Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Hei,

    Osaisiko joku auttaa Transalpin ongelman kanssa? Nyt loppu osaaminen!

    Moottorijarrutuksen saavuttaessa 4500-5000 kierrosta, alkaa kova "rallattava" ääni kuulua koneen vasemmalta puolelta ja kestää aina niin kauan kun kierrokset ovat noin 2000 korvilla, painan kytkimen pohjaan tai annan vähänkin kaasua taas. Ääni ilmaantuu vain kun tullaan moottorijarrutuksella 4500-5000 yli. Moottorinlämpötila ei vaikuta asiaan.

    Kone ei muuten ääntele mitenkään erikoisesti ja vedot ovat tallessa, kytkin pitää hyvin ja ei äännä paikallaan ollessa.

    Venttiilit ovat säädetty, kaasarit säädetty ja huollettu muutama viikko takaperin.
  2. #2
    Onko Transalpissa nokkaketju vasemmalla puolella?
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  3. #3
    Vasemmalla, mutta luulisi kuuluvan myös vetopäällä jos niin löysä on että hakkaa koppaa vasten?
  4. #4
    Lainaa kht2094 kirjoitti Katso viesti
    Venttiilit ovat säädetty, kaasarit säädetty ja huollettu muutama viikko takaperin.
    onko tuo ääni tullut juurikin huollon jälkeen?

    mutta nokkaketjua lähtisin tutkimaan ensiksi
  5. #5
    Lainaa sammy76 kirjoitti Katso viesti
    onko tuo ääni tullut juurikin huollon jälkeen?

    mutta nokkaketjua lähtisin tutkimaan ensiksi
    Ostin vasta, sitä ennen ei hirveästi kerennyt ajella ja ei tullut ääni vastaan. Huolsin rakkaudella mutta joutuukin levittelemään uudestaan
  6. #6
    Mietin mitä muuta pyörivää tuolla on em. lisäksi eli laturihan sieltä löytyy laakereineen varaosaluettelon mukaan.

    Mites niinkin yksinkertainen juttu kuin ketjut / niiden kireys / laahain vai kuuluuko ajon lisäksi myös paikallaan kierrätettäessä ja kierrosten laskiessa?

    Edit: Juu opettelin lukemaan ja ei siis kuulu paikallaan ollessa
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  7. #7
    Alpin laturissa ei pahemmin laakereita ole, staattori pultattuna posken sisäpintaan ja magneetit vauhtipyörän sisällä...

    Keskituki ja ketjut?
  8. #8
  9. #9
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Tuleeko ääni kaikilla vaihteilla? Vois olla laatikon rattaistakin peräisin tuo ääni..


    - T -


    E: Tai sit tietty vetoakselin laakeri jos ilmaantuu joka vaihteella.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  10. #10
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Mietin mitä muuta pyörivää tuolla on em. lisäksi eli laturihan sieltä löytyy laakereineen varaosaluettelon mukaan.

    Mites niinkin yksinkertainen juttu kuin ketjut / niiden kireys / laahain vai kuuluuko ajon lisäksi myös paikallaan kierrätettäessä ja kierrosten laskiessa?

    Edit: Juu opettelin lukemaan ja ei siis kuulu paikallaan ollessa
    Ketjut ja rattaat ovat lähes uudet ja mielestäni ihan oikealla kireydellä
  11. #11
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kht2094 kirjoitti Katso viesti
    Ketjut ja rattaat ovat lähes uudet
    Eturattaan mutteri auki.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #12
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko ääni kaikilla vaihteilla? Vois olla laatikon rattaistakin peräisin tuo ääni..


    - T -


    E: Tai sit tietty vetoakselin laakeri jos ilmaantuu joka vaihteella.
    Ei ilmaannu jokavaihteella. Laakerivian luulisi ulisevan kaiken aikaa ajaessa, tai ainakin pahenevan todella paljon ja nopeasti, mutta tuo ei muutu miksikään ja ei haittaa ajoa jos ei moottorijarruta alemmille kierroksille asti Pyörässä ei ole keskitukea, joten sekään ei voi äännellä.
  13. #13
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kht2094 kirjoitti Katso viesti
    Ei ilmaannu jokavaihteella.
    No milläs vaihteella se kuuluu? Jos on vain yksi vaihde millä ongelma ilmaantuu, niin aika selkeästi laatikon suuntaan ongelma viittaisi.. Veto vs. moottorijarrutus vaihteiston vetosuunta vaihtuu, jolloin joku hammaskosketusvika tms. saattaa ilmaantua konejarrulla.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  14. #14
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    No milläs vaihteella se kuuluu? Jos on vain yksi vaihde millä ongelma ilmaantuu, niin aika selkeästi laatikon suuntaan ongelma viittaisi.. Veto vs. moottorijarrutus vaihteiston vetosuunta vaihtuu, jolloin joku hammaskosketusvika tms. saattaa ilmaantua konejarrulla.
    Ykkösellä ja kakkosella saanut kuulumaan, tänään enemmän aikaa taas kokeilla.
  15. #15
    Lainaa kht2094 kirjoitti Katso viesti
    Hei,

    Osaisiko joku auttaa Transalpin ongelman kanssa? Nyt loppu osaaminen!

    Moottorijarrutuksen saavuttaessa 4500-5000 kierrosta, alkaa kova "rallattava" ääni kuulua koneen vasemmalta puolelta ja kestää aina niin kauan kun kierrokset ovat noin 2000 korvilla, painan kytkimen pohjaan tai annan vähänkin kaasua taas. Ääni ilmaantuu vain kun tullaan moottorijarrutuksella 4500-5000 yli. Moottorinlämpötila ei vaikuta asiaan.

    Kone ei muuten ääntele mitenkään erikoisesti ja vedot ovat tallessa, kytkin pitää hyvin ja ei äännä paikallaan ollessa.

    Venttiilit ovat säädetty, kaasarit säädetty ja huollettu muutama viikko takaperin.
    Varmaankin nokkaketjun kiristin kaverilla vähän samat oireet 1000ssa varaderossa ja syynä oli hajonnut kiristin
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  16. #16
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Eturattaan mutteri auki.
    Noniin, eturatas tarkastettu---> väärinpäin ja ei ollut lukituslevyä, vain pultit ja kaksi prikkaa, liikku sivuttain käsivoimin. En aikaisemmin tarkastanut tuota koska edellinen omistaja ilmoitti vaihtaneensa ketjurataspaketin.
  17. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jäljet yleensä johtaa sylttytehtaalle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18.  
  19. #18
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jäljet yleensä johtaa sylttytehtaalle.
    Olispa noin helppo ratkaisu vaan