Hei,
Osaisiko joku auttaa Transalpin ongelman kanssa? Nyt loppu osaaminen!![]()
Moottorijarrutuksen saavuttaessa 4500-5000 kierrosta, alkaa kova "rallattava" ääni kuulua koneen vasemmalta puolelta ja kestää aina niin kauan kun kierrokset ovat noin 2000 korvilla, painan kytkimen pohjaan tai annan vähänkin kaasua taas. Ääni ilmaantuu vain kun tullaan moottorijarrutuksella 4500-5000 yli. Moottorinlämpötila ei vaikuta asiaan.
Kone ei muuten ääntele mitenkään erikoisesti ja vedot ovat tallessa, kytkin pitää hyvin ja ei äännä paikallaan ollessa.
Venttiilit ovat säädetty, kaasarit säädetty ja huollettu muutama viikko takaperin.
Onko Transalpissa nokkaketju vasemmalla puolella?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Vasemmalla, mutta luulisi kuuluvan myös vetopäällä jos niin löysä on että hakkaa koppaa vasten?
Mietin mitä muuta pyörivää tuolla on em. lisäksi eli laturihan sieltä löytyy laakereineen varaosaluettelon mukaan.
Mites niinkin yksinkertainen juttu kuin ketjut / niiden kireys / laahain vai kuuluuko ajon lisäksi myös paikallaan kierrätettäessä ja kierrosten laskiessa?
Edit: Juu opettelin lukemaan ja ei siis kuulu paikallaan ollessa
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Alpin laturissa ei pahemmin laakereita ole, staattori pultattuna posken sisäpintaan ja magneetit vauhtipyörän sisällä...
Keskituki ja ketjut?
Ei ilmaannu jokavaihteella. Laakerivian luulisi ulisevan kaiken aikaa ajaessa, tai ainakin pahenevan todella paljon ja nopeasti, mutta tuo ei muutu miksikään ja ei haittaa ajoa jos ei moottorijarruta alemmille kierroksille astiPyörässä ei ole keskitukea, joten sekään ei voi äännellä.
Jäljet yleensä johtaa sylttytehtaalle.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)