkamovitsh kirjoitti Katso viesti
    Jos oikein pilkkua viilataan niin kestäähän nuo kunhan on riittävästi materiaalia
    Jos vielä enemmän viilataan, niin ei kestä. Kestävyysongelmat johtuvat suurelta osin kovettumisen/jäähtymisen aiheuttamasta kutistumisesta, mitkä ongelmat vain pahenevat kun osa paksunee tai sen koko kasvaa.

Voihan hitsipalkoja vierekkäin vetämälläkin tehdä vaikka autonkorin, mutta ei siitä kovin hyvä tule.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8.  
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos vielä enemmän viilataan, niin ei kestä. Kestävyysongelmat johtuvat suurelta osin kovettumisen/jäähtymisen aiheuttamasta kutistumisesta, mitkä ongelmat vain pahenevat kun osa paksunee tai sen koko kasvaa.

Voihan hitsipalkoja vierekkäin vetämälläkin tehdä vaikka autonkorin, mutta ei siitä kovin hyvä tule.
    Hmm... Et ole ehkä ihan väärässäkään. Mielenkiintoista katsoa miten tänä kesänä käy, kunhan saa tuon oman kikkareen valmiiksi ja paikalleen.
    www.homeprotolabs.net